Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1037 ggr
Morsan1
0

Andlig middag

Scenario:

Du får bjuda in 4 personer från andevärlden till middag i ditt hem.

Vilka bjuder du och varför?

Vad bjuder du på och varför?

Du får ställa en fråga till en av andarna, vilken fråga ställer du och till vem?

Ser fram emot lite rolig läsning framåt kvällskvisten!

Kramis Å

wolfie
0

Farmor,farmors mor och farmors far,bonusmormor.

Jag väljer de för de har alla något gemensamt,de hade sin tro och försökte förmedla den till mig,men jag misstolkade den..

Jag bjuder dels på vegetariskt för min farmor var vegetarian och kött o potatisgratäng för att det är gott!=)

Du får ställa en fråga till en av andarna, vilken fråga ställer du och till vem?

Min fråga går till farmor,fast vill ju helst ställa den till de alla!=)

Varför sa du aldrig till mig att du var medial?

Hmm..ja det här var ju kul!Skrattande

chik
0

Vilka bjuder du och varför? Jag bjuder in mina föräldrar o mina fastrar

Vad bjuder du på och varför ?Jag bjuder på fläskfile med klyftpotatis efterät marängtåta.för att det är gott.

Du får ställa en fråga till en av andarna, vilken fråga ställer du och till vem?  Jag ställer min fråga till min Mor.

varför visar du dig inte, eller ger mig ett Tecken?

Lena.P är jag i verkliga livet.

Trisha
0

Givetvis min pappa, hans kompis Jesus, Hitler och förstås min själssyster Maria Magdalena.

Men ååååh, va svårt - jag vill ju bombardera dom med frågor. Måste jag absolut välja en fråga så blir den lite taktisk till Maria;

Kan du berätta om mina middagsgäster inklusive mig själv hur karmat ser ut så vi förstår lite mer…

Till middag får dom inbakad oxfile med gorgonzola, portvinssås, klyftpotatis och det ljuvligaste rubinröda vin man kan tänka sig.

Vilken kväll!!!!

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

signemo
0

Ja, eftersom jag nog skulle vara helnojig om det skulle ske så har jag på min första bjudning lite för mig kända personer.

Så jag skulle bjuda in min mormor ( har inte träffat henne),

min vännina , min svärfar och svärfar mor ( en liten urgullig gumma).

Varför jag skulle bjuda dem. Ja det skulle vara så roligt att träffa dem.

Jag skulle nog vilja bjuda dem på en räkrulle med vitt vin till förrätt.

Sen skulle jag bjuda på en älgstek , kanske det blev iform av porterstek till den serverar jag potatis grönsaker, gele och gurka.Med lite rött till.

Till efterrätt så tror jag de skulle uppskatta jordgubbskräm kanske med gamlafarmors ringar som tilltugg.

Sen skulle vi avsluta med en kopp kaffe..

Jag tror menyn skulle passa dem.. Mormor var en kustbo, svärfar jägare , gamlafarmor tyckte nog om kräm och hennes ringar var jättefina. Min vännina skulle nog uppskatta allt och sen den lilla kaffetåren på slutet.

Jag tror pratet skulle gå av sig själv, Vet ju inte hur mormor var men de andra skulle gulligt försöka få med henne i samtalen. Och troligtvis har de träffats förut.

Vad jag skulle fråga och vem. Hm.. Jag tror jag skulle vilja fråga svärfar. Hur gör jag för att mer kunna ta till mig de goda råd Ni säkert ger utan jag märker det?

Det skulle vara roligt. Men vad vet jag. det kanske redan är här.Flört

Var rädda om varandra

Elisabeth-J
0

Jag skulle bjuda in min sons pappa, jag skulle bjuda honom på en kycklinggryta med mycket curry i och överst på tallriken ligger det en bunt med trisslotter till honom, jag skulle fråga vem som gjorde så mot honom.

Jag skulle bjuda in min farmor och farfar, dom skulle jag bjuda på ett svenskt julbord tror jag och jag skulle ställa massor av frågor till dom men jag hoppas att jag förstår deras språk bara ;)

Jag skulle bjuda in en kille som finns nära mig på andra sidan, honom skulle jag bjuda på någon god kötträtt och jag skulle ha massor av frågor att ställa till honom också.

Sist skulle jag bjuda in min gammelmormor, henne skulle jag nog bjuda på kinamat för det hann hon aldrig äta i livet och självklart friterad banan och glass till efterrätt. Henne skulle jag prata med om dessa släktmönster som finns och jag skulle be henne att hjälpa dom i släkten som beter som små barn och att hon ser till att dom bryter det där mönstret. jag vill fråga henne hur länge detta mönster har pågått bakåt i tiden.

Men jag vill nog också bjuda min systers man på middag :) Han skulle få fläskfile, potatisklyftor och kantarellsås. Jag skulle fråga honom mycket om hans musik som han skrev, om alla hans dikter och om hans tro.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Katarinaj
0

Jag skulle bjuda Jesus, min Mamma, min goa vovve Bunny och så ngn av Kaparna på ngn av Flighterna som flög in i the Twin Towers.

Käket skulle Jesus få stå för, Vin o Bröd, när han bjuder tar det ju aldrig slut.

Jag skulle fråga kaparen om han ändå inte gick på en jäkla nit, snacket om "deras" Paradis alltså.

