Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 10107 ggr
luxplyr
0

blixtrande prickar

varför ser man i bland blixtrande prickar?

har sett sånt ofta och har undrat vad det är för nåt

Halvdansken
0

Jag har sett det efter att min pappa dog (93). Har alltid trott att det var han, på nåt sätt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Natteb
0

Jag brukar också se!!!

Och det har inte något sammanhang med huvudvärk eller så.

Elisabeth-J
0

Det du beskriver med blixtrande prickar kan vara energier du ser från en guide eller andevärlden bl.a.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Ljuset
0

Jag ser också mycket sånt, ensam eller brevid en annan människa.

Halvdansken
0

Jag ser det nästan alltid uppe vid taket. Alltså aldrig inärheten av nån.

CarolineO
0

Jag ser dessa prickar hela tiden, och har alltid gjort. När jag var liten brukade jag säga att "man ser luften"…

På en cirkelträff var det ngn som kom med förslaget att det kan vara andra dimensioner som man ser lite av…

Tara
0

Du kanske lider av för lågtblodtryck? Eller kanske bäst du uppsöker en optiker eller ögonläkare  för att få det utrett.

molly57
0

Jag har sett ljusblå,små klot/bollar i lyften.Nu senast på jobbet på tisdagen.Det var när jag skulle gå in till en boende (arb på älderboende) Senare på dag såg jag mera som ett lite ljusklot också vid samma dörr. Annars har jag sett ljuskloten,hemma. Men aldrig någon annan stanns.Kan det ha varit kvinnans guid,som jag såg framför hennes dörr. Såg den ju två gånger under samma dag.Med ett par timmar i mellan.Eller var det min guid,som var med mig på jobbet.Kanske för att se att jag sköter mitt jobb,som jag skaObestämd

Kram Molly

anna-08
0

Håller med Tara #7#..Tror att det är viktigt att du kollar upp detta med läkare & optiker , det kan vara så att det rör sig om lågt blodtryck men även synförändringar mm Jag hade detta under min sista graviditet & det kan också hänga samman med högt blodtryck samt "järnbrist" ! Viktigt att utesluta detta tycker jag !

Sedan tror jag att vi kan se glimtar från andevärlden eller andra energier på detta sätt !

Lycka till & Kram /Anna

Lazarus
0

Jag har samma problem och brukar få yrselattacker…kan ju ha nåt med synen att göra…

Mavios
0

#10 Det låter verkligen som ett lågt blodtryck.
Oftast kommer yrseln vid lågesförändringar, men kan även komma utan större anledning alls.
Ibland ser man även som dansande prickar framför ögonen samtidigt.

Gå och kolla upp det.

För övrigt tror jag inte att alla "prickar" som dansar framför ögonen har medicinska förklaringar, men det är ju bra att kolla upp det först!
Jag känner mig som en tråkfia när jag uppmanar till ett läkarbesök, men det är av omtanke.
Själv har jag också ganska lågt blodtryck och har haft både dansande prickar och yrsel, men även mer oförklarliga synfenomen också som jag inte kan härleda till vare sig huvudvärk eller mitt låga tryck.

Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

Halvdansken
0

Det är en stor skillnad. De prickarna jag ser är helt klart nåt jag tittar på, inget som "kommer innifrån".

anna-08
0

Visst kan man se ljusprickar i atmosfären som är en del av kraften från det universella energifältet ! Om man tittar mot en klar himmel ser man dessa ljusprickar…! Om luften är klar är prickarna detsamma & väldigt "laddade" men i tex storstäder som är mycket förorenade blir dom matta & inte alls lika "laddade" !

Jag tycker ändå att det alltid är viktigt att först utesluta sjukdomar eller annat vilket också kan ge dessa "prickar" i synfältet !

Kram Anna

Tara
0

#13 Jag håller med dig Anna att man först ska  utesluta sjukdomar för  det kan ju bero på något fel som behöver kollas upp av läkare.

Allt har kanske inte med andevärlden att göraFlört

Madson
1

Det är celler som flyter runt på ögonen. Detta ser jag hela tiden, om man koncentrar sig ordentligt kan man se att cellerna skapar kedjor och klasar:)

Halvdansken
0

Vita blodkroppar är det, har jag lärt mig. Det jag ser är mer som glitterflingor som faller ner.

[Vargen-J]
0

I mitt fall kunde varken ögonläkare eller optiker förklara "prickarna" alls. Fick en förklaring på ett annat forum att det kan va energier jag ser, ev det Elisabeth skrev om guider/andliga energier

Har sett dom hela livet men inte tänkt på dom alls förrän jag skrev om det på ett annat forum för några år sen. Jag har dessutom glasögon men jag ser ändå energierna omkring mej med dom på, så nåt fel på ögonen för min del är det inte förutom synfelet då men det har inget med energierna att göra tror jag Skrattande

CarolineO
0

#15   Cellerna ser annorlunda ut. De är inte i olika färger, utan genomskinliga/grå. Åtminstone för mig, men det kanske är individuellt.

Precis som #17 kan varken ögonläkare/optiker hitta ngt fel på mina ögon, och blodtrycket är "normalt" enl. läkare.

mayolica
0

jag har alltid sett glittrande prickar , jag har oxå alltid tolkat det som energi som finns överallt.

det jag ser har inte med någon sjukdom eller synen att göra, och jag trodde att alla såg sånt.

~ mayolica ~

Maria-67
0

Sammansatta blå prickar verkar komma från andevärlden har alltid sett det när någon skall lämna jordelivet. Men det du beskriver verkar vara guider som är med dig.

Britt-Marie
0

Jag ser också dessa prickar ofta. Ibland då jag sitter här vid datorn. Ibland som slöjor på nått sätt som jag förut trodde var nått damm eller nått som for i luften som jag försökte att få tag i , men det for bara undan. Nått jag ofta har med då jag sitter här vid datorn och är. speciellt då jag är inne här på ÖN så har jag pirr i hårbotten..

[SusannaK]
0

Intressant….detta ser jag mer när jag lägger mig för kvällen och är avslappnad. Att där är ett flimmer framför ögonen när det blir mörkt är ju inte så konstigt….men ibland blinkar det till starka klara "stjärnor" som känns som något helt annat.

Jag låg en kväll för ett par dagar sedan och tittade ut i mörkret när dessa klara blinkade stjärnor började visa sig….sen går det över i som någon skrev slöjor. Såg då för första gången ett ljus och en siluett av en männiksa framför så man såg bara formen av människan och ett ljus runt om…om ni förstår…vackert faktiskt…men vem det var har jag ingen aning omGlad

Jensen1971
0

Intressant läsning !! Själv har jag ibland…oftast i mitt sovrum ett blixtrande…vitt ljusfenomen… har inte tagit reda på va det är än…vet inte varför faktiskt !!

Jensen1971
0

Försökt att forska… nyfiken som är….vad det va som framkallade mina långa ljussken…. Guide ?? mycket tyder på detta…. hmmmm…. inget e lätt i den här världen !