"Ljus och värme"
Hej på er alla!
Har ni tänkt på att förut så avslutade nästan alla här på ÖN sina inlägg med tex: Ljus och värme Åsa
Nu är det nästan ingen som skriver så. Undra varför? Blev det uttjatat? Tappade sin mening?
Vad tror ni?
Ljus, önskar jag er för solen har inte skinit alls idag och värme, för att det är skitkallt ute!
Åsa

Har själv aldrig använt det uttrycket, lite för "djupt" för mig, tror jag.
Jag sträcker mig till att skriva Kram eller bara mitt namn eller nada
Men tack för ditt ljus o värme, behövs i dag just pga de anledningarna du skrivit.

Tack "morsan1" för värmen och ljuset =)
Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.
Ja, jag minns det tydligt morsan och det såg så fint ut.
Men så småningom kom "ljus och värme" in i sammanhang där dom inte platsade, eller i heta diskussionsinlägg, och då drar man öronen åt sig. Jag tycker att man måste mena det man skriver, annars förlorar det sin innebörd - och där kan bara det egna samvetet sätta gränserna..
Ljus och värme morsan! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Håller med dig Inga-Lena om man skriver bitska och/eller småotrevliga, hårda inlägg och så avslutar med något lite gulligt så tappar man lite i trovärdighet tycker jag.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
För min egen del så märkte jag att det irriterade vissa väldigt mycket. De kunde inte ens läsa trådarna utan bara fastnade vid "ljus och värme" och gick i gång på det. Så jag slutade med det för att inte sticka folk i ögonen hela tiden. Synd för annars gillar jag tanken bakom avslutningen. Men det funkade inte här rent praktiskt eftersom det blev så många som gick igång på det. De tyckte det blev klyshigt och en falsk fasad typ. Och vi som använde detta uttryck blev mycket påhoppade tyvärr. Så det blev kram, sen funkade inte det heller för samma sak hände där. Så nu är det inget eller möjligvis mvh eller ibland vid några enstaka tillfällen kram-
Tycker personligen det är jättetråkigt.
Men i alla sällskap skapas en kultur och kulturen här är att man är mest seriös med att inte avsluta med vare sig kram eller ljus och kärlek eller något annat trevligt. Så ser det ut just nu.
Bra iakttagelse annars Morsan!
Ja men idag fick jag ljus och värme (tror jag det var) i pm, rätt trevligt.
Men jag håller med #3 och #4, man måste ju mena det.
Tack för värmen och ljuset, Morsan, det behövs nu i den här bistra årstiden! 

#5 Det är jättetråkigt men det var som du beskriver det, det kändes mest som att en del irriterade sig på den meningen av någon anledning, även i dom inlägg med ärliga avsikter, man skriver inte det man menar så det är jättetråkigt att det blev så negativt för vissa.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Ja, det verkar som vissa personer inte klarar av för mycket ljus och värme på en gång. Då kokar de inuti.
Men du gör det Elisabeth. Så här kommer ljus och värme från mig till dig. Och till Morsan 
Plus en Bamsekokhet kram!

Minns orden 'Ljus o värme' så det var inte så länge sen. Själv kom jag mig inte för att använda det, men det var kanske för jag var så ny. Inget fel med goda tankar dock o synd att det ska irritera vissa.

Här kommer lite ljus och värme från mig till er alla. Är lite lättrörd och tramsig nu inför pappas begravning och tårarna kommr för ingnting. Nu när jag läste tråden blev det dags igen för lite tårar.
För jag kommer precis ner från Happy o Niclas och Niclas har hjälpt mig få ner en låt som pappa bara äääälskade, vi ska spela den på fredag efter begravningen när vi fikar o så… Den heter då förstås Ljus o värme….
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus
Det här med "ljus och värme" är inte riktigt min tekopp. jag brukar säga "allt gott" när jag tycker det är motiverat.
Trishia - du sprider ljus och värme utan att särskilt behöva säga det. Vi vet ändå,,,
så
Jag önskar dig Allt Gott Trishia - och styrka i en svår tid!
Maggan
Det är så vackra ord igentligen och säjer så mycket om man bara tänker efter. Men jag minns min första reflektion när jag var helt ny på forumet.
Oh, ljus och värme hm. det måste vara otroligt kunniga här. Kanske man säjer så om man är väldigt medial. Alla här kanske är utbildade och väldigt erfarna.. Vågar man verkligen fråga här. Det kanske är en sida för de som redan kan mycket. INte kan jag skriva ljus och värme. Då kan de missuppfattar mig..
Visst låter mina tankar heltokiga kan jag tycka nu. Förstår inte varför jag tänkte så. Det är ju bara någon omtänksamt och varmt skrivit i alla välmening av urgulliga personer här på forumet. Och nu kan jag mycket väl tänka mig att skriva det själv.
Var rädda om varandra

#11 Tack, snälla Maggan - blev alldeles varm i hjärtat när jag läste. Ska tänka på de orden nu framöver, något har hänt med mitt självförtroende i den här sårbarheten jag är i och känner mig osäker på precis allt just nu. Utom andevärlden och mina barn då….
Så tack - precis vad jag behövde höra!!
Ha en fin helg!
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus
Det är väl trevligt med ljus och värme…..under hippi-tiden sa vi alltid "Love Light and Understandig…" och sannolikt är begreppet "ljus och värme" en förlängning av det hela.
Make Love Not War, en annan trevlig liten mening
Eller Make Love Not Bebies….som någon sa inom RFSU…
Ljus och värme på er….
var det inte "Peace, Love and Understanding" eller minns jag fel?
inte för att det spelar nån roll egentligen 
Den som var bäst var ändå den från sjuttiotalets slut
"May the Force Be With You"
#15 jo, det var nog både ock…har du rätt i men kanske berodde säkert på vilken falang men själv anammande, jag var speciellt intresserad av det andliga i hela trenden…inte så mycket i själva proteströrelen mot krig,,,kankse var det där skillnaden låg, inte vet jag…men mycket hände mig där…en slags uppvaknande…som sitter i än.
Ja, *ler glatt….* My the fore be with you bara älskade jag…
he he
ja jag var nog inte gammal nog att vara med i nån falang alls. jag var åtta -68. men jag minns ändå den härliga galna tiden, fast jag inte fick vara med, utan bara fick titta på mina kompisars flowerpower storasystrar 
#17…jo du, jag var nog lite äldre…få se nu…nästan 20…men orangefärgad storblommig långkjol, bevit virkad tröja, barfota och blomma bakom örat, till mina föräldras förskräckelse….67 fick jag barn och lillkillen fick gå med i vissa parkmöten…men inga innedroger för min del, de var för jävligt såg en del vänner slås ut, ursäkta srpåket,
Ljus och värme til det som var bra…!! may the force STILL go with us.

Hej. Jag som är ny tycker det låter jättevackert med ljus och värme.
Känns så äkta när ni skriver det!Jag blir glad av det.
Själv så är jag för mkt amatör och omådet med det okända/denna andlighet så ny och främmande för mig.
men är oerhört dragen åt det.Vet inte varför riktigt ännu.
Men sänder mitt första ljus och värme hälsning till er*blink*
Jag använder det ofta när jag skickar en hälsning eller om det passar. Jag har dock haft glest mellan inläggen och börjat om alldelles nyligen.
Med ljus och värme
Alma