Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 1717 ggr
CBA
0

Skyddsängel

Jag toro att alla har en person från andra sidan som vakar över en, en skyddsängel eller vad man skall kalla dom :o)

Jag undrar hur man kan få redan på hur ens egen skyddsängel ser ut, om det är en han eller hon, ungefär ålder etc?

Sen undrar jag, har man alltid samma person med sig eller byts de ut vartefter man växer upp?

Kan man även ta reda på sina barns skyddsänglar?

Frågor…frågor :o)

Mvh Charlotte

PS. Jag la inlägget under Andlighet, ligger det fel får ni gärna flyttapå det.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

[Hellas]
0

Hej CBA, enligt min tro så har alla en Guide/Ledsagare/Skyddsängel (kärt barn har många namn).

För att veta säkert vem guiden verkligen är måste man själv försöka få informationen till sig, det finns en bra övning som Elisabeth har skrivit och som jag kan rekommendera, det står även lite om detta med guider.
Ta kontakt med dina guider
Det finns även väldigt bra guidade meditationer att köpa för att få kontakt.
Det man ska veta är att ibland visar sig guiden direkt så man både får namn och ett ansikte och ibland kan det ta flera år innan man får kontakt.

Barnens guide och vem det är?
Undrar du vem det är av någon speciell anledning,

Man har med sig sin guide från det man föds tills man går över till andra sidan.

Utöver sin Guide så finns det även något som jag själv kallar "hjälpare" de kommer och går beroende på vad vi behöver stöd i för stunden i vår utveckling.

CBA
0

Är det enda sättet att ta reda på vem som är ens guide, genom Meditation eller kan ett medium hjälpa en med det?

Jag undrar om mina barns guider av ren nyfikenhet…jag är så nyfiken på detta med det mediala då jag själv haft en hel del upplevelser under min uppväxt och nu nyligen vid flera tillfällen har börjat se i ögonvrån en mörk skugga som rör sig i lägenheten :o)

Det känns bra att man har samma guide hela livet :o)

Elisabeth-J
0

#2 Det bästa är om du kontaktar din Guide själv vilket beror på att många som har fått veta av någon annan om sin guide inte tror på sig själva när dom sen själva får kontakt och det inte stämmer med den bilden dom har fått höra av någon annan.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

CBA
0

#3 Jo det är väl lite det jag har upplevt och därför tvivlat på om det verkligen är min guide jag sett när jag mediterat.
Jag har för rätt länge sedan under Meditation bett om att få träffa min guide och vid två tillfällen så har en underbart vacker kvinna kommit fram och när jag frågade om hennes namn fick jag ett mjukt Heeelena som svar…men sen har jag blivit osäker då jag blivit sagd att jag har en manlig guide vid namn David eller Daniel.

Båda gångerna som Helena har visat sig så kände jag en sådan otrolig värme som uppfyllde hela mig och jag kände mig så lugn och trygg inombords efteråt, satt liksom och log för mig själv.

Jag får nog ta och lita på att det är hon som är min guide…men eftersom jag är så ny på detta med att meditera så blev jag nog lite osäker på om det bara var ett spratt av min fantasi :o)