Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedium
Läst 7122 ggr
[Lady-Oona]
4

Seriöst Medium???

Idag fick jag ett telefonsamtal från en kär väninna i Göteborg som berätta för mig en "skräckhistoria" om ett medium som har rekommenderat en mamma att inte skicka sin 13-åriga son till skolan!!!! Sonen har visat tendenser till att inte må så psykiskt bra, han säger sig se vättar, andar mm (vilket kan vara helt rätt, det förnekar jag inte) men vad som är sant eller inte sant är inte det viktiga här. Mamman tar pojken till ett medium i Göteborg som säjer att pojken är inte sjuk, han är överintelligent, behöver inte gå i skolan, inte söka läkarhjälp, att hon ska lära honom att hantera sin gåva, att hon ska göra honom frisk mm.

Mamman har köpt rakt av vad mediet säger och får protester från alla håll även från pappan som vill skicka iväg pojken till skolan, mamman vägrar och vill nu skiljas och isolera sig med sin son och bara följa vad mediet säger…..

Min väninna är helt lamslagen och vet inte hur hon ska agera, andra vänner försöker tala mamma till rätta tydligen men får inget gehör. Och hur pojken mår  kan jag bara gissa.

Jag blev uppringd för att ge ett gott råd…jag svarade att det bästa är nog att ta kontakt med mediet och säga vad man vet och vad man tycker (utan att vara otrevlig även om jag har god lust att vara det) för att få hon att sluta upp med det här.

Pojken är inte myndig för det första…bara det är väl skäl nog och att uttrycka sig och lova så som mediet gör visar väl hur galet det är.

Har ni några åsikter?

Jag kommer även att namnge henne…för vi blir aldrig tagna på allvar om vi inte är seriösa…och vad jag vet har den här kvinnan ingen mediumutbildning, hon har en hemsida (vilket jag delar med mig utav i pm om ni vill veta)

Lady O

Keiran
0

För det första som du säger, pojken är inte myndig i lagens mening. Vilket är korrekt, sen också att det är en obligatorisk lagskyldiget att barn ska gå i den allmänna skolan.

Kan också påpeka att även om vänninan har vårdnadsrätt så har socialförvaltningen/omsorgen rätt att omhänderta barnet om barnet inte får rätt vård, uppfostran. Vilket även kallat LVU.

Ur en kritisk synpunkt så verkar vänninan har gett med sig och ställt sig i undergivande position utifrån medierna. Låter rätt så sorligt att falla på sådana incidier utav andras åsikter och inte se till barnets bästa.

Och varför gick hon till ett medium egentligen?

Keiran
0

Sen också, hur trovärdig är en ej certifierad medium. Man får se det ur två perspektiv. Det finns sådana som lever på bluff & båg för att tjäna en slant, sen har vi de som har kunskap som medium och lever på det som hobbyverksamhet för att komma vidare. Din väninna har visst råkat ut för den första kategorien, bluff & båg.

En annan som arbetar inom healingen för det mesta, försöker överleva på allmosor och bidrag genom en hobbyverksamhet. Tycker det är trist att höra hur andra kategorier inom det okända försöker dra åt sig pengar på sådant sätt för egen vinning. Vilket är den största bidragande orsaken till det hela. Girighet.

[Lady-Oona]
0

Eftersom pojken säger sig se vättar..och annat så ansåg väl mamman att ett medium skulle kunna hjälpa till på något vis.

Mamman är undergiven mediet ja och vägrar lyssna på någon annan….jo lagen finns där ju men det vore väl bra om mediet i sig fick sig till känna t.ex " att om du inte slutar med det du gör i det här fallet med den unga pojken så är vi några som går till myndigheterna"- typ, kanske att det skulle få mamman att tänka till också.

(min väninna är INTE mamman till pojken utan är en förvirrad åskådare till allt som sker, hon vet inte hur hon ska agera)

Keiran
0

sos, blandar ihop väninnan och modern. inte lätt när man blir förvirrad efter fajter med myndigheterna en sådan här dag.

[dcpower]
0

jag vill se den hemsidan det där verkar ju helt SJUKT,vf inte åka längre till ett seriöst medium som man VET har fått bra kritik

wolfie
0

Det är ju inte alls bra detta!usch..du har pm Lady-Oona..

stina63
0

Usch stackars pojke som sitter mitt i allt. Barnet har sin fulla rätt att gå i skolan ändå med jämnåriga skolkamrater.

