Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 3061 ggr
drutten53
0

Allhelgonahelg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er alla..vill önska er alla en fin allhelgonahelg…själv så ska jag upp till min dotters grav och lika så min mors grav..tända ljus lägga ditt mina hemgjorda kransar..men lilla runda krans är till min mor den stora bågen skall min dotter ha..så min dag har varit att göra dessa..ha en bra helg..kram/drutten

Elisabeth-J
0

Vilka fina kransar! Du är superduktig med dina kransar och dekorationer Glad Önskar dig med en fin Halloweenhelg!

Kramar!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

drutten53
0

önskar dig och dina barn en helmyssig halloweenhelg..själv blir det lungt här..tänkte på dig idag och ditt inspelade band..du sa där …en operation och den kommer att gå bra..min son OP i dag på Södersjukhuset med ett mycket allvarligt diskbråk..disken var helt trasig och Op gick bra…det finns en disk till som är illad skadad..men dom tog det som var helt söndermosad…prata med han för en timme sen..ska ta fram bandet och lyssna igen..kram

Katarinaj
0

Verkligen vackra kransar.

[Hellas]
0

Du är så duktig drutten, kransarna är så vackra, vad roligt att höra av dig *varm*.

Må så gott och ha en skön och stillsam Alla Helgon helg

[Chakra]
0

Vilka vackra kransar du gjort! Det kommer bli fint på gravarna!

Kram

Tuva-Lena
0

Underbara blir dom på gravarna drutten! Glad Så fina!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Jane-Lyzell
0

Vilka fina kransar - vilken kärlek!

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

maiya
0

Vilka fina kransar du har gjort drutten,det kommer att bli så fint.

Önskar dig och din familj en jättefin helg.

Kram

Lenha
0

Vilka fina kransar du har gjort Drutten!

Jag önskar dig en fin allahelgonahelg tillbaka… och till alla andra också.

Min helg börjar med middag för ett antal personer imorgon, sedan ska jag ta det lugnt, tända ljus för bortgångna nära och kära och avsluta med min födelsedag. 

Kramar i massor

Lenha

Eija
0

WOW….vilka otroligt fina kransar du har gjort Drutten, och det allra finaste är ju att dom är personliga och gjorda med mycket kärlek…

Jag kommer inte att åka till någon grav, för dom är så långt borta, så istället så har jag min egen lilla minneslund här ute på tomten och tänder ljus till mina kära, ett ljus för var o en….jag vet att dom uppskattar det, för dom är ju här hos mig och inte långt borta i en grav…

Nu menar jag absolut inte att det är fel att gå till gravar, för det har jag oxå gjort så länge jag bodde där, men efter flytten så går det lika bra med detta, innan jag hade hus så tände jag ljus inne istället.

varma kramar från mig

tommytoe
0

Trevlig helg drutten och alla andra!

Själv kommer jag att ta det lugnt. Ska också jobba i helgen.

Kramar

botakt
0

Trevlig allahelgona helg alla!

Supersöta kransar Drutten! HUr har du gjort?

drutten53
0

Tack för era inlägg här…jag gjorde så här tog en blykabel tjock som ett finger…gjorde en ring och en båge..klädde detta med granris/tuja/enris/lingonris..virra najtråd om detta..sen borra jag hål i slutänden på kottarna..satt najtråd där virra runt kransen eller bågen..satt dit en ros o några rossetter o rönnbär…sen klippte jag 2 cocakolaburkar crika 2 cm höga  en från botten o en från ovansidan..så jag fick 4 små fat..måla dom mossgröna…gjorde 4 hål i sidorna längst ner trädde najtråd som ett kors utefrån in i burken ut igen…tvinna najtråden..så blanda jag mörk o vitmosa runt i buken..gjorde en ring av najtråd o brässa i burken..så mossan sitter kvar..så satt jag i ljusen..sen var det bara att tvinna allt runt bågen

önskar era alla en fin helg..just nu småregnar det här..i gårkväll snöa det här….KRAM

Britt-Marie
0

Helt underbara kransar Drutten.

