OT. Emo? Vad ÄR det?
När folk frågar om jag är emo (ser kanske en aning annorlunda ut..) så säger jag att jag bara är mig själv, vilket de flesta nöjer sig med.
Nu så hade mamma och pappa läst om emo i någon tidning och började fråga ut mig, såsom "skär du dig?" "hur mår du?" "ser du ut sådär för att du mår dåligt?" och MASSOR! Jag blir GALEN! jag klär mig, sminkar mig och ser ut såhär för att jag tycker det är snyggt. Jag har försökt förklara att emo är en musikstil (emotional hardcore, väldigt känslig musik, vilket jag jag lyssnar på.). Men då så började pappa prata om att jag borde ta reda på vad emo är, fast jag faktiskt vet att det är musik.
Han berättade då att sk. "skinn heads" var typ rassiter, och om de skulle gå på gatan (även om de inte är rasister, utan precis som jag klär mig så för att de tycker om den stilen) och det kom tex. en invandrargrupp (nej, han är INTE fördomsfull) att de kanske till och med skulle slå ner honom, eftersom att skinnheads från början ville typ utrota alla invandrare eller hur det nu var.
Så, nu till frågan: vad står emo för?
tack på förhand och förlåt för rörigt inlägg…
Jag har ingen aning om det faktiskt. Men jag undrar också. Min son snart tolv har bytt stil. Han sminkar sig svart runt ögonen och jag har efter tjat gått med på att hjälpa honom att färga håret svart. Så har han köpt nitbälte och några vantar som har avklippta fingertoppar. Rött och svart gillar han tydligen nu. Fast jag tycker han är jättesöt även om han ser ut som han gör. Tydligen är det någon Emo stil.
Kanske det finns någon här som vet mera om detta.
Oj! jag har absolut ingen aning, är totalt grön när det gäller detta…måste erkänna att jag inte ens har hört talas om det….
börjar nog bli för gammal och senil kanske….
Men om jag säger såhär….jag förstår dina föräldrar för att dom är oroliga, det var ju som en annan var ung och Beatels var poppis, då skulle killarna vara långhåriga och allt gled vidare in i en flowerpower värld….då var det våra föräldrar som vred sina händer och rev sitt hår…..
musikstilar kommer och går för alltid….och föräldrar kommer att vara lika oroliga nu som det alltid har varit….när vi var unga så tyckte ingen av oss att det var något att oja sig över, att våra föräldrar överdrev kolosalt….sen sitter vi och ojar oss över våra barn och den stilen som finns….
Oftast är det dessa droger och annat som följer stilarna som oroar…men bara man har fötterna på jorden och kan njuta av sin musik och inte blanda in droger och våld i det, så behöver man inte måla fan på väggen….
Men sen finns det en sort som gärna använder sin musik till uppmuntran av våld och hat mot andra folkgrupper och det tycker jag är tragiskt….då är det inte för njutning och glädje utan något helt annat….
Så jag är oxå lmycket nyfiken på vad emo står för med, eftersom jag inte har hört det ens….
På min tid hette det svartrockare eller depprockare. Ungefär samma sak, fast att skära sig sysslade vi sällan med…
Även om nu inte alla emo kids gör det heller, några gillar faktiskt bara kläderna och musiken.
Precis som att alla skinheads faktiskt inte är eller var nazzar.
Finns nyanser överallt 

#1 vi är nog lite lika! :D min mamma vägrar låta mig färga håret svart, dock :( men rosa lugg gick hon med på :D
2# haha.. jaoo :D det hör väl till lite att föräldrar är oroliga.. med det är sååå JOBBIGT! xD
Någon som vet vad emo är?
Jag är i alla fall inte ett dugg orolig för min son även om han ser lite annorlunda ut. Minst sagt.
Jag tror det är en modegrej och en stil bara. Såna som kommit och gått i alla år.

