Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medialitet
Läst 11379 ggr
MissQuinn
0

Mediala Stjärntecken??

Kom på en tanke här innan jag knallar isäng Fundersam

Det sägs att alla har en medial förmåga,mer eller mindre….nu undrar jag om det visat sig att det finns ett eller flera stjärntecken som ger mest mediala personer? och vilket/vilka skulle det i såfall vara??

Hade varit jätteroligt om ni ville skriva i vilket Tecken ni är födda Skrattande

Jag är en Vattuman, nästan ut i fingerspetsarna Glad

flymybike
0

jag kräfta så mycket att det syns på mig.

MissQuinn
0

#1 ASG….är du rödhårig??? Skrattande

drutten53
0

jag är vädur..men kan även läsa fiskarna…jag är född så tokigt…fiskarna gick in i väduren den gången….så jag har nog bena i fisken u överdelen i väduren…men det skulle väl ha vart tvärt om..men tanke på utgången när jag föddes

Elisabeth-J
0

#3 Du är speciell du Drutten =) och vaken är du så tidigt på en lördag?! skönt att känna att man inte är ensam här i ottan Skrattande

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

drutten53
0

småler nu  såg oxå att du var uppe med tuppen..ja natten har väl inte varit god med sömn..eller har sovit..och drömt mycket..mer vaken-sova dröm…men kommer inte ihåg något…sen var väl kroppen orolig på sitt vis..men jag har ett lungn i kroppen o själen…och en varmt känsla i kroppen..ta det lungt på vägen idag…kram

EwaKristina
0

Hej Miss Quinn!

Passa på att fråga Kerstin om detta,nu när hon gästar Forumet./Kram Ewa

River-Lord
0

jag är nog en ganska typisk fisk…Skrattande

/RL

Prizma_o_Kristall
0

Hehe, jag är skorpion;) Usch, är rädd för dem:/

Liten71
0

En typisk Vädur!

Farwuq
0

Farwuq är vattuman med ascendenten i skytten.

Naturligtvis med Neptunus och MC i Skorpionen

Räcka ut tungan

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Maryissa
0

Jag är nog en ganska typisk Kräfta

zeretki
0

Jag är nog en ganska typisk Våg. :) Har ingen aning om ascendenter o sånt…

Tiia
0

vågen

Soffe
0

Jag e också vågGlad

Det e ju vi som e de charmigaste av alla stjärnteckenGlad

Nemii
0

Stolt Jungfru e jag! Flört

Melina.
0

Jag är en ganska typisk oxe. Fast oxar sägs vara lite lata av sig, och det stämmer absolut inte på mig!

Tita
2

Jag är tvilling och det stämmer ganskla bra in på mig, i det kinesiska är jag hästen och det stämmer också bra =)

Morsan1
0

Jag är Vattuman men hittar nästan ingenting som stämmer med hur jag är, nästan tvätom faktiskt. Hur kommer det sig?

// Å

susanne73
0

jag är kräfta…*L*

EwaKristina
0

#18  En bra fråga att ställa till Kerstin!!

Själv är jag Lejon..

MissQuinn
0

**#18 Ja,det kan man fråga sig *L Jag har en tvillinsyster och hon är inte alls lika mycket Vattuman som jag….vi är födda den 8 feb.
**

loreena
0

Här är en skytt

Thina
0

#18  har samma problem som du, är lejon  ascendenten i jungfun å månen i skorpionen…..man e nog en blandning av alla??!!

MariaJ
0

Jag är kräfta,,och en förmodligen ganska typisk sådan.

MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

bjarvamor
0

Hmm, verkar som om jag är ensam stenbock i gänget!

soulwings
0

Här kommer en skorpa till ,!Cool

soulwings
0

Här kommer en skorpa till ,!Cool

galdra
0

#25 Neej du jag är också stenbock!

_sussie_
0

Här har du en våg till men jag har en hel del lejon i mig Hemlis

skruttan31
0

Här är en vattuman..

