Spådomar...??
Jag är djupt fascinerad av kvantfysiken och all forskning som kommer oss till del nu, finns hur mycket som helst att ta del av.
Något som verkligen är bevisat, är tankens kraft och hur enormt våra tankar påverkar minsta cell. Har ju gång på gång rekommenderat filmen What the bleep do we know, där man på ett intressant sätt kan se hur våra celler reagerar på minsta tanke, särskilt de vanebildande…
Får många mejl, pm och tel samtal där folk undrar om jag "spår framtiden". Min åsikt är att det är tamejtusan omöjligt att spå någon framtid huggen i sten. Säger ett medium detaljerat vad som ska ske, tja då är risken väldigt stor att det blir väldigt styrande… och man kanske missar det som verkligen är "rätt".
Jag tror vi kan se händelser som kan dyka upp, synkronicitet som kan äga rum när en person är i ett flöde, men sen är det hur mycket som helst som spelar in. Människors rädslor, tveksamheter, dramor o s v. Till syvende och sist så är det ju varje persons val som råder, den fria viljan har vi.
Nej, jag är superskeptisk och inte har det blivit mindre skeptisism efter den forskning jag tagit del av.
Tankens kraft kan åstadkomma vad som helst nästintill. Jag tror vi medium gör större nytta när vi guidar en människa till att finna mer av sin egen inre styrka och röst så att det är själsligt rätta beslut som tas i livet….
Dissar verkligen inte föraningar och som jag sa vissa starka händelser och möten som kan förutses. Men dessa ständiga frågor om att man ska spå om detaljer i en persons framtid, näääää - känns helt fel, tycker jag!
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus
Jag håller fullständigt med. Anser mig själv skyldig till att ha påverkat ett vägval som slutade illa. Kan tänkas att den person som jag beskrev plats och utseende. Skulle haft en annan tolkning. Detta är mycket länge sedan, vi började prata om medialitet, hon frågade ser du någon som jag kommer att dejta. Tyvärr gorde jag det och det slutade illa. Därför vill jag inte sia om någon framtid, jag tror att man kan välja väg åt den som frågar, och det kan vara fel väg.
Så sant Trisha. Var i ligger det verkliga intresset i att veta vad som ska hända i framtiden egentligen? Att finna trygghet för stunden? Tja, kanske…men vinner man något reellt meningsfullt egentligen? nej, det är inte min uppfattning. Istället tror jag att man riskerar att (medvetet eller omedvetet) endera "letar" efter det som kan motsvara spådomen eller så kan en eventuell besvikelse vilseleda en sökande person ännu mer.
Men att möta ett seriöst medium som kan hjälpa en att sortera tankekaruseller, genomlysa ens karaktärsdrag där styrkor, svagheter och orsaker till ständiga mönsterbeteenden kan tydliggöras är guld. Det är då som tankarna gradvist kan "programmeras rätt" vilket ju är förutsättningen för att leva med sig själv i harmoni och möta omvärlden med styrka. Att förstå sina egenskaper, att acceptera de och finna ett välfungerande förhållningssätt är som att ständigt slipa på den diamant vi alla är - växandet som kommer ur det har enligt min mening ett reellt värde.
Kram, J
Jag ska kompletera till det jag skrev tidigare. Min tro är att vi har många vägar att välja ingen direkt förutbestämd. Förr trodde jag att allt var förutbestämt. Nu tror jag att vi har många val att göra i livet. Om allt var klart från början försvann vitsen att vi är här för att lära. Därför tycker jag att spådom är fel, det går nog bara att se en väg, och att leda in någon på detta (kan vara et sne spår) är fel.
Jag håller med absolut. Tror inte heller på att spå i framtid. Utan vägledning är det som jag gör. Och som du säger. Vissa få saker vet man. Jag tror att vissa saker är ödesbestämda. Men bara stora saker och vägsjäl i livet. De kanske man kan se. Men inte allt. Man gör ju val hela tiden och utav valen kommer resultaten. Eller konsekvenserna. Inte kan jag spå vad någon annan kommer att göra för val.

