A och O om vibrationer
Har några frågor som jag hoppas få svar på, och som handlar om det kanske mest grundläggande om vibrationer och den vibrationshöjning som "alla" talar om är under uppsegling…
Frågorna kommer här från en som inte har varit i närheten av någon "paranormal" upplevelse (såsom han själv insett i varje fall). Få se nu då om jag i alla fall förstått någorlunda rätt…
Är väldigt tacksam för svar:
- När man talar om "vibrationshöjningar", är det då OFTAST snabbare vibrationer i kroppens CHAKRAN, som avses!?
- Står möjligen ORSAKEN till de KROPPSLIGA/ ANDLIGA vibrationshöjningarna att finna i SOLEN, som OCKSÅ av någon anledning genomgår en vibrationshöjning!?
- Betraktar ni jordens pågående uppvärmning (och i så fall kanske då även rapporterna från vissa källor som säger att även de andra planterna i vårt solsystem f.t. befinner sig i en uppvärmningsfas) OCKSÅ som en följd av vibrationshöjningen, d.v.s. att den ökade VÄRMEenergin också är en följd av den ökade VIBRATIONSenergin!?
- Innebär den omtalade vibrationshöjningen att allt fler människor på jorden efterhand här, kommer att få lättare att komma i kontakt med de "utomjordsliga" dimensionerna om de i alla fall gör FÖRSÖK med Meditation, och att många så småningom också kommer att få erfara sådana kontakter även omedvetet, genom astralfärder under sömn!?
- Är det den allmänt ökade vibrationshöjningen som OCKSÅ är ORSAKEN till den ASCENTION/UPPSTIGNING som det också talas så flitigt om på detta- och närbesläktade forum!?

Mina tankar om dina frågor:
1. Chakrana är ju energicentra i kroppen, som vi har många, många av - inte bara de sju som i allmänhet nämns. Så en vibrationshöjning kan visst sägas vara av våra chakran, men eftersom våra chakran påverkar precis allt i oss både kroppsligt och själsligt så kan man också säga att vibrationshöjningen är hela oss, hela paketet som skruvas upp en aning i mottagnningsmöjlighet…
2. Självklart i min värld, då precis allt hänger ihop och solen påverkas vi enormt av.
3. Tror att vi förenklat använder orden "frekvenshöjning" och "vibrationshöjning" och en massa andra, för att på något sätt skapa en bild av det oerhört stora som pågår. Finns inga enkla svar på detta, men samtidigt är det så enkelt… Hela uppvärmningen av vår jord åstadkommer en förändring. Beror den enbart på solen?? Eller en kombination av vårt nedskitande och solens ökade aktivitet?? Eller har allt "bara" att göra med ett medvetande som ska höjas och alla medel tas till, för utveckling av hela vårt universum är så nödvändigt och kommer alltid att fortsätta vara det. Det är in i minsta lilla molekyl eller om det finns ändå mindre partiklar i vårt universum solklart att utvecklas vi inte, så dör vi. Och då utvecklas vi ju i alla fall… hihi - vi slipper inte undan!! Komplex fråga som jag också ivrigt diskuterar med mina andliga vänner hela tiden!
4. Självklart!! I min värld i alla fall… nu går det undan tycker jag.
5. Inte säker hur alla andra tolkar det förstås, men i min värld är det ungefär samma sak. I och med att man låter sig höjas i frekvens, energi eller vad vi kallar det, så blir det mer närvaro i våra själar.
Mina tankar, säger som vanligt inte ett skit om att det skulle vara så!!
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

:-) Tusen tack Trischa! Andra är förstås också välkomna att ge er syn på saken. Ja, eller lämpligen i alla fall om er syn avviker från den som Trischa har…
Jag bara kommenterar punkt 5 med att finns det uppstigning så finns det nedstigning och den är väl också värd att diskutera.