Jag är inte hundra men om jag har förstått det hela rätt så betyder EMO - emotional hardcore. I grund och botten är det en musikstil som tyvärr har utvecklats till att användas som ett skälsord och kopplas ofta till unga tonåringar som skär sig och mår väldigt dåligt.. är inte så väldigt insatt i detta men du kan läsa om det på tex: http://sv.wikipedia.org/wiki/Emo eller så kan du googla och se på vilket sätt det har blivit ett skälsord osv..
Hoppas att det hjälpte dig lite i din fundering och hoppas att det går bra med mamsen och papsen!
Dessutom är det jättepraktiskt för mig när jag färgar mitt hår svart blir det alltid över till honom. *ler*

#3 haha, njoo.. men jag skär mig itne ;)
#5 jupp :D håller med.. :D
Frågade min son nu Palsternackan, och han säger som du. Det är bara en musikstil säger han. Sen finns det en klädstil som heter Fashion core och det är kläderna bara, och det här med att det skär sig är bara "skit rykten säger han"
Jag tror på honom faktiskt.
Så Emo är en musikstil bara. En blandning mellan punk och death metal och screamo.
Han hälsar också till dig Palsternackan att rosa lugg är snygg. Han brukar ha rosa stora Gem i luggen! Han ska ha lång rödrosa lugg längre fram säger han. *S*

#9 jag gillar honom mer och mer! :D
Han sitter här med mig och skrattar gott!

Min erfarenhet av ungdomar som "klassas" som emo är att de ofta är grubblare, sökare som brottas med de stora frågorna. De kan verka introverta, men ofast är det för att deras jämnåriga inte kan föra en diskussion på deras nivå. Alltså är det ingen idé att diskutera…. typ.
Klädsel, smink och frisyrer hos ungdomar har ju i alla tider visat på grupptillhörighet, ståndpunkt eller viljan att sticka ut. Om begreppet emo hade funnits på 80-talet så hade nog jag vart en emo med. *ler* Jag såg ut ungefär som emo-ungdomar gör idag.
Det jag skulle vilja säga till dig, Palsternackan, är att du ber din pappa ta reda på mer om vad emo är. Det är ju inte så att alla emo mår dåligt och skär sig. Jag tror att du har koll och är nöjd i dig själv, men jag har förståelse för att han kan känna viss oro. Sätt dig gärna ner med dina föräldrar och prata - då menar jag verkligen prata - med dem, och be dem se förbi smink och kläder och allt det där. Be dem se sin dotter istället, den du är.
*kram*
Amor vincit omnia
#4, jag förstår att det är jobbigt….men sätt dig ner och snacka med dom i deras nivå och förklara vad Emo är nu när du har fått lite kunskap om vad det egentligen är…eller varför inte skriva ut detta som du har fått tips om och visa dina föräldrar…
Varför inte ta upp och fråga vad dom hade för musiksmak när dom var unga och vad deras föräldrar tyckte om det….
Sen såg jag ju att du hade sagt åt dom att du inte skar dig eller hade tunga tankar, och det är ju jättebra….så fortsätt att förklara för dom att det är så det är…
Har förstått att du är just nu mitt in i ett sökande på olika stilar och att se efter vem du är egentligen, världen är som en stor snurrande karusell just nu för dig…du kommer säkert att byta stilar framöver…vem vet….vet inte din ålder men du låter som en tonåring…har jag rätt……
Jag tycker att du skall vara den du är så länge du mår bra, och inte kommer till skada eller skadar andra….sköt om dig..Kram/Eija
Var in på din sida och såg att jag kände på mig att du var i den åldern…..så det kommer att hända massor under din väg att finna dig själv……ha det kul på den kära du…..
Jag tror det är viktigt att ungdomarna får uttrycka sig som de vill. Det viktigaste är väl ändå att vi vuxa SER dem och HÖR dem. Hur de än väljer att se ut. Dessutom tycker jag personligen att det är riktigt roligt när de uttrycker sig på ett kreativt sätt och försöker hitta sin egen personlighet och stil.
Mycket kreativitet där och känslighet. Sånt gillar jag och uppmuntar det också. Även om jag då inte gillar musiken. Men det finns ju hörlurar. *blink*

Emo e ju bara musikstil som sagt. Blandning mellan punk, death core metal , Screamo x) Som jag sa till happyspirit för typ 5 minuter sen hehx) Sen finns det ju fashion core som handlar om kläderna, utseendet.. Men detta skit om att man skär sig e bara skit snack som några random kids har hittat på så har det typ spridit sig -.-'' Jag är ju typ emo så jag vet x) Belive me

Oh förresten så står det för Emotional hardcore x)
Hahaha! Hej Tan tan! Va snabb du va nu då med att logga in här. Kul att se dig här igen!
Puss Mamma!