[Lady-Oona]
0

Jag lägger inte ut hennes hemsida ännu, utan ni som vill veta får pm mig…

Jag tycker att det är viktigt att skapa någon form av debatt…i det här ämnet för att vi som vill jobba seriöst med människor ska kunna få någon sorts erkännande av allmämheten. Men om vissa personer agerar som den här kvinnan så ser det mörkt ut.

Happyspirit
0

Jisses!Skrikandes Jag blir såååå trött. Jag är mållös…..

Pm:a mig gärna så jag får veta VEM det är!

Kram/Happy

anna-08
0

Vad ska man säga ! Blir helt mållös ! Nä tvi säger jag bara !!

ullis30
0

Verkligen hemskt inget kul,pm gärna mig om henne.

skruttan31
0

Nej hua, saknar ord, har själv en son som är medial och sitter i sin egna lilla värld i skolan,, Men till skolan ska han, Han behöver ju sina levande kompisar,, samt lärdomen från skolan,,

[dcpower]
0

jag har skickat pm lady- oona

Cristine
0

Hur kan någon som som kallar sej medium vara så ansvarslös..och modern som sväljer allt med hull och hår. En otrolig historia som måste få ett slut.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Vargen-J]
0

Jag skulle ha blivit misstänksam mot det mediumet om hon sa att min son var överintelligent och inte behövde gå i skolan. Första varningsklockan ringer vid "inte behöver gå till skolan" för min del. Vem tar ur sin unge ur skolan bara för att ett medium har sagt att han/hon inte behöver gå i skolan?

Säj till det där mediumet att, som många andra här redan har sagt, barn och ungdomar är skyldiga enligt lag att gå i grunskolan, sen när dom gått ut grundskolan så kan dom göra som dom vill. Läsa på gymnasium eller skaffa jobb direkt, men att säja så till en desperat mor med en son som ser övernaturliga saker är att gå lite långt enligt mej. Hon kunde ialla fall sakt saker och ting på ett annorlunda sätt än på det sättet hon gjorde det på från första början.

Näe, ibland förstår jag mej inte på människor alls =S
//Vargen

liaW
0

Jag blir helt stumm….. men det är väl som jag alltid sagt - det finns en hel del idioter i den här världen..

PM - ja tack gärna..

[Lady-Oona]
0

Om jag nu får veta mera i den här historien och att mamman inte har ork eller förnuft att förändra situtionen, vad säger ni om att skicka någon form av "tillsägelse" till mediet?…så att hon förstår att det hon gör är inte OK. Har just nu inte en aning om hur det skulle gå till..men tanken finns där. Tänker på pojkstackarn som inte har stöd i sina upplevelser från vettiga människor.

wolfie
0

#17 Ja pojken behöver ju bekräftelse på sunt vis från annat håll!Ja hur går man till väga med en tillsägelse till mediet?tystnadsplikt och allt det där..*funderar*..

Zariah
1

Det mediumet säger om att inte skicka barnet till skolan, ställa "diagnos" att han är överintelligent, inte söka läkarhjälp, att hon ska göra honom frisk. Det låter ju som att hon bryter mot Kvacksalverilagen och det kanske är så att hon ska anmälas. Eller?

sweethoney
0

#17 Man kan ju skicka en vänlig men bestämd kommentar om skolplikt och det oetiska i att råda någon att göra en lagöverträdelse genom att ta barnet ur skolan. Det är alltid tragiskt när barn kommer i kläm och far illa.

Amor vincit omnia

rosmarin90
0

Hej Oona

Det är visst ingen ände på vilka förfärligheter sk. medium gör sig skyldiga till. Att rekommendera en mamma att ta sin son ur skolan är horribelt. Är pojken mobbad eller varför kom det här upp över huvud taget?

Mediala barn har det jobbigt, det har jag full förståelse för. Men han är bara 13 år och ska ju i första hand göra färdigt sin utbildning för att komma in i arbetslivet vartefter.

Jag pm-ar dig Oona.

kram Rose

[Hellas]
0

Jag blir bestört och riktigt rädd, jag funderar naturligtvis direkt på det mörkertal som finns över sk. Medium som ställer till sådan skada.