Människan har tre kroppar -den fysiska-materiella , den mentalenergiska och den andeeteriska. Frekvenshöjningen avser det andliga vilket ger spillover på det mentala. Ju mer anden växer i uppstigningen ju mer spillovereffekter blir det för mentalkroppen och den fysiska kroppen som även torde få inspirationer och utrensningsproblem. Orsaken tillskrivs Planen för människans evolution och Frekvenshöjningskällan för barnen. Det inre är det yttre och det yttre är det inre. Samma sak här som där. Det blir varmare och det finns skit i förgasaren. Varför ska vattnet bli till is om det är fullt med sot i luften ?

Tack Hukanson! OK, men ska jag tolka dig som att du menar att vibrationshöjningen av kroppens MENTALA och FYSISKA chakran, endast kan ske GENOM påverkan av en vibrationshöjning i det andliga "åttande" chakrat!?
Du VEMS "Plan"!? Gissar att det finns en del olika uppfattningar om allt detta!?
En annan fråga till dig om det här med EVOLUTION som du tog upp i detta sammanhang:
De som nu verkligen pratar om evolution just i dessa sammanhang, ska man se dessa (dig och de andra som företräder "din" syn) att MACROevolution är något som verkligen EXISTERAR, men att denna då inte riktigt sker såsom "vetenskapen" hävdar, utan genom vibrationsförändringar som får livsformernas DNA-molekyler att anta andra former!? Ja, eller ska man betrakta användandet av begreppet "evolution" här endast som typ "allmän utveckling"!?
Vibbrationshöjning har två asspekter av vad jag förstår den mentala/andliga/själsliga! och kunskapen om den fysiska kroppen och jaget!
Att de går hand i hand - allt som drar ned din fysiska kropp drar också ned din ande! så som alkohol, dråger och andra gifter i mat, även mentalt våld, negativitet etc. Rent tempel rent sinne och ande , desto högre vibbrationshöjning!
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

Tack!
Har lite svårt för begrepp som utifrån ens halvt "vetenskapligt" indokrinerade hjärna ter sig lite flummigt:
"Chakran" - försöker förstå här;
Skulle man kunna säga att "CHAKRANA" faktiskt är DETSAMMA som de kemiska/elektiska ämnen/signaler som kroppens hormonsystem genom kroppens körtelssystem, skickar ut!?

Vet du Bengt-Olov, jag har (eller mer och mer - hade) också en vetenskaplig analytisk sida i min hjärna, och inte förrän du tystar ner den sidan kan du ta till dig allt det andra. Jag tror inte någon här (men vad vet jag….) kan säga att något faktiskt är detsamma som något vetenskapligt belagt.
För varje dag som går stillar sig min "analytiska ådra" och samtidigt öppnar sig min andliga sida i samma takt.
Detta är ju då min högst egna lilla analys av det hela, utan det minsta vetenskapliga belägg för det.
*kram*
Amor vincit omnia
Tror att chakrana är enrgicentra gemensamma för de tre kropparna där information upp och nedstiger och kommunicerar med de olika kroppsorganen på respnivå. Visst ökar den andliga eldenergin och källan är säkerligen SolHerren. Våra tre kroppar är ju andliga kroppar även om den fysiska är även biologisk-fysisk, därför känns eldenergin påtagligt även fysiskt. Evolution är allt ifrån nya tankar - tankemanifestationer till folkvandringar och interrasiala relationer till de mer gudomliga evolutionära stegen där Herren/Himmelen låter det fysiska/biologiska/materiella förändras inför Sin Vilja. Har inget exempel på detta mer än att jag tror att det är anledningen till att naturen drastiskt förändras typ nya arter. Vetenskapen är helt nödvändig och jag hoppas att den kommer att lära sig att veta allt inklusive sanningen om Syftet och Orsaken till att detta vi är existerar. Att eldenergin ökar i vår tredimensionella värld möjliggör att den ännumer högfrekventa och högdimensionella uppstigningen kan försiggå i trygghet även om de sägs vara smått ur harmoni. Natturligtvis förstår jag att det finns olika uppfattningar men vad ska en övertygad göra ? Se dig omkring i samhället -skulle detta finnas om inte några människor hade skapat/tillverkat detta ? På liknande sätt, se dig omkring i världsnaturen -skulle denna levande natur finnas om inte någon hade skapat livet ???