Hehe^^ Magic fingers

haha, för någon månad sedan var det ett gäng barn som frågade om jag var emo, de ropade det rakt ut och såg lite blyga ut.
jag är ju ändå vuxen och mamma, kul att man 'hänger med' och fortfarande får vara med i en subkultur.. ;) det här med emo är väldigt tjatigt, alla med svarta kläder verkar vara emo i de flestas ögon, men det är inget att hänga upp sig på, såäre.
Svartklädda vuxna mödrar kan alltså också få emostämpel, man behöver inte vara i tonåren.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Ja, jag var på Konsum för ca. ett år sen. Då kom det fram tre killar som tyckte att jag var en häftig svartrockare!!
Hmm, jag är ju bara jag…… Sen bad de om ursäkt, de var inte så nyktra ska jag väl tillägga och jag var jättetrött och skulle bara in och köpa lite mjölk. Var inte i ordning gjord alls. Hade kastat på mig det första bästa jag hittade. Men jag fick mig ett gott skratt, och min son med. De tog han i hand också och bad om ursäkt. Hahah! Det vart en lustig situation av det hela.
Nåja, det finns faktiskt de som tror att "skära sig" ska man göra om man är duktig liten emo. Men alla svartklädda som skär sönder sig är inte emo, och alla svartklädda emo skär sig inte.
Men att hävda att "så är det för jag vet för jag är emo" är lite ihåligt.
Som att jag skulle ha hävdat att punkare var totalt opolitiska, när jag var punkyngel för 100 år sen och hatade politik…
Men ursprungsfrågan var "vad är emo?". Nu tror jag folk vet lite mer.

Det stämmer att det är en musikstil, sedan har en viss klädstil och frisyrer kommit ur det också.
Och detta att ALLA Emos skär sig är också en myt.
Min dotter klär sig så och gillar en del av musiken men säger själv att hon inte är EMO för det.
Min son klär sig mer som en svartrockare och lystna mycket på olika sorters metall musik, men även punk, gammal hederlig hårdrock, och mycket annat som även jag lysstnar på.
Men han hävdar också bestämt att han inte är svartrockare han klär sig så för han tycker om det.
Två härliga ungar är dom i alla fall , när dom var små lärde dom sig tycka om en del av min musiksmak nu är det dom som lär mig 

#23 Mm.. Dom tror att dom e det bara för att dom skär sig för att rykten säger att emos gör det. så då tycker dom att det e coolt eller nått o gör det ochså.

#23 Mm.. Dom tror att dom e det bara för att dom skär sig för att rykten säger att emos gör det. så då tycker dom att det e coolt eller nått o gör det ochså.

hej, är ny användare på denna sajt. såg detta inlägg av BlackFeather(mamma), men ja har själv tankar på att bli EMO och jag förstår att föräldrar blir oroliga. EMO stilen kan se ganska hemsk ut för den ovetande, men det är inget att oroa sig för, är helt enkelt en musik och klädes stil. Och det där med att EMOs skär sig är igentligen bara en massa skit snack, men det finns som sagt äldigt många EMOs som gör det för att de tror att de tillhös stilen att göra så, men min presonlig uppfattning är att de bara dumt att göra så(även fast ja kan förstå varför de gör det). Men så länge ni har uppsikt över vad era barn/ungdomar gör så borde det inte vara något problem, och det där med att färga håret är väll ingen stor sak, jag menar håret växer jyh ut igen ;)

xXSlushxX såå.. din mamma är alltså happy spirit? om jag förstått rätt :D men om du vet att emo är en musikstil… varför säger du då att du ÄR emo?
förlåt.. men borde det inte vara svårt att vara en musikstil?
Några killar frågade idag om jag var emo, och såg svinarga ut som om de skulle slå ner mig, men då så sa jag att jag var mig själv och då så kramade dom mig ist.
haru emocore?? :D
dashen94 hahaah >.< mjo, själv tycker att alla alla små weeemos är väldans söta
gaaaah, alltså xD ett snällt och översocialt folk :D
juste.. nån frågade om jag var tonåring.. mjoo.. jag är 13 år ;)