Vill även jag önska dig en fin Allahelgona Helg.

Här snöar det kraftigt idag och jag törs mig inte ut med bilen, annars hade även jag tänk att åka och göra fint för mina föräldrar på deras grav. Men får göra det i morgon fm i stället. Sedan blir det att vi går till kyrkogården och tänder ljus för alla våra som finns där på andra sidan.

Har gjort i ordning lite här på gården på den plats vår gammalkisse ligger begravd. Han blev nästan 16 år gammal och somnade in Februari 05. Saknar dig lilla missen. Men även han är på besök hos oss ibland.

Önskar er alla nu en fin Allhelgonahelg!

Kram

Aimosdotter
0

Jätte vackra!

"…sen var det bara att tvinna allt runt bågen", ja, det låter ju enkelt för en som kanFlört.

Ha en mysig helg!

Marina2
0

Så fina kransar! Önskar er alla en fin allhelgona helg.

Kram Marina

Morsan1
0

Hej min lilla Kranskulla!

Du gör så fint som alltid!!

Kramar till dig från mig

Åsa

FiaH
0

Underbara kransar! Önskar också alla här inne en fin Allahelgona.. Kram

Ina123
0

Vilka fina kransar! Önskar alla en fin helg, kram

Toyan
0

Jättevackra kransar drutten. En jättefin All Helgona önskar jag dig och familjen och alla andra.

Kram

Cristine
0

Jag önskar alla på Ön en härlig allhelgonahelg med mycket spökenGlad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

TantAlma
0

Tack! Jättefin!

Drutten du inspirerade mig med din krans förra året så jag gjorde ett försök i år och blev jättenöjd själv. Flört Jag tjuvstartade dock och var där i onsdags. Idag såg man hur folk "nästa" vallfärdade till storkyrkogården då man åkte förbi.

Kram

Alma

drutten53
0

hej tant alma..mycket fint.. blev din krans..

själv blev jag nöjd men mitt oxå..var uppe tidigt på lördagmorgon vid graven  fixa och dona..men alla ljus..la bågen fint runt stenen..satt ditt ljus i lyktor o på bågen..var stållt o kände glädje inför kvällen när jag och min familj skulle åka upp vid 18 tiden och tända alla 7 ljusen….vi samlades utan för kyrkogården…vi gick in i rad..när vi kom fram till min dotters grav..så är det någon annan som hade tänt våra ljus..vi står där som fån..men bruster hjärta och tårar rinnandes ner på våra kinder..inte änns mitt barnbarn fick tända sina ljus för sin mamma..vi gick därifrån men tunga steg…vi fick inte änns ha den glädjen i år…Jag hoppas att den som tände våra ljus har ett gått samvete igår o idag o resten av sitt liv framöver…RESPEKTLÖST

så imorgon blir det att gå till tidningen

men så här blev det.. vi tog några foton iallafall.. men det tog imot att ta dessa..så våran allhelgonaqkväll blev ledsam och trist..men att trösta våra brustna hjärtan..och vi som hade sett fram mot kvällen och få se den tändas av mitt barnbarn..finner inte ord..kram

Eija
0

Hej Drutten, förstår din frustation över denna händelse…och känner verkligen med dig…….detta betyder ju såååå mycket…..

Men jag kan se en annan sida av detta, och det vara så att någon har gått förbi och sett att inte ljusen brann, och förbarma sig över det…..hade troligtvis inte en tanke på vad dom har ställt till med…tvärtemot…

Jag har upplevt att mina lyktor och kransställ har blivit stulna från min änglasambos och dotterns pappas grav, och det käntes in ihjärteroten må du tro…..

Så mitt tips är att ställ inte lyktorna där före utan ta med dom  när ni skall tända dom…..

Måste sen tillägga att det var otroligt vackert och fint ditt arrangemang runt stenen….