En fråga till om min punkt nr 4, beträffande den vibrationshöjning som är under uppsegling:
Många av er säger ju er verkligen känna av den här vibrationshöjningen. Är det så att vibrationshöjningen också hunnit gör att allt FLER MÄNNISKOR på senare tid börjat bli medvetna om att de faktiskt ät lite mottagliga för kontakt med andra dimensioner!?
1. När man talar om "vibrationshöjningar", är det då OFTAST snabbare vibrationer i kroppens CHAKRAN, som avses!?
- Både och, höjningen är individuell efter person och intellekt. Vill ge samma svar som #1
**2 . Står möjligen ORSAKEN till de KROPPSLIGA/ ANDLIGA vibrationshöjningarna att finna i SOLEN, som OCKSÅ av någon anledning genomgår en vibrationshöjning!?
**
- Ur vetenskaplig syn så sker en omvandlig i vårt universella rum, vissa märker av den aspekten då händelser i vår närhet speglas i våra liv. T ex Solens senaste större utbrott fick en våg av förändringar att ske.
3. Betraktar ni jordens pågående uppvärmning (och i så fall kanske då även rapporterna från vissa källor som säger att även de andra planterna i vårt solsystem f.t. befinner sig i en uppvärmningsfas) OCKSÅ som en följd av vibrationshöjningen, d.v.s. att den ökade VÄRMEenergin också är en följd av den ökade VIBRATIONSenergin!?
- Det är inte bevisat men förändringförloppet som vår lilla planet genomgår (naturligt sett) får ett följdförlopp på oss globalt. Det är nog ett så säkert kort att förstå att människor far illa av naturens framfart när den väl sätter igång. Så mitt svar är ja, uppvärmnings fasen speglar också vibrationsenergi.
4.Innebär den omtalade vibrationshöjningen att allt fler människor på jorden efterhand här, kommer att få lättare att komma i kontakt med de "utomjordsliga" dimensionerna om de i alla fall gör FÖRSÖK med Meditation, och att många så småningom också kommer att få erfara sådana kontakter även omedvetet, genom astralfärder under sömn!?
- Självfallet, oavsett så lär alla människor/levande varelser komma till en sådan punkt.
Är det den allmänt ökade vibrationshöjningen som OCKSÅ är ORSAKEN till den ASCENTION/UPPSTIGNING som det också talas så flitigt om på detta- och närbesläktade forum!?
- Precis, men det är en koppling mellan de två ämnena. Tänk dig en termik, när varm luft strömmar under en så stiger man. Se den varma luften som vibrationsförändring, ja då måste man göra en uppstigning. Det är ju märktbart ur vetenskaplig och analytisk vinkel att förstå värmens egenskaper i ett tidsmässigt rum. Värme stiger alltid. Detsamma gäller vibrationshöjning och uppstigning.
#10 Det är redan märkbart hos allt fler. När man ser det så händer det. Gäller bara att ha sina egna ögon öppna för det som händer runt omkring en.
notering till mitt egna inlägg #11 Säg den som inte blev påverkad av WTC 9/11. Händelsen ur globalt perspektiv påverkade oss människor reaktivt och till stor del förändrade en hel del människors livssyn.
Därav en vibrationsenergi höjning påbörjades.

Tusen tack Keiran! :-)
Innebär vibrationshöjningen inte bara en ökad mottaglighet när det gäller kontakterna med de "himmelska" dimensionerna, utan även en ökad medvetenhet om deras EXISTENS!? Ja, alltså det där följer väl varandra kanske - i normalfallet. Fast ta MIG! Jag har fortfarande inte haft den minsta "paranormala" upplevelse, men jag har under de senaste månaderna genom olika erfarenheter ändå verkligen öppnat upp för MÖJLIGHETEN att det faktiskt FINNS ytterligare dimensioner… Visst skulle det förstås kunna vara rena tillfälligheter att jag gjort dessa erfarenheter på senare tid. Fast är din bedömning att det är rätt sannolikt att även DENNA form av medvetenhet, är ett resultat av den ökande vibrationen!? (Bra om du inte överdriver möjligheterna av att det har att göra med det senare! :-))
Citat "Innebär vibrationshöjningen inte bara en ökad mottaglighet när det gäller kontakterna med de "himmelska" dimensionerna, utan även en ökad medvetenhet om deras EXISTENS!?"
