Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 998 ggr
botakt
0

utflyktstips

Om man är intresserad av spöken kan man besöka antingen Sollerön (i Leksand dalarna) Kyrkogård där det ofta finns mycket spänande energier. Eller så kan man åka till Falu gammla fängelse också i dalarna. På falu fängelse pågår det mycket aktivitet och andar som inte vet vart dom är. Likaså Säters Mentalsjukhus. Också mycket andar och otäcka saker händer där..

Mysan59
0

Åh så trevligt att veta Glad

Jag har inte så långt till dalarna, fast jag vet inte hur långt det är till Leksand och Falun härifrån.

botakt
0

#1 Vart bor du då? Jag har alldrig varit där själv men jag har hört och lässt om att det ska spöka där Som på Sollerön ska det ju vara en massgrav där det ska vara mycket energi…=)

Happyspirit
0

Jag blir förundradFörvånad Hur man ens kan komma på tanken att välja en sådan plats som utflyktsmål. Det måste väl finnas trevligare energier att utsätta sig för? Som vi inte har tillräckligt med negativa energier i denna värld. Men smaken är som baken. Jag skulle personligen aldrig någonsin komma på tanken att utsätta mig för det frivilligt och dessutom som nöjesmål. Huuuua!

Happyspirit
0

Ok, nu är jag mera påläst. Har läst din presentation Botakt. Och jag kanske med lite eftertanke skulle ha uttryckt mig annorlunda. Jag ska förklara mig lite. Jag personligen anser att man ska vara väldigt försiktig med vad man utsätter sig för rent energimässigt. Även om andevärlden inte är farlig så kan vi bli negativt påverkade av platser där det varit människor som mått dåligt. Precis som vi blir påverkade av människor som mår dåligt som lever bland oss också. Jag tycker att man ska vara väldigt försiktig med vilka människor man omger sig med. Precis som med våra vänner i andevärlden.

När jag läser om sådana här platser mår jag fysiskt illa. Rent ut sagt så blir jag illamående. För de negativa energierna påverkar oss så starkt.

Så kanske en utflykt till Gröna lund eller Liseberg vore ett bättre alternativ. *blink*

Jag hoppas du förstår vad jag menar.

Kram/Happy

wolfie
0

Kan ju säga att vad det gäller säters mentalsjukhus så ryser jag bara jag går utanför där!Många år sedan nu,gick ju på högstadiet i säter och sjukhusets historier var ju så spännande,liksom den gamla kyrkogården alldeles intill..!Rekommenderas..

wolfie
0

Tillägger att vill man skrämma upp sig så se till att du vet vad du pysslar med om du åker dit..Hänvisar lite till Happys inlägg..men helt klart spännande för det är då sant att det finns energier där..dock ej alla som är så trevliga..jag vet för har upplevt det själv..

botakt
0

Happyspirit: Ja jag förstår vad du menar och ja jag vet deet blev lite knäppt skrivet i tråden (beklagar missförståndet) Men jag menade att folk som kanske ville  åka på lite "energijakt" kunde åka dit och som sagt så vet jag faktiskt inte om så mycket stämmer då jag inte har varit där och jag bara har hört utifrån vad olk ahar sagt , Jag mår ckså illa när jag hör om sånt här.. Men jag tänkte att nu i Halloween tider så kanske man ville hälsa på nya ande vänner på andra håll. Ja jag förstår vad du menar. Ja grönan  eller liseberg är nog bättre =)=)=)

botakt
0

Wolfie: Ja, Jag har förstått att man ska vara siktig i andevärlden. Men om du läser inlägg 7 i den här tråden hoppas jag att du förstår vad jag menar.. =)

wolfie
0

Jo då botakt jag förstod redan från början..usch ryser när jag tänker på stället..jag var tonåring när jag var där sist..blev så skraj så jag vågade ej fara dit mer..men var samtidigt så spännande..hehe

botakt
0

jag kan skriva lite osamanhängande ibland. Men bra att du förstog från början. Jag är 14 och ganska medial (om man säger så?) Och jag skulle ALLDRIG klara av att gå in på säter om det jag har fått höra av personer som vart där stämmer…

wolfie
0

#10 Finns ju ett museum där också,men jag har inte varit där och tittat..

Ja då förstår du varför inte jag har varit IN där heller..

Happyspirit
0

#7 Va, bra att du hörde mig!Skrattande Jag har också varit där. När jag tyckte det var jättespännande och roligt med sådana här starka energier. Idag är jag lite försiktigare. Eftersom jag jobbar med sånt här mycket så utsätter jag mig inte gärna för dessa jobbiga energier mer än jag behöver. Får tillräckligt med sådant till vardags. *blink*. Men jag förstår vad du ville säga och det finns många som tycker sånt här är rolígt och spännande.

Först tänkte jag inte skriva något alls. Men tråden berörde mig ändå så starkt så jag kunde inte låta bli. Som sagt föredrar jag glada rolig energier när jag åker på utflykt. Sånt som får mig att må bra! *ler stort*. Men vi väljer ju självklart själva och jag ska inte lägga mig i. Kunde bara inte låta bli att skriva vad jag kände.

