Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 13468 ggr
I-am
7

7-års perioder

Jag har läst ibland att folk skriver om varje påbörjat 7 år. Och att man har 7-år perioder. Vad handlar det om. Vad är det för faser/cykler, är det någon som har koll eller vet något om detta?

Mvh V

Liviluckan
0

Jag har hört att alla celler i kroppen är utbytta efter sju år. Men det är allt jag vet.Obestämd

I-am
0

Ok, hoppas på mer svar om dettaGlad

[MargaretaA]
0

här finns en astrologisk förklaring. Glad

chik
1

ja då måste jag påpeka, att det är inga celler som är utbytta i mitt ansikte.Där sitter halva kudden fast, minst halva dagen.  ( skämt.kunde inte låta bli )

Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

Happyspirit
0

Jag är ingen expert på det här området. Men som jag förstått det så ska livet gå i 7års cykler. Först går det neråt och sen uppåt och så dalar det igen och vart sjunde år står man på topp innan allt börjardala igen, typ så har jag förstått det Om jag själv får välja står jag gärna på topp hela tiden!*S*. Jag vet inte vems teori det är. Men jag tror jag borde vara på topp snart. *ler stort* Har haft det väldigt tufft de sex senaste åren. Hmm, vi får väl se om det stämmer.

Eija
1

Nog är det lustigt dessa perioder…har oxå hört om förhållanden som oxå går i just perioder då det är kriser…det hör ju inte hit men blev att tänka på det….det sägs att det kommer varje 7 år en kris i ett förhållande med…..och det verkar stämma….

Och ta denna trotsålder den första…brukar inte det oxå komma vid sex/sju årsåldern…..bara en tanke

Magi-cat
0

har för mig att antroposoferna pratar om dessa 7-årsperioder….

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[AnnikaOhlsson]
0

Nu när jag tänker på det…

Mitt äktenskap hade sin första ordentliga kris efter 7 år…

och nu har vi haft en ordentlig dust igen, som börjar ordna upp sig… och nu är vi uppe i 14 år….

Har aldrig hört talas om detta och blev lite full i skratt faktiskt när jag läste detta nu.

Magi-cat
3

Det finns säkert mycket material om detta….En bok är t.ex. Den röda tråden ac Christhild Ritter. Hon menar att genom att utforska sin biografi, sina sjuårsperioder och sätta in dem i ett sammanhang kan man lära känna sig själv bättre.

Första perioden 0-7 år. Viljeimpuls och nystart

7-14 år: Rytm, harmonisering och balans

14-21 år: Ifrågasättande och upplösning.

21-28 år: Vandringsår

28-35 år: Etablering och konsolidering

35-42 år: Värdekris och vändpunkt

42-49¨år: Kreativitet och skapande

49-56 år: Distans och vishet

56-63 år: Allvar och återblick

63-70 år:  den nya friheten

70-77 år: Besinning och varande

77-84 år: Med döden som livskamrat

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

I-am