- Det innebär en större ökad möjlighet av medvetenhet om deras exsistens.
Men i själva verket är det en större möjlighet av ökad självkännedom av sitt verkliga jag som leder dig på vägen till en sådan möjlighet av medvetenhet.
- Men i enlighet när du här är och formulerar dina frågor med brinnande intresse så är det en sorts bedömning att frekvensen av medvetenheten höjs.
När man inser vidden av exsistensen i tid och rum perspektivet, så inser man också vad som binder oss samman. Jag vet inte hur djupt du är insatt i Einsteins teorier om tid och rum. Samt vad kvantfysik innebär, men det är en förhållandevis stark koppling mellan tids perspektivet och kvantum modulära atomer. När man gör en större böjning av tiden så förändras även omvärlden så att man ser multipla dimensionsförändringar i den lokala synvinkeln. Det är som att se en spegelbild av sig själv.
Det gäller också att man ska tro på det hela också till 100%. Gör man inte det så förefaller det till en tvivelaktigt syn så länge vetenskapen inte kan bevisa att det verkligen fungerar. Vetenskapen är ändå en grundförutsättning på denna planet och det gör det hela av vi verkligen tror på. Man kan säg att med detta synsätt av dimensionära seende så är vi i detta tidevarv pionjärer inom området inom vår sphere.
Ja nu trigga jag igång med en liten avstickare, men du fick nog svar på fråga lite grand.
---
För att kommentera citat "Jag har fortfarande inte haft den minsta "paranormala" upplevelse". - Det kommer ska du se. När man som #8 Sweethoney säger, lägger ner sin analytiska förmåga av vetenskaplig syn så kommer den mer andliga synen fram. Typ som att låta höger hjärnhalva vila och låta den vänstra jobba lite mer.
Citat "Fast är din bedömning att det är rätt sannolikt att även DENNA form av medvetenhet, är ett resultat av den ökande vibrationen!?"
Svar ja, och jag vill inte överdriva överlag heller, då det sker en ökad medvetenhet av (*vibrationen) på ett individuellt sätt, än på kollektivet.
*Vill hellre säga frekvens än vibration då det är i princip en frekvens förändring av medvetenhet av självkännedom och global anknytning det man tror på.
---
Nåja skulle skriva mycket, men i ordalag tror jag det räcker tills du kommer på fler intressanta frågor.
- Ha det gott.

Tusen tack igen! :-) Halkade på ett bananskal in på vägen mot en "öppenhet" när det gäller både det ena och det andra, genom inte minst mina kosterfarenheter faktiskt. Genom att inse att vi västerlänningar är totalt lurade när det gäller vad vi ska äta, och mitt förstånd kom att säga mig att allt detta (när den medicinska s.k. vetenskapen har fel på punkt efter punkt efter punkt, på de vitalaste områden) inte kan vara oskyldiga misstag, utan att vi verkligen är MEDVETET lurade, började jag även fundera på EVOLUTIONEN. Insåg att den inte på långa vägar framskrider som skyndsamt snabbt som de härskande vetenskaperna framhävdar. När jag blev uppmärksam på att "kreationister" ju - förvånande nog - hade en fantastiskt lång radda på riktigt BRA argument för att macroevolution (i alla fall såsom vi blivit intutade att denna fungerar) omöjligt kan ha fog för sig, så rullade allt bara på… Min konspirationsteoretiska resa var påbörjad…
Min resa har bl.a. passerat stationerna Karl Gustafson, Sten Sture Skaldeman, Michael Cremo, John Anthony West, Robert Bauval, Graham Hancock, Peter Caspersson, Zecharia Sitchin, Lloyd Pye, Steven Greer och David Icke. Ja, åsså hamnade jag till sist, för ett par veckor sedan, hos David Wilcock… Sent ska syndaren vakna - fast jag undrar faktiskt om någon har gjort en sådan här uppvaknande-resa så SNABBT som jag har gjort… Jag har heller inte hunnit komma till ro här, utan känner mig fortfarande väldigt het - som en upphottad tallkottskörtel kanske…