Jag håller verkligen med dig Trisha! Jag har varit med om så mycket under åren jag har jobbat med det här, men jag skriver mer om det sen för snart ska jag åka.
Kramar
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jag håller också med dig Trisha!
Dessutom ställer det ju nästan omänskliga krav på mediet då många som söker sig till detta är vilsna människor i stort behov av vägledning. Jag ser det här om och om igen, människor som egentligen behöver en samtalsterapeut el. dyl. som söker svar i tarotläggningar mm. Det som sägs blir sedan tyvärr väldigt styrande i deras liv!
Att snarare vägleda i att utveckla sig själv och sina egna inre "hål" är en viktig väg att peka på tror jag. Sen är det ju nästan omöjligt att veta hur människor mår även om man i viss mån känner av det.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag vill absolut inte bli spådd om min framtid,detaljer eller ej.Jag vill styra mitt liv själv och heller inte styra andras.Tror på den fria viljan,men vissa saker är nog så att säga ödet.Menar också att man lär sig av det man gör och det hade man ju missat om man blir styrd.
Vägledning och goda råd är en annan sak men man måste följa sin känsla.

Vad härligt att jag inte var själv om dessa funderingar. Och hur kul vore det om vi skulle veta allt som händer framöver…?? Inte vill jag ha det så i alla fall. All spänning och förväntan kunde man ju glömma då. Nej, att följa flödet och fatta bra, kärleksfulla beslut som kommer från ens själ det tror jag på!

Jag "spår" inte framtiden heller, jag är verkligen emot det . Om framtiden vet vi egentligen ingenting eftersom vi som människor hela tiden har våra egna val att gör. Däremot kan man få information om peronliga egenskaper som gör att personen tex passar inom en yrkesgrupp (tex vård, omsorg etc) men det är hela tiden upp till vart och ett medium att också informera om personens egna val.
Min man fick rådet att köpa ett hus av en från andra sidan, vi kommer inte att göra det idags läget för att 1. det är inte till salu, 2. det är för långt bort 3. det ingår inte i min och min mans plan.
Men om vi nu hade "litat" på detta, rykt upp våra barn från deras miljö, försökt hitta nytt arbete, nya vänner osv och vi hade haft i bakhuvudet att detta var ett budskap från andra sidan, hur fel att det inte känts!? Vart tog vårt ansvar vägen då? Och vår vilja?
Sen kanske det finns milstolpar (vissa händelser till exempel) som man behöver gå igenom…

Får väl göra ett litet inlägg här med anledning av tråden spådomar från andevärlden.
Tycker inte att det är helt fel med spådomar.
Hur fungerar ni som Medium på en sittning när det gäller detta?
När jag varit på sittning och Mediumet fick en kontakt till mig, då delgav jag Mediumet det som bekymrade mig mest och då fick hon svaret från min kontakt, att jag skulle få hjälp av denne med mitt problem. Det är väl att få veta om framtiden!?
Då är det ju fel att förmedla detta, ja inte enligt mig.

Jag låter inte mina klienter berätta något alls för mig innan då informationen ska komma frånb andevärlden och i och med frågor så blir jag påverkad och min logik kan sättas igång. Hur vet du att det var information från andevärlden då? Och inte från mediet?
Menar ni alltså att det är fel av ett medium att framföra tips och råd om vägval i framtiden om någon från andra sidan vill ge det till sittern vid ex vis en seans?

Jag tycker som jag tidiagere skrivit att framtiden VET vi ingenting om, men att det ibland kankomma info angående framtiden och att det då är av yttersta vikt att tala om för sin klient att denne har det sista avgörande beslutet själv, att det inte är något man måste följa, att klienten har sitt eget fulla val osv.
Och givetvis beror det på vad det är.. Hur många gånger har jag inte fått till mig att den o den borde röra på sig mer, men det är inte framtid, det är råd!

#12 Nä det kan jag ju inte bevisa, precis lika lite som någon annan här inne att det var från Andevärlden, det är bara som jag tror och mediet sa att din ……..säger så här. Så visst Mediet kan ju ha hittat på att det var min kontakt som sa det. Vad vet jag?!
Jag har vid en seans fått ett konkret tips om vägval i framtiden, detta tips framfördes enligt mediumet av en nära anhörig till mig. Jag har också fått andra hintar om framtiden från ett medium. Var det fel av dem att göra så, eller är det skillnad när medium framför framtidshintar än när t ex tarotläggare gör det…. alltså är det skillnad när tipsen kommer från andra sidan???
Vore intressant att få svar av er som arbetar som medium när det gäller detta.

