Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 2511 ggr
Morsan1
0

Transfiguration

Nu ska jag försöka återge vad jag var med om på cirkeln för några veckor sedan. Det har tagit lite tid att smälta, jag vet faktiskt inte om jag gjort det än!

Det var dags för transfiguration. Jag hade aldrig varit med om det tidigare, knappt hört talas om det och om jag ska vara ärlig lät det lilla jag hört ganska flummmigt i mina öron.

Men när vi väl börjar, det är svart i rummet och endast den röda lampan lyser på en av deltagarna, så ser jag!!! JAG SER!!! Åsa som är helt utan förmåga, livrädd och andligt imbecill!!! Och dessutom så ser alla!! Samma sak!!! Hur kan det funka? Hur kan det hända? Vad sjutton händer???  Jag blev så jäkla rädd!! Mycket av min tidigare rädlsa har långsamt börjat släppa men nu kom den tillbaka i full styrka! Flera deltagare sitter med lampan och vi andra ser! Vi gör verkligen det! Jag behöver väl inte tala om att det var en deltagare som INTE vågade sitta vid lampan……:)

Ja det blev en kort historia av en lång.

Har ni varit med om detta? Berätta gärna om era upplevelser!

Nu när den värsta rädslan lagt sig och jag fått stöd av min underbara cirkelkvinna så kan jag bara längta till nästa gång!

Å

Tuva-Lena
0

Halllåååå morsan! Va kul att se dig! Flört

Vad har du nu varit ute på..? verkar väldigt spännande i alla fall, men du berätta för en oinvigd vad tranfiguration betyder, och vad man gör..? Som jag läste rubriken "Transfisuration" så trodde jag nästan att det handlade om "väder".. Cool

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Trisha
0

Haha - lite miss i stavningen där på titeln på tråden - jag o Happy skrattar hjärtligt!

Men underbara Åsa - inte ska du väl vara rädd, heller!!! Har sett mycket transfiguration genom åren och det har varit helt fantastiskt en del av det. Väldigt starkt att sitta också, minst sagt. Jag är ju en intensiv person i mig, så det blir också starkt va f-n jg än ger mig på. Mig passar det, för då får jag dom bevis jag behöver ha.

Är helt säker på att din rädsla kommer att släppa vilket år som helst!! Säger det igen - är så underbar känsla med andevärlden, det är ju jordenergierna som är läskiga!! Så kom igen Morsan - på´t igen! Rädslan ger sig ju mer man lär sig!

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Morsan1
0

HA HA HA!!!

JAG HAR SKRIVIT FEL!!!! Skäms

Måste kolla om det går att rätta till!!

Madson
0

Morsan, jag förstår inte vad du menar?Skäms Vad var det du såg då?

Mysan59
0

#4 Samma här, vad var det du såg, Morsan???

Madson
0

#5 Skönt att inte vara ensam om det, man känner sig lite "trög" eller nåtObestämd

Mysan59
0

#6 Hihi, ja jag känner mig ofta lite trög… Skönt att det finns fler Skrattande

Men varför svarar ingen, måste man googla för att få svar? Förvånad

Ja så gör jag, googlar! Glad

Trisha
0

Det man brukar se när man kör transfiguration med röd lampa, är hur andevärlden s a s bygger upp ett ansikte framför den som sitter vid lampan. Det är inte en medial bild, utan ett ansikte som alla kan se med sina fysiska ögon. Är det väldigt stark transfiguration, kan bilden bli väldigt tydlig.

Ett kort svar, men ungefär så funkar det.

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Morsan1
0

Ha ha ha ja nu frågar ni rätt människa!! Jag vet knappt själv vad det är.

Men vad jag såg var:

Det var alltså kolsvart i rummet. En person sitter med en röd lampa riktad mot sitt ansikte. Vi andra tittar på personen och man ser då "som ett ansikte" som lägger sig över personens eget. Man ser hur dragen förändras, håret ändrade färg, längd, munnen öppnas…..Olika ansikten passerar över personens eget. Vid ett tillfälle såg man så väl "anden" att den blev igenkänd utav en av deltagarna.