Det lustiga är att samtidigt som denna resa inte bara gått snabbt, utan även lätt och friktionsfritt, så har SÅ in i bomben mycket gått mig EMOT i privatlivet. Det är nästan osannolikt hur allt kunnat slumpa sig så tokigt för mig, som det har gjort. Nästan allt som skulle kunna gå mig emot, har gjort det under de senaste två åren… Fast om så ej gjorts, så skulle jag inte ha kunna lägga ner så mycket tid på allt det här. Då hade jag väl fortfarande haft ett arbete och en sambo som varken gett mig tid eller ro… Det finns mycket mer att säga om det där - fast det känns verkligen som att det varit och är en MENING med mina motgångar… Känns nästan meningen också att jag inte ska ha några pengar eller materiellt välstånd kvar att förlora heller, när den ev. resan går vidare…
Jag är tyvärr inte bevandrad i naturvetenskapens värld. Fast t.o.m. DÄR har jag på egen hand börjat fundera… Insåg - efter att jag startade upp den här tråden - att solen, ja att allt ljus och all värme, inte är någonting annat än just VIBRATIONER (i solens fall genom gasers reaktion med varandra) Mina frågor nr 2-3 ovan känns väl därför nu lite VÄL självklara…
Har också insett - rätta mig om jag har fel - att eld, knappast är någonting annat än gas som vibrerar det heller… Har väl aldrig ens funderat på vad eld egentligen är, tidigare - fast jag antar att jag inte är ensam… Känner mig nu bara tvungen att försöka begripa mig på det här med den fria oändliga energin och hur den ska kunna komma till vår användning. Ja, fast det kanske man inte ens kan ana, innan man börjat göra resor in i den där andra världen!? :-)
Hur som helst, när du tar upp Einstein och det här med tid och rum, vill jag gärna passa på att fråga dig - du verkar ju kunna det här!? :-) - vad du har att säga om Davis Wilcock & CO:s rön på detta område!? Min översättning och sammanfattning av hans föredrag The 2012 Enigma på Los Angeles Airport, om detta, är:
Vad människans fem allmänt erkända sinnen registrerar intryck av, benämns i David Wilcocks kretsar för "Space-Time". Denna värld möjliggör en TRE-dimensionell verklighet med avseende på RUM, som den erkända (fysiska) kroppen kan förflytta sig runt i, men endast en EN-dimensionell verklighet med avseende på TID, och där några andra fysiska förflyttningar än den som den givna - linjära - tiden "anvisar", istället ej är möjliga… (Så ÄR det ju förstås…)
Vad människans sjätte - ICKE allmänt erkända - sinne (hennes andliga medvetande - hennes "själ") registrerar intryck av, benämns i Wilcocks kretsar för Time-Space". Denna värld möjliggör (genom Meditation och energisamling i hennes tallkottskörtel - människans "tredje öga" - i hjärnans mitt) en EN-dimensionell verklighet med avseende på RUM, men en TRE-dimensionell verklighet med avseende på TID, där förflyttningar fram och tillbaka i denna tid, istället är möjliga…
Vad är din kommentar till beskrivningen av den s.k. "Time-space"!?
Vad är det som drar ner oss och smutsar ner oss i våra chakra och kroppar ? I relationen till Planen och Evolutionen så måste man och säga att människans själviska vilja till att intressera sig så mycket för pengar och prylar , att låta shopping bli livets mening, är orsak till att vår relation med Gud blir oren. Varför då ? Därför att risken finns att vi glömmer vilka vi är, att vi glömmer bort sann undervisning, att vi glömmer bort att prioritera Gud och älska Gud och leva främst för Honom/Henne. Dessutom skulle vi ju ochså älska vår nästa som oss själva - inte profitera och använda.