Fy Skrikandes sjutton säger jag, det är för jäkligt!
Det är även dessa människor som svärtar ner hela medium kåren shit vad arg jag blir!

Jag skickar PM till dig jag med
Kram Hellas

[Lady-Oona]
0

# 21 vad jag förstod så ville han inte gå i skolan…det var visst jobbigt med allt han upplevde där…kan ju också vara så att pojken är medial, det kan jag inte svara på eller att han säjer sig se ett och annat för att slippa gå till skolan….ska forska vidare på det. Men mediet hade sagt "han behöver inte gå till skolan" mamman till pojken tog det på allvar och höll honom hemma. Vilken tragisk historia.

[Chakra]
0

Detta låter verkligen helt galet! Så får det inte gå till!

Bra att det kommer fram i ljuset!

Skickar pm jag också!

rosmarin90
0

#23 Förfärligt att mamman lägger sån vikt vid vad mediet säger. Jag kan ju förstå att hon söker nån andlig om pojken ser saker. Trist att hon kom just till detta medium. När det finns så många bra nere i göteborg.

Hoppas det löser sig till det bästa i alla fall och en kontakt med mediet är nog bra.

kram Rose

Maria-67
0

Tråkigt men det finns sådana som försöker att påverka familjer och barn kan nästan ana vem detta medium är. Men nämner inget namn.Vet bara att en viss person har kontakt med skolbarn ochså på arbetet. Och försöker agera medium under tiden denna personen jobbar med barn.Hörde det inte heller dras jämt med kollegor på jobbet heller,för det här mediummet.

[Lady-Oona]
0

#26 om du vill så kan du pm mig så får du veta hennes hemsida.

Elisabeth-J
0

Det är ju fruktansvärt om ett medium har rått henne att inte låta sonen gå till skolan och det är lika hemskt att mamman "lyder" rådet. Som förälder vet vi att det är skolplikt och hur viktig skolan är. Mina barn är mediala men aldrig att jag skulle tillåta dom att strunta i skolan för att dom upplever övernaturliga saker, tvärtom, det viktigaste är ju att våra barn får vara barn med allt vad det innebär.

Lite tankar kring det här som jag har funderat på under dagen:

1. Kan mediumet ha framfört det på ett sätt och mamman uppfattat det på ett annat sätt?

2. Har någon kontaktat mediumet personligen och frågat henne?

3. Finns det inspelat det hon har sagt?

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

camecat
0

Jag tänkte ungefär lika som #28

Jag skulle nog råda en vän till mamman (om jag hade kontakt med någon) att följa med nästa gång de går till mediumet oavsett vad mamman säger.

Höra vad som sägs och OM det tolkats rätt ifrågasätta en massa och ev. göra en anmälan.

Pluppis
0

Jag blir helt mållös när jag ser vad du skriver Oona.

Jag kan inte låta bli att undra hur mamman till pojken egentligen mår? Missförstå mig rätt men är hon verkligen vid sina sinnes fulla bruk? Fattar hon inte att hon bryter mot lagen? Vad än mediet säger så har vi 9-årig skolplikt i Sverige. Och hur har hon tänkt att det ska gå för hennes son? Har din väninnan själv träffat pojken? Och vad säger han? Är han i sin mammas våld som blint lyssnar på mediet?

Jag vill gärna veta vilket medium som hjälper till lagbrott, sådana ska inte få vara verksamma och förstöra för andra!

~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~

anna-08
0

#28 Mycket bra skrivet Elisabeth ! Håller med dig till fullo !

Det kan ha sagts på ett sätt & uppfattats på ett annat ! Man tror ju knappt att det är sant, att någon som arbetar med människor , medium eller inte , kan uttala sig på detta sättet ! Jag tänker främst på pojken här som står mellan 2 vuxna människor & bara har att "följa med" ! Nä , hua vad skrämmande om det är så här det gått till men som sagt , vi var ju inte där så vem kan riktigt veta vad som sagts & inte !??

