Bortsprungen hund!

dom ligger och trycker någonsatans

De kommer tillrätta ska du se!
Någon hittar säkert hundarna och lämnar tillbaka dom till sina ägare så det är nog inga problem eftersom dom lockas till andra hundar som jagar i skogen.Och att det är trevliga hundar som inte verkar skygga.
Det var alltså torsdag den 16/10 som hundarna försvann, och de är fortfarande borta..
Tack för att ni gjort inlägg! Jag är riktigt orolig nu när det blir tredje natten som de är borta….

förstår din oro,men har ju varit älgjakt denna vecka de kanske blir rädda av det o ej vågar komma fram?ge inte upp!

Om det är så att det är älgjakt i trakten för tillfället, så har det säkert att göra med hundarnas är borta. En gråhund är ju en "älghund" och en tax är ju en "grythund", dvs båda raserna intresserar sig för jakt. Rätta mig om jag har fel.
Det kan vara så att dom är förvirrade av allt skjutande runtomkring, eller så har dom jagat upp något djur i något träd som dom sitter i passar på i flera dygn. Det hade grannens gråhundar gjort iallafall, och det var dessutom på en bebodd gård 1 mil från hemmet som dom hade suttit. Vaktat på en katt uppe i trädet.
Jag skulle tro att någon älgjägare kommer att få syn på dom.
Tack för er hjälp!!
Nu har hundarna hittats!! Ca 2 1/2 mil bort från där de försvann, så de har sprungit långt.
Tack igen för er tid!!
/Lycklig matte!

Jätteglad för din skull!Visste de skulle komma till rätta!Förresten har det varit älgjakt där?

va underbart för dig .
Ja, det har varit älgjakt under helgen, men inte torsdag och fredag.
Är jätteglad för att de är hemma igen!!!