Kanske inte någon som har tid att svara, men för mig säger tystnaden just nu mer än tusen ord.
Min undran är verkligen helt seriös.
Ja, min undran är också seriös, verkligen.. och tystnaden känns väldigt påtaglig just nu.
Jag hörde också från en bekant att denne har inspelningar från när ett framstående medium siar om personers framtid… är allt sådant fel i era ögon alltså?
Jag hoppas att ni förstår att det känns lite förvirrat nu och att det bara blir konstigare ju längre ni väljer att inte svara…
Är det så att min frågeställning är otydlig, så att det är därför ni inte svarar?

#17 och 18 jag för min del har en familj som faktiskt vill ha tid med mig och jag vill väldigt gärna tillbringa helgen med dem. Sen får ni tolka tystnaden om ni vill 
Jag arbetar inte som medium men jag svarar ändå, jag tror att det är en tolkningsfråga detta med vad man lägger in i begreppet spå in i framtiden
.
Så här har jag under minst 20 år förhållit mig till just spådomar, rätt eller fel, ja det vete sjutton, som jag skrev tidigare, är det rätt i individens hjärta……vad eller vem kan då komma och säga att det är fel?
1. Det första är, precis som Nancy skriver, konkreta råd gällande vägval som man ju kan få, det får jag också till mig vilket jag är tacksam för.
Observera att det handlar om vägledande råd, konkreta eller inte så behöver jag ju inte följa dem.
2. Det andra, vilket jag själv aldrig skulle namna för en klient/sitter om jag får till mig något sådant är konkreta händelser som jag ser kommer att inträffa eller som andra sidan eventuellt skulle kunna säga (har inte hänt mig med min ringa erfarenhet men jag tror inte att andevärlden förmedlar sådant, då är det fel ande man har med sig helt enkelt).
En konkret händelse kan vara att någon säger:
"Ditt hus kommer att börja brinna den 24/7 -2009" eller
"Du kommer få 4 barn, 2 av vardera sort, det kommer bli bekymmer med det första barnet".
Den typen av spådomar som i exempel 2 gagnar och glädjer absolut ingen.
Det finns personer som fått spådomar om kris och katastrof till sig, de har levt i den tron att "snart kommer det, snart är det dax".
Självklart kommer sedan ingen kris och de inser att de jagat upp sig i onödan och mått skitdåligt.
Det kan ju även handla om andra konkreta spådomar som blir så verkliga hos personen att denne bara går och väntar på att allt det där underbara ska ske.
De missar därmed allt annat som hänt vid sidan om.
Tänk de människor som får till sig att de kommer gifta sig med någon i Vattumannens Tecken och de därmed börjar rata alla andra underbara människor, vilken tragik och detta är inte ovanliga exempel jag tagit upp.
Men det känns även som om ovanstående punkter är väldigt hårfina, jag själv var hemma hos bekanta och fick kontakt med en person från andra sidan, hans budskap var blandannat att de borde kolla upp skorsstenen innan de eldade i den öppna spisen. (det visade sig att det var en spricka i skorsstenen).
Han sade inte att en olycka skulle ske om de inte kollade upp skorsstenen men samtidigt så är det ju lite underförstått kan man ju tycka.
Ja detta är min mening och det är så jag kommer att handla i framtiden i mitt mediumskap och jag hoppas även att jag själv kommer bli bemött på det sättet.
#16 Vägledning och uppmuntran från andra sidan kan man få i vissa fall/extrema men andevärlden vill inte styra oss! (vill dom de har man med fel andar att göra - eller medium)
Ett medium är alltid psycich - medans en psychic(tarotläggare mm) inte nödvändigt vis är ett medium!
Hoppas det reder ut lite
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Ja, lite, men jag ska vara lite mera tydlig då… kanske om varför jag känner mig förvirrad och osäker.
Jag fick av ett medium, vid en seans, ett besked från en nära anhörig om att jag skulle få ett jobberbjudande, att det skulle kännas lite fel, men att jag borde ge det en chans. Det tycker jag är en tydlig styrning från andra sidan faktiskt. Eller har jag missuppfattat?
Visst förstår jag att det är mitt eget val att följa detta. Men när jobberbjudandet dök upp, kort efter seasen, så var det lite svårt att låta bli att ta jobbet… för då skulle jag alltid ha funderat över vad som hade hänt om jag inte gjort det…
Detta val gjorde ju att jag fick göra stora förändringar i mitt liv, som nu känns nästan bara positiva. Men det finns vissa negativa aspekter också…. därför blir jag såklart lite förvirrad av det trådskaparen säger och att de medium som skriver här verkar hålla med till hundra procent.
Jag hade hoppats slippa vara så övertydlig här, men bristen på svar känns inte bra…

