Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: upplevelser
Läst 1974 ggr
blondifire
0

spöke eller demon??

Hejsan!

Mitt "adoptiv" barn har upplevt märkliga händelser i över ett år snart!!

För drygt ett år sedan sovde han över hos en av sina gamla kompisar, han hade svårt att somna den natten, han låg och vred sig men han lyckades inte somna. Plötsligt kände han ett obehag och han fick gåshud över hela kroppen. Han öppnade ögonen och såg något vitt ljus, han blev rädd, stängde ögonen och öppnade igen senare var det borta.

tre månader efter det ¨så sovde han hemma hos mig, då gick min största son upp för att gå till skolan och min "adoptivson" skulle gå upp till skolan senare så han låg kvar. Men han kunde inte somna så han tänkte att han skulle gå upp istället. när han öppnade ögonen såg han en mörk gestalt ståendes vid min sons bokhylla. han visste inte ifall han såg i syne så han blundade och sen fösrvann det. 3 månader efter det så sovde han här igen och då kunde han inte somna. han kände gåshud och obehag, så han öppnade ögonen och såg denna svarta gestalt igen, den gick emot honom. Han stängde ögonen och öppnade men den försvann inte. så han stängde sina ögon och hoppades den skulle försvinna. Han kände att den tog på hans ben och Krälade upp på honom. Han öppnade ögonen och bara såg något svart framför sig som hummade någon slags medeltida vaggvisa.
3 månader efter det så sov han hos sig själv, då kunde han inte heller somna! då vred han på sig och han såg något svart komma från takhörnet, han blundade och hoppades det skulle försvinna, men det gjorde det inte. Han kände åter igen hur den krälade sin väg upp på han ben och den hummade åter igen en vaggvisa. Men plötsligt så skrek den, det var nästan öronbedövande. Den försvann snabbt sedan efter och hans mor kom in förbannad och sa till han att folk försöker sova…

ett bra tag senare….

Detta hände inatt… Han var påväg att somna, allt gick fint, tills han kände att han inte var ensam. Han öppnade ögonen och såg den svarta gestalten, han sa "gå härifrån!" men det funkade visst inte. Den krälade sig upp på hans kropp och hummade en vaggvisa, han fick syn på ansiktet och det verkade vara manligt.. Efter ett tag så försvann den inte, den ville vara kvar. Då försökte han knuffa bort den men det fdunkade inte. istället så krälade den ner och tog ett hårt tag om hans högra fot, morgonen därpåå vaknade han med ett runt märke runtom foten, foten var alldeles illröd. Han väckte mig och visade mig det.. Vad kan detta vara?? om ni vet snälla skriv!

Ursäkta det långa brevet…

S*Winsnes Wilda

blondifire
0

"Putt"..behöver verkligen råd om hur jag ska kunna hjälpa killen.. han har varit riktig skeptiker tills detta började o nu är han riktigt rädd.. jag har haft besök från andra sidan flertalet gånger men detta är nåt annorlunda…

S*Winsnes Wilda

Elisabeth-J
0

Det kan vara en själ som inte har gått vidare som söker pojkens uppmärksamhet, mitt råd är att du tar kontakt med ett medium som kan komma hem till er och hjälpa er med det här.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

blondifire
0

TackSkrattande har du nån du kan rekommendera? vi bor i gbg…

S*Winsnes Wilda

Elisabeth-J
0

#3 Ok, jag kan då rekommendera Jill Petersson, Lena Ranehag och Erika, du hittar dom i mediumlistan bland artiklarna.

Hoppas att ni får ordning på det och berätta gärna sen hur det blev :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jane-Lyzell
0

Låter som poltergaist fenomen! "Negativa rädslor" som formar detta fenomen!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

tarotlasse
0

Troligtvis är det ngnavliden själ och kära som gått vidare som försöker få kontakt med honom.

Han är öppen och när man är öppen bjuder man in andevärlden till samtal.

När man då inte lyssnar utan slår bort det utav ngn anledning fantasier eller annat.

Så ser andevärlden fortfarande att man är öppen så då kan dom bli lite frustrerade och i stället visa sig på annat sätt som det du berättar tex.

Det är ytterst sälllsynt det rör sig om en vilsen jordbunden själ.

men kan ju också vara det.

Det är oftast våra egna rädslor för ngt främmande vi inte riktigt vi vet vad det är som skapar dessa vilsna själar.

Men vilket som kan pojken bara få lära sig att hantera sin medialitet och lära sig stänga ner behöver han alldrig uppleva dessa saker.

Oavsett om det är en vilsen själ eller en själ som gått till ljuset så bestämmer man helt och hållet själv om man vill uppleva dom eller inte och vara öppen eller inte.

Såhjälper du pojken att stänga ner så behöver han inte uplleva detta mer.

Lasse

tarotlasse
0

Jag kan även tillägga att vi råkade ut för liknande upplevelser hemma hos oss när dottern fick besök och vi hade poltergeistfenomen.

Dottern var då 12 år.

Men förutom att hon upplevde att ngn tog på henne så.

Började  pryydnads saker sväva runt i luften också vid ett tillfälle så kläderna hon lagt på golvet  lyfte och svävade runt i rummet.

Hon var naturligtvis jätte rädd och påstod hon hade ett monster på rummet.

Vid ett tillfälle när  det stökade  kom hon och hämtade mig,

Jag satte mig ner och fick kontakt med en man och ingen jag kände igen.

Pratade med mannen om att min dotter var rädd och inte var mogen för dessa kontakter ännu.

Så jag bad dom återkomma när hon var mogen för det och bad dom att inte skrämma henne i fortsättningen.

Efter detta så hände det alldrig mer jag lärde även dottern hur hon skulle stänga ner.

Kan även tillägga att manen som var på besök inte var ngn osalig ande utan var en själ som gått till ljuset.

Detta med Poltergeist fenomen drabbar oftast unga flickor men även pojkar.

Oftast har dessa unga personer blivit väldigt duktiga medium när dom blivit vuxna.

Finns många teorier om varför man drabbas av Poltergeist fenomen.

Ett av dom är ju att andevärlden visar barnet vilka resurser den har och en förberedelse inför framtiden.

Men jag vet inte eftersom dom oftast blir väldigt rädda av dessa fenomen.

Men det är absolut inget farligt och  det är andeväsen från ljuset som visar sig så inga så kallade vilsna själar när det gäller Poltergeist.

Lasse