[Caroline92]
0

våg här :D

FiaH
0

Och även jag är stenbock..

john-a74
0

jag tror att alla har goda förusättningar att vara medium för varje

stjärntecken består ju av tre faktorer som påverkar ditt tecken

hur solen står och månen, och asendenten

så det blir ju ett antal kombinationer

men det är ju min tes ju ler:))

Mvh\\\John-A.A

Fdtr
0

Har en bunt planeter i vattentecken (känsla), bland dem både sol och måne. Ascendenten i lufttecken (kommunikation).

Är det någon som verkligen är intresserad att lära sig mer ingående om astrologi finns det en del att läsa på nätet, tex här http://www.astrologi.nu/

Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

Bybo
0

Drutten…jag är också fördd tokigt *skrattar* 21 Mars …alltså Vädur. Men en del säger att jag e Fisk å en del att jag e bådeock..hm…känner mig inte alls som en vädur :-) Månen har jag i vattumannen å accedenten i Vågen…Pling!

drutten53
0

hej Bybo…ja du att veta vad man är kan va lustigt…småler…men i vattnet är jag som en fisk…har alltid älska vatten…i min ungdom så tävla jag i simmning..har några medaljer…men min sjukdom satte stopp för mina drömmar…vädur..ja visst jag kan stångas med horna..men det är sällsynt..hi hi…ledsen blir jag…men då drar jag in horna…och kryper undan i stället..gillar helst inte att andvända dessa horn..för man mår ju inte så bra efter när man har sårat någon…kram

MissQuinn
0

**Vad är "ascendenten" för något?
**

Bybo
0

Jo du Drutt! Jag är också som en fisk i vattnet..men helst under :-)  Tråkigt att du fick lägga ner simningen. Å jag använder mina horn på toook för lite…*s*…Kram på dig!

Bybo
0

Jag e inte så bra på detta, men tror typ att det handlar om: Det första intrycket man gör på andra, mer det yttre…och hur du fungerar med andra……nja…det finns nog andra som är kunniga i detta, så jag stoppar där :-)

Värme/ Pia

Farwuq
0

# 37 - Ascendenten är den punkt på elkiptikan som ligger vid östra horisonten när man gör ett horoskop. Man kan säga att det är det uppstigande tecknet.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

magma
0

Här är en Stenbock till…

a_woman
0

Och en till stenbock ;-)

Paris1
0

Jag är skytt

britt-mari
0

Jag är lejon. Men så värst medial vet jag inte om jag är. Men hoppas bättra på det hela.

shedevelina
0

vädur , jag tror inte stjärntecknen i sig är av betydelse, kanske det mer ligger i släkten och personlig utveckling, mottaglighet och öppet sinne

BuNNaj
0

"Skorpionen är något av zodiakens filur. Den står för passion, för sådant som rör födelse, död och livets gränstrakter. Men man måste minnas att här finns en återhållsamhet, så att Skorpionen gärna ser känslor flöda och glöda, men själv vill förbli oberörd. Skorpionen är katalysatorn, som hetsar fram reaktioner men själv förblir utanför. Det brinner en eld inom honom, i det fördolda. Intresset för mystik och allt dunkelt passar honom just för dessa områdens skugglika dolskhet. Skorpionen är den hemlige. "

Jag är skorpion och allt stämmer precis, exakt in på mig xD

[Mariaxx]
0

Hej!

Jag är född i skorpionens Tecken, och är enäggstvilling. Vi är lika som bär, men går inte överens. Vi var bästa vänner som barn, men ju mer "skorpioner" vi blev ju mer gled vi isär.

Jag är nog en typiskt skorpion…

Både min syster och jag har alltid varit lite annorlunda, inte bara med att vara lika varann. Sen är det först nu som jag bearbetar allt som hänt och hur jag ska få det att fungera. Det har alltså tagit mig nästan 30år att komma på vem jag är.

