frågor om andar
Finns andliga hjälpare? är de samma som andlga ledare eller gör de olika saker?
jag har hört talas om att det fins andliga doktorer i andevärden. vad hjälper de andliga doktorerna med då? deta har jag funderat på länge.
Jag kan bara svara dig så som jag ser på saken. Din huvudguide gör du ett avtal med innan du föds. Ni har känt varandra som själar i andevärlden och kanske ev i ett tidigare liv. Men i det här livet så har ni bestämt att guiden och du ska följas åt. Din guide som din hjälpare ifrån andevärlden och du lever här och nu. Och ni sammarbetar.
Sen har vi de andra hjälparna. Som jag själv upplevt kan bytas ut, beroende på olika situationer i livet. Hjälparna kan vara barn, eller andra själar som kan hjälpa dig i olika områden i livet som du behöver stöd i. Tex. arbetslivet, beroende på vad du arbetar med.
En healer har jag upplevt har flera olika hjälpare. Ett enkelt sätt att se det på är att tex. Om du har problem med huvet så går du inte till en tandläkare eller psykolog. För ett vanligt missförstånd är att hjälparna kan allt, och är insatta i alla områden. Enligt min upplevelse så är det inte så. Utan de har själva olika expertområden. Självklart kan de alltid ta reda på saker men de har inte alltid den informationen man behöver på plats.
Jag vet inte om jag uttryckt mig otydligt nu. I sådana fall får du fråga.