Du har säkert rätt Hulkanson… Frågan är dock om det inte finns en bestämd och bra FÖRKLARING till VARFÖR det händer sig att vi råkat "GLÖMMA BORT" detta…
hmmm typiskt, skrev ett långt inlägg som kom bort när internet bråkade igen.
Du får ursäkta mig Bengt, vi har haft Comhem problem här, och dom strular när man ska byta bolag. Så jag har inte sett ditt inlägg förrän idag. Får skriva om det i mitt ordbehandling program.
Bengt-Olov, har du en bestämd och bra förklaring till detta..? Är det evolutionen eller den allmänna hednifieringen du menar. Kanske Maya-kalendern är tvingande och allt är förutbestämt. Även om företaget omorganiseras till en platt och jämlik organisation så är det ju ändå samma företag och samma ägare.
#15 Kan ju nämna att ditt senaste långa inlägg stämmer överlag vad gällande samhällsvetenskaplig synvinkel, men även ur andlig medvetenhet.
Det stämmer så väl att medicinska och vetenskapen har lurat i oss det ena och det andra, inte bara genom att tuta i oss vad vid nu ska äta och hur vi ska leva. Samhällsperspektivet har blivit ett kollektiv där utsvävningar är knappt tillåtna. Vi som lever ur en högre medvetenhet här i samhället har förstått innebörden av så är fallet. Alla vägar bär ju inte till Rom. Men det är tydligt tycker jag att fel metoder påförs i allmänna syften vad gäller att äta enligt andras metoder. I min egen åsikt så får man äta vad man vill, varför begränsa sig till vad just en kändis äter, eller vad Anna Skipper tycker man ska äta. Alla människor har ju inte samma kemiska balans som alla andra här i världen, även om färgen på blodet är rött så är dna´t inte detsamma. I grund och botten är vi människor reptiler oavsett vad andra har att säga.
Ur det högre medvetandets syn, så är mat energi oavsett vad det är och innehåller, så länge man rör på sig och har en jämn fördelning av energiernas förlopp i den fysiska kroppen. Men man kan också se till vad mediernas påverkan gör mot andra ämnen än just födoämnen. Som exempel vi hade modehysterin för några år sen då modellerna skulle vara så smala att dom gick på undernäring. Det är en metodisk drama uppspelning sen tidigare århundrade där korsett var på modet, och kvinnorna skulle vara trådsmala i midjan. En kort hype där det som var hippt var på modet. Nu talas det om äta rätt och se vad det ger. Vilket ger en blick på att människor har större medvetenhet mot sig själva. Att våga säga till och att må bra. Vilket du nämner i djupare mening i början ditt inlägg.
Det är en metodisk påverkan av yttre omständigheter som påverkar människans hälsotillstånd och välmående. Det gör vad vi är idag. Vi är så fast förlitade på omvärlden att vi förlorat oss själva i en tillvaro som styrs av ett kollektiv. Synonymt också av big brother känsla, men även ur myndighetsperspektiv där människor spelas som bönder på en schackbräde. Har man inte tillåtelse att våga sväva ut, så sitter man djupt rotad i sitt eget livsdrama som spelas upp hela tiden.
(Drama: där man spelar upp samma livscykel om och om igen ur allmän leverne. Varje individ måste lära sig att tolka sina erfarenheter ur en evolutionistisk synvinkel, från en andlig synvinkel, och upptäcka vem hon verkligen är. Så fort vi gör det försvinner vårt drama och vårt verkliga liv kan ta sin börja. Varje drama är en påverkan av föräldrarna värderingar i livet. Vi är inte bara våra föräldrars fysiska skapelse, vi är också deras andliga skapelse. Du föddes till dessa båda människor och deras liv har haft en oåterkallelig inverkan på vem du är. För att upptäcka ditt verkliga jag måste du inse att detta ditt verkliga jag började i en position mellan deras sanningar. Det var därför du föddes där. För att få ett annat, högre perspektiv på det som de stod för. Din del är att upptäcka en sanning som är en högre syntens av vad de två människorna trodde på. Så Drama utspelar sig i grunden på vad din föräldrars värderingar är präglade på just dig. När du inser vidden av vad dom båda stod för så förstår du vem du är och vilket drama som du som person präglar på din omgivning.)