haha, du ae en poäng där, men det är inte bara musiken, det är även en klädesstil, men man kan inte ''vara''en stil, men man kan tillhöra den :)
Tyvärr så finns det en del "emosar" som använder sig av stilen emo som alibi för att skära sig…vilket jag tycker är mycket tragiskt. Som förälder är det befogat att ha dessa funderingar och att hålla sitt barn under uppsikt.
Om man misstänker att någon skär sig bör man ta det på allvar. Då jag i min omgivning fått bevittnat vad det egentligen innebär när någon skär sig "på riktigt" så är det viktigt att ta reda på om det är ett "emomode" eller om det ligger något djupare bakom. Om det ligger något djupare bakom så behöver den personen prof. hjälp. De barn som skär sig själva, på ett sjukligt sätt, kallas för Zebrabarn.
Här kommer en länk som ni kan kika på själva om ni vill veta mer om det.
Emo står för emotional….
Musikstilen är screamo fast utan skrik.
Klädstil är att vissa är färglada och vissa svarta. Håret har en lång snedlugg…
Att vara Emo innebär inte att man skär sej. Det har inte alls med det att göra.
De är heller inga grubblare….
Detta är info från min son….

du har rätt, men, det är många EMOs som faktiskt skär sig använder sig av locken EMO fatt ha något att skylla sina handlingar på. Det betyder inte at alla gör det,men som sagt, det finns för många som gör det och skyller på EMO… :(

Det känns som om ni har rett ut det här ganska grundligt.. Jag har en del "emotjejer" på jobbet och de har sin klädstil och sin musik och alla är naturligtvis inte självdestruktiva, men enligt min erfarenhet är de det i högre grad än övriga elever. Även om själva skärandet inte tillhör stilen tycks en högre procent ägna sig åt det. I vilket fall som helst är ju alla avvikande stilar ett Tecken på att vilja bli sedd och att på något sätt protestera mot de rådande idealen. Mina emotjejer är kreativa, intelligenta, roliga individer som i många fall haft det lite tufft i livet och genom sitt yttre protesterar mot den här världen och de erfarenheter de har med sig.
Det är min bild av det hela.
Kram på er, Ewa
Jag är 20 år, bara så att det har kommit fram :)
Alltså Emo, i mitt huvud är det samma sak som punkare eller brats eller någon annan subkultur som vuxit fram. Den liksom bara finns där och alla har olika uppfattningar och åsikter om vad det innebär. Fördomar finns, naturligtvis.
Jag vet att det finns musik som ÄR emo, men jag är tveksam på om det finns någon exakt benämning på fenomenet emo som finns i samhället och som mestadels unga står för.
Jag skulle resonera såhär om jag vore du; skit i vad alla andra säger. Kalla dig för vad du vill men var beredd på att möta motstånd. Och dina föräldrar till exempel, det är klart att de är oroliga men försök att förklara för dem att det finns skillnader även inom emokulturen. En del är självdestruktiva, visst. Men det finns självdestruktiva som inte är emo också. Så bara för att man väljer att kalla sin stil för emo så behöver inte det betyda att man är självdestrukiv.
Summasummarum: Det finns lika många uppfattningar om vad emo är som det finns människor. Det är dessutom lika mycket ett uttryckssätt som en stil eller en musikgenre. Det funkar inte heller att säga att "alla emon skär sig", för det är ju inte sant!
För mig är emo en stil Fashioncore, som det igentligen heter så, har fått ett nytt namn, EMO. Alla använder detta ordet i dagens sammhälle, och de borde få finnas med i ordboken tycker jag.
Musikstilen EMO har jag inte nån aning om hur det ens låter, har väl hört nån låt, men jag tycker bara att dom skriker stämmbanden av sig och väldigt omusikaliskt vill ja säga!
Jag är själv hårdrockare/80-tals glamrockare och får ofta ordet EMO skrikandes efter mig, som ett skälsord. Jag tror varken ungdomar eller äldre igentligen har något hum om vad EMO är. De flessta ungdomar tycker att allt som är annorlunda är emo, men så är det ju verkligen inte! Jag springer runt i Blonderat hår och ev. cowboy boots eller högklackat, trasiga converse om de ska va bekvämt. Jag brukar ha vilka färger på kläderna som hellst (kanske inte pastell dårå) så jag är väl inte emo någonstans. Varken i min musiksmak eller utseendet.?
Jag tycker emo kan va rätt snyggt, men de finns olika slags emosar (fashoin corare(?). Yngre tycker jag inte har någon somhellst stil! Dom kastar på sig allt som är randigt, 7364823 hårspännen i luggen, Konstiga färger på håret, jätte konstiga ser dom ut - rent ut sagt, och dom kallar sig fashioncore. Medans dom äldre har mer "stil" på stilen, och de är det som är snyggt i en stil :D 