Kram på dig!/Happy

wolfie
0

Jag förstår dig precis Happy!Mig berör det mycket eftersom jag upplevt en del där DÅ,en släkting jobbade där på den slutna och denne person sökte annat jobb för det var INTE som det skulle där..mer säger jag inte om det.I dag åker jag inte dit,räcker med vad jag upplevt.Finns trevligare saker att göra..som sagt!Skrattande

Kram

botakt
0

Happy: Jaaa. Ursäkta om jag fick dig att må illa till mods men det var verkligen inte meningen! Det var bara det att jag ville ge folk lite tips på vart dom kunde åka om dom  ville ha lite upplevelser #dom kan ta med skeptiker dit# hehe men Jag åker ju heller till ett roligt museum eller Grönan en dom här jag nämnde då jag är väldigt lättskrämd och lite medial…

Wolfie: Ett museum där ? Jag som trodde att man bara kunde vara inne på sjukhuset och få en rundtur men nåt museum har jag alldrig hört talas om men jag vill nog inte gå in där ändåSkrattandeSkrikandes

Happyspirit
0

Haha! Ja, Museum kan vara lagom kanske. Även för mig. Var på leksaksmuseumet för två år sen i närheten här. Kommer inte på vad det hette. Min son vart helt galen där inne. Han sprang runt som en tok och var inte kontaktbar. Han kände igen sig sa han. Han berättade direkt när vi kom dit om att det brunnit ner ett hus där brevid. Och när vi gick närmare så såg vi resterna av huset. Sen ville han gå på toa. Jag skulle följa med honom men han sa att han hittade själv. Och det gjorde han. Fast där var det inga tunga energier. Så det var roligt och jag mådde bra där.

Du behöver inte be om ursäkt vännen för det du skriver. Jag väljer ju själv om jag vill gå in i tråden eller inte.

Kram igen!

botakt
0

Ja. Hur gammal är han då?  Ja men jag tänkte på om fler tog illa upp om dom ändå läser tråden… Men jag kanske inte skulle ha lagt ut den från början? Det är ju så många (ävenn jag!) som inte klarar av starka energier……..

botakt
0

Ja. Hur gammal är han då?  Ja men jag tänkte på om fler tog illa upp om dom ändå läser tråden… Men jag kanske inte skulle ha lagt ut den från början? Det är ju så många (ävenn jag!) som inte klarar av starka energier……..

botakt
0

Wolfie: Det där var mer än vad jag ville veta…. =)SkrattandeFlörtFörvånad

wolfie
0

Inget fel alls att du startat denna tråd,den är intressant tycker jag,sen kan trådar utvecklas och vinklas lite..SkrattandeFinns nog andra trådar om folk som vill besöka spännande platser där det finns energier..har nog läst sån tråd för längesedan här..

Happyspirit
0

Han är tolv nu. Då var han tio!Skrattande Han är med här på forumet också. Det är klart att du ska skriva om det du känner! Tänk inte så nu. Det blir alltid bra i slutändan. Jag är helt övertygad om att allt har en mening som händer. Vem vet vem vi påverkad med denna tråd. Forsätt att skriv om det du undrar och känner. Det är det det här forumet är till för. Det är inte dåligt att det väcker känsor. Känslor är alltid bra. Det  får oss att tänka och utvecklas som personer. Så var rädd om dig  vill jag bara säga.

Kramis

botakt
0

Okej.. Jag är en ganska försiktig person och om jag skrev nåt som man kanske inte får skriva här… Ja såklart trådar blir ju omgorda och lite alltmöjligt =) Men bilderna på hemsidorna var inte trevliga

Happyspirit
0

Du behöver inte vara orolig för det! Om du av förmodan skulle skriva något som du inte kan skriva här så skulle det tas bort direkt. Så skriv på nu bara. Det är jätteviktigt att man kan känna att man kan skriva om vad som helst man undrar över här. Och hemsidorna var nog inte din förtjänst. *blink*

Kram

wolfie
0

Nej bilderna är inte så trevliga,men med tanke på att stället är så omtalat för att det verkligen "spökar" där kan man ju förstå med tanke på hur de behandlades där förr..stackar människor!

botakt
0

Happy: öö..Vadå hemsidorna var nog inte din förstjänst? *trött* =)

Wolfie: Ja jag såg på vissa bilder att det satt många patiener där och så …. *ryser*

wolfie
0

Nu är jag väldigt trött här o dags och sova..men nattinatti!

botakt
0

God natt!Skrattande

Happyspirit
0

#26 Ja, det var väl inte du som la ut länken till de där hemska bilderna väl?Cool

Kram

wolfie
0

Näe det var ju jag!Skämssom la ut de..

Eija
0

Visst kan bilderna kännas hemska, men det är ju sanningen…och det får aldrig glömmas…..och det visar oxå vilken skillnad det är idag som tur är….fast det finns mycket än att lära….

Jag förstår oxå till fullo att det måste finnas en väldig aktivitet av energier på en sådan plats…..

Jag skulle kanske gå dit men då med en hel hop av människor….absolut inte själv, inte ens i närheten…Förvånad

Happyspirit
0

#30 Se inte så skamsen ut för det! *skrattar* Jag ville bara säga till Botakt att hon inte behöver ta på sig det som andra gör. Och till Eija. Sanningen kan vi inte blunda för, så  sant. Och man måste inte utsätta sig för alla hemska energier som finns. Man har ett eget val som tur väl är. *blink*

Kram på er alla!/Happy

botakt
0

Eija: Ja sanningen kan man alldrig blunda för men som sagt så är det ju energier som man ska vara mycket försiktiga med. Jaa om jag ska gå dit ska det minst vara 5 pers till..

Happy: Jag är inne i en ångest period just nu så jag tar åt mig allt *skratt*  Och som du säger så har man ju ett eget val.

Happyspirit
0

#33 Aj då, låter inget roligt alls. Destå viktigare för dig att du tänker på vad du omger dig med för vänner och vilka omgivningar du vistas i. Välj noga, omgivningar och människor som du mår bra av att vara med så släpper det nog lite fortare ska du se.

Bamsekraaaam till dig!

botakt
0

Visst så är det ju. Man ska inte bara ta dom första bästa som vänner utan att tänka sig för om dom kanske kan bli bra vänner först

Krraaammm