Ja det är lite kort vad som hände. Men jag tror det finns en hel del kunniga trollpackor härinne som kan beskriva lite mer "ordentligt" vad som egentligen händer.

Kramis

wolfie
0

Wow!!Förvånad

Mysan59
0

Säger som wolfie: Wow! Förstår om det kändes läskigt, jag hade blivit döskraj! Fast skulle ändå vilja vara med om det…Glad

Pluppis
0

Järnspikars Morsan, vilken upplevelse du fick vara med om! Haha, ja jag hade nog gärna avstått att sitta med den röda lampan i nyllet. 

Men ni andra kunniga, varför är lampan alltid röd? Funkar det inte med någon annan färg? Eller är det rött just för kärlek och värme Obestämd

~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~

Marina2
0

Vilken underbar upplevelse Morsan! Där hade jag velat varit med.Jag tror också på det här med att rädslan släpper undan för undan ju mer man lär sig.

Jane-Lyzell
0

Transfiguration är fysiskt mediumskap - Det finns en tråd till om detta här inne som jag skrivit - när vi hade transfigurations mediumet Caoll Ellis här på Ramsbergsgården!

Jag vet inte hur man gör när man länkar in en tråd i trådenFlört

Kanske någon kan hjälpa till med det - ska se om jag hittar tråden och putta upp den:-)

Alltså det byggs upp en mask som formas av ectoplassma framför mediumets ansikte och i den masken kan andevärlden vis sina ansikten!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Mysan59
0

Är det speciella andar som kommer till just den personen som har den röda lampan just då?

Alltså andar som har en speciell relation till den personen?

Jane-Lyzell
0

#15 Nej det behöver det inte vara - utan andar till dem som tittar på - när det gäller nära och kära - Guiderna är personliga för mediumet!

Jag menade inte att länka till ett annat forum - utan till trådar i detta forum som vi diskuterat detta förut!

Vänligen Jane

[SusannaK]
0

Hmm det där känner jag igen. En vän har berättat att det hände när han satt och tittade på en flickvän han hade för några år sedan. Men då var det ingen röd lampa eller något utan bara som vanligt om man säger.

Plötsligt får han se massor av ansikten…ta form efter varandra framför hennes eget om man säger? Är det samma sak?

Jane-Lyzell
0

Kan vara det men det kan även vara så att han ser det claivoyant!

För att det ska klassas som transfiguration måste fler en en person bekräfta det man ser!

Vänligen Jane

Mysan59
0

#17 Jo jag förstod att du skulle leta reda på en tråd här i forumet, men jag råkade hitta den där länken och tänkte att nån annan kanske var intresserad.

Det var ju lite kul med bilden som illustrerar hur det kan se ut.

Det skulle ju vara jättespännande att göra det här!

[SusannaK]
0

#19 Aha ok….då förstår jag!

Kvaser
0

Citat:

Det finns ett fenomen som brukar benämnas transfiguration. Teoribildningen kring fenomenet lär att en mask av ektoplasma skapas framför mediets ansikte. De ansikten som tar form på masken är ansiktena av de andar som besöker mediet under transfigurationen, det vill säga så som de såg ut när de var i livet. Masken lägger sig som en hinna någon eller några centimeter framför mediets ansikte och kan ses och upplevas klart och tydligt. Inte sällan ses skarpa kanter på masken. 

Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

Morsan1
0

Jag måste stämma in i Pluppis fråga:

Måste lampan vara röd? Och isåfall varför?

// Å

Jane-Lyzell
0

#12 och #23 Nej den behöver inte alltid vara röd - den kan vara blå eller till ock med grön!

Det är för att ectoplassman klarar dessa ljus i transfiguration! de klarar inte vanligt vitt ljus!

Vänligen Jane

Morsan1
0

Aha! Tack Jane för ditt svar!

Kram Åsa

Jane-Lyzell
0

Skrattande