Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 1447 ggr
[Vargen-J]
0

Tidsuppfattning

En del säjer att spöken/andar inte har nån tidsuppfattning alls, men jag har börjat undra över det påståendet den senaste tiden.

Det är så att varje år runt jul så känner jag närvaron av en eller flera andar hemma hos oss. Den som alltid kommer vid den tidpunkten på året är min morbror som gick bort 2002 pga alkohol. Han och minst en ev. två till kommer och hälsar på. Dom kommer alltid en vecka före julafton sen försvinner dom. Det som verkar dra dom hem till oss under julen är när jag mår som sämst psykiskt.

Förra året kom dom och dom märkes av rätt så väl, även hundarna såg mer och mer omkring sej utan att titta på nåt speciellt. En speciell sak som hände var när jag skulle spela en av mina dåvarande favorit-skivor. Jag satte på den låt jag ville lyssna på, men när den började spela så blev det iskallt i mitt rum och känslan "Du får inte spela den låten, STÄNG AV DEN NU!" infann sej direkt. Det höll på så hela veckan och tillslut tänkte jag förbannat "Det är min skiva och jag spelar den om jag vill!". Kallheten i luften fanns kvar men endast bredvid huvudändan av min säng nära bokhyllan som står ca metern bort. Hade svårt att somna om kvällarna pga cold spoten, men det gick. Dessutom verkade dom ha väldigt kul med min drömfångare vid tidpunkterna jag råkade titta mot den.

Det är så att min drömfångare hänger fritt rakt ner från taket, det finns inget luftuttag och fläkten jag har är aldrig på på vintern. Och dom gånger jag såg mot den så snurrade den glatt på varv efter varv. Sen slutade den snurra och snurrade ut så att snöret blev rakt igen.

Ialla fall, det jag vill komma till är:
Om nu spöken/andar inte har nån tidsuppfattning, hur kommer det sej att min morbror alltid hälsar på veckan före jul varje år?

Är tacksam för varje svar jag får! =)
//Vargen

TammyNice
0

Ja tror att dem har tidsuppfattning..

Ja kan själv känna av sånt från de ja känner som har dött, även djur.

Och de kommer aldra hellst när jag mår dåligt..

Om du mår dåligt varje jul så kanske de kommer för det, för att stötta dig..

Men de ja känner av har även kommit när ja fyller år, så jag tycker allt att dem borde ha tidsuppfattning, hur skulle de annars kunna veta när jag fyller år.

Med ett djur som har hälsat på mig, så var det som starkast det datumet som jag köpte djuret. Han ville väl fira det, det var ju väldigt speciellt för mig, han å jag var mycket tajta. Så jag tror att det var speciellt för honom också.

Jag vet ju inte jag e inget medium, men detta är iallafall vad jag har känt och vad jag tror på.

Men jag tror på tidsuppfattning, kolla gärna på "Det Okända" som går på tv, där får man mycket svar på de frågar som man har..

Går på kanal 4+ kl 20.00 på onsdagar.

[Vargen-J]
0

Det är inte varje jul jag mår dåligt, oftast så kommer dom ialla fall och jag uppskattar deras sällskap varje gång det händer.

Jag kollar på Det Okända, men jag blir lite besviken när det är andra medium än Terry eller Jörgen dom gånger jag tittar *skratt* Skrattande

trindeman
0

#0 Han vill veta om säsongens julöl är gott.

Elisabeth-J
0

När det gäller sånt som jul, bröllop, dop eller födelsedagar t.e.x så vet dom på andra sidan vad som sker och är med oss, det har inte med tidsuppfattning att göra. Dom vet vad som är på gång :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Freja15
0

Andarna kommer till oss när vi behöver dem vid vår sida. De vet när det är jul eller någons födelsedag. Men detta med tiden är något annat. På andra sidan existerar inte tiden så som vi ser den. Där ÄR allting NU. Där finns inte timmar, dagar eller år utan allt bara ÄR, samtidigt. Därför kan en ande eller en ängel vara på tusen olika ställen samtidigt.

hinzidi
0

#0, det kan vel hende at de kan forholde seg til tid, selv om de ikke lever selv i en slik tidsoppfatning som oss :)

TammyNice
0

Svar till: Elisabeth .. Mmm så kan de nog också vara, de lät klokt, så klart det vet det, å som sagt behöver ju ej vara för att det har tidsuppfattning, ja vet inte, ja tror inte att något som vi tror e fel..

Hehehe mm Terry är ruskigt bra!
Rikitgt duktig jag gillar honom skarpt!
Alltid lika intressant å kolla när det är han som är med.

Jörgen tycker ja sådär om, men när det väl går bra för honom eller vad ja ska säga så e han riktigt bra ;)

De där med andevärlden e väldigt intressant tycker ja.. Man får mycket insperation…

[Vargen-J]
0

trindeman,
jag tror nog att alla begär försvinner när man dör, så han kommer nog inte för julölen Flört

TammyNice,
han är bra! han har i stort sett alltid rätt när han gör sitt arbete som medium Glad
Jag såg Jörgen för första gången i ett avsnitt från "Förnimmelse av mord" och det gjorde att jag började leta aktivt efter fler program med honom *skratt* Skrattande

Det är intressant =) Så länge dom inte stör när man ska sova Obestämd