Sköt om dig och hoppas att detta inte förstörde för mycket av din dag…..varma kramar från mig

Eija

drutten53
0

Hej och godmorgon..så nu finns den i tidningen

Vi blev berövade vår minnesstund

Inför allhelgonahelgen hade jag, tillsammans med mitt barnbarn, förberett ljusdekorationer som skulle pryda min dotters grav. Tillsammans hade vi på onsdagen åkt ut till skogen och plockat granris, kottar, mossa, enris och lingon och sedan tillbringade vi kvällen med att pyssla. Mitt barnbarn hade förslag på hur vi skulle göra och gladde sig åt det fina vi skulle pryda graven med. Han tillverkade ljushållare av plåtburkar och målade dem gröna så att de skulle smälta in i det egenhändigt plockade granriset som formades till en båge. Jag hade tidigare varit uppe vid graven och mätt hur stor bågen med ljus skulle vara.
Jag besökte graven på morgonen och gjorde i ordning gravplatsen, så allt skulle vara vackert och färdigställt inför kvällen, då jag och mitt barnbarn tillsammans skulle besöka kyrkogården för att tända ljusen. Dessutom ställde jag en röd lykta på graven, till vilken vi senare skulle ta med ett ljus.
Då vi anlände till Skogskyrkogården i Katrineholm i skymningen lyste det fint på många av gravarna och vi gladde oss åt stunden då vi skulle tända våra ljus och minnas min dotter och mitt barnbarns mamma. När vi kom fram, brann alla ljus redan och ett av ljusen i bågen var flyttat från sin hållare, som nu gapade tom, till lyktan, som vi nu hade tagit med oss ljus till. Mitt barnbarn blev mycket besviken för att han inte själv fick tända ljusen till sin mamma.
Den som hade tänt ljusen hade ställt ett eget vid gravstenen. Det var fint gjort, men att tända våra ljus, som dessutom fortfarande hade skyddspappret kvar, var att förstöra vår minnesstund tillsammans. Varför lät du inte oss få denna glädje?
BESVIKEN MORMOR

Happyspirit
0

Oj dåFörvånad Jag som gjort precis så flera gånger. Tänt ljus när jag gått förbi gravar som inte har haft några ljus tända. Det enda jag tänkt är. Oj va synd, alla andras gravar lyser så fint men inte ditt. Så jag tänder det åt dig!Skrattande Har inte haft en tanke på att jag kanske ev, skulle förstöra så mycket för någon annan när jag gjorde denna handling av ren omtanke. Hmm, Nu kommer jag nog aldrig tända ett ljus på någons grav jag inte känner mera.

Så synd Drutten att det inte blev som ni tänkte. Du som hade gjort så fina kransar och allt.

Tröstekram från mig.

Elisabeth-J
0

#25 Det var nog av omtanke personen tände ljusen men det kan bli så fel som det nu blev för er. Jättebra att du skriver ut det i tidningen för det får förhoppningsvis andra att tänka efter.

Kramar till dig och Kevin!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

drutten53
0

Tack happy o elisabeth för era inlägg..jag nog blev vi ledsna..kevins hjärta bras…lika så mitt o mina andra barn…Kevin har så fina ideer hur han vill göra för sin mamma..för det är ju det ända han nu kan göra..tex..för ett tag sen plantera vi ner lökar som ska blomma inför våren…kevins ide var..sätta minipåskliljolökarna som ett hjärta..så när dom växer upp så blir det hjärtformat..mycket fin ide..så vi gjorde så…ska bli intressant att se det till våren…nu blir det fika..ha en bra dag…KRAM/DRUTTEN

P.S..till 100% vet vem som gjorde oss illa..hoppas denna person får en tankeställare..så denna person fick en egen tidning av mig i morse i brevlådan….

Britt-Marie
0

Det blev en tråkig händlelse för er.

Det har hänt att även jag har tänt ljus som jag sett att det slocknat av vinden. Men aldrig tänt ett ljus som inte ens är påbörjat. Men detta har jag gjort av omtanke till de anhöriga och den döde personen. Tyckt att så synd att ljuset slocknat, jag tänder det. Men som sag jag har aldrig tänt ett ljus som inte är påbörjat.

Kram!