#19 Jag har också familj och ja jag gör min tolkning
#22 Frågan är viste mediumet om din situation? Hade du frågat om din situation angående jobb?
Eller var det något som bara kom?
Vänligen Jane
#24 Mediumet visste om mycket om mig, men kanske inte om min jobbsituation precis… men jag hade alltså ett jobb som jag tyckte om även då… Jag hade inte ställt några frågor, det var en medial demo.
Tack för att du tar dig tid förresten Jane 
#25 jag kan ju inte säga hur det var i den demonstrationen och i ditt fall - utan du får själv avgöra om du anser att det kom i från andevärlden eller om det var något som mediumet plockade upp psychic och gav till dig troendes att det var ifrån andevärlden!
Därför det är så viktigt som medium att veta vad som är vad i en demonstration!
Detta visar också vikten av orden som kommer ur ett mediums mun!
Du får tänka efter om din situation var sådan då du gick på demonstrationen att det skulle vara relevant för dig i ditt liv just då att andevärlden komm med denna info - om inte skulle jag inte se det som en information ifrån Andevärlden! Du får också fråga dig om den anden som komm med infon - om det är relevant att den personen skulle komma med sådana råd- ha kunskapen om det!
inte helt lätt
Vänligen Jane
Tack Jane! Jag har inte förstått ännu riktigt varför jag råddes att byta jobb, vilket som sagt innebar en helt ny livssituation, men det återstår ju att se då. Min livssituation behövde nog inte den här förändringen, inte som jag såg det… men jag har ju som sagt inte riktigt förstått varför heller… det kanske klarnar.
Men fortfarande har jag inte fått svar på om det var OK, alltså vad Trisha egentligen menar. Är det OK att lämna framtidsbesked om det kommer från andevärlden, alltså som medium? Är det alltså skillnad på om det kommer från ett medium eller från en "spåtant"?
#27 Ja , jag tycker det
skillnaden är att en spåtant som du säger arbetar Psychic (läser av i auran) och ett medium arbetar med länk till andevärlden! men om mediumet skulle ge framtidsbesked som är Psychic är det fel!
Sen ska ju inte ett medium eller dennes jobb är ju inte att sia om framtiden! Det får psychics ta hand om - ett mediums uppgift är att förmedla upplyftande kontakt med nära och kära - om det vid enstaka tillfällen innebär ett gott råd för framtiden så må de vara hänt! men det ska vara relevans i sitterns liv!
Och inget som ska höra till vanligheterna i en demonstration!
Vänligen Jane
#28 Okidok, då förstår jag hur du tänker och tycker Jane! Tack snälla!
jag är inte säker på att man ska veta hela sin framtid i förväg.
kan nog vara bra med lite medial vägledning, men det ligger ett stort ansvar på den som ska ge vägledningen. så det inte blir så att någon tolkar vägledningen som en manual som ska följas,utan förstår att man måste ta ansvar själv för olika val i livet.
jag tror att det finns saker som man kan veta i förväg,men inte allt. jag tror att det kan finnas flera möjliga framtider,beroende av hur vi väljer själva . jag tror oxå att det är meningen att vi ska tänka själva,så vägledning bör vara det och inga färdiga lösningar på livet.
~ mayolica ~
Det är konstigt att ingen av er medium som skrivit att ni tycker att det är rätt det Trisha skriver, går in och förklarar vad ni tycker är skillnaden mellan framtids"spådomar" för medium och "spåtanter. Jane har ju förklarat hur hon tycker, men ni verkar antingen tycka att vi inte är värda ett svar, eller så vet ni inte vad ni ska svara… men då går det att skriva det… det är OK att tala om att man inte vet, eller möjligtvis har ändrat sig.
Åtminstone den som lämnade "framtidsbeskedet" till mig, som alltså i den här tråden skrivit att hon inte tycker att man ska lämna sådana, borde kanske kunna kommentera, då hon kanske förstår att hon skapat förvirring och osäkerhet med sitt svar här.

