Blindtarms-healing
Får nästan mig att tänka på varmkorvs-boggie… Fast det är inte riktigt samma sak va!?
God söndag Käära vänner! (Känner jag gör bäst att i alla fall smör LITE… ;-))
Har fått så rysligt ont i magen sedan två dagar tillbaka, utan att må det minsta dåligt i övrigt (mer än att jag har lite feber). Då jag inte varit i närheten av att kräkas, och jag inte har något problem att äta, är jag säker på att mina problem inte beror på att jag fått i mig något olämpligt. Det känns verkligen som att det är ett organ som det är något knas på. Bäst till "geografiskt" ligger blindtarmen, enligt så väl mamma (gammal sköterska) och en sköterska på Kolhydrater i fokus.
Alltså, jag vill då inte bli av med mitt blindtarmsbihang i onödan. Nog sjutton fyller den en funktion denna också - det borde väl inte minst NI (med tanke på att bihanget är en KÖRTEL) anse!?
Ja, så jag tänker att - ska jag pröva lyckan med er här då!? "Upp till bevis" liksom… ;-)
Vad behöver ni veta!? Smärtan sitter typ i jämnhöjd med naveln, men c:a fem cm till höger från mig själv sett… Vad behöver ni mer veta!? :-)
Hjärtligt tacksam förstås, för all hjälp man kan få!
Jag sänder gärna healing efter att du varit till en läkare
Man ska inte labborera med sådant här! Healing är en kompliterande behandling - inte något i stället för läkarvården!
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

Å tusan… :-) Problemet är att jag drar mig in i det sista för att uppsöka den etablerade s.k. läkekonsten… Verkligen inget större förtroende… Förstår ju poängen förstås, att ni vill ha en klar diagnos först, innan ni gör en insats… Vad svårt det blev nu då… :-(
Håller fullständigt med Jane där, du skall absolut inte leka med sådant….nu kommer det typiska moderliga bannor….min svärson fick ont som sjutton i magen men inge feber..Gick en hel helg sådär, men efter många tjat och gnäll så åkte han iväg till slut….
Snacka om vilken utskällning han fick av doktorn, det var blindtarmen…han hade haft en enorm tur, den hade brustit, men hade kapslat in sig på någotvis och därför undvikit att få blodförgifning, så snälla gå iväg…för det än är så är det farligt om den brister, och om du har feber så är det en varningstecken.
Sköt om dig, för du är det viktigaste du har….
Brusten blindtarm eller kallbrand i tarmen är inte att leka med och det går fort… Bara att välja, stoltheten eller tarmen… för du förstår väl att du kan bli av med den om du väntar för länge?

Fan, jag har inte tid att ligga på sjukan i tre dar. Jag ska ju ägna mig åt konspirationsteorier jag… ;-)
Kruxet är: Det är ingen mening att köa på någon lokal vårdcentral. Det kommer ju inte att kunna säga annat än att - åk till sjukhuset… När jag väl kommer dit (fyra mil med kommunala färdmedel), och de tar prover som kanske inte kommer att visa så mycket, så kommer de ju att övertala mig om en operation i vilket fall. Ja, och allra helst förstås om proverna visar på att det är det… Då kommer jag ju inte att få någon chans att pröva ERA förmågor… Jag blir nog av med den där körteln, vare sig jag vill det eller inte… Känns så jävla onödigt… Jag har så svårt att tänka mig att vi inte har användning för den där körteln, och att det här inte kan läka ut av sig själv. Inflammationen ÄR ju en läkeprocess. Dessutom äter jag ingen mat som är på långa vägar lika inflammationsstimulerande (omega 6) som "vanligt" folk… Fast visst, när man förstås inte har några garantier för sina funderingar om hur det förhåller sig, så ter ju sig din varning Eija, lite svår att inte lyssna till. Tar väl och ringer till Sjukvårdsupplysningen (även om jag förstås vet vad jag får för svar…)
Tack hörni! :-)
#5 Vårdcentralen har väll inte öppet söndagar och misstänker du en blindtarm - så är det lika bra att åka till sjukhus akuten direkt - det är bara å åk:-) De måste ta emot dig!
Innan du låter dig opereras kan du begära ett ulltraljud - där ser dom om det är en inflamation eller inte!
Låt oss veta om du åker in , tror nog att en ambulans kan vara på sin plats här - så kan vi sända dig healing på vägen!
Vänligen Jane