Tack för kloka ord Elisabeth !! Kram Anna

Vibeka
0

Man finner nästan inte ord…när s.k Medium förstör livet för människor!!!! Förstår din tanke Oona att på något sätt ta en kontakt med denna bluff till Medium. Hon bryter ju mot lagar och uppmanar andra att göra så. När man är i tonåren vill man generellt inte gå i skolan och att ett s.k Medium säger att det är okey är ju helt förkastligt, mediala gåvor eller ej hos pojken!!

jag pm:ar dig.

[Lady-Oona]
0

Bra skrivet Elisabeth….det finns mycket att orda om detta och jag vet inte hela historien, min kontakt ska jag prata med idag och förhoppningsvis händer det något positivt. Nu har vi alla här satt bollen i rullning och skapat ett energiflöde som kan ändra flödet i den här tragiska historien.

Ha en bra dag därute och kram på er alla aktivt arbetande medier (och andra som arbetar med människor) för detta ger även oss kunskap om hur viktigt det är att vara seriös, utrycka sig väl, följa lagen både den jordiska och de kosmiska och framförallt att inte styra människor.

Oona

Trisha
0

Bra att du la in det Elisabeth - för mig blev det mer o mer upprörande när jag började läsa tråden. Hur i hela fridens namn kan detta ordagrant vara "sant" när detta nu blir typ 3:e, 4:e led?? Det borde vara helt självklart att när man hör en upprörande historia som denna, när ett barn är iblandat att man tar reda på fakta illa snabbt. Bland det första är ju då att ringa mediumet ifråga, tala om vad man jhört och verkligen lyssna på svaret. Hör man då att det här är illa, att hon verkligen står för såna idiotier, då berättar man att man kommer att gå vidare med detta - så här får det inte gå till.

Det här blir tyvärr bara en stormvåg om något som vi inte vet detaljerna om. Finns medium som verkligen säger så dumma saker till folk att man baxnar. MEN… det finns också väldigt instabila människor som hör det dom hör och gör om helt sanslöst.

Så fortsätt ta reda på fakta Lady-Oona och låter som du nog har civilkurage nog att då ta kontakt med detta medium och klargöra oron som förekommer runt pojken, tala också om diskussionen här på forumet och att hon är namngiven.

Tänk om mediet inte formulerat det på det sätt som framförs ovan? Hon namnges och får lindrigt sagt fruktansvärda vibbar på sig.  I dessa oroliga tider så måste vi med kanalerna öppna vara så noga med hur vi agerar. Kan bli förödande konsekvenser om man inte ser igenom situationen.

Självklart ska vi alltid reagera och agera när det är barn inblandade - men vi bara MÅSTE ta reda på de olika sidorna av saker och ting innan vi lägger ut det offentligt.

Lycka till Lady-Oona med detta och agera med stoooor integritet omkring alla inblandade.

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

carip
0

Jag tycker så synd om denna kille som måste få vara "vanlig" trots sina mediala förmågor. Vi kan ju inte skärma oss från världen för att vi har gåvor.

Om du inte har kontakt med andra människor så blir du ett sämre medium då du inte kan förmedla allt då du inte förstår eller upplevt nåt liknande.

Sedan vet jag att dessa barn mobbas - jag har själv 3 barn med mer eller mindre mediala förmågor och 2 av dem upplevde svår mobbning.

Men det är skolans plikt att lösa det så att barnen har en trygg miljö i skolan.

Skicka gärna PM till mig också

[Lady-Oona]
0

Har startat en ny tråd, den här blev lite lång……

MariaJ
0

Jag blir mållös över inlägget över huvudtaget.. jag tycker visst att man ska uppmärksamma de medium som inte jobbar seriös, men snälla ni.. Läs era inlägg här… De pekar ju på samma sak.. de pekar på hur rätt ni själva tänker och hur fel kvinnan har gjort mot pojken och mamman.. Det lyfter fram alla er som gjort inlägg som om ni vill stå för det seriösa.. Ja, naturligtvis så vill man ju det..men vad ger er rätten att bara läsa och tro att så är fallet.. Samtidigt så får man då även pm av Lady Oona om man vill veta vem det är.. Varför skulle det vara bättre att pm hennes namn och webbadress än att lämna ut den offentligt ?? Hur vet man att informationen stannar och inte missbrukas ytterligare ?? Det måste ju handla om hur man förvaltar en information och om man ser konsikvenserna i detta..