Snacka om ett uppvaknande, men jag har faktiskt alltid trott på människans eget skapande, att vi styr vårat eget öde och att det finns krafter i sånt vi inte alltid kan se…

Kram på er!

kath
0

Jag är född i jungfruns Tecken, inte mycket som stämmer där inte. har hört att jag utåt sett, som jag visar är en våg..? Sen har jag hört att jag är en mix av "allt möjligt"  Fundersam så det är totalt meningslöst att läsa nåt horoskop i tidningarna, känner mig ganska förvirrad Förvånad *S*

YvonneW
0

Jag är vädur. Men nu kommer jag inte ihåg det med ascendenten och sånt. Har ju gjort ett horoskop. I alla fall är jag mycket eld, en liten del luft och 0 jord. Det är ju ovanligt att få 0 i jord och vet inte riktigt vad det betyder. Men jag kanske inte står stadigt med fötterna på jorden??

[magiska_mim]
0

Jag är född Jungfru, har fått veta att jag har Månen i Skorpionen. Känner mig som en salig mix av många,även jag.

topsie
0

oxe står med bägge fötterna på jorden

Pomperipossa
0

Jag är född i Jungfrun men där är det inte en siffra rätt känns det som…förutom ordningssinnet då..:) Måste ha en massa ascendenter ute på vift nånstans….Glad

Karl_Norberg
0

Jag är skytte  :)

[anki86]
0

Jag är oxe med asc. och månen i lejonet, känner mig lite splittrad ibland! =)

SusanneStromstedt
0

Jag är jungfru…

molly57
0

jag är en typisk våg…

april4
0

Jag är oxe och absolut inte lat, men bekväm av mig kan jag vara. Däremot är jag en arbetsnarkoman.Glad

karini
0

Jag är en skorpion

Helleh
0

Är oxe, men tycker väduren passar  bättre på mig

emji
0

Jag är våg och den vanliga beskrivningen av en våg stämmer bra på mig.

Elisabeth-J
0

Jag är en blandning av Skytt, Skorpion och Jungfru Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

junetta
0

Jag är född i vattumannens Tecken, och jag tror att jag passar ganska bra där.

shintaida
0

Jag är född den 23 juli så jag ligger mellan KRÄFTA och LEJON….

Är inte säker på vilket jag är…

Hur är man då??

Med Ljus // Shintaida

Sandra76
0

Tvilling, 2 sidor, postivt och negativt, dr Jekyll och mr Hyde… högt eller lågt -kanske både och-inget mittemellan…. inte ett intresse utan flera….många järn i elden, svårt att avsluta…..sällan oberörd..

Tina-O
0

Jag är en typisk våg sägs det.Skrattande

Tuva-Lena
0

Jag är kräfta, med stark inverkan av månen om jag inte minns fel. Och månen har jag alltid tyckt om, min vän under ensamma kvällar..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

zeretki
0

Jag är en typisk våg, absolut. Lustigt att många vågar skrivit precis på det sättet! *fniss* "En typisk våg…"

Men jag har också känt mig lite Fisk…

angstorpet
0

Tvilling

Rocktjejen
0

Hejsan!

Jag är vädur men vädurens egenskaper stämmer inte in på mig..men så har jag ascendenten i Jungfrun och där känner jag väl igen mig..analytiskt tänkande..*s* månen i vågen osv.

har ett astrologiprogram som heter wow som är kanon bra man behöver bara mata in namn ,födelseort och tid på dygnet om man vet..annars funkar det utmärkt ändå..=)

Hälsn. eva

TantAlma
0

Jag är skorpion

babsan
0

jag är våg och jungfru :)

SEViking
0

Jungfru här

SEV

Clary
0

Våg såklartFlört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Manni
0

Och jag är en riktig jungfru!

Happyspirit
0

Jag har både solen och ac. i Lejonets Tecken. Månen i jungfrun

Tara
0

Är en  skorpion ut i fingerspetsarna.