Vägledning och råd från någon på andra sidan är ju inte inte att man måste göra si eller så, man gör sina egna val, även om man får ett råd från andra sidan och vägledning så betyder det ju inte att man måste göra så. Min styvpappa på andra sidan kan komma och säga att jag borde göra si och så och han ger råd och vägledning men det är jag sälv som bestämmer om jag vill göra det han råder mig till. Han ser säkert det som vore bra för mig just nu men jag kanske vill vänta eller göra annat så det är alltid jag själv som bestämmer men jag kan ta till mig av råd och vägledning.
Om jag lägger tarotkort så kanske jag ser en resa framöver, men det behöver ju inte betyda att du åker på den resan för du kanske ändrar dig. Däremot kanske jag ser att en resa kan vara bra för dig just då, ja det är alltid ditt eget val i den vägledning och dom råd som framförs både med medial vägledning och i det dina nära och kära ger dig råd om.
Jag behöver byta ett fönster i huset och andevärlden har varit på och tjatat om det här i över ett år och sagt att det är dags att fixa det NU! har jag gjort det då? Nej jag byter fönstret när jag kan det och som det ser ut nu blir det nog till våren :)
#31 Kanske det inte är så konstigt ändå att inte fler medium har hunnit svara än, själv har jag haft annat för mig, har absolut inte glömt bort tråden och som jag skrev i mitt första inlägg här så kommer jag att skriva ännu mer men gör det när jag har mer tid att skriva eftersom det nog blir ett långt inlägg. Så vänta du nancy så kommer fler att svara när dom kan.
Elisabeth
#32 Tack för att du tog dig tid även för denna tråd då Elisabeth! Jag ser fram mot det långa inlägget, där du förhoppningsvis också förklarar hur sittern ska veta att det är vägledning bara och inte ett konkret råd, hur sittern ska veta hur mycket "koll andevärden har på framtiden" och hur tydlig ett medium bör vara i detta.

#33 Medial vägledning är inget man gör när man har kontakt med andevärlden. Jag har själv fått veta från mina nära och kära saker som varit på gång som jag själv inte haft en aning om innan, så visst ser dom vad som sker framåt och kan ge vägledning och råd inför det som komma skall. Vissa saker som sker i livet tror jag har en större mening och därför kan dom berätta för oss vad som sker, inte alltid att dom berättar specifikt men man får många gånger ledtrådar. Hur tydlig man bör vara handlar inte om mig som medium, som medium är man en kanal och framför det som dom framför det genom oss. Så om man går på en privatsittning är det från andevärlden, om det är spådom eller medial vägledning är det genom den som spår i kort t.e.x.
Elisabeth
#34 Jag skrev inte medial vägledning, jag skrev vägledning, samma ord som du använde i ditt inlägg.
Om jag går på en medial demonstration som novis inom det övernaturliga och får ett besked om hur jag kan göra i framtiden med något, något konkret som kommer att hända… Hur ska jag då, veta att detta är ren vägledning och inte ett "hett tips" om hur livet skall bli bättre? Jag kan ju inte veta hur det fungerar, det måste väl ändå det förmedlande mediumet upplysa mig om, eller?
Men du menar alltså att det är ok att lämna vägledning (obs inte medial vägledning) från andra sidan vid en seans eller privatsittning, men det är inte ok att lämna vägledning om framtiden via t ex tarot där man använder sin intuition?
Jag citerar nu Trisha som du håller med:
"Tankens kraft kan åstadkomma vad som helst nästintill. Jag tror vi medium gör större nytta när vi guidar en människa till att finna mer av sin egen inre styrka och röst så att det är själsligt rätta beslut som tas i livet….
Dissar verkligen inte föraningar och som jag sa vissa starka händelser och möten som kan förutses."
Är det då ok att framföra ett direkt råd om något som ska hända i framtiden även om det kommer från andra sidan? Borde det inte vara information som skall sorteras bort, för att inte "sittern" ska styras av tankens kraft?
Observera att jag inte säger att jag tycker att varken det ena eller andra är rätt eller fel, jag förstår bara inte var skillnaderna ligger och jag förstår egentligen inte heller vad du egentligen menar då du ju talar emot dig själv.

