Ovänner
Ang. om att det skrivs så mycket om att när vi dör så träffar vi alla nära och kära på andra sidan. Jag undrar bara om det är någon som vet hur det blir med sådana människor som man under sin jordevandring inte tyckte så speciellt bra om, och som man kanske rent av inte ens kunde vara i samma rum som utan att börja träta med. Tror ni att man träffar dom också? Och vad händer i så fall då ? Börjar man kanske att träta eller ignorerar varandra igen. Eller finns kanske inte dom bojorna längre då / jag bara undrar om det finns någon som vet något eller har några teorier om just detta 

Jag tror att man träffas och att dom bojorna inte finns när vi kommer till andra sidan :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Det var bara en fundering jag hade… men det räcker ju med att vi träter här på jorden… och förhoppnings vis lär oss något av det och utvecklas i rätt riktning….

#2 Precis! Här på jorden finns det människor som träter och är riktigt hemska och elaka mot andra människor, man önskar att alla hade utvecklats mer här istället för då skulle vi slippa allt detta som sker på jorden, men vi får leva i mer harmoni när vi kommer till andra sidan istället :) Fast man kan ju vända på det också, att leva på jorden är den hårda skolan med mycket lärdomar också :)
Elisabeth
Ja men jag undrar fortfarnde, om vi nu möter alla som vi har mött i det här livet , när vi kommer till andra sidan… och vi möter exmpelvis vår värsta fiende och antagonist, hur reagerar man då, jag tror jag skulle ignorera personen fullständigt, eller är jag för jordbunden i mitt tänkande nu ?????? 

#4 Jag tror inte att du skulle göra det för jag tror att när vi kommer till andra sidan så har vi sett orsaker och förståelser för sånt som har varit i livet på jorden, jag tror alltså att vi ser på djupare plan över allting där förståelse och förlåtelse är så enkelt och att det beror på den universella kärleken. Nu låter det här kanske väldigt flummigt men det är vad jag tror efter att ha haft kontakt med dom på andra sidan där jag har fått se det med egna ögon med människor som var nära släkt med varandra hatade varandra i livet men är nära vänner där nu och jag har sett mer som gör mig övertygad att det är så. Men sen kan det kanske vara så att vi inte träffar alla på andra sidan så din själ kanske väljer att inte träffa den själen då, jag vet inte, det är en tanke som kom just nu :)
Elisabeth
Jaha det låter väldigt intressant, och jag hoppas verkligen att vi inte drar med oss hela lasset över till andra sidan. Utan lämnar kvar eländet på jorden…… jag är bara lite orolig för min pappa som gick över i juli, han har aldrig brytt sig om mig medan han levde, men hade två andra barn som han gjorde allt för . Vad gör jag om han dyker upp här hos mej nu , jag känner mej rätt så bitter på honom och jag vet att det är fel att inte kunna förlåta men jag känner att jag kan inte det just nu i allafall , så om han kommer så får han faktiskt då igen…. ville han inte vet av mej medan han levde så vill jag inte veta av honom nu när han är död. Tänker jag helt fel eller ???? 

#6 Du förlåter honom om och när du känner att du verkligen kan göra det från hjärtat och det har han nog full förståelse för. Nej jag tycker att du tänker helt sunt för man kan inte bara säga förlåt när man inte är redo för det och det inte blir helhjärtat, den dagen kommer nog sen när du har jobbat klart med dom känslor du bär på.
Kramar!
Elisabeth
Tack Elisabeth!!!! du är en av dom klokaste människor jag har pratat med på mycket länge TUR ATT DU FINNS. JÄTTE KRAMAR TILL DEJ 

#8 Massor av kramar tillbaka!!
Elisabeth