Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: diktercitatvisdomsord
Läst 811 ggr
Trisha
0

Be denna för Moder Jords skull!

Gud, jag bekänner inför dig att jag inte haft tillräcklig tro på mina egna möjligheter,

att jag i tankar och ord, gärningar visat förakt för mig själv och min egen förmåga.

Jag har inte älskat mig själv lik mycket som jag älskat andra. Inte min kropp, inte min förmåga, inte mitt eget sätt att vara.

Jag har låtit andra styra mitt liv. Jg har trott mera på andras värderingar än mina egna. Jag har låtit människor förtrycka mig utan att säga ifrån.

Jag bekänner att jag inte sträckt på mig i min fulla längd och förmåga, att jag varit rädd för att ta strid i rättfärdig sak, att jag böjt mig för att slippa bråk.

Jag bekänner att jag inte vågat visar hur duktig jag är, inte vågat vara så duktig jag kan.

Förlåt mig mitt självförakt.                                                     Upprätta mig.  Ge mig tro på mig själv och kärlek till mig själv.

Amen

Vill med denna lilla bön (okänd författare) påminna om att det är inte med dina mängder av ord, alla grejer du gör, alla turer du tar för att göra "rätt" som räddar oss människor och Moder Jord.

Det är det faktum att du LEVER, passionerat, äkta, modigt, känslofyllt och detta i en underbar känsla av att du verkligen vet att du är ett ljusbarn som gick ner i denna tid för att vara en som visar vägen. Och det gör du med att omfamna dig själv och verkligen lysa hela vägen inifrån!!

Vandra i skönhet och gör något underbart passionerat som riktigt får dig att pirra i heeeeela kroppen idag!!

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Toyan
0

Tack Trisha! Vi behöver alla bli påminda ibland.

Stor kram på dig och ha en underbar dag.   Glad

Tara
0

Tack  för påminnelsen, så sant så sant/Tara

anna-08
0

Tack Trisha Glad Den påminnelsen behövs då & då ! Kram till dig !  /Anna

Jane-Lyzell
0

Om man tror på tankens makt - så är denna bön helt felFlört

I min värld ska man fokusera på det posetiva, då växer den sidan.Alltså inte fokucera på det negativa, för då växer det!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

anna-08
0

Tycker denna var en utmärkt påminnelse för just det Flört

Jane-Lyzell
0

#5 kanske det men dåliga affirmationer - du skapar mer av det:-(

anna-08
0

#6 Jag tror många behöver påminnas om vilka fantastiska möjligheter & kunskaper vi själva bär med oss ! Vilken oerhörd inneboende kraft & jag ser inte att det är fel att påminnas om det ibland..& tror inte bönen är till för att plocka fram det negativa utan för att SE det positiva…det gjorde jag & jag hoppas att fler ser det så Flört

Jane-Lyzell
0

*delade åsikter* Flört

Madson
0

Jag tackar också, den var något att bära med sig:)

Happyspirit
0

Men det är ju inte speciellt svårt att vända på steken. Så här tex.

"Gud jag Tackar dig för möjligheten att få tro på mina egna möjligheter.

Jag har i tankar, ord och gärningar visat tro på mig själv och min egen förmåga.

Jag Älskar mig själv lika mycket som jag älskar andra. Jag älskar min kropp, min förmåga och mitt sätt att vara.

Jag låter inte andra styra mitt liv och jag sätter min tro på mina egna värderingar mera andras. Jag låter ingen förtrycka mig längre utan säger ifrån.

Jag sträcker på mig i min fulla längd och förmåga och jag är inte rädd för att ta strid i rättfärdig sak. Jag böjer mig aldrig för att slippa bråk.

Jag bekänner att jag  vågar visa hur duktig jag är.

Jag Tackar dig för min tro på mig själv och min fömåga som människa, jag hyllar dig för att jag kan ha Kärlek till mig själv.

Amen.

Då blev den väl rätt affirmerande också. Med tanke på tankens kraft. Och vad man attraherar till sig.

Trisha
0

Klart man kan se det så… om man väljer det. Men ok - den här bönen var till er som eventuellt, möjligtvis ibland drabbas av den oerhört kraftfulla jantelagen och upptäcker att du inte höjer dig själv till den nivå som du ska flyga på för att få frisk luft.

Så läs bönen du som råkat låta livets lite starka överraskningar slå ner dig i skosulorna och du kanske har lite svårt att se hur galet det är att förneka sig själv…. Ser man sanningen i hur man handskas med sig själv många gånger, så kan man nog se kraften i bönen. Annars struntar man i den totalt. Bra va?

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Jane-Lyzell
0

#10 KanonGlad

Tuva-Lena
0

#11 Som pricken över i:et! Glad

Som jag tolkar den här bönen, så är de just avsaknad av tro på sig själv som föder elaka handlingar och avundsjuka, jantelagar och annat oknytt. Såna tänkvärda ord skulle varenda svensk sätta upp på badrumsspegeln! Mitt i prick Trisha! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

wolfie
0

Tack för de orden!

kram

moonflower
0

Tack Trisha - en tänkvärd bön! Böner för MODER JORD behövs!!!!!!!

För mig känns denna bönen som en "ögonöppnare"  - kanske ett smärtsamt uppvaknande…men en underbar början ändå!

Tycker bönen visar på stort mod - att våga se sina brister!

Tror också på det positiva. Tankens makt - att fokusera på ljuset osv - men kan man se och känna - det positiva, ljusa före man har öppnat sina ögon och sitt hjärta? Vet faktiskt inte…

kram

/moonflower

[lanns]
0

Mitt liv i ett nötskal eller hur det brukar uttryckas.