#35 Men du menar alltså att det är ok att lämna vägledning (obs inte medial vägledning) från andra sidan vid en seans eller privatsittning, men det är inte ok att lämna vägledning om framtiden via t ex tarot där man använder sin intuition
Jag förklarade skillnaden mellan medial vägledning och vägledning från andevärlden. Att lämna vägledning tycker jag är ok på båda sätten men vägledning och råd handlar inte om att du ska göra si eller så, som Trish skriver så är det viktigt att man själv gör sina val och vi kan finnas med och guida till sin egen styrka och följa sin egen väg. om det inte vore ok så skulle inte andevärlden lämna det i sina budskap heller tror jag när det gäller vägledning och råd från dom.
Är det då ok att framföra ett direkt råd om något som ska hända i framtiden även om det kommer från andra sidan? Borde det inte vara information som skall sorteras bort, för att inte "sittern" ska styras av tankens kraft?
Jag har full tillit till andevärlden och tror inte att dom skulle lämna några råd som inte är bra, skulle det hända så självklart kanske man inte framför det i så fall men jag har aldrig råkat ut för negativa råd från dom. Sen framför jag väldigt ofta hur viktigt det är att inte styras av råden utan man ska göra som man själv känner istället. Goda råd är bra men kanske inte känns rätt att göra just då så lyssna på sin egen känsla är det bästa man kan göra.
Elisabeth
OK
Hejsan!
Har inte läst alla inlägg här men kan berätta min syn ändå som vanlig icke medium…..
Jag spådde i vanliga kort i många år, i början knaggla man fram vad man bara såg i kortens betydelser och tänkte inte på det mer, fast det var alltid i kretsen av sina nära kompisar…så det var inte så allvarligt utan mer på skoj….
Längre fram i tiden när man kunde läsa samman betydelserna mer, då la jag alltid till att man fick ta det med ro, och att detta var mer som en vägledning….inte att det skulle bli så och så, punkt för punkt….Man såg ju att vissa tog väldigt vid sig, och fick förklara att man hade ett val i den situationen som uppstod…..
Här såg man verkligen hur vissa levde efter spådomar, så jag sluta med att sia mer, det var lättare att sluta helt än att neka vissa, så min tolkning är att man kan visst se in i framtiden, men inte på ett utstakat sätt utan att man kan se vissa möten av olika slag som man sen får hantera när det kommer…………….
Så ser jag det….som gammal siare i kort…..av erfarenhet så vet jag att det har stämt i mångt o mycket……
kram

#38 Jag har också såna erfarenheter attt det fanns många som gjorde så och det fanns dom som knappt vågade gå utanför dörren utan att först ringa och kolla om det var bra eller dåligt. Att gå sina egna vägar oavsett om det blir en väg som inte kanske är den rätta just då är ju bara bra, för om man inte vågar gå fel vägar så lär man sig inte, dessa vägar är fyllda av lärdomar :)
Det handlar ju om vägledning i det man ser och det är personens egna val som ska styra, man kan se på dom olika alternativen för det finns alltid och sen får personen själv avgöra sitt val och beslut.
Många vill ju gärna få vägledning i relationer och man bör ju inte säga gör si eller så. Se på situationen, vägleda och se på alternativen, sen stötta och guida den väg som personen väljer själv inifrån sitt hjärta, det tror jag på. Dom flesta har ju sin egen känsla och får oftast den bekräftelse som stärker dom i sina egna val och där kan man finnas och hjälpa till.
Elisabeth
#39, jag håller med dig, det är bra tycker jag iallafall att veta till viss del vad som komma skall, och då är man förberedd…och sen känner man i sitt hjärta /inituativt/ vad som är bra eller dåligt, när man är där i vägkorsningen…..jag har valt helt åt helsike många ggr, och kommer säkert att göra det fler ggr…
Men tänker man efter så hade man en liten liten känsla att det var nog fel val man gjorde, istället tänkte man, att jag skall fixa det här, det kommer säkert att gå bra…..och det gjorde det inte….suck…men en portion klokare blev man, till nästa utmaning….
, och kärleken är ett av det mest enklaste sättet att välja fel väg i många fall………

#40 Ja och möjligheten brukar ju komma tillbaka och då vet man vad man vill välja pga tidigare erfarenheter 
Elisabeth
#41…Exakt….
, fast då gäller det att stå på sig när den där fågeln viskar annat än det man vill höra…..

