Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: barnungdomar
Läst 717 ggr
[SusannaK]
0

När jag var liten.....

Det här är en ganska personlig sak som hände mig när jag var liten tjej.

Jag har glömt/ förträngt det mesta…men tänker ibland tillbaka på det här. Jag hade under ganska många år glömt bort det. Det var för ett par år sedan när min man och jag var ute och åkte i bilen som det slog ned som en blixt i skallen på mig och jag kom åter ihåg även om det var suddigt.

Har glömt mycket…men jag tror jag kommer ihåg sista gången som jag fick den känslan av att någon kom in i min kropp och pratade med mig. Jag skriver så för det var så det kändes. Jag tyckte det var jätte obehagligt och blev rädd varje gång. Jag satt då på sandlåde kanten hemma på gården och jag var ensam. En vibbrerande känsla som gjorde att det kändes som jag inte var där men ändå satt där. Kommer ihåg rädslan.

Jag kan inte komma ihåg vad som sas till mig. Skulle verkligen vilja veta det idag.

Det hände ganska många ggr, vad jag kan komma ihåg och varje gång tänkte jag nej inte nu igen!

Jag förstod inte vad/ vem det var o gör det inte dag heller. Jag förstod också att de inte var någon idé att försöka prata med mamma och pappa om det här. Även om jag var liten så förstod jag ju att det skulle verka jättekonstigt.

Jag kommer ihåg när jag ändå tog tjuren i hornen och berättade för en kompis…för jag kände mig så ensam att bära det här själv. Hon gapskrattade åt mig. Jag blev så ledsen inombords.

Sen den gången tror jag att jag "kastade nyckeln"…om man kan säga så.

Är det möjligt att få fram vad/ vem som ville mig (om det var så) något idag? så här många år fram? Var kan jag vända mig isåfall? Tänker på det här ibland och undrar så. Kan förstå nu att det inte handlade om att jag var tokig. Som jag trodde då.

Vill inte snylta på någons kunskaper…men skriv gärna om ni känner att ni vill göra ett utlåtande.

Trisha
0

Ja, du Susanna… det här är nog inte ett helt ovanligt problem. Men det går i alla fall att lösa, när man kommit på att det inte handlar om att vara tokig. Och den information som du fått finns kvar, den kommer till dig när tiden är rätt. Finns lagrad inom dig, din kloka själ minns.

Något som kan vara bra är ju om du hittar någon meditationsform t ex som passar dig. Öppna upp mjukt och säg till dig själv att du nu är villig att minnas. Kanske har du också någon annan vän än någon som gapskrattar åt dig, någon som vet lite mer om den andliga kontakten. Det är så värdefullt att få lite hjälp på traven.

Det låter ju som om rädslan håller på att förlora sitt grepp om dig, och då löser sig allt tror jag. Nu om någonsin är ju tiden för precis alla att vakna upp för vår andliga aspekt. Vi har nog inget val när det kommer till kritan - nu kräver vår viktiga själ sitt.

Lycka till och hoppas du finner någon som kan guida dig i det här. Fortsätt annars att bombardera med frågor här. Tror inte du är ensam om att uppleva saker och inte veta vad du kan göra med det.

Kramis från Elinor

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

[SusannaK]
0

Trisha---> Tack för svaret! Betyder mycket för mig!

Ja, bara när jag satt och skrev det här inlägget så kom jag plötsligt ihåg mer….märkligt nog så många ggr som jag tänkt på det här.

Precis som du skriver så håller rädslan på att tappa sitt grepp. Det har jag tänkt på för att jag känner och tänker på ett annorlunda vis nu än bara för ett par år sedan, då jag fortfarande kände mer rädsla runt det här ämnet.

Lazarus
0

Hej…jag förstår genom den här sajten att nyckeln till att kunna komma i kontakt med sitt inre …kanske den andra sidan…är meditation…men hur gör man när man aldrig Tystkan koppla av utan det kliar i ben och näsa ..ja överallt när man försöker…har väl mediterat stundvis,men det är bara kompakt mörker…inga indianer eller guider eller ens ett litet träd blir det…bara mörkt(Suck)är väl av naturen en ganska orolig själ,men ialla fall är det  lite frustrerande för mig eftersom ett av våra mer kända medier vid en privat sittning sa att jag var medial och ville att jag skulle gå nån av hennes kurser ,men vad hjälper det om man inte kan sitta still och koppla av

[SusannaK]
0

#3---> Glad…jag känner igen mig i dig Glad

Jag har också svårt att koppla av…vad ska jag ta vägen liksom 4 buspojkar som pockar på uppmärksamhet dagarna i ända….en hund som ska ha sitt och en manSkrattande…lugnet var finner jag den?Flört

Men det känns i kropp o själ att jag måste ta tag i mig själv inte bara tänka på alla andra hela tiden…

Issis
0

Jag vet inte om jag kanske känner igen den känslan?

Ibland kännd det inte som att det är jag som pratar och så, allting känns helt overkligt. Som att det är jag men ändå inte. Jag undrar alltid vad det kan vara, emn får aldrig fram något svar. Kanske är det någon som komemr in i min kropp? :/

Fredrikadika
0

Jag kan få små ryck ibland när jag är nära att sova… första gången var för ett par år sen och då var det min pappas röst som skällde mitt namn och sen var det borta sen händer det ibland att det är olika personer jag känner som säger något ord som är sagt med mycket känsla, antingen argt, glatt, varnande. En gång var det flera ord och inte någon jag kändes röst, jag kommer inte ihåg vad det var som sas men det var som en kort dikt på tre meningar med ett budskap om typ att det jag fruktar kommer hända om jag inte kommer på vad jag ska göra åt mitt problem. På ett sätt är det skönt att få det här grejerna i huvet för det känns som att jag rensar ut på nåt sätt… samtidigt är det ju väldigt läskigt.

Pluppis
0

#3 Åh så jag känner igen mig i ditt inlägg! Jag har samma problem och det är väldigt frustrerande. Men jag tror, att det enda sättet är att öva, öva och åter öva på att slappna av. Och när man har kommit så långt är det nog tid för meditationer.

#4 Vi är i samma båt.. Jag heltidsjobbar och har 5 barn i åldrarna 6-19 och 4 katter så min tid finns liksom inte. Vi lämnar barnen 7 på skolan (de små) och hämtar dem vid 17:15, sen är det matlagning, dusch av barn, läxläsning, nattning, tvätt och städ och ja, sen är klockan så mycket att jag rasar i säng. Men jag tror att det man måste vara stenhård på är att få lite egentid.. Det räcker nog med en halvtimme om dagen men den halvtimmen är svår att få till i vaket tillstånd Obestämd

~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~

[SusannaK]
0

#7 Visst är det svårt att finna tiden. Igår tänkte jag att nu ska jag passa på Lukas sov David var på dagis det stora i skolan. Men så var det ju något som "måste" göras o så var jag där igen. Man måste börja bli lite snällare emot sig själv.

Vi får öva på att sno åt oss lite egentidFlört