Marina2
0

Jag bjuder min farmor och farfar,mormor och min pappa.

Kalkon fylld med äpple och katrinplommon,kokt potatis,gräddsås med gelë och rödkål och brysselkål,rött gott vin.Glass med frukt.

Varför dem jo jag skulle fråga farmor om länken till det mediala,varifrån den kommer.Och för övrigt så skulle jag bara vilja sitta och prata med dem om allt möjligt,mysa och lära känna varandra.Mormor känner jag men inte de andra,så väl.Vissa har jag inte ens träffat.

Trevligt skulle vi ha!

Pluppis
0

Jag skulle bjuda in mina mor och farföräldrar, utan tvekan.

Och i matväg skulle det nog bli en salig buffé av både gammal, hederlig husmanskost och alla nya maträtter som har kommit. Min farfar dog redan i slutet på 40-talet så det är mycket han har missat. Morfar ville gärna ha en nubbe till maten så det skulle han givetvis få. Mormor och farmor skulle få ett gott vin till.

Och om man bara får fråga en fråga så blir det knepigt, jag bubblar ju av massor av frågetecken. Men måste jag välja en så är det nog till farfar och frågan är: Vad hände egentligen?

~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~

Lazarus
0

Jesus vore intressant faktiskt….honom skulle jag fråga hur man klarar av att ge villkorslös kärlek till alla.

Min mamma vore en självklar gäst….hon skulle jag bara krama om och hålla kvar *L*

John Lennon skulle jag bjuda in och jamma med…och fråga om hans musik Min morbror bjuder jag också in och frågar om det är han som är hos mig emellanåt?

Maten blir kåldolmar med potatis och lingonsylt och dom måste jag ödmjukt be min mamma fixa Tungan ute

Morsan1
0

Lazarus: Du får dispens! Du får 5 matgäster! Och jag anmäler mig frivilligt som den 5:e pga kåldolmarna!!

Ha ha ha :)

Happyspirit
0

Jag vill också ha koldolmar ju….Gråter

stina63
0

Jag skulle bjuda min släkt men bara bjuda 4 stycken tror jag inte att det går.. Dom kommer stå vid dörren och ringa på alle sammans. Farmor Mormor morfar moster Anna faster karin faster lennart och gamla farmor Anna och fler därtill.

Ja och middagen det hade blivit så klart en skånsk hemlagad kålpudding goa potatisar god sås lingonsylt och kokta grönsaker till. Efterätten hade blivet skånsk äpplekaka med vanilsås.

Sen skulle vi sitta och prata under tiden vi dricker kaffe och äter skånsk spättekaka om olika saker. Och jag skulle säga till dom att jag är så glad att dom är här hos mej och min familj. 

Men detta har hänt,, hemma hos min mamma,Där många av våra släktingar har varit när vi satt och åt kålpudding. Och det var trångt väldigt trångt där hemma..Skrattande bara de att dom syntes inte då.

Morsan1
0

Stina63; Du är härmed också tilldelad dispens. Jag kommer gärna på kålpuddingsmiddag!! :)

Ingen som ska bjussa på rotmos eller klassisk söndagsstek?

silverfox
0

Mina 4 får bli mina älskade föräldar , min bror och min morfar.

För jag saknar demGråter. Och vilka kramar det skulle bliGlad

Här blir det sill och kokt potatis med nubbe, fläsklägg och rotmos, och till efterrätt  fruktsallad med vaniljgrädde, för att  det vore något de alla ville ha.

Sedan blir det kaffe med kaka, likör och whiskyTungan ute.

Till min mamma..Kan du beskriva hur det är på den andra sidan?

Morsan1
0

Silverfox….Rotmos….Mmmmm

LillanyfiknaIza
0

Elin, Agnes och Malin (3 barn som "gick över" alldels för tiigt) och mammas kompis Ylva. Hm… varför? För att de har haft en stor betydelse i mitt liv *ler stort*

Fisk. Elin älskade fisk och så får man ju hoppas att de andra oxå gillar maten. :)

Det blir mååååånga frågar det. Det är ju mina kompisar/förebilder Skrattande

Eija
0

1. Vilka bjuder du och varför….

Först o främst min dotters pappa, mina änglabarn, min pappa och min bror…..Varför: en stor saknad, och massor av frågor…

2. Vad bjuder du på och varför…..

Till dotterns pappa….en stor portion av min mammas köttbullar, brunsås, potatis o lingonsylt, + en stor kall öl….han bara äääääälska det…

Till mina änglabarn, blir det nog en stor glasstårta att dela på, för alla deras födelsedagar som dom aldrig fick….

Till min pappa, blir det nog en fiskrätt, för han älska fisk….

Och brorsan, ja du….det vet jag inte, för vi kom ifrån varandra för så länge sen så jag vet inte vad du gilla…så till dig skulle jag nog ge en stor portion kärlek och jävlaranamma, varför….för det var vad du behövde få så mycket av i ditt liv…

3. Du får ställa en fråga till en av andarna, vilken fråga ställer du och till vem?

Detta var en svårt beslut, man har så många frågor till alla….men mitt val blev till min pappa….

Och min fråga är enkel men rak……varför gjorde du oss så illa……bror min har nog fått svaret nu där hos dig…..