Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medialitet
Läst 688 ggr
Kvaser
0

Öppna upp.

Jag undrar om det finns någon som har möjlighet att hjälpa mig att öppna mig igen?

Det finns en del att berätta men det skulle ta allt för stor plats. Men för att korta ner det hela…Har haft förnimelser och känsla för saker och ting…Men som en äldre dam sade till mig för ca 11 år sedan…Du kommer att få tid för dig när barnen växt sig tillräckligt stora…Nu är den tiden ! Men på något sätt är jag stängd, ordentligt också :(

Jag känner att det finns, men vet inte hur jag ska nå fram till det. Tacksam för svar och hjälp ! /Kvaser

Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

Madson
0

Är ingen expert på någotvis, men för att slänga in något litet kan kan säga att man måste bli av med sin rädsla för sånt man inte kan se/ta på. Det är inte det lättaste, försök att känna energier, när du blir rädd så stänger du av, kan inte sätta ord på hur det går till, men man måste öva bort sin rädsla för det okända.

Det är så jag upplevt det, om jag har fel någonstans så rätta mig gärna:)

Hoppas att någon kan förklara lite bättre än jag, känns som att mina tankar är lite röriga.

Kram//Madson

Elisabeth-J
0

Börja med att meditera kanske, läsa böcker, läsa här och på andra ställen på nätet eller kanske du kan hitta en utvecklingscirkel där du bor, det är ett bra sätt att öppna upp. Bara med tanken nu att du vill så har du sänt ut dom energierna så det är på gång ska du se ;)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Kvaser
0

Jag känner inte min rädsla, det enda som någon gång skrämt mig, är när jag en natt blev påflugen. Jag vet inte vad det var, men det höll mig fast. Jag kunde inte röra mig, inte prata, men jag använde min hjärna i stället. Jag liksom tänkte högt på något sätt…Så släppte den taget…och jag vart fri. Visst var händelsen i sig skrämmande, men inte så att jag lade locket på för evigt. Den händels jag skriver om nu hände typ för någon månads sedan och den har inte påverkat mig i min tanke…vad jag vet. Men konsten att öppna upp, söker jag först nu. Jag har haft lite för mycket i mitt liv fram tills nu, för att kunna koncentrera mig på mig själv. Men nu har jag tid för mig själv….och då önskar jag ta vid där jag slutade för några år sedan. Men tack för dina tankar !

Kram/Kvaser

Kvaser
0

Tack Elisabeth för dina ord, jag hoppas verkligen att det är på gång. Men du nämner en utvecklingscirkel…..vet du om det finns någon som håller i sådana i Medelpad eller i närheten?

Kram/Kvaser

Maria-67
0

Bra att meditera och gå cirklar i början för att öppna upp dig. Man öppnar upp sig mer och mer för varje gång.

För att man får massa övningar att hålla på med så ser man ochså sin styrka. Så du kan meditera och gå kurser då och då.

Du kan pröva vilka cirklar du trivs bäst på för det finns olika och olika lärare och alla lärare är inte av godo för dom som övar sig. En del kan vara väldigt uppe i sig själva och problem och har inte tid för kursdeltagarna i sådana fall kan du ta andra kurser som du trivs på. Jag har gått på två kurser några dagar där jag tyckte att man mest tog in lärarens problem,så en kurs var nästan bara pappersteori utan mycket övningar. En var en lärare som hade mycket sjukdommar och diabetes såg dåligt,och hade inte den orken och energin att hålla andliga kurser. Det var mest ganska hysteriskt från hennes sida. Mediterar man så skall man gå in i sig själv och om man är större grupp så måste läraren vara ganska skärpt.

För det händer massa saker under kursen och alla måste ha tillsyn vad som händer under meditationen ochså.

Vissa har svårt att komma tillbaka under Meditation ochså så det är ju viktigt att läraren är med.