#28 .. Well . Har ju nu mera blivit ett ord för personer som well jag x)

+ aah. jag har emocore x) xXMilkShakeXx

Nej Dashen94 . Emo e inte klädstil ochså x) Emo e bara musikstil. Men sen finns det fashion core som är klädstilen som alla ''emos'' klär sig efter x)

du har en har rätt där. ja tänker inte argumentera om det xD
men som sagt, de flesta EMOs följer en viss stil. Men det är i grund och botten en musik stil.

Mja det har du ju faktist rätt i x)

yaaaaaaaaaaay :D *besöka på emocore*

haha x)
Snälla du, sluta tjata om Emo. Jag tror inte det finns någon på den här sidan som bryr sig ett dugg om de andras kläd och musikstilar.
Jag berättar inte om min hårdrockarstil, eller om hur mina Gothvänner tänker och agerar.
Jag har då ialla fall inte sett en enda person från ÖN som påpekat något om Emos.
vad får dig att känna att du måste förklara din stil för oss, om jag får fråga? 
Tomtemor! Man behöver inte läsa trådar man inte är intresserad av. Tydligen intresserar den här tråden många. Eftersom vi till och med fått nya medlemmar via den! Vi har väl högt i tak här som vanligt!
# 44 Jag tycker bara en tråd som denna snarare dummar ner Emo personer, än hyllar dom. De flesta Emo personer ska alltid berätta om vad deras stil innebär, som att de ursäktar sig själva, men vilka är det egentligen som dömmer dom om inte bara dom själva? Jag som sagt har en speciell stil, lika så mina vänner, men varken jag eller dom känner att vi behöver förklara den för andra.
Emo får dåligt rykte just genom såna här internetinlägg, för att emos själva ska göra sig märkvärdiga och visa upp sig som speciella. Jag tycker det är ledsamt.
Ok! Då förstår jag hur du tänker Tomtemor! Men jag tycker ändå att denna tråd har gett mig mycket personligen. Eftersom jag har en son som har denna stilen. Och jag har själv ärligt talat varit lite orolig och vet inte så mycket om den. Men nu är jag inte orolig längre tack vare denna tråden. Den har tagit upp mycket som jag själv funerat över under en längre tid. Emo är för mig en helt ny stil som jag inte vet någonting om och jag är lite äldre och hänger inte med riktigt i all nya stilar som dyker upp.
Med tanke på stilar och kulturen i dessa så intresserar de mig mycket speciellt när de kommer mig så nära. Jag har också en egen stil, det vet alla som känner mig. Folk säger direkt det där är din stil. Eller jag såg nåt som var precis du! Nåja, en parentes i det hela.
Jag tycker den här tråden tillför mycket bra i alla fall och jag tror inte på att hålla tyst! Att det skulle bli bättre förståelse då det funkar inte i min tankevärld alls. Jag tror på helt ärlig kommunikation vad det än handlar om. Speciellt områden där det råder mycket okunskap om
Kunskapen är vår nyckel till att motarbeta fördomar vad det än handlar om. Andlighet, Andevärlden eller kulturer!
Kramis/Happyspirit
# 46 ett varningens ord till dig, Happy. Om din son blivit emo är det bäst att du håller ett öga på honom.
En av de saker Emos är som mest kända för är att skära sig i armarna. Nu gör inte alla det, men som sagt, många emo har den tendensen. Så var på din vakt.
Det är ju precis det vi pratat om här! Tack vare den här tråden så vet jag vart han står och hur han tänker. Tack och lov! Men jag har konstant koll……i fortsättningen också.
Kramis/Happy