Så många kloka inlägg här. Skriver några rader ändå, för att bara säga att jag varit upptagen med att ta hand om mig, mor och alla begravningsförberedelser i samband med min fars bortgång.
Vill bara understryka att jag förstås är medveten om de kloka råd som andevärlden kan ge oss och ibland också som några skriver här ovan info om viktiga saker som kan dyka upp i framtiden.
Det jag ville med att starta tråden, var att understryka vikten av att varje person som går till ett medium verkligen lyssnar till sig själv och vet vikten av det egna beslutet i allt som sker. Har genom åren varit med om det mesta, tror jag, värst var nog veckan när fyra klienter jag hade ville att jag skulle tala om för dem om de skulle ta abort eller ej…. Därutöver kommer de ändlösa historier som finns om människor som tar ett mediums ord som en lag huggen i sten.
Visst ska vi förmedla de råd andevärlden kommer med i all sin visdom, med vi bör förmedla de med tydlighet att det är just råd och att slutbeslutet är hos varje enskild människa. Vi hade ett medium i min hemstad som hade blivit bedragen flera gånger och hon sa till nästan alla sina klienter, efter att ha gett olika klockrena bevis, att deras partner hade ett förhållande bakom deras rygg. Vilket liv det blev i många relationer….
Skulle kunna lista upp massor med olika sorgliga händelseförlopp som kommit av att man gett bort sitt egenansvar och lyssnat för mycket på exakta råd.
Någon skrev här ovan att det ofta kommer upp händelser framöver som är möjligheter som kan uppmärksammas och som kan vara viktiga. Sedan vad man gör med detta är upp till var och en. För så är det ju - andevärlden kommer ju för att dom vill stötta oss i att bli mer i kontakt med vårt sanna jag, vilket vi många gånger tappat bort, så att vi kan leva i ett sant liv där vi vet vad som är rätt och inte för oss. När vi alla lever i symbios med våra högre jag, våra själar, då lever vi i en starkare ljuskraft där ingen kommer att behöva någon terapeut för att kärleksfullt visa vägen… men vägen dit är nog lång så andevärlden fortsätter komma och hjälpa oss.
Tror vi har stor nytta av människor som kan tona in på andevärlden så att vi kommer mer i kontakt med det som är vettig inom oss. Men ibland har det tyvärr blivit så att en del människor tar det som att om ett medium sagt något, så måste det bli så.
När vi tänker och lyssnar själva, i kontakt med hjärtat, då känner vi när något klingar rätt för oss. Och visst är det bra med en sann röst när vi är lite vilsna….. bara vi hela tiden använder det till att finna mer och mer styrka inom oss själva.

#42 Ja då får man säga till fågeln att genast flyga långt iväg 
Det är ju den fågeln som gör att man tvekar men när man får en bekräftelse på sin egen känsla så försvinner den ganska snabbt 
Elisabeth
#43 Utifrån det du skriver så här:
"Det jag ville med att starta tråden, var att understryka vikten av att varje person som går till ett medium verkligen lyssnar till sig själv och vet vikten av det egna beslutet i allt som sker."
Så måste jag få säga en sak, det är väl ändå viktigare att understryka att medium i sin proffession klargör detta för sin sitter? Särskilt vid mediala demonstrationer, som verkligen inbjuder till att det kommer nyfikna som inte har så stor erfarenhet och vet vad som gäller, eller hur?
Jag skriver inte detta som kritik mot det medium som jag nämnt här, utan jag skriver det för att jag vill att ni tänker på det i framtiden. Det är lätt att ta för givet att människorna som kommer till er har koll på sånt här, men så är det absolut inte.

#45 Har du helt rätt i Nancy! Jag vet bara att det är många här på ÖN som inte är medium, utan mer i "startgroparna" på sitt andliga sökande och många går också till medium som skriver här. Det kan vara bra att beskriva för människor vad man kan tänka på när man anlitar ett medium.

Även på demontrationer så pratar jag om att man inte behöver göra det som dom råder till, man ska göra det man själv känner och vill och det tror jag att dom flesta medium gör både på sittningar och demon.
Elisabeth
#45 Helt rätt Nacy - det är därför det är så viktigt att medium som arbetar ute idag - vet skillnaden på psychic och länk!
Förstår att det blir förvirrande för många - och tyvärr går många ut alldeles förtidigt och gör storseanser eller mediala demonstrationer! innan de har riktig kläm på vad som är vad! Och det största ansvaret bör ligga på det demonstrerande mediumet och inte på sittern! Därmen vill jag också poängtera att man inte ska gå efter andra utan efter sitt eget tyckande och känsla sitt sunda förnuft som sitter - även om det kommer ifrån andevärlden
det är inte alltid dom vet bäst!
Seanser - mediala demonstrationer har tyvärr blivit lite "inne" - och det är både på gott och ont!
Vänligen Jane