Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 1033 ggr
Eleri-Twinkle
0

Jahapp :-(

Familjen fick just en tjusig överraskning i morse. Inbrott i bilen, pajad sidoruta och glas precis överallt!Rynkar på näsan

Sonen tittade storögt på när mamma och pappa kliade sig i huvudena och skakade på dem. Jag försökte förklara att det varit några "styggingar som slagit sönder vår bils ruta" och sonen ekade mina ord att "snyggingar hade slagit sönder rutan".

Men att bli arg hjälper inte, det är ju redan för sent. Jag hoppas bara att tjuvarna vet om att de kan tacka "turen" för att jag INTE såg det hela hända. Då hade de fått erfara 158cm kompakt vrede.

Nåja, nu lyser solen, allt är anmält och dags att gå vidare.

KRAM

FrauBlycher
0

men åh vad störigt!!

Jane-Lyzell
0

Ua - stackars er - förstår din vrede - så onödigt- att inte folk kan låta andras saker vara ifred!

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Eleri-Twinkle
0

Ja hu, man blir bara så frustrerad:-P Tänker på hur jag har blivit uppfostrad (polisdotter på alla håll o kanter) med respekt inför andras saker osv. Det är så uppenbart hur många andra som inte fått med sig den biten*morr*

I sommras fick jag syn på ett gäng tonåringar som satt i lekparken utanför vårt lägenhetshus. En kille skulle visa sig "cool" och slängde en glasflaska på en klätterställning så glaset splittrades och for i tusen biter ut över lekplatsen.

Han frös till is när han hörde och såg mig vråla. Jag sa en hel massa fula ord men skrek att "Vi har barn som leker där och dom kan skära sönder sig och det är inte vårt jobb att plocka upp efter er "s..t!" Killen mumlade att han skulle plocka upp efter sig och hans kompisar kikade ner i marken. Jag sa "du plockar upp detta NU" annars ringer jag polisen. Då han inte gjorde ngt så fortsatte jag "ok, då går jag in o ringer" Vilket jag gjorde, samtidigt som jag såg att han kastade sig på mopeden och åkte där ifrån.

Dessvärre hade inte polisen tid att prioritera, så jag fick snällt gå ut morgonen därpå och plocka otaliga glasbitar=( MEN gänget höll sig borta sen. Nu vet dom vilken potensiell argbigga som bor i huset bredvid*S*

Jane-Lyzell
0

#3 vilket samhälle vi lever i :-(

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Eleri-Twinkle
0

#4 Ja:-( man blir så ledsen. Speciellt när det går ut över våra små. vågar knappt tänka på de små barnen som leker i sanden och till o med smakar på den*rys, oro*

sweethoney
0

Jag håller fullt och fast med - det ska inte behöva vara såhär. Men å andra sidan så är det bra att du reagerar som du gör, Eleri, för det behövs många fler vuxna därute som inte tittar bort utan vågar säga till när något händer.

Amor vincit omnia

Eleri-Twinkle
0

#6 Ja, när det kommer till "fara för barn" då ser jag rött. Då stannar min fredliga sida upp och insikten att jag är en liten, liten kvinna*S* Jag blir "urkrafts-arg" Skrikandes

Nu blir det till att hålla extra utkik på gatan utanför och detta som varit ett så lugnt område annarsGråter

sweethoney
0

#7 Jotack, jag känner igen det där…… *ler* Nu är ju inte jag så himla liten då men urkraften som kommer fram sopar undan all tanke på att det faktiskt kan vara farligt.

Amor vincit omnia

Britt-Marie
0

Usch!! Tråkigt att det där skulle hända, med er bil.

Hade för många år sedan inbrott här hemma. Men jag hade mina misstaknar om vem eller vilka de kunde vara men kunde inte sätta svart på vitt så att säga. Min älste son hade fyllt 15 år samma år. Och hade fått en summa pengar 1500 kr och så hade vi sparat inför semestern som vi alltid  brukade göra 1kr,5kr,10 kr. Allt var borta. Det är hemskt och jag vart misstänksam mot alla kompisarna tillbörja med som brukade vara här hos mina söner. Det var flera tusen vi blev av med. Alla sparade semester som bortblåsta och min sons födelsedagspresent och min ynste sons besparingar i ett TV troll.

Detta hände en dag då jag hade tidig tid hos min sjukgymnast. Då jag kom hem så tittade jag i min portmonä om jag hade något och lägga för sparade, hade en 5 kr och jag gick till det stället och slängde ned den och Kling så det i urnan, fel ljud, det lät som det var tomt där, Den var ju över halvfull, tittade och där låg bara den 5 kr som jag kastat i. Började titta på de andra ställen vi hade pengar. TV trollet tomt, Torbjörns kuvert tomt och andra ställen. Men som tur var så hade jag tömt Tommys rör med 10 kr där var 2000 kr, som de inte hittat. Han hade börjat med 2 nya 10 kr och de var borta.