Celia
0

100% Tvillingarna - på gott och ont ;)

Doris
0

Jag är kräfta

Allting är möjligt

Allamej
0

Vattuman… eller elddrake hur man nu vill se på det :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Coturnix
0

Gemini

harmoniee
0

KRÄFTAN!!!!!  FRÅN UTSIDA TE INSIDA

KickiL
0

Jag är Tvilling när det gäller solen och Fiskarna i månen…en som studerade det hela kom fram till mig en gång och sa…"Stackars dig!!!"Förvånad…

Nu vet jag ju inte om det är särskilt synd om mig direkt… Ser och hör en del, gör jag.

Brokenfether
0

Nu har jag gjort en sammanställning hur många som finns "här" i dom olika stjärntecknen hitintills.Glad

Vågen leder..Skrattande

**Våg= 11 st

Kräfta,Skorpion,Jungfru= 7st

Vattumann,Vädur,Tvilling= 6st

Oxe,Lejon,Stenbock= 5 st

Skytt= 4st

Fisk=1 st**

Fortsätt gärna att fylla på…vi är ju snart 1000 pers här,så det fattas många..Flört

Brokenfether= FD MissQuinn

Idunn
0

Kräfta här! 

Solen i kräftan, månen i tvillingarna och ascedenten i lejonet…  Räcka ut tungan

chapett
0

Skorpion här!Glad

Gullan402
0

våg

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Tatsu
0

Kräfta

NightPhoenix
0

Jag är Lejon men jag känner mig då som en kräfta.

[Angel88]
0

ja är jungfru men stämmer mer i lejonet..

Rosita
0

Skytt

lightseeker
0

jag är vädur, på gränsen till fisk

Pendlan
0

Kräfta!

Tuva-Lena
0

Kul fundering: Fundersam

En övervikt av vågar..hmm. Kan det ha att göra med jämvikter i olika energifält? Är man varken medial eller jordnära så råder en jämvikt mellan de högre resp lägre energifälten. Är man inte medial så väger det över åt det jordbundna, medan en medial person har en övervikt åt de andliga energierna.  (Vetenskaplig teori daterad 2007-09-14 ) Fot i munnnen

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Trice
0

O jag e fisk

signemo
0

Här kommer en kräfta

Var rädda om varandra

Erika-A
0

Jag är född i vädurens tecken

Sovgott
0

Jag är skorpion.

TusseTiger
0

jungfru med massa våg i sig.

MOTHERS_LOVE
0

hej,jag är född  i vågens Tecken. Men  HUR är man då ?

Sovgott
0

#99 http://www.ditthoroskop.nu/se/stjarntecken.htm

Här kan man läsa om stjärntecken!

snowdrop_
0

Jag är jungfru.. och en lite del av jungfru stämmer in på mig, men jag tycker skorpionen stämmer bättre Oskyldig

[BigMama]
0

Kräfta!

Pia-F
0

Jag är Lejon, men inte så många dagar ifrån Jungfrun. Tycker nog själv att det finns en liten blandning av bägge i mig.

maiya
0

jag är våg.

Skogskraft
0

Ganska likt allas vår Lady E, så är jag skytt med mix av jungfru & skorpion, samt en skvätt oxe.

Wood dragon, dessutom Cool

[BigMama]
0

KRÄFTA!

Quinsey
0

Jag är en oxe.

a_woman
0

Jag är stenbock

[Vintersaga]
0

Dubbel Våg - sol och ascendenten där, samt månen i väduren.

Första gången jag ser att vågen "leder" i såna här sammanhang…

Eleri
0

Jag är fisk*ler* Med allt vad det innebär*S*

SusanneStromstedt
0

Jag är helt och hållet  jungfru.Jag är nog exakt sån som det står om i horoskopet ;

Hos jungfrun är jordens element kombinerat med den föränderliga kvaliteten och planeten Merkurius. Detta ger möjlighet till att kombinera det jordiskt praktiska med föränderlighet och kommunikativa faktorer. Detaljarbete, kritiskt arbete och förmågan att förstå hur saker fungerar faller därför naturligt för honom eller henne. Att kombinera teori och praktik är en värdefull egenskap.

