OT/ Hemsk dröm
Dessvärre minns jag bara lite av slutet, men det är så obehagligt så jag är tacksam för några tankar/tolkningar. Själv fattar jag nada.
Jag och ett gäng kommer till en slags grillkiosk ( sålde inte den vanliga snabbmaten) När jag ska beställa så känner jag igen killen som jobbar, och han mig tydligen, men visar inte mycket.
Iaf, så blir mina "vänner" upprörda, för denna killen trodde de hade gjort något hemskt med en av våra vänner. Men jag sa, och visste att han var oskyldig, så jag försvarade honom så gott jag kunde. Till slut började killen i kiosken le mot mig typ. Jo, ska tillägga att killen blev misshandlad av några av mina vänner…Knivskuren längs med pannan!!
Rätt som det är så promenerar jag men min kille ( i vårat "gäng") och den oskyldiga kioskkillen…allt går bra, men rätt som det är, så får kioskkillen ett otcäkt infall. Han snabbt river åt sig en typ mattkniv och skär min man över pannan! Blir ett livshotande skärsår. Min man faller ihop, och ingen av människorna i "vårat" gäng hjälper till. Jag sitter hos honom och försöker stoppa blodfödet. Och till allas förvåning så slutar det att blöda, fast han är nästan död.
Till slut visar det sig att han överlever. Och en dag blir jag överfallen av en man i det andra gänget (som hämd då inte min snubbe dog eller nåt) De skär upp min panna, och jag tror att jag dör :-/ Kisokkillen har massor av ånger och sörjer ofantligt.
Brukar inte lägga in mina drömmar här, men gör att försök och för jag sällan skriver…*modig*

Har ingen aning om vad detta betyder, kanske att du känner dig utsatt/jagad? Kan du beskriva dina känslor i drömmen?
#1 Kände mig mest omhändertagande och bekymrad över kioskkillen som blivit skyldigt dömd, trots hans beetende efteråt…Ja, frustreradöver allting typ

Kan det handla om att du ska lita mer på din intuition?
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#3 Aha..Ja, det är möjligt asså. Oj då, kanske inte ska gå in för allvarligt med en snubbe jag pratar med nu ;-)
Eller tänker du med tanken på att det kniskärs över pannorna i tid och otid?

Jag tänkte bara att i drömmen följde du ditt hjärta som sa att han var oskyldig… kanske visar drömmen att även om det kan kosta lite så ska man lita på sitt hjärta för det slutar ändå gott. Död visar ju ofta nystart snarare än slut.
#5 Ja, det lät ju vettigt och skönt! Tack :-)

Fast jag är ingen hejare på detta… skrev bara det jag tänkte först!
#7 Men, tack för det :-) Själv har jag svårt att förstå mina egna drömmar ibland.

Hihihi ja de egna är nästan knepigast att förstå för de ligger så nära.