Andekontakt?
Hej
Jag undrar om någon kan berätta för mig vad det betyder om man känner en stark doft i huset där man bor.Min morfar som gick bort för några år sedan putsade ofta sina skor. Ibland kan jag känna en doft av skokräm i min lägenhet. Det varar ett tag för att sedan försvinna. Min mormor kände en doft av rosor strax efter att vi satt rosor på hans grav i sin lägenhet. Inbillning eller?

Andevärlden kommer och ger oss sånt som gör att vi känner igen dom när dom vill uppmärksamma sin närvaro och just dofter är vanligt så lita till att det är din morfar eftersom du förknippar doften med honom.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Å nej. Inbillning är det nog inte. Jag brukar ibland kunna känna lukter av mina avlidna husdjur (mest hundar). Jag tror bestämt att detta är ett sätt för dem att hälsa till mig. Hundar uttryycker sig ju inte i ord, utan känslor, lukter etc.

Inte alls ovanligt att andevärlden visar sig genom lukter.
Andevärlden kan använda sig av alla våra sinnen för att vi ska kunna komunicera med dom vilket dom gör genom våra olika sinnen.
Lukten är ett av dom jag vet till och med dom som känt smaken av sin mormors speciella paj i munnen när just mormor sökt kontakt.
När min morfar brukar komma igenom så har det hänt vid flera tillfällen att jag kunnat känna doften av hans rakvatten
Så absolut ingen inbillning.
Lasse
Det har hänt mig en gång när jag va sjuk för två månader sen ungefär i magsjuka och blev fler pendel till toa att kräkas eller kasta skiten. jag var liksom frusterad när jag inte hittar någon bekväm ställning att ligga på min säng och om ska till toa igen för nära till kräkningen.
Men även under tiden jag låg i sängen för en kort stund och plötsligt kände jag en doft som jag kände igen efter många år. Det var liksom min farmors egen doft, liksom parfym. Hon gick bort -98.
- Är du här? (farmor) var min första tanke och doften fanns kvar en kortis och försvann senare….
Så du iallafall är inte ensam om det :).
Jag tror starkt på att andevärlden visa sig genom dofter, har själv upplevt det. Det känns underbart tycker jag, för då känner man en närhet från sin anhöriga som finns vid andra sidan.