Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 480 ggr
Keiran
0

Lite frågor...

Till er alla som vart med ett tag och kanske inte så lång tid men ändå jobbar på något sätt med övernaturliga förmågor. Jag har plitat ihop lite frågor i mitt lilla huvud.

Dessa frågor är sammanställda ur ett verklighetssammanhängade perspektiv för de som arbetar inom olika företagsformer eller känner sig manade att starta upp eget inom branchen av övernaturliga förmågor.

---

PS! Se gärna sammanhängandet av ordet "verksamhet" som en företagsam hobbyverksamhet, projekt, företag eller dyl som ger en inkomst av någon form. 

Bakgrunden till detta är att jag sitter i funderar-tankar än så länge på att få igång en egen verksamhet eller starta upp en form som är likvärdig där man kan utbyta erfarenheter, ge och arbeta ideelt med övernaturliga förmågor. Men också vill höra från andra om era egna erfarenheter?

Självklart ligger till grund ett gott nätverk av vänner, bekanta och andra kontakter. Det är förutsatt om man ska lyckas.

(Använda gärna inte "Bold", det blir lättare för oss alla att urskilja svaren från frågorna.)

Nåväl, till frågorna.

1. Arbetar en del med just dessa förmågor som en hobby verksamhet eller har eget företag?

**2. Om svar ja, i vilken form?
**

• ** Enskild Firma
    **
  • ** Handelsbolag
    **
  • ** Aktiebolag
    **
  •  Hobby
  •  Projekt
  •  Föreningsform

3. Hur startade ni/du din verksamhet?

4. Vilka frågeställningar tycker ni/du var svårast att bearbeta innan beslutet att sjösätta verksamheten?

5. Var en utbildning behjälplig eller var ni/du självutbildad?

6. Är din/eran verksamhet kopplad till något nätverk?

7. Hur lång tid tycker du/ni det tog att starta upp verksamheten?

8. Finansiell fråga: Hur började ni/du finansiera verksamheten i början?

8a. Vilka krav ställde bank och/eller nutek/almi/kommun för att satsningen skulle lyckas.

9. Har ni/du f-skattebevis?

10. I vilken tidsomfattning per dag skulle du/ni uppskatta av arbete ni lägger ner på er/din verksamhet?

11. Tycker du/ni att det krävdes en omskolning för att få en legitim bas av er kunskap, för att sedan kunna arbeta vidare?

--- Frågor av arten hobby verksamhet ---

12. Om du har en hobbyverksamhet och skulle vilja starta upp en företagsform?

13. I vilken form av övernaturlig förmåga skulle vara mest högintressant att arbeta med i företagsform? 

--- Frågor om att starta en gemensam förening ---

--- Diarium: Med tanke på att det är rätt så många som är intresserade av det övernaturliga så kanske en föreningsform vore en fördelaktig form att arbeta gemensamt inom. Dock ej uteslutning av nytillkommna medlemmar eller uteslutning av "ifokus övernaturligt." ---

14. Skulle du/ni tänka er att arbeta i en större grupp som en förening inom det övernaturliga?

15. Skulle du/ni tänka er att arbeta lokalt eller rikstäckande inom en förening av övernaturlig art?

16. Skulle det vara intressant att jobba inom lokala grupper inom samma förening?

17. I föreningsform skulle projektformer av blandade sorter så som utbildning, osv ge en större mening?

18. Vore en lokal att samlas i som en bra ide´? Både lokalt och/eller rikstäckande?

19. Om ni/du svarat ja på ovanstående inom föreningsform. På vilken sätt skall eller tycker ni en föreningform skapas på ett gemensamt sätt?

20. Skulle det ge dig som person ett mer givande tillskott av din vardag att arbeta ideelt inom en förening av övernaturlig art?

---

Detta var i alla fall lite frågor jag i mitt lilla huvud. 

/Keiran

Keiran
0

Fundera gärna lite över frågorna innan ni/du svarar på dom. Och givetvis behöver ni/du inte svara på alla frågor.

Gärna en lite avstickare är tillåtet och noteringar eller tankar/funderingar som kommer upp.

---

En tanke som snabbt kom upp vore att starta en förening inom det övernaturliga som kanske kan fungera som paraply organisation, och knyta samman andra föreningsformer och arbeta ideelt gemensamt med företag inom det övernaturliga.

Och kanske även sammanställa en rikstäckande gemensam hemsida där man knyter samman alla föreningar och företag, så som en portal.

Keiran
0

Nä jag arbetar inte på skatteverket eller kronofogden om det var någon som tänkte det. hihi

rosmarin90
0

Jag orkar inte svara på alla frågor som du räknat upp, men undrar lite vad du vill med detta.

Det finns många föreningar i landet med sån verksamhet som du beskriver. Föreningar som erbjuder föreläsningar, seanser, kurser inom bl.a healing och medialitet.

http://www.edborg.se/link/forening.htm

Jag jobbar själv ideellt i en sån förening, vi har dessutom ett samarbete med ett 10-tal föreningar till.

När du skriver om föreningar härovan, tänker du på ekonomiska föreningar då?