TomtemoOm; Kanske borde börja läsa liite mer innan du börjar tjaffsa om nått i en tråd du inte läs igenom? Om du läst igenom äre nog dags o läsa igenom igen noga. Så påstår du att jag skär mig -.- Seriöst.. Ja emos e kända för att skära sig men hur vet du då att det verkligen e sant. du kanske känner några emos men som i själva verket bara e några Wemos ( Wanna be emo). Thats it -.-'' Nu vill jag fan inte börja tjaffsa om detta o starta jävla forums bråk för det pallar jag inte med.. Men om du har nå mer jävla onödigt o säga kan du väll hålla det för dig själv?. -.-
*LOL* Ursäkta mig Tomtemor, det var min son som fick luft!
*Asg* Wemos= wanna be emos.
Visste inte att det uttrycket fanns där också. Finns tydligen i massa olika kretsar.
Fan Jävla och Jävla !!
Är det EMO-språk?
#52 Jag vet faktiskt inte, däremot tror jag att det är ganska vanligt för en 12åring som inte har lärt sig att sätta riktiga bra ord på sina känslor ännu.
Dessutom finns det många vuxna som också tycker det är svårt att sätta ord på känslor. Och då tar man ofta till svordomar tyvärr.

Tomtemor: jag håller med xXSlushXx.. läs först, kommentera sedan! och att emos skär sig.. visst, visst… det kan de väl göra.. men det har inte alls med stilen att göra! Inte alls.. bara, som xXslushxx redan nämt- wemos. Och om du tycker att det är en dum tråd, varför läsa? varför trycka in på tråden, när du sett vad den handlar om, om du inte tycker att det är intressant?!
Happyspirit: hihihi, mjoo.. det finns många emo-ord.. wemo är vanligt, så lär dig det, haha :D och så är det inte emo-språk att svära, precis som du sa
det är bara kul, eller… det bara blir så..!
men vi kanske inte kan uttrycka oss heller.. hihi >.<
Sen så är det ju inte bara fashioncore, heller.. det finns jue scene, alternativ, lolita/ dark lolita (vet inte riktigt om det här till, menmen..) och massa, mer.. Men jag föredrar att bara säga att jag är mig själv, då slipper man oftast bråk 
hihi >:<
#53 jag menar det! För då kan jag också kalla mig EMOs för fan!!
#55 *skrattar gott* Ja, då skulle jag nog också kunna skriva upp mig på listan. Tyvärr svär jag mycket jag också. En ful ovana, som självklart går över till barnen. Hmm, inte alls bra, ska jobba på det faktist.

#56, min lilla mor har jag ALDRIG hört svära, pappa ett fååååtal ggr ;)
Kan nog bara hålla med om att:
Emo står för Emotional Hardcore som är en musikstil såsom rock, pop eller vad som helst.
Klädstilen som många som lyssnar på Emotional Harcore har, heter Fashioncore och då har man typ svarta kläder med eventuella inslag av tex. rosa, rött, grönt och andra skarpa färger. Ofta har man svart hår med någon färg i. Ofta tupperat och lång lugg..
Man kan inte direkt säga att man är Emo. utan det har blivit ett skällsord för dom som har fashioncore-stilen. Och man behöver inte skära sig för att man ser ut på ett visst sätt..
Att säga att någon är emo är som att säga att någon är pop..Om man skulle säga det så skulle ju folk reagera direkt. Nej man kan inte vara pop. de e en musikstil osv. Jag fattar egentligen inte varför just "emo" har blivit så utsatt.

Jag skulle säkert också kunna bli stämplad som EMO, och hade det varit lika hypat då jag var tonåring (det fanns, men nu är det en fluga, det var det inte då) så hade jag säkert fått stämpeln, punkrock/metaltjej som jag var (är
)
..men Emo som sådant är musikstilen, inget annat.

