Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: andlighet
Läst 1607 ggr
ewapewa
0

Diksha

Hej på er!

Igår hade vi föreläsning och provapåbehandling av diksha på min andliga grupp. Jag visste inget om detta innan och tänkte att det var ännu ett medel till samma mål, dvs andlig utveckling. 

När vi körde igång fick jag genast jättestarka reaktioner och blev alldeles groggy och efteråt hade jag min healingkraft påkopplad superstarkt i en timme efteråt så alla som var där fick sig en dos. 

Det var en förvånansvärt stark reaktion och det kändes omskakande.

Någon annan som har erfarenheter?

Kramar Ewa

MariaJ
0

Jag känner igen det du beskriver. Jag vet att då mannen gick fram till mig med skålen och slog in klangen så slungades mitt huvud nästan bakåt, även om jag hade slutna ögon och i ett lugnt tillstånd. Han lade händerna på mig och jag blev yr och hög på ng konstigt vis.. Jag måste säga att jag blev väldigt påverkad av det och man kände hur energin strömmade ordentligt..

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Trisha
0

För mig har det varit otroligt olika på kraften, en del dikshor har varit rena skämtet - ett försök att puffa på energi till andra utifrån sitt eget ego. En del har då kunnat uppleva nån sorts högst tillfällig kick, vilken går sorgligt fort över. Jag har inte känt ett skit och blivit mest irriterad, tycker inte om när man påstår sig ge någon sorts alldeles speciell kraft som ska vara för mer än något annat, typ…. En snubbe tog dessutom hiskeligt betalt (honom gick jag inte till, räckte med känslan) och han påstod att han planterade upplysningens frö i huvvet på folk… va???!! Precis om inte ALLA har det. Isch för sånt trams.

Men precis som inom alla andra metoder så finns det både ock, gäller att känna efter själv vad som känns rätt. Har fått dikshor som varit fullkomligt fantastiska, helt omöjligt att förklara bort att något väldigt speciellt äger rum. Precis som jag fått healingbehandlingar som varit helt ointressanta, så har jag varit med om sådana som förändrat mitt liv för alltid.

Vi lever i en tid metoder dyker upp som svampar ur jorden. Gäller att lita på sig själv och sin känsla och lära sig skilja på skit o pannkaka (gammalt uttryck från min svärfar).

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

BigBear
0

Yes Trisha!

Håller med dig i detta. Man vet aldrig hur bra/dåligt det blir förrän efteråt. Mmm…det gäller att ha hjärtat med i det hela (anser jag). Annars blir det en EGOKICK för givaren/healern……(anser samma gubbe)

Tungan uteOskyldig

ewapewa
0

Halloj!

Så här ett par dagar senare kan jag berätta att jag varit glad och haft världens energi, så den här gången funkade det alldeles underbart bra. Sedan kan jag hålla med om att det är väldigt olika beroende på av vem och hur det görs, och det gäller ju alla typer av behandlingar.

Ha det gott alla ni!

Ljuset
0

Jag var på Diksha för första gången igår. Hade jättesvårt att sitta i 2 timmar när jag inte fick ha ryggstöd, oj vad ryggen skrek på hjälp. Jag kände inget när hon lade händerna på mitt huvud men det fnurrade i kronchakrat när hon sände ut till hela gruppen. Vi skulle sända upp vårt hjärta till det universella hjärtat så dom skulle smälta samma till ETT.

Jag vet inte vad jag ska tycka eller tänka efter gårdagen. Får nog sätta mig ner och smälta in det.

ewapewa
0

Det verkar som om de gör på olika sätt och är olika duktiga på det, och kanske även att vi är olika mottagliga. Jag fick ha ryggstöd och satt bekvämt, och sände inga hjärtan. 

Det tar ju oftast ett tag innan vi har smält vad vi har varit med om, men för mig var behandlingen väldigt stark och det var förvånande för mig.

Kram

TantAlma
0

Jag har ingen aning om vad Diksha är vill någon vara snäll att förklara?

Aimosdotter
0

Säger som Tamt Alma, förklara gärna *nyfiken*

ewapewa
0

Hon som gjorde på oss har varit i Indien och lärt sig, det var på ett center där och de skulle vara tysta och gå in i sig själva. Tanken var att med hjälp av kraft skulle de höja frekvenser och komma i kontakt med sig själva. De fick även läxor att träna hemma på, tex att gå igenom dagens känslor och händelser och stanna i känslorna de själva känt och de känslor de gett andra. Träningen skulle bidra till att reptilhjärnan skulle bli mindre framträdande hos personerna och att pannloben skulle utvecklas.

Det var en massa saker hon berättade men det här var lite av det jag uppfattade och hur jag tolkade det.

Det finns säkert någon som är betydligt mer insatt än jag.

Madson
0

#9 Spännande!!Glad

Frejzan
0

Berätta gärna hur själva behandlingen är. Den tycks vara lite olika. Sända hjärtan eller klang i en skål. Begriper ingenting.

ewapewa
0

Hon som gjorde med oss satte på musik som var indisk och texten var någon slags bön. Sedan mediterade vi lite och sedan gick hon runt och la sina händer på våra huvuden ett par minuter och så gjorde hon tre gånger. Det var allt. Inga klanger eller hjärtan, men vi kanske fick någon förenklad variant. Jag får väl forska lite och återkomma.

moonflower
0

Hej ! Jag har varit med om diksha två gånger och "min lärare" hade utbildat sig i Indien. Jag tycker det var spännande och kände mig upplyft flera dagar efteråt.

Där hade lugn, meditativ indisk musik till det hela, och jag fick lov att sitta i en stol med ryggstöd, (annars hade jag nog vägrat…) tycker det är A ochO att kunna sitta avslappnat.

En märklig sak hände vid den ena dikshan, alldeles innan den "satte igång" kände jag tydligt hur någon energi, verkligen ville hindra mig att vara med …men skam den som ger sig…allt blev bra tillslut och jag var jättenöjd.

Aimosdotter
0

Verkar intressant. Får nog forska mer…