Man skulle kunna säga att Medvetenheten och Evolutionen inte går hand i hand, och inte för den delen heller att Verkligheten och Andligheten går samma väg. Det gäller att stå fast vid sin ståndpunkt och se helheten än att vara så begränsad att man förlorar sinnestillståndet och sitt egna jags välmående. Så din inrikting och resa har tagit ett stort steg om vad jag läst i ditt inlägg, på ett djupare plan.
Ditt uppvaknade är ett ryck i din själ att förmå tro på och se den verklighet som alla andra. Att våga släppa taget om verkligheten för en stund och leva för dig själv. För det handlar till stor del om vad du känner, vill, vågar, och kan. Och inte vad andra tycker att du skall göra. Givetvis går det bra att rådfråga människor i omgivningen men det ska inte heller påverka på vilken väg man bör gå heller. Man lever sitt liv som man vill, heller hur?
När det gått emot dig i livet, så verkar det som du simmat mot strömmen än bara följt med. Men du har så rätt när det gäller att det har en MENING med det hela. Då evolutionen handlar om din egna bana, där du vill öka och förstärka din medvetenhet mot ett större själsligt jag, och förstå innebörden av det hela.
Vad gäller det materiella välståndet, ekonomi osv. Så är det ganska mycket jag har att säga. Så det är en liten avstickare i det här sammanhanget men jag gör det ändå, så kanske du förstår vad jag egentligen menar, för det har en koppling till allt det andra här i samhällsperspektivet.
I grund och botten så är det materiella välståndet djup rotat i mänskligheten sedan länge, vilket gör till va vi är idag. Då det också utvecklat samhället precis så som mänskligheten vill att det ska se ut. Men det innebär problem ur en annan vinkel, då energierna om makt mellan land, rike och människor. Då deras innebörd fått en annan vändning än vad som är tänkt. Dock har allt det som hänt i historien en mening, för annars kanske vi inte levt idag. Men materialistiskt sett så är mänskligheten fast bundna vid verktyg som förlänger vår fysiska kropp och ger en eller flera känslor om välstånd inom och utanför vår fysiska kropp. Gemensamt så bygger det på ett behov som ger oss dopamin utskott. Att bejaka detta behov gör oss till människor. Det är som att röka, det gäller bara att hitta rätt sätt att sluta eller byta ut mot något nödvändigt. Det är en mänsklig aspekt av det hela. Men också en andligt medvetenhet.
Givetvis har det materiella välståndet en stark sammanhållning till ekonomin, då den spelar på känslor som givmildenhet, osv. Det som är starkt förankrat i oss människor är att ekonomin kan förändra får fysiska sammansättning som gör att vi mår dåligt eller mår jätte bra, vilket jag nämnde tidigare. Att hitta rätt balans i den fysiska energin. Så som jag är så är jag inte helt orolig för ekonomin själv för jag har insett innebörden av att ekonomin gör oss inte till människor. Och ur en annan erfarenhet sen elva år tillbaks så är inte livet slut bara för man inte har några pengar, tak över huvudet, mat i magen eller rena kläder i ryggsäcken. Det finns som du nämner en mening med det hela. Har man det bra eller dåligt så finns det en betydelse i det hela.
Om man tittar lite på lyriken i Cornelius text. ”Man tar ingenting med sig dit man går.”. Det enda man tar med sig är de erfarenheter man lärt sig under livets gång. Pengar och annat materiellt välstånd är försakat. Hur skulle det se ut egentligen. ”Ja jag ska gå dö nu, men måste planera inför flytten, hmm packa, begära adressändring osv.” ja lite komisk ironi i det hela.
Korrekt, allt som är materialiserat är energi i ren form på ett djupare plan.
