Lite funderingar
Ett medium som har andekontakt, hur kan h*n veta om det är onda eller goda andar som h*n får kontakt med? Kan man med 100% säkerhet utgå från att det är en god ande man har kontakt med eller hur känner man att det är så? Måste ju vara svårt att känna skillnad eller beter sig de onda på ett annat vis? Känns lite skrämmande annars.
Har funderat på hur det egentligen funkar
Jag litar helt och fullt på min guide som är min dörrvakt när jag jobbar. Han släpper bara igenom de som är från ljuset när jag förmedlar till andra. Vid sittningar så har jag bett om att inga som befinner sig i den vi kallar för gråzonen ska komma igenom utan endast de som är i ljuset. Hittills har det fungerat bra.
#1 Hur kan du vara så säker på att guiden är god och inte lurar dig? Tänk om de onda kommer igenom och låtsas vara goda, dum fråga kanske, men hemska saker vad otäkt

Ur min synvinkel så utgår jag alltid ifrån känslan, såvitt jag vet så finns det inget som kallas lurendrejeri på "andra sidan".
Det är inte så farligt egentligen, det beror oftast på den egna rädslan för det okända. Visst är tankesättet gott att begränsa kanalerna, det är ett arbetsätt som alla medium får lära sig och är en pågående process.
#2 Den kontakten jag har med min guide har jag byggt upp under många år och jag har prövat den noga. Så jag är säker och det räcker ju för mig. *ler*. Om jag inte var det skulle jag aldrig kunna arbeta som medium. Jag litar till min guide och mina hjälpare till 100%. Finns ingen som helst tvekan från min sida där. Och jag har fått bevis gång på gång.