#58. Det finns ju faktist ''Pop emosar'' Som vi bara kallar för pop x)
Pop Pop i Topp - Dag Vag (min stil) Kan jag vara en LITEN Emo då?
Kom igen För FAN!!! 

#61 hahahahaah xD
# 60 det har jag aldrig hört :P fast jag själv är "emo"

#63 Då har du missat nåt x) Fast.. det e ganska nytt o finns kanske typ 6 st i eskilstuna där jag bor bara -.-'' kom typ upp under detta år x), Fast förstår endå inte hur dom får det till Pop emosar för asså pop o emo e två motsatser x) O Emos ogillar pops x)

#61 Hahaha x) Ditt val hihi

osen har det kanske inte spridit sig så mycket runt sverige ennu x)

#66 hah, hade heller aldrig hört popemo xD JAg är fiende med alla små pop-barn xD

#67 Hahah x) Död åt dom x)

yessss xD
Men Huuuuj Tan tan!!!!
Jag tror verkligen inte såna uttalanden är ok här i forumet. De är i alla fall inte ok för min del. AJ AJ! Även om det var en skämt. Nu är mamma inte glad alls.

Han menade såklart att.. att… äh, jag vet inte.. :D men det var nog inte elakt menat ;)

#70 Skojja till 70% av det hahax)
#72 Känner till jargongen haha 

#72 hihihiihhih xD

Jag ögnade igenom tråden lite och jag tror inte någon tagit upp det här med wannabees/wemos
Det som jag klassar som wemo är då att ha ett x för ögat utan att veta var x:et står för och liknande. Alla kalla sig själv för emo. Att skära sig, rispa på armarna, se allmänt deppad ut, för att bli kallad emo, säga att tokio hotel, mcr, bfmv är emo.
Vad betydet x:et då? Trodde inte det betydde nåt? 

#76 Det betyder ju straight edge. Betyder typ att man e emot rökning, alkohol o sånt.
#75. Jah. exakt x)

#79 . Jasså?:O Jag som älskar choklad… x)
Hahaha! Ja men det är ju jättebra! Trodde det var nåt värre. Men choklad? och koffein?
Tan tan äter massor med godis och han drack en red bull idag! *fniss*
fuskis

#81 Dricker ju redbull varje dag typ -.- x)
Nehe, det gör du inte alls!
För det får du INTE. Det är inte alls nyttigt. Och massor med Koffein i. Inte alls bra för barn. Fy, aja baja!

#83 Men det gör jag endå. Beroende.. Värre en datorn ju (A) haha
Neee, nu blir jag inte glad
Det borde vara åldersgräns på de där burkarna!

hahahahahahahahah^^ red bullll ger dig vingar xD det är äckligt xD

Red bull ger mig gaaalllsteeen *S*

#87 Min son är 13 och gillar också redbull och har sagt till honom att inte dricka för mycket. Tror han lyder till viss del. Men det är väl en populär dryck.

Haha jag som tänkte kolla till tråden och ni hade helt plötsligt börjat prata om Red bull xD

emo är en musik och kläd stil men idag förknippar folk det med att man skär sig men bara för att man är emo behöver man inte göra det =)
#90 Ja, tyvärr är den det!
Ingen bra dryck för barn att dricka dessvärre.
#91 Jadu, här svänger det hej vilt i tråden.
#92 Hmm, Jag tror vi har kommit så långt i den här tråden att vi kommit fram till det.
Kram på er/Happyspirit

hahahahha^^ den här tråden har ändrat lite riktning, hihihi xD

palsternackan, ja det kan man kanske säga, haha :>
jag har lyssnat på emo lite förut, eller ja, provlyssnat på ett s.k emoband och jag gillade inte den musikgenren. blev rädd den är läskig xD
Jag är nog beredd att hålla med där! Har hört några förskräckliga oljud från Tan tans rum. Musiken gillar jag inte alls. Inte den jag hört i alla fall. Huuua!

hahaha, emo är ju bäst!
mina föräldrar fattar typ inte att det är musik, bara oväsen och skrik, haha. MEn det är ju bässst :D
#97 det är väldigt svårt att säga. Det finns ju väldigt många olika genrerar (?! xD) nu i samma stil, så alla tycker typ olika och det är svårt att skilja. MEn jag kan säga att det är väldigt "känslig! musik (emo= emotional hardcore, känslosam hardcore)