OK, besked från sjukvårdsupplysningen: Enligt denna nya sköterska, och som sa sig ha jobbat 30 år inom akutvården (och uttryckligen sa sig kunna det här), så borde smärtan, om det var en blindtarmsinflammation - efter två dygn - ha vandrat längre ner vid det här laget… Hon tyckte inte att det var nödvändigt att åka in till akuten i detta skede, om inte problemen plötsligt skulle förvärras… Något problem med magsäcken eller gallan, var väl i så fall snarare hennes tips…
OK, när ni nu i alla fall vet var jag har smärtan, och att det inte förefaller vara något akut - kan ni göra ett försök DÅ då!? 
Ja, om du lovar gå till vårdcentralen i morgon
då sänder jag gärna!
Vänligen Jane
Va skönt att höra att du tar ditt förnuft till fånga…..Oftast så kan man ringa till rådgivningen med…så gjorde jag när jag hade ont i bröstet lite för ofta när jag ansträngde mig….hit hör att jag tillhör den där envisa, stöniga sorten med…..sjukhus…NEJ…det går över..
Hur som helst, efter tjat så ringde jag….dom skicka en ambulans på en gång…med resultat att det blev en bypass op, på hjärtat…eftersom det var förträngningar på fem ställen… så nu vet jag ju vilken tur jag hade….
Den där körteln som du skriver, har nog just den användningen att den krånglar först istället för en allvarlig inflamation i hela tarmen…eller….så har jag tänkt iallafall………
sköt om dig nu ordentligt….och ring….
Kram

T.o.m. en riktig tjurskalle som jag KAN ibland ge med mig - om jag bara åtminstone får kräkas upp lite vad jag tycker och tror, först… :-) Om det nu inte är blindtarmen, men att det inte blir bättre till imorgon bitti, lär jag nog försöka ta mig till Akademiska t.o.m. Skulle det vara några gallstenar, kan jag väl låta dem ta dessa då… I övrigt får jag FÖRSÖKA stå PÅ mig, och hänvisa till att jag får behandling när jag kommer hem… :-)
Tusen tack Jane, Eija och Nancy Alke! Får väl hur som helst anledning att återkomma här…
Va glad jag blir för det du har gjort, och skall göra….visst är det bra att vara tjurskallig och envis, fast som du skriver….massor av mothugg o gnäll skall det vara innan man ger med sig..
….
Och du…. är inte det så, att du är oxå en som har lätt för att säga åt andra som inte mår bra vad som är bäst för dom, för det har jag…
Varma kramar
Eija
Känns tryggt att du tagit dessa beslut, skickar healing efter bästa förmåga!

:-) Det är möjligt, men i så fall kan man väl kanske se det som en ren väljvilja… ;-) Man får ju hoppas att de som hör eller läser vad man säger, inte gör som man säger, utan använder in-putet tillsammans med alla andra in-put, och gör sina bedömningar själva… ;-) Här talade jag väl ändå mest för mig själv… :-) Att sticka ut hakan lite allt som oftast, har ju den fördelen också att man snart får veta om man har rätt i sin uppfattning. Alltid är det någon som hugger! :-) Sedan får man ju försöka värdera argumenten som huggaren har, och antingen förkasta sina teorier (eller som oftast) - bara brassa på… ;-) :-)
Kram, kram!!
Bengt- Olav hur går det?
Vänligen Jane
Ja, undrar jag med…..

Jag undrar också, har inte deltagit i denna diskusionen, men har ändå närvarat vid den.
Hej.
Skickar pm./rg

jahapp,kanske är på sjukan då?

Förmodligen, han brukar väl vara ganska aktiv här inne??

Haha.. Tack hörni för omtanken! Jo, åkte i går morse, å kom hem nyss med en blintarm fattigare…
Sjukvårdsupplysningens sköterska med 30 års erfarenhet av aktursjukvård, som visste vad hon talade om, visade sig inte riktigt ha gjort det ändå… Flera doktorer som klämde och tittade, tippade allt på att det var blindtarmen ÄNDÅ… (Den där sköterskan menade på att värkan efter ett par dagar borde ha vandrat längre neråt, om det skulle vara blindtarmen…) Röntgen visade att det viss var blindtarmen som var inflammerad.
Jag hade ju hoppats att jag skulle få en chans att låta blindtarmsinflammationen verka ut och bota vad som nu var problemet. Var på gärsgårn att operationsdoktorn skulle låta mig få detta, i.o.m. att mina smärtor inte var så ruskigt stora ändå. Fast när sänkan var så kraftigt förhöjd (ja, att inflammationen var så stor som den var, ska man väl tolka detta!?), och med tanke på inte minst alla Ifokus-människors varningar för hur illa det kan gå OM den nu skulle gå å spricka, tyckte jag han kunde få ta den då, när han såg att sänkan inte sänkte sig, utan stegrade sig ytterligare…
Ja, sagt år gjort. De tog den natten till igår, och nu är jag alltså precis hemma… Får känna mig nöjd med allt här ändå… Blindtarmen hade inte hunnit spricka, och operationen gick tydligen bra… Gissar väl att det går rätt bra att klara sig utan den där körteln ändå - även om jag absolut inte är så säkra som läkarna på att den inte har någon funktion… Slutet gott, allting gott… Har nu i.o.f.s. inte fått någon chans att testa era förmågor. I.o.m. att jag har MERA ont idag nu så här efter operationen, så FÅR ni förstås gärna göra en liten insats ändå… :-) En tacker i å tar emot, om någon har lust… 
Har sänt till dig hela tiden, sen du sa att du skulle till el doktore - skickade senast igår kväll!
Vad skönt att du gick och att du beslutade för att ta bort den - vad jag förstår är den ett bihang ifrån förr i tiden då vi åt mera säd och korn i vår kost och tydligen vad jag förstår kanska så otillagat - då behövdes denna tarm för att bryta ned detta - vi äter inte så nu mera och dess funtion är inte behövd, vad jag förstår! så var inte ledsen för den:-)
sänder healing konternuerligt ett tag fram över nu(kvällstid) vad duktig du var som gick till doktorn!
Vänligen Jane

