OTVintertid
En påminnelse om att vi ställer tillbaka klockan inatt 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Juste, det hade jag totalt glömt bort! Tack för påminnelsen! Kram
Tack för påminnelsen Elisabeth ! Tur att du har huvudet med 
Kram Anna
Bra att bli påmind Elisabeth. Brukar tänka att man ska sätta tillbaka sommarmöblerna in i huset.

tack för påminnelsen! trode det var i början av november.. men tack för att du sa det
Jo det sämmer, vi går över till Normaltid igen.
Det är lätt att komma ihåg, min regel är som följer:
När naturen vaknar på våren så ska även du gå upp en timme tidigare. När naturen "går till sömns" så kan även du sova en timme längre på morgonen.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
#5 Den var bra…stämmer så väl ! Tack ! Kram Anna
Haha.. det hade jag alldeles glömt bort. Tack för påminnelsen!

I början av 90-talet gick jag ett år ovetandes i 3 veckor om att vi ställt om klockan. Så kan det gå när man lever med naturen
Solen ändrar ju inte sin bana för att vi människor så kräver.
Gör man inte det på söndagar ???
Alma 

Tack för påminnelsen.
Vi pratade just om det i går jag o min Pappa, men kom fram till att det var nog nästa Helg 

en lite enklare sak att komma i håg: på Våren åker utemöblerna fram och på hösten ställer man tillbaka dom =)

#9 Natten mellan lördag och söndag, kl 03 ställde man om till kl 02
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
För mig är detta en positivt sak under denna tråkiga tid, äntligen får man sova på morgonen utan dåligt samvete……he, he, he…
…jag är ju en nattmänska ut i fingerspetsarna…..så jag kommer inte upp förän vid 10 efter rätt tid, det var segt före, men en tvinga sig ju upp…..man vill ju bara njuta av sängvärmen på morgonen nu när jag är sjukpensionär…
Och mina vovvar har anpassat sig till mitt liv….dom får vara ute och lukta efter grävligan och andra intressanta nattdjur, när vi smyger ut på natten för sista turen innan sängen……….
Så där ser man, det finns positiva saker med vinten med…..
Tvi fanken för "vintertid", nu mera vaknar jag mellan 3 och 4 på morgonen och kan inte somna om, denna eländiga tidsomställning på hösten brukar göra mig till ett vrak och det lär nog dröja några veckor innan jag kan sova till 5 igen.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland