Att få det man önskar
Har ni praktiserat det här med att skicka en önskan till universum, använda tankens kraft till att skapa det ni behöver i era liv?
Jag har gjort det under många år och är så fascinerad och tacksam för det mest otroliga som har kommit i min väg, jag berättar mer om det här i tråden sen :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Spännande Elisabeth!
Jag vet nog inte hur man gör eller så har universum hörselskydd när jag skickar mina… ;)
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Elisabeth låter verkligen spännande, berätta gärna hur man gör nog har jag hört talas om det men har aldrig hört att det fungerar,så snälla du förklara jag vill verkligen lära mig.

Jag har provat, behövde verkligen lite extra pengar en månad (stod utan lön). Bad om 20 000 extra, fick 18 500 innan månaden var slut… :) Lite materialistiskt kanske men jag behövde verkligen det då.

#3 Man får det man behöver :)
Elisabeth

För att det ska fungera så finns det lite att tänka på. Att inte gå och oroa sig och inte tycka synd om sig själv. Konstatera att så här är det just nu men det ordnar sig alltid, tänk positivt! Skicka upp en tanke på vad du behöver och släpp sen direkt tanken, gå inte och tänk för mycket och oroa dig, för då skapas inte energiflödet som behövs.
Jag har 2 gånger önskat 3 större saker i mitt liv som jag då aldrig i min vildaste fantasi skulle kunna komma till mig. Det roliga i det här är att 2 av dessa tre önskningar kom båda gångerna men varför kom då inte det första? Jo den första var en summa pengar som skulle behövas för dom andra 2, jag trodde ju givetvis att pengarna behövdes för att kunna fixa det men nu när jag har önskat det 2 gånger och det har kommit till mig på dom mest fanstastiska sätt utan att jag har fått betala för det så vet jag att allt går utan kapital :) Man får det man behöver men det behöver inte alltid vara pengar som behövs ;)
Elisabeth

Aha… då har jag omedelbart kastat upp en viktig önskan i luften/universum och så släppte jag tanken direkt.
Det ska bli så spännande att se om det händer.
Det är ju en oerhört sann tanke (kring din första önskan Elisabeth)och visar hur lätt vi människor låser oss vid det som hindrar istället för lösningar på det vi vill.

#6 Härligt! 
Elisabeth
Jag har, precis som Hoppfull skriver i #1, också försökt, men det funkade inte!
Men jag förstår nu varför, när jag läser vad Elisabeth skriver i #5.
Fast hur beter man sig, när man är född orolig?! Hur ska jag kunna släppa tanken när jag skickar iväg den?
Jag ältar och ältar mina problem, till jag blir tokig! 
Jag KAN inte släppa. Hur GÖR man? 
Oroar mig till döds just nu, hur ska jag komma till jobbet? Bor i en by mitt i skogen, 3 mil till jobbet, har inget körkort, endast moped och den startar inte nu i kylan.
Försökt sälja huset i flera månader nu, för att kunna flytta till stan där jag jobbar, men icke!
Dessutom har jag inte en spänn kvar den här månaden!
Men ok, ska försöka skicka iväg tanken och släppa den…!

Efter att jag läst "The Secret" så började vi (sambo och jag) att tänka just så som du beskriver, Elisabeth. Jag har även en önskelåda där jag lägger små lappar. Önslelåda var nog fel uttryckt förresten, för jag skriver som att jag redan har fått det jag ville ha.
Tackar för den fina semesterresan, friska barn och barnbarn. Tackar för att min ekonomi är lysande hehe mm.mm
Men man måste verkligen tro på att det funkar, annars går det inte.
Min sambo som samlar på skivor gick och tänkte på morgonen ner til bussen att han hade en mycket ovanlig skivka i sin hand. Det dröjde inte länge förrän han hittade den nätet och fick köpa den till en mycket billig peng. Kan tyckas som en onödig sak att få, men för honom beyder detta mycket och mår han bra så mår jag bra, så mår mina barn bra, så mår deras barn bra och så…vidare 
Nu var det längesedan jag använde denna möjlighet så det var en bra påminnelse att det kom upp här nu. Jag ska genast börja att visualisera en speciell sak. :-)
Kerstin
Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Intressant Elisabeth..Detta skall jag försöka någon gång.
Men som du skriver med, att det är bra om man kan tänka så posetiva tankar som möjligt. Just den där tanken att det löser sig - det ordnar sig till slut..Den tanken har jag tagit till många gånger och oftast så löser det ju sig..

Det här är ju spännande… finns ju en massa olika aspekter av det här förstås. Om man oroar sig som dig Mysan, så kanske man skickar typ dubbla signaler? När jag inte på djupet släppt mina tvivel och min oro, så kan ett problem lösa sig och raskt skapar jag upp ett nytt när grundproblemet - min oro - finns kvar. Varför inte prova att ge universum en chans ta av sig hörselskydden (tyckte den var kul, Hoppfull) och sätta fart på energierna själv först? Be någon bra person om hjälp - kanske praktiskt med råd och också kanske lite feedback om hur du agerar för att det ska vara flöde i livet. Våga lyssna på svaret/svaren även om de är obekväma och sätt fart på energierna.
Om universum då fortfarande har hörselskydden kvar, så kan dom inte missa energierna ändå! Tror på uttrycket Gud hjälper den som hjälper sig själv.
Jag ska ta en kik igen på What the bleep do we know (superfilm!!) där jag varje gång blir påmind om att det är en äkta energi det handlar om när man affirmerar. Det räcker inte att tänka det till hälften och andra halvan skickar ut - "äh, det här kommer i alla fall inte funka, jag vet minsann hur det alltid är i mitt liv…."
Spännande är det Elisabeth, håller verkligen med dig! Vet vad jag skickar upp just nu…. Återkommer om det!
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

det är sånt här jag måste höra :) Mer! :)
Jag har också önskat mig två saker, tyvärr inte positiva saker utan mer saker som gjorde att jag fick uppmärksamhet då jag tyckte jag behövde det (var tonåring).
Jag fick de två…har aldrig vågat erkänna att jag faktiskt önskade fram de…

#8 Mysan59 jag har varit som du! Oron levde ett eget liv (mitt liv) och tog all min energi under många många år av mitt liv.
Jag fick lära mig att sluta oroa mig, varje gång tankarna kom (och jag blev medveten om dem vilket tog ett tag i början) så motade jag bort dem. Jag tvingade mig helt enkelt att koncentrera mig på något annat, en bok, musik, fantasier, ringa någon osv. I början var detta mycket svårt och fungerade uruselt :) jag trodde aldrig att jag skulle klara det! Jag tror dessutom att jag var lite rädd för att släppa oron, för hur skulle saker kunna ordna sig om inte jag oroade mig och slogs för kontroll?
Men skam den som ger sig, jag kämpade på och insåg med tiden att det faktiskt blev lättare och lättare. Nu, flera år senare, oroar jag mig inte ett dugg! I akuta sitauationer en liten aning, men inte ens då särskilt mycket. Så det går att lära om, men man måste verkligen vilja och vara beredd att släppa, vara envis som "en rö gris" och uthållig som bara sjutton!
Lycka till Mysan!
Verkar så lätt det ni gör sända upp och vips får ni det, kan det verkligen vara så enkelt. Så en annan fråga till Elisabeth att allt går utan kapital det har jag lite svårt att tänka mig. Jag kan ju inte köpa mat,kläder betala räkningar utan kapital eller hur? Men man kanske kan det, har nog inte lärt mig det. Hoppas att jag kan få goda råd av er som praktiserar det här.

#11 Just det som du skriver är så viktigt. Man kan inte skicka upp en önskan och samtidigt tänka att det skulle vara omöjligt eller att tänka negativt om sig själv, att det händer aldrig mig osv. Allt är möjligt med tankens och hjärtats kraft :)
Man bör dessutom vara väldigt tydlig i sin önskan, jag har önskat där jag inte varit väldigt tydlig och det har kommit men det var ändå inte riktigt det jag ville ha, så man lär sig med det som kommer med önskningarna också ;)
Elisabeth

#13 Vilken härlig fighter du verkar vara, Hoppis!! Verkar som om du fattat det hela - inga quick fixes här inte! Men ger man sig inte så blir det kanon. Djupgående arbete att ändra sina mönster men värt varenda svettdroppe. Härligt med röa grisar….
Trisha, finns filmen i Svensk version What the bleep do we know?

#14 Nu handlar det inte om att köpa mat och kläder i det jag beskrev, det är mycket större än så. Men det du beskriver om att klara sig ekonomiskt varje månad är ju inget man kan önska bara, då bör man istället önska ett arbete eller något som gör att man får en inkomst varje månad och själv söka det man behöver. Däremot har jag en gång när det var väldigt illa en månad önskat en summa för att klara mig till nästa månad, på morgonen låg det en avi på 9.500 kr i brevlådan, det var pengar som jag egentligen skulle ha fått 2 månader senare som kom tidigare :)
Elisabeth

#17 Jag tror det! Kolla med Vattumannens bokhandel, om jag inte är helt fel ute finns den där med svensk text. Annars har jag hört att man kan ladda hem den helt lagligt, men då kanske det är utan text. Inga säkra svar härifrån, men jag tror ovanstående ska funka!
Enjoy it when you get it!!!
Häftigt Elisabeth, tacksam för alla tips jag får

Japp! Det har jag testat några gånger
men av nån anledning så verkar inte universum gilla mina önskninar 
Har ganska nyligen skickat ut en önskan om att få ett jobb! efter att ha varit arbetslös i en månad så vill jag verkligen ha ett jobb nu! så jag väntar med spänning på vad som ska trilla i skallen på mig 
#19 tack för tipset ska genast kolla
*5 Just så Elisabeth försöker jag tänka. Och de fungerar. I våras så gick min kyl isönder i stugan,, där försvann en del pengar till en ny. Jag hade börjat på distanskursen här. Sen skulle jag börja en annan medial kurs här hemma. Sen så köpte jag en katt men något sa mig att jag skulle ta två tycken istället. Sen gick min dator isönder så jag fick köpa en annan. Allt hände på en gång.
Jag ojade mig väldigt hur detta skulle sluta såg alla mina pengar försvinna och tänke hur det skulle gå ihop i slutet. Så jag bestämde mig för att inte ta katterna eller enbart en.
Men Det var som om någon puttade på mig och sa att jag skulle ha båda katterna. Tillslut så sa jag högt Okej Är det meningen att jag ska ha två katter och allt annat som har gått isönder här så är det meningen med de. Allt kommer ordna sig tillslut och jag behöver inte beskymra mig. Tänk positivt allt ordnar sig.
Och allt ordnade sig tillslut ändå. Känns som om någon testade en lite hur jag skulle reagera.
Tack Hoppfull för det du skriver i #13, jag försöker också många gånger, men ska nog ta och försöka ännu mer! 
Måste sluta oroa mig!
Jag ska också göra som Kerstina-61 skriver om den där lådan.
Skriva ner det och lägga i en låda, jag har hört det där förut, nån som brukade göra så och det funkade.
Se framför mig hur det ser ut i mitt (nya positiva) liv!
Det ska bli bra! (se där, det känns genast lite bättre) 

Jag tror även att det kan vara så att när vi önskar "fel" så får vi inte det vi önskar. Då menar jag att ibland så tror vi att det vi behöver är XXX och så fokuserar vi så benhårt på just det, medan universum egentligen tycker att vi behöver YYY för att lära oss av livet.
Jag är helt säker på att detta fungerar men jag tror att vi emellanåt inte ser helt klart, vilket universum alltid gör.
Tack Trisha, jag är en fighter :) men det är vi alla, vi fightas bara lite olika :) Det var tack vare min fina och fantastiska psykiater jag fick verktygen att hantera min enorma oro. Fast arbetet fick jag förstås göra själv :)

#24# Om man skriver ner det man behöver så blir det starkare och verkligare. Men man får bara det man behöver :-)
Jag förstår du har en jobbig situation, men försök ha tillit så kommer det hjälp. Jag lovar, det fungerar :-) Har det fungerat för mig så gör det det för vem som helst, för jag har haft svårt att släppa tanken och fortsatt att oroa mig.
Jag har tränat mycket på tillit. Något som är bra i många sammanhang ;-)
Jag ska skicka positiva tankar för dig, Mysan :-)
Kram!
Kerstin
Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!
Tack snälla Kerstina-61 för dina positiva tankar!
En liten fråga… Hur många lappar kan man skriva åt gången? Har skrivit två och lagt i lådan… 
Skulle vilja ta en till, som är jätteviktig, men vågar inte ta för många på en gång.

#24 Mysan, det är bra, bara fortsätt. Grejen är nog att vara tillräckligt uthållig. Att fortsätta fastän det tar flera år att förändra. Jag har även haft konkreta lappar uppsatta med små kom-ihågmeddelanden till mig själv eftersom oron var automatiserad och jag inte hann märka när den drog igång.
Man kan även göra övningar med att visualisera sin oro och sina negativa tankar när de flyger ut genom fönstret och ut i rymden… de har gjort sitt här och nu, de är färsiga, jag behöver dem inte mer… säg adjö och be dem att inte komma tillbaka… jag trodde inte att det hade effekt för mig men det hade det nog trots allt.
#28 Aha, visualisera bort oron, det låter bra!
Efter att ha läst här inne så känns det redan bättre. Känner mig lite lättare redan, men tyvärr så flyger tanken in: "Hur kommer jag till jobbet under vinter?" Med moped? Hjälp!
6 mil sammanlagt dagligen…
Men men, det SKA ordna sig! 
Det är det mest akuta problemet just nu! Och indirekt så har det ju med ekonomin att göra också. Hade vi råd, kunde jag ju hyra ett rum eller lägenhet över vintern, men det går inte! Finns inte en möjlighet!
Jaja, det är bara att skicka upp tanken och jag ska göra det nu, när jag går ut med hundarna! Positiva tankar, jag lovar 

#29 Kanske en sån där bilmoped kan vara en önskan? 
Elisabeth
#30 Jamen visst, skulle köpa en direkt om jag hade råd! Dom är toppen!
Ska slänga iväg en liten önskan om en sån, tack Elisabeth 
Jag har också en önskelåda som Kerstina berättar om. Nyligen fanns en blå leksaksbil i den en ganska lång tid.Nu står bilen här utanför
och jag är så glad över att jag kunde köpa den!
Skriver också lappar och lägger i lådan, och det är oftast inte materiella ting då utan annat.Det kan vara sådant jag behöver träna på och jobba med hos mig själv.För extra kraft lägger jag i en kristall ibland.
En månad fick jag mindre i lön än vanligt och jag bad om att klara mig ändå och en dag fanns ett brev i min brevlåda med en vinst; en check på 500 kr att handla mat för på ICA.
Jag såg ett stjärnfall o önskade att jag skulle bli bättre.O nu ett par dagar så har jag varit så himla bra.."Vet inte om det var stjärnfallet eller vitlöken"Bryr mig inte är bara så himla glad att livet är så lätt..
Lena.P är jag i verkliga livet.

Jag ville ha en stilgrupp rokoko möbler i mitt vardagsrum, jag berättade åt alla där kommer den att stå och berättade precis hur den skulle se ut, under tiden hade jag en annan gammal grupp stående där, och det talade jag om till alla att den är bara där till jag får den jag vill ha.
Jag fick tag på min grupp för 500 kr värde på en sån ligger på 5000 kr och jag åkte inte dit för att köpa den visste inte att dom hade en grupp. utan skulle köpa en bänk att ha inne på kontoret, döm om min förvåning när säljaren frågade mig om en rokoko grupp som inte fick plats på vindan.
Då visste jag att det fungerar med secret, jag visste bara att jag skulle ha en, och jag agerade utifrån som om jag redan hade den i ett halvår, typ egentligen sitter ni inte i den där gruppen utan ni sitter i min rokoko grupp den kommer snart. På det sättet fick jag många andra att också "önska" min soffgrupp.
Jag tog fel på färgen! Men det var ju en bisak.
Jag har också fått många önskningar uppfyllda på det viset. Jag gör som Kerstina-61 också skriver jag önskar saker som om jag redan hade dem efter the secret.
rekomenderar det varm att prova ett tag. Inget blir ju sämre i livet i alla fall.
Chakra och reba: Vad häftigt!
TantAlma: Ja jag provar. Började idag…
En annan sak jag kom på när jag läste sista meningen i #32. För många år sen hade jag också helt slut på pengar, ungarna bodde hemma då och jag hade inte ens till mat.
Jag bad du min "hjälpare/guide/skyddsängel" om hjälp, ett par dagar senare fick jag tillbaka 500:- från Telia (!) för jag hade betalat in för mycket på fakturan! 

Hur ofta händer det?

Jag tror oxå att det är så att vi förväntar oss väldigt stora saker medan det kanske snarare är de små små lösningarna som vi knappt tänker på att vara tacksamma över.
Jag har nu släppt iväg min önskan och går och planerar för hur det ska bli, precis som du med soffgruppen reba :)
Har sett the Secret och har skickat ut halvhjärtade önskningar. Tvivlet har funnits där. Kanske dags att för en gångs skull tro på det fullt ut.
Skamm den som ger sig. Jag ser till att skicka en önskan rakt ut i universum igen och denna gången ska jag VERKLIGEN tro på det.

Himla bra tråd. Läser just nu boken The Law of attraction av Esther och Jerry Hicks. Mycket läsvärd. Återkommer när jag har fått grepp om hela processen