Tror att människan när hon plötsligt började att äta "förädlade" gräsfrön för några tusen år sedan, var mycket MERA mån om att tillsätta enzymer i degen än vad hon är idag (ja, inte naturfolken kanske, men i alla fall vår västerländska världs industriella brödfabrikanter)… Ja, fast visst, en ANNAN som knappt äter säd- eller en massa fiberrikt ALLS, har säkert för DEN sakens skull, inte så mycket att förlora med den… :-)
Tusen tack Jane! Ska hålla er uppdaterade om hur läkningen fortskrider här…
Skickar en kram i retur! :-)
Tack!
Kram tillbaka!
Jane
Ohh, va glad jag blev att du fick någon ordning på ditt onda (det första)…
Ja kan ju tyvärr ingen healing men kan skicka varma tankar till dig, måste förresten berätta att jag har en syster i Sigtuna och en bror i Märsta, vilket dom har gjort i över 30 år…..
Sköt om dig nu och ha det så bra, och återigen vilken tur att det löste sig för dig, om ändock dramatiskt….
Kram/Eija

En tanke är detta är att jag har för mig detta i alla fall; att kaniner har en väldigt stor blindtarm och dom käkar grönt hela tiden.
Eftersom människan började käka mer kött så antar jag att vi inte hade ett lika stort behov av blindtarmen..

Tack Eija! Kram tillbaka!
# 25: Om makroevolutionen skulle fungera som herr Darwin gjorde gällande, så verkar det ju rimligt… :-)
Om den inte fungerar så, så måste det kanske ligga till på något annat sätt…

Roligt att du är tillbaka igen och att det har gått bra Bengt-Olov

Tack Madson! 
Skönt att det gick bra och jag lovar, blinde tarmsingen klarar man sig fint, kantakt med andra sidan och intuitionen fungerar helt ok ändå :).
Jag hade inte särskillt ont när jag åkte in till akuten för magsmärtor, däremot var smärtan annorlunda helt enkelt.
Natten tillbringade jag på akuten, när morgonen kom skämdes jag eftersom värken gått över men farbror doktorn annonserade då att de gjort klart för operation.
Så detta med att det ska göra fruktansvärt ont stämmer inte alltid.
Kram Hellas

Tack Hellas! :-)
Han hade redan bestämt sig alltså!? Den skulle bara ut!? :-)
Om du menar min doktor så ja, efter att ha sett proverna gällande sänkan + att jag hade dragits med ett virus gjorde att jag opererades och visst var det rätt beslut.
Det är ju ofta så med blindtarmen att när värken släpper helt….ja det är då det är ytterst brådis :)

Har inte sett det här, bara varit i närheten av datorn då och då, men bättre sent än aldrig kanske…. skickar härifrån också.
Och kroppen är en finurlig liten sak… det behöver sannerligen inte vara lika från person till person. Far min fick jätteproblem med magen när vi var i Sälen för massa år sen, han tog milspåret på skidorna, gjorde allt för att det skulle gå över. Vi ringde rådgivningen och dom sa att det var iiiiiiingen fara alls att det var blindtarmen, han hade ont på fel ställe. Smärtorna gick smånginom över, men sen svimmade han på jobbet veckan efter, på operationsbordet kunde man konstatera att hans blindtarm brustit, men kapslat in sig som tur var. Den satt bakåt ryggen, högt upp på vänster sida… Hm.
Så man ska nog vara lyhörd som du var B-O när ngt är galet i kroppen och kombinera alternativa metoder med den traditionella.
Heder till Jane som verkligen var på om att du skulle söka läkare! Seriöst o kanonbra!
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus
#32 Tack Trisha
Men jag gjorde bara mitt jobb som healer
Hoppas du börjar må bättre snaret Bengt - Olov (och du med Trisha)
Kram Jane
Jag hoppas att du mår bra igen nu B-O. Jag skulle verkligen sakna alla dina knepiga frågeställningar, om du nu plötsligt blev indisponibel.

Haha, tack Maggan! Jo, å tack Trischa å Jane! Det gick mycket bättre att ta mig upp ur sängen här idag, än jag hade trott… (Mycket MER besvärad över mitt exs reaktion i min dröm, som var relaterad till min förra operation - i huvudet. Exet tittade mig i huvudet, och med avsky och äckel i blick, så backade hon utan ett ord, och bara försvann… Schysst va!? Fick aldrig kläm på vad det var! Hm, undrar verkligen… :-))
Känns ju faktiskt bättre nu än när jag gick å la mig, å ändå brukar man ju vara känsligare för smärtor på mornarna… Tror ni har jobbat bra med mig! :-) Tack igen!
Ha ha ha - härligt!
Kram Jane