Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 6415 ggr
[dcpower]
1

svarta madam

vet nån vem svarta madam e,  en kompis till mig sa att han å några kompisar kallade fram henne å att dom blev skiträdda han säger att hon e jätteelak e det nån mer här inne som har e´rfarenhet av svarta madam elr vet om hon verkligen e elak elr bara olycklig /dcpower

Happyspirit
0

Jag tror personligen inte att den sk. Svarta madame är en och samma själ. Utan jag tror på två olika förklaringar här. Den första är hjärnspöken. När man åkallar svarta madame är man ofta väldigt rädd och spänd, så hjärnan är jättesnabb på att skapa olika illusioner så oftast är det som händer inget övernaturligt överhuvudtaget utan bara ett spel från ens egen hjärna.

Den andra förklaringen är att de som befinner sig i gråzonen och vill ha uppmärksamhet har ett mycket bra tillfälle att få den uppmärksamheten de vill. Dessutom får de näring av våra rädslor och därigenom kan de bli ännu starkare. Så det är en lek med rädslor och så är det ju. Ger man sig in i leken så får man nog ta konsekvenserna av det.

Jag rekommenderar personligen en bra skräckfilm i stället. Det är säkrare och tryggare i slutändan och kan vara nog så skrämmande om det är det man vill uppleva.Skrattande

[Vargen-J]
0

Några kompisar tyckte att "Nu kör vi svarta madam" och drog iväg med mej in på församlingshemmets toalett, där dom ställde sej framför spegel och sa svarta madam några gånger. Sen börjar dom skrika och springer ut medan jag står där och ser på spegeln som "Vad f*n är det med er?" och gick sen lugnt ut från toaletten.

Det ska nämnas att dom var typ 5 till 7 år och jag var 10 så det kan ju vara en del av förklaringen att jag reagerade som jag gjorde Tungan ute

Ialla fall, det jag ville säja var att det är en lek ungar kör med (kanske ungdomar ev vuxna?) för att skrämma varandra och få varandra vettskrämda. Ialla fall så är det nog bara hjärnspöken och dom i gråzonen som kommer igenom när man kör det, ungefär som Happy sa Glad

Och ja, är man lättskrämd så ska man nog se på en skräckfilm istället för att leka svarta madam Flört

[dcpower]
0

Ok, va bra för min kompis sa att hon va gul i ansiktet m.m jag höll på å DÖÖÖÖ när han sa det