Det är många som säger att exempelvis Bullet for my valentine, Escape the fate, my chemical romance, tokio hotel med mera är emo men det är helt fel.
I hate myself, Moss Icon, Mainstreem är emoband enligt emocore.se

#100 det är just det som gör mig förrvirrad. Har samma problem om man kikar på goth som subkultur, det jag tänker på som klassisk gothmusik är inte alls det som dagens ungdomar räknar som goth. Och inte för det, jag tycker man får se ut som man vill och lyssna på vad man vill -men som sagt, jag blir lite förrvirrad ibland! ;)

#100 är själv medlem på emocore, men jag vet inte om det de säger stämmer.
Jag lyssnar också på mcr (my chemical romance…stavning?) tokio hotel och bullet for my valentine, men det är (som du sa) inte emo..

#101 - Precis. Band och musikstilar verkar ha förändrats sedan början av t.e.x gothmusiken.
#102 - Det är iallafall trevligt att det finns folk dig förstår vad som är emo : )
Ps. Bli gärna vän på EC, haha! ThreeSenses där med.

ja, jag går in nu.. snart kommer en palsternacka (där med xD)

#103 Fast det är ju också lite underligt, att subgenrer uppstår är en sak men grunden bör väl ändå vara det som håller ihop det hela?
Nu är jag iofs inte direkt brydd om de olika fack man sätter sig själv i, eftersom de oftast ändå bara är..fel :)
Såg reg nr på en bil med "EMO XXX". sweet undrade om jag menade Emo mot tjejen som gick ifrån bilen, men sa att reg skylten (bilen) hette EMO. Rätt så kul. Eller så kan man göra ord av dom.
Emotional

hihih, har sett flera sånna bilar xD Fullt med såna kort i mobilen, haha, samlar på regestrerignsskyltar (stavning? xD)
Hej har ingen koll på EMO mer än det som nämms åvan..
Anser själv att det är lite som andra tilar vissa är dock mer populära och EMO har väll antagligen tagit över lite efter Hipphoppne o rappen som förut var det stora. (ävne om det självklart finns kvar o inte är lika i stilarna)
Läste någonstas att Skinnheds från början var Nasister men om jag inte minns fel så var det från början en sidogenere fårn Reggin. Sen tyckte nasiterna om klädstilen och og den för att hjävlas.
Goth har nämts på några plattser och jag persnligen tlycker det är iriterande när fålk kallar Manson o The 69 Eyes för goth det är vad jag lärt mig Gothnroll.
Goth är ju band som London after midnight, the mission, fields of the nephilim och sister of mercy.
Gothen är tänkare död, dikter, vampyrer, natur, magi, är ex på vad man kna stöta på i stilen.
Till skillnad från många andra subkulturer som kan leda till skolk och drogmissbruk stimulerar gothkulturen till bildning, framförallt inom konst och litteratur. Gothare är oftast bäst i klassen och blir inte sällan doktorer webbdesigners och jonarlister.
Det finns olika undergenerer på gothen tex vampyrgoth, syntgoth, industrigoth, popgoth, rockgoth och fetichgoth.
(Denna textom goth är tagen från ett svenskarbete jag gjort. )
Med tanke på hur omfattande denna genere är så lär nog många anndra vara lika om inte mer kompliserade.
Anser mig själv som en salig blandning av gothmethal, Melodisk/symponiskdödsmetal, Liten släng av fantasins häxor o alver och så köper man det mästa fårn H&M
Sorry om det vart lång och lite offtoppic Stavfel finns alltid i mina texter.
Kram Emma
Kan tillägga at tajg tror manson är chockrock och inte alls gothenroll det är The 69 Eyes "nypåkommna generer" Gothmethal tror jag blir rätt benämning på generen igenltigne alltså band som The 69 Eyes, HIM, Moonspell och Theatre of Tragedy. (tänk på att många band ändrar tilar från album till album)
Kram

hmm…. H&M? Jag trodde goth mer var typ skinnrockar och sådant :)

Geez. Va ni har skrivit x)
ThreeSenses, Addar dig ochså på ec;)