gå in i ljuset
Varför går inte alla in i "ljuset" efter att dom dött? Och varför hjälper det att ett medium ber dom göra det, och att dom då går vidare? Finns inte ljuset hos dom hela tiden, eller är det mediumet som "tänder" öppnar ljuset för den förvirrade anden??
Kanske självklart om man har hjälpt någon över, men vad är det som gör att dom inte sett ljuset tidigare eller inte förstått att dom ska gå vidare, men när ett medium säger att du är död, gå in i ljuset vad får dom då att acceptera detta??
Är det energi från mediumet eller från dom som gått över tidigare som hjälper?? Lite nyfiken om hur man kan resonera kring detta.
Jag tror att man kan fastna i ett mönster, som när något traumatiskt sker, kan minnet förskjuta det inträffade.(som tex död) Detta är en skydds mekanism som vi mäniskor har för att kunna gå vidare i livet. Detta är vad jag tror, men nu är jag i det blå och seglar.
Oj detta ämne har diskuterats i många omgångar i olika trådar!
Personligen tror jag inte på att vi medium behövs för att föra över någon till ljuset - de sköter andevärlden om!
Andevärlden hjälper de andar som trillar på andra sidan och vi hjälper de männskor som trillar på våran sida om livet - så enkelt!
Alltså mediumen behövs som förmedlare vad dessa andar vill säga inget annat! Det är ett mediums jobb
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"