Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterbarnungdomar
Läst 1126 ggr
Laluna
0

Fundering ?

Jag satt och kollande på ett program på tv 4 plus.

Mannen som talar med andar.börjar 12.15 varje vardag.

Denna gång så fick han kontakt med en flicka..liten flicka som hade dött pga hennes mamma backat bilen på henne.

Mamman var ju helt förkrossad och tar på sig skulden.

Levt med detta i 7 år.

Till saken hör att när han får kontakt med flickan så berättar han att flickan

ser annorlnda ut nu..att hon är äldre,hennes fräknar är tydligare och kan prata..flickan säger att mamma inte ska ta på sig skulden och att hon tyckte dikten var fin hon skrivit.Flickan var bara kring 1-2 år när hon dog!

Min fråga är: Barn när dom dör..fortsätter dom att mogna och utvecklas?

Av detta avsnitt jag såg så fattade jag att så var falllet.

Men det låter så underligt..han sa att hon även hade gått i skolan nu och var smart av sig..

Blir så splittrad av detta.

Är ju sånt man aldrig tänkt på..

Finns det svar på detta? Tacksam för svar..Kram

lolloann
0

Jag var till ett medium förra hösten och fick kontakt med en ung flicka som gick bort för några år sedan. Mediumet sa att hon var 18- 22 år. Jag frågade mediumet om hon menade nu eller när hon gick bort och hon svarade att det var när hon gick bort. Att man inte åldrades efter döden.

Nu var den här flickan inte så gammal men hon hade varit med om mycket så erfarenheten som en 18- 22 åringen kunde hon nog ha. Kanske det var det mediumet kände.

Men om man är så liten som flickan du skriver om tror jag inte kan fått sån erfarenhet redan då.

Däremot om skolan. Den här flickan jag skrivit om ovan har varit i kontakt med annan anhörig och berättat att hon fått gå i en sorts skola 'däruppe'. Det var alldeles efter dödsfallet men före begravningen.

Vad hon fick lära sig vet jag inte riktigt. Antagligen att lugna ner sig lite Glad.  Man kanske måste lära sig hur man ska sköta sig. 

Hoppas det varit till nån hjälp.

Crystal78
0

Jag tar mig friheten att spåna lite fritt.

Jag tror mediumet menar att flickans själ fortsätter att utvecklas på andra sidan. Där sammanförs hon med sina tidigare liv och erfarenheter. Kanske mer den själsliga utvecklingen han pratar om? Att hon gått i skola på andra sidan eller i tidigare liv och därmed hennes vishet.

Kanske kan flickan frambringa bilder till mediumet i hur hon ser eller skulle sett ut vid äldre ålder. Och det är dessa bilder han förmedlar till modern.

En tanke bara. Glad

Laluna
0

#1 Hej! jag tycker också det låter konstigt om man "växer" dit man kommer vid döden..

TJa livets skola kanske fortsätter i det "andra" livet(skåra i pannan!)

tack för du svaradeGlad.

#2 Hej du..att jag inte tänkte på det..Att det kan vara tidigare erfarenheter från andra liv man haft..låter mkt logiskt faktiskt..så måste det va..lite pusselbitar faller på plats nuFlört

Ang hennes utseende sa han(mediumet) att hon liknade sin äldre syrra mkt..och hennes erfarenhet kanske var från livet tidigare.

tack!