Den fria oändliga energi kan användas om man har en större medvetenhet att påbörja en sådan kunskap. Dock är den medvetenheten outvecklad hos många själar på denna planet men de som vet har minstonde kunskapen om att den finns och kan faktiskt användas till något gott. Så länge det ger en positiv utveckling än negativ så är den bra för det egna medvetenheten. Det är där på en sådan position som är viktigt och inte åberopar andras åsikter och begärande som gör att man utvecklas på rätt sätt. Nu tänker jag inte gå in på djupare plan då ämnet är allt för stort att förklara. Men jag kan säga som så att när mänskligheten har tagit till sig kunskapen om att ha just medvetenheten om detta och kan använda tanken´s kraft så kommer evolutionen ta ett större steg för mänskligheten och själen.
Vad gäller Space-Time och Time Space ska jag förklara lite mer närmare på, ur ett vetenskaplig vinkel. Påstående i de båda rönen är helt korrekta ur en mänsklig syn. Men vill ändå förklara lite djupare så kanske du förstår själv vad jag menar längre ner i texten.
Space-Time conceptet kan föreställas ur en matematisk bild, där X, Y och Z axlar är uppställda. I centrum av axlarna X, Y och Z ligger det medvetna kollektiv som en magnet och det egna jaget som ur en fysisk begränsning. Rörelse-energin tillåter förvisso en förflyttning utanför axlarna men har en återverkan på kollektivets fysiska begränsningar som gör oss till människor och vad vi är idag. Därav evolutionslärans egenskaper så som vetenskapsmännen har framställt det som. Vi har tillåtelse att förflytta vår rörelse-energi enligt dom linjär uppställningarna, men så länge vi förflyttar energi utanför linjärena så dras vi automatiskt tillbaks till kollektiva tänkandet. Så förklaringen är helt korrekt i Space-Time continium.
Time-Space
Min kommentar till det hela är inte helt i samklang av vad Wilcocks nämner i översättningen som du lagt ut. Man kan nästan säga i nuläget så är det i principellt sett erkänt att det finns ett sjätte sinne. Men bara om man går till religionernas synsätt. Buddhismen förespråkar allmänt om högre medvetenhet och stärka det egna jaget. Alla religioner har samma mål så att säga. Djupare sett så är övergången till det andliga ett sätt att se som en sjätte sinne ”själen”.
Vad gäller den dimensionella verklighet så skulle jag nog beskriva det återigen som en matematisk beskrivning där X, Y, och Z är multiplicerade flertal gånger där axlarna sträcker sig som en stjärna. Men utrymmet för rörelse energi är obegränsad då centrum är det egna jaget ”själen”. För att gå in på det tredje ögat som nämns så är jag inte helt inställd på just att centrum ligger i tallkottskörteln, utan helheten ligger som energi i hela den fysiska kroppen. Vilket jag fått lära mig under den tid jag utvecklat min andliga medvetenhet sedan 18 år tillbaks. Först i början trodde jag att energicentrum låg i hypofysen men har inte samma inställning idag, då energi är som starkast i hela kroppens själ.
Sen för att uveckla lite grann, så finns det inga begränsningar på hur rörelse energin förflyttar sig över Time-Space continium då energiflödet beskrivs som stråk över universum och långt över dess dimensionella gränser. I kontinuerlig process som dessa rör sig. Men det är ett djupare ämne.
Jag är inte helt bevandrad i Wilcocks påståenden och rön, men inser ändå att vetenskapsmännen har gjort en djupare bedömning ur det egna jaget, t ex som att tolka bibeln och översätta. Där ord läggs till eller tas bort, efter behag och vad man tror på. Men om man ser på Space-Time och Time-Space så verkar det som han gjort en djupdykning i Einsteins teorier, och fördjupat sig i dessa än mer.
Man kan säga att det spelar nog inte någon större roll om vetskapen av hur dimensionella rummet ser ut på den ”andra sidan”. Vad gällande tids aspekten så exsisterar inte tid alls då det är ett regelsystem som människan har satt upp i den fysiska världen. Varför förlita sig på att vad klockan är på den ”andra sidan”!?!
Nåja, nu har då fått lite på att fundera över. Återkommer när du har svarat eller har mer frågor eller funderingar. Kul att kunna prata med dig.