Meditation blev regression!
Försökte mediter lite idag, vilket lyckades då ja kom i kontakt med min guide! Blev glad över att få träffa honom :) Men det som hände sen överraskade mej.
Jag gick helt plötsligt genom en tunnel/grottgång i ett berg mot öppningen på andra sidan. När jag kommer ut ur öppningen känner jag hur nåt som liknar en våg sköljer över mej och där står jag i native american skrud. En hund/varg hoppar upp och slickar mej på kinden. Jag ser ner på mina händer och läger märke till att senorna i fingrana och på handens ovansida syns (drar slutsatsen att jag är en gammal man då jag känner just dom båda sakerna). Jag ser mej omkring, glad över välkommnandet, och ser två män stå lite längre bort. Den som står med ansiktet åt mitt håll, ler mot den andre och lägger handen på hans axel innan han går bort till mej. När han kommer närmare känner jag hur tårar bilda i mina ögon när jag ser honom. Sen när strax innan jag ska "vakna upp" hör jag namnet "Hingan" el "Mingan" och ordet "Varg". Sen när jag "vaknar" så börjar jag gråta av helt okänd anledning.
Mannen som kom fram till mej kändes som om han var en nära vän eller en son till mej. Hans ansikte var så tydligt att jag var bara tvungen att rita av honom för att inte glömma honom. Skrev ner massor med detaljer om mej själv och hur jag såg ut, mn jag ska nog helst inte skriva dom här, det blir nog för långrandigt för er att läsa :P
Det hela var rätt intressant nu när jag tänker på det. Den man jag ritade påminner smått av en kompis jag har nu. Sammanträffande kanske? ;) Vad tror ni om allt i det stora hela? :)
Tacksam för alla svar som komma ska! (maybe :P ^^)
MVH //Vargen
Vilken underbar stund du har haft *Ler stort*!
Ja det är så mäktigt att få möjlighet till att uppleva tidigare liv och det är verkligen starka känslor som kommer upp till ytan.
Det är väligt ofta de personer vi idag har i vår närhet även figurerat i tidigare liv.
Jag tror även att de möten man ibland har med ett fåtal personer då man direkt bara känner att man känner varandra, man behöver likson inte gå igenom den vanliga "igenkännar" ritualen utan man vet hur den andre är direkt, "Själsfränder" dessa personer har man också känt sedan tidigare.
Man känner tillit direkt.
Kram och njut nu i din upplevelse, skriv gärna ner den i en anteckningsbok så att Du kan gå tillbaka till detaljerna precis när du vill. man vet aldrig när det behövs.
Grattis så roligt att du har mött en av dina tidiga liv. Jag har själv haft en sådan härlig upplevelse och gick också in i en grotta och sedan genom en dörr.
Vad jag har fått lära mig och hört så dom människor har idag omkring oss familj vänner arbetskamrater osv, har vi även mött i andra liv.
Ha de gott //kram Tina
Ja, det var underbart att få uppleva det :) trodde aldrig att jag skulle lyckas med det den här gången. Har inte lyckats förut med det, men nu lyckades det äntligen :D
Har skrivit ner den tillsammans med teckningen jag gjorde av min vän/son :)
Det är alltid roligt när det går vägen när man försöker :)
Kan du inte visa oss teckningen? Eller det kanske är personligt :)

Oj, vad du är duktig på att rita!
Och vilken härlig stund du hade!
vad spännande hoppas att man får uppleva ngt liknande men jag har fortfarande svårt för att koncentrera mig på meditationerna,men vid ngt tillfälle har jag blivit genom varm i ansiktet ngt liknande febervärme som försvann en stund tacksam för tips kram på er vänner
Vilken härlig upplevelse Lupercus ! Jag riktigt kan känna hur du upplevde det oxå..TACK för underbar beskrivning & för att du visade oss teckningen ;) Kram Anna
Tack ^^ älskar att rita så det föll mej helt naturligt in att göra det :)
Varsågod :)
Tack för all respons! :)
Gah! Jag glömde dej ju, uskan! det verkar som om jag inte vaknat riktigt ;)
När jag mediterar så ligger jag alltid ner med nåt över mina ögon, tex. en kudde eller nåt. När jag väl börjar slappna av ordentligt så känns det som om nån/nåt vänder min vänsterhand och lägger den med handflatan uppåt. Nästan samma sak händer med högerhanden, fast den blir en vänsterhand istället. Sen när jag lägger händerna med handflatorna uppåt så slutar det.
Körde en till Meditation igår kväll strax innan jag somnade. Då när jag låg med handflatorna uppåt så kunde jag röra händerna under meditationen utan att det tog mej ur den, samtidigt som jag pratade med min guide :)
tack snälla för tipset då går det lika bra att ligga ner när man mediterar trodde att man var tvungen att sitta upp för att man skall jorda sig skall prova detta trevlig sommar och tack än en gång uskan

Vilken härlig upplevelse du hade! Tack för att du delar med dig till oss

Ja visst är det härligt o få uppleva tidigare liv?Fin teckning du gjorde oxå!
Vad jag kommer ihåg har Terry Evans skrivit en bok om sin utbildning på berget och de upplevelser man kan hava. Mycket symbolik och självförståelse är jobbet ..
Vilken upplevelse! Tack för att du delade med dig av din "resa" bakåt i tiden. :)
fantastiskt! det låter som en mycket kärt och varmt återseende! jag är helt säker på att vi ofta delar våra olika liv med samma själar. kanske fanns där en djupare mening med varför du upplevde detta just vid denna tidpunkt och att du anar dig likheter mellan de två männen som stått och stod dig nära.
svar och lösningar finns… om de behövs och om du välkomnar dem.