Det måste vara någon som vetat var nyckeln hängde för tillfället, för vi väntade på en ny. Annars brukade inte nyckel hänga ute. Men nu var det så. Så den/de som gått in hade tagit nyckeln och så hängt tillbaka den lika snyggt. Fy, det var hemskt detta. Polisen kunde inget göra för det fanns inte någon åverkan på varken dörr eller hemma.

När jag sedan tänkt efter så fanns det  två som ofta kom tidiga mornar och frågade efter mina pojkar om de skulle ta sällskap till skolan. Och varför de pojkarna tog sig denna omväg till skolan kan jag inte förstå, för det var pojkar som bara var här ibland. Men kom aldrig hit efter denna händelse, så det är klart att jag hade och har mina misstankar än idag.

Det är hemst att inte få ha sina saker i fred.

En gång fick en bilruta sönderslagen då vi semstrade i Hellsingborg, men där hörde jag någon på natten som verkade vara riktigt överförfriskad och arg, så troligen var det han som krossade rutan för det var fler bilar som var parkerade på samma parkeringsplats som vart utsatta för detta.

Hoppas det blir en lösning för er med er bil..

Eija
0

GrrrrSkrikandes, att det skall behöva vara sådär…ingen respekt alls längre för andras ägodelar……

Har oxå råkat ut för sådant, en gång var det bara några som hade gått förbi min bil på parkeringen efter en blöt kväll och var på dåligt humör….så min bil fick ta den smällen med utslagna rutor och blinkersglas….för mig en konstad på en självrisk 1500:- , inte roligt för det var enormt mycket pengar för mig, för jag var arbetslös då och gick o plugga med studiemedel…

Sen har jag råkat ut för att någon har försökt att stjäla bensin några ggr…men det har inte lyckats..men däremot fick jag själv hjälp med att bryta upp tanklocket, för den var helförstörd….men det blev ingen dyr kostnad som tur var….

Lazarus
0

Går det inte att göra en omväng healing.?…lite magsjuka med följande olycka i byxorna vore väl ett litet passande straffOskyldig*L*

Blackfeather
0

#11 HiHi nu fick jag mig dagens skratt!  :) Kan se det fram för migOskyldig 

#0 Men så tråkigt för er!     Snyggingar - Gullhjärta!

Jag har fått en bil stulen för några år sedan och det var inte kul. Bråk med försäkringsbolaget, (jag fick rätt till slut) självrisk och sedan jakten efter en annan bil. I svarta stunder så önskar jag att det var lagligt med strömförande…hm.

Den bil jag har nu har någon också försökt stjäla! Med resultat att jag har ett trasigt lås på förarsidan.:( Båda bilarna, den jag har nu och den förra, är gamla så jag förstår inte riktigt. Men ,men det är tråkigt när man inte kan få ha sina grejor ifred. 

Hoppas att det ordnar upp sig smidigt för er. Kram H

Halvdansken
0

Det är för jävligt. Där min man bodde innan var det ofta folk som roade sig med karatesparkar mot bilarnas sidobackspeglar på väg hem från krogen. När folk kom ner på morronen för att ta sin bil, så kunde de de 15-20 blilar med backspeglar som hängde och dinglade. Jättekul….

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Frejzan
0

En tanke: Vi får börja ge våra bilar healing och skydd. Kanske be vår guide göra bilen "osynlig" för den som tänker hitta på något.  Själv har vi flera gånger gett reiki inför tex en besiktning och bilen/släpvagnen går igenom..

Eftersom man kan reika en bilresa så man är pigg och allert om något är på gång så borde det ju oxå gå att göra som ovan. Flera gånger när jag/vi åkt iväg har jag skickat reiki och vi har blivit varnade många gånger på att något är på G. Så prova…

Eleri-Twinkle
0

Ja *morr* vad arg man blirSkrikandes Första rektionen blir ju ren vrede, men sen tänkte jag att "näe, den glädjen ska de "jäklarna" inte få. De har redan gjort tillräckligt med oreda, men de ska inte få min sons mamma på dåligt humör!.

Nu är bilen hos glasmästaren och förhoppningsvis får vi en ny ruta redan i morgon, men jag anar att vi kommer vara ganska så vaksamma o smått "paranoida" en tid framöver*suck*

KRAM på er och tack för omtanke o era berättelser ur egna härvor.