Jungfrun besitter även egenskaper som traditionellt och trångsynt tillskrivits kvinnor, därav namnet. Hon eller han är nämligen blyg och håller sig gärna i bakgrunden. Hygien och hälsa är också mycket viktigt, ofta på gränsen till pedanteri.

Hos jungfrur tycks det finnas ett behov av att hjälpa andra. Ibland kan denna drift tyvärr gå till överdrift och de kan lägga sig i andras affärer för mycket med kritik och förslag till förbättringar. Jungfrun kan ibland te sig obegriplig, gåtfull och motsägelsefull, men detta gör ju henne bara mer åtråvärd.

Fast det där med åtråvärd vet jag inte direkt…

Iofs min sambo tycker ju det Skrattande

BranDuir
0

Jahaja…VÅG…..såklart..:-)

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Spiriteye
0

Jaha du där ser man. Jag e oxå Våg… Känslomässig å lite velig… Men har ascendenten i jungfrun å det flesta andra planeterna i jungfrun oxå… Så det är inte lätt alla ggr. *S*

Yvonna
0

Jag är tvilling men är född den 21 juni så ibland räknas det som kräfta ,hur ska det vara igentligen ,vad är rätt ?? Nog är jag en typisk tvilling -bubbel babbel prat och skratt men under ytan finns det allvar .

Ayena_old
0

Jag är kräfta som ju är ett vattentecken.

Däremot så har jag väldigt mycket eld och vind, men ingen jord alls! Så där är många motsättningar inom mig, huvvaligen! Inte konstigt att man ibland inte står ut med sig själv *skrattar*

Jag är ju medveten om min saknad av elementet jord och därför jordar jag mig när jag känner jag börjar "flyga iväg".

Ina123
0

Jag är vattuman  med månen i skorpionen så det kan bli vissa kollisioner ibland inombords Glad

wolfie
0

Jag är fisk!

leiane
0

Jag är född 20/1 IGävle .Påen måndag 20 min efter 10.

Då sägs det att jag är både STENBOCK= VATTUMAN

Stämmer det nyfiken Jag läser inte horoskop.

ÖNSKAR EN GOD JUL

OCK ETT GOTT NYTT ÅR  KRAMAR

Inanna
0

Tvilling.

SoQte
0

jag är skorpion…. men jag är snäll också, så jag måste väl ha ett och annat Tecken i mej också!Oskyldig

Thara
0

Bättre sent än aldrig men då fyller jag på här då :)

Är född i fiskens tecken… asc i stenbock och månen i skorpionen, känner väl att skorpionen är den som stämmer bäst på mig…. Oskyldig temperament som jag veti nte vad….

cloudberris
0

Jag är oxe med ascendenten i Skorpionen.

jane1
0

…en våg till……

auraman
0

jag är skorpion men det är inte mycket som stämmer  hur får mann reda på vad man egentligen har för stjärntecken då ??

Tirsa
0

Jag är fisk

chik
0

OskyldigJag är OXE.Oskyldig

Lena.P är jag i verkliga livet.

chik
0

OskyldigJag är OXE.Oskyldig

Lena.P är jag i verkliga livet.

Kerstina-61
0

Jag är jungfru…stämmer det mesta, men inte allt.

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Lean
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad gäller frågan om vissa stjärntecken är mer mediala än andra:

Min äldsta bror arbetar som medium och när jag ställt frågan till honom, har han svarat att de flesta medium har starka vatteninfluenser i sitt horoskop, dvs tecknen Kräfta, Skorpion och Fisk.

Detta betyder inte att soltecknet (det vi i vardagslag kallar stjärntecken) behöver vara att vattentecken, dvs du kan t ex vara Oxe (jordtecken) och ändå ha starka vatteninfluenser i ditt horoskop; t ex kan andra viktiga planeter i ditt horoskop stå i vattentecken.