Men att lägga ut detta och dessutom få respons på det,  kan jag ändå tycka är lite över mina tankar om hur man behandlar andra människor. Jag har stor respekt för alla människor, och det tror jag att alla serioösa personer som jobbar med människor har.. men var är seriositeten i denna tråd ????

Jag blir förvånad över att man vill lägga ut denna "inside" infomation på ett offentligt forum..

Jag vill tillägga att jag precis kom in på ÖN och läste detta och blev väldigt förvånad över att man tydligen tror att man blir mer seriös av att lämna en kommentar i tråden, istället för att ifrågasätt hela inlägget… eller ????

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

anna-08
0

Jag tror det viktigaste i det här , vilket vi sett & erfarit många gånger tidigare…är att vi tagit lärdom av det !

Första reaktionen tror jag många fick just för att det skrevs om ett oskyldigt barn !

Happyspirit
0

#37 Ja, det är så lätt att komma in i efterhand och förfäras och vara präktig och oja och voja sig. Visst är det så. Men jag tycker ändå att  det är sunt att reagera när barn far illa. Det borde vi alla göra. Nu blev det ju galet med den här tråden det har vi alla inblandade märkt av. Jag tror inte det finns någon som inte märkt det som varit inblandade i den här tråden. '

Fördömmanden hjälper ingen vare sig åt ena eller andra hållet.

Vi har nog alla inblandade lärt oss något viktigt av den här tråden. Men jag tänker ändå fortsätta att reagera när barn far illa.

Happyspirit
0

#37 Sen blir jag lite ifrågasättande till att du predikar högt och brett över hur du "respekterar alla människor" Det är ju jättefint. Men…..vi som skrivit och reagerat i tråden. Vad är vi då? Människor, Eller???

MariaJ
0

Snälla Happyspirit.. Jag förstår att alla i denna tråden reagerar utifrån sin syn på det, och det är ju så det ska vara. Vi är alla människor som har rätt att reagera på olika sätt och jag reagerar också på mitt sätt. Det berör mig enormt mycket om det nu är så som inlägget började i tråden och framför allt om det är barn med i bilden..

Jag vill även säga att jag är absolut inte präktig, utan när jag kom in och läste så blev jag påverkad av inlägget och hur det lämnar ut en person, samt även då indirekt de som blivit utsatta..

Jag anser inte att jag kom in i efterhand även om jag inte var online när inlägget skrevs. Jag har läst igenom inläggen och sett vad som skrivits.. 

Och visst har jag också lärt mig något av detta,, vi lär hela tiden !!Flört

Ha det bäst.. Kram MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Happyspirit
0

Ok, jag ber om ursäk Maria för att jag brusade upp. Du har självklart rätt att reagera du med. Kändes bara som du kom in och försökte tillrättavisa oss andra för att vi skrivit i tråden. Ditt inlägg kändes väldigt hmm, hur ska jag uttrycka mig. Så pekpinne präktigt bara. Och med fasit i hand så har vi ju sett att det här inte blev så bra. Jättetråkigt, att också en person som tydligen är helt oskyldig blivit utsatt dessutom. Jag personligen är ledsen nu i efterhand för att det blev som det blev. Och att jag rycktes med av alla känslor utan att tänka så noga på vad som hände. Men jag lär mig också hela tiden. Det här var en nyttig läxa för mig men det var bara så synd att det skulle behöva bli på bekostnad av en människa som blivit ledsen.

Kram Tebax Maria

Happyspirit
0

Däremot ber jag inte om ursäkt för att jag reagerade när jag läste om den här händelsen. Jag tycker fortfarande att Lady Oona gjorde rätt som larmade. När det gäller barn är det bättre att larma en gång för mycket än en gång för lite. Det står jag för. Kommer aldrig att hålla tyst om jag får höra något liknande. Sånt här måste absolut redas ut. Tänker inte hålla något medium i ryggen som gör på detta sätt. Spelar ingen roll vem det är. Och det står jag för fortfarande. Och jag kommer aldrig någonsin backa på den punkten.