Tydligen ska även Stenbocken ha en viss koppling till det mediala - Stenbocken har ju enligt tradition faktiskt en "fiskstjärt", vilket man kan se om man tittar på äldre bilder av tecknet…

Min åsikt är att alla har med sig en viss medial förmåga, vilken går att träna upp och utveckla, men har man starka vatteninfluenser i sitt horoskop, har man oftast med sig en hel del förmåga från början… /Lean

PS: Jag är Stenbock, fast en rätt busig sådan - har ascendenten i Skytten…

Cristine
0

Jag är lejon.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Puppan]
0

Jag är Jungfru helt å hållet..

LinnB
0

Jag är vattuman rakt igenom, och på alla punkter! Glad

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Jasmina
0

Jag är FISK!

känner mycket väl igen mig i de typiska fiskdragen men jag måste var mer av en haj än småfisk föreställer jag mig…. en lite eldig fisk med massa känslighet om ni förstår… Glad

[Kaninfluff]
0

jag är våg ^^

Halvdansken
0

Skorpion (född 31 oktober…är jag häxa också ? Tungan ute)

Ascendenten i oxen, månen i lejonet.

Trivs bra med att vara skorpion. Min man är jungfru…ibland har jag lust att slå ihjäl honom (läs det där om "…att hjälpa andra så mycket att det kan gå över till kritik…")

Hatar cancer och älskar vårlökar.

chaange
0

Jag är stenbock :)

anna-08
0

Stenbock ;)

BigBear
0

Jag är Fisk! Cool

[SusannaK]
0

Stenbock

Katarinaj
0

Stenbock

stina63
0

Vattuman rakt igenom både solen och i månen

Kvaser
0

Jag är född den 23 Nov…"mitt soltecken är skytt"…men jag har lite scorpion och jungfrun i min måne…

Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

silverfox
0

Jag är en stenbock jag tralala..

silverfox
0

Nedanstående gäller för dig som är född 1955-01-11 kl. 0:32:
Ditt födelseår påverkas av planeten Mars i den 8:de Måncykeln.
Ditt födelsetecken står i planethus VIII.

ThreeSenses
0

Visst kan jag känna igen mig i beskrivningar av kräftan, så ja, jag är nog en del kräfta till sättet också ;)

moonflower
0

Jag är TVILLING!

[Chakra]
0

Född i Fiskarna!

tommytoe
0

Våg

Jensen1971
0

Oxe e jag…. har inget som heter laqt i min kropp men därimot fruktansvärt rastlös och ännu mer social… :)

witch
0

Har solen, månen och merkur i tvillingarna, och en skorpion ascendant som påverkar mig mycket. JA jag är en komplicerad person. :p

kaja
0

Vattuman här oxå, vill ha spejs inte småduttigt.

[MargaretaA]
0

Om nu Astrologen får ha ett ord med i laget här Flört

Personer med starka inflytanden från Skorpionen/Pluto/Hus Åtta och

Fiskarna/Neptunus/Hus tolv, ligge bra till för medialitet.

Det behöver inte betyda att man måste vara född (ha Solen) i någon av dessa Tecken.

Det går bra med Ascendenten eller att man har viktiga planeter - särskilt Solen, Månen, horoskopshärskaren eller solteckenhshärskaren i dessa positioner.

Eija
0

Vad jag vet så är jag en Jungfru född på natten i skarven till Lejon enligt vissa böcker, och jag skall ha Lejonet i accenten….

[MargaretaA]
0

sedan är det säkrast att tillägga att jag tror att alla har de mediala förmågorna i sig. Det är bara som med så mycket annat  - en del får det gratis och andra får kämpa för att lära sig - sedan finns det dem som inte är intresserade - även om de skulle kunna.

luxplyr
0

Jag är en kräfta, och jag har läst om böcker om stjärntecken som berättar som hur man är, som person.

och nästan allt som står där stämmer in på mig, som peron

Kurina
0

Jag har solen o pluto i hus 8. Tror mig vara ganska inkännande och empatisk men vill inte vara medial. Stängde nog till i tonåren när jag började "höra" saker och inte visste vart det kom ifrån. Iofs var det inget otäckt men jag visste inte bättre.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.