Trisha
0

Självklart ska vi reagera när människor far illa, det är vår medmänskliga skyldighet, enligt mitt sätt att se det. Det är nog inte där reaktionerna ligger just nu. Det är HUR vi gör det hela. Om ett barn far illa, så ska vi ju bara reagera, skäms annars!! Men som du säger Happy, inte låta känslorna fara iväg och bara slå hejvilt omkring sig. Det allra bästa är om vi kan reagera som vuxna, lugna, mogna människor. Ok - vad är det här? Har jag hört allas version? Vet jag, verkligen vet, alla fakta i det här? Finns det någon mer jag behöver kommunicera med innan jag lägger ut det för diskussion tex på ett sånt här forum? Att ligga före med tänket, innan man agerar.

Jag tycker vi många gånger är alldeles för fega, vi människor med att agera när något eländigt äger rum. Har gjorts tester på det här många gånger, och dom flesta går långa lovar runt istället för att reagera när någon blir misshandlad t ex. T o m när det gäller barn! Så visst behöver vi reagera och agera. Men återigen - på ett vettigt sätt. Det är lite marigt när man upptäcker att man stenat någon innan man fattar att det visst gick lite fort här…

Tråden, för min del, hade varit mer än intressant om vi diskuterat omkring själva fenomenet tills vi hade mer fakta. För så är det tyvärr. Inom det mediala så händer förfärliga saker och ibland står varenda hårstrå rakt upp i fasa över vad man hör att något medium sagt. För människor lyssnar när dom är i en sårbar situation och vänder sig till någon dom tror har större gåvor än dom själva.

Det behöver diskuteras och ventileras, om och om igen. Vi kan lära varandra hur vi agerar på bästa och mest integritetsfulla sättet. Själv håller jag aldrig en person, medium, släkt, vän eller vad det vara månde om ryggen bara för att det ska vara så. Däremot anser jag fortfarande att man bara måste se till att det sköts snyggt och på ett sätt som röner "framgång" för alla inblandade.

Nu kan ju frågan kvarstå - vad hände med pojken och mamman det handlade om? Är det något medium som sagt något dylikt? Uppenbarligen "slaktades" fel medium, om det nu hänt. För LadyOona reagerade ju på en så jobbig situation, och det är ju absolut inget fel. Men hur är läget där nu? Försvann själva grundproblemet i det här?

Kan vi nästa gång vi hör något liknande välja att diskutera hur man förhåller sig i en sådan situation? Då kanske vi verkligen kan vara till nytta med våra diskussioner.

Marle
0

Hej

Jag är en kvinna som är intresserad av medium. Har "ringt" några stycken som jag har hittat på deras hemsidor. Skulle bli jätte tacksm om du vill berätta vem hon är så jag slipper misstaget att kontakta henne(om jag inte redan har gjort det)

Med vänlig hälsning

Marle
0

Hej

Jag är en kvinna som är intresserad av medium. Har "ringt" några stycken som jag har hittat på deras hemsidor. Skulle bli jätte tacksm om du vill berätta vem hon är så jag slipper misstaget att kontakta henne(om jag inte redan har gjort det)

Med vänlig hälsning

Katarinaj
0

Marle…det har visat sig att det kanske inte riktigt stämmer att det är Mediumet som gjort som ryktet har sagt/säger. Hon har nog tyvärr blivit utsatt för lite elakt förtal.

Den här tråden kanske skulle låsas nu, känns ju ganska färdigdisskuterat, eller?

Trisha
0

#45 Gå inte på vad någon/några andra säger utan lita på din egen känsla. Skulle det vara så att något skulle hända eller sägas som du känner dig tveksam inför, så fråga mediet.

Det är väldigt viktigt att alla former av vägledare, oavsett om det är medium eller något annat, tas ner från ev piedestal och man ser det för en människa som kanske har en förmåga kunna se lite mer om vad som pågår i ens liv. Men det är du själv som ska känna om det känns rätt eller ej och ingen annan.

Det handlar så många gånger om flera aspekter, personkemi bl a och vi ska inte förglömma den mänskliga kungliga avundsjukan som kan sprida hemska rykten om en person. Lyssna på dig själv, kanske möjligtvis på någon som du litar på, en god vän kanske, som varit hos ett medium och varmt rekommenderar.

#47 Ja, kanske det Katarinaj, fortsätter vi nu blir det nog mest ält…. Ska kolla med kollegorna!

Inlägget är låst för nya kommentarer