Blir så ledsen...
Hörde av min pappa att någon varit på min brors grav och stulit hans gravlyktor. De hade t o m dragit upp spetten som de var förankrade i. Vad får en människa att göra något sådant!?! Inte nog med att man har sorgen att beabeta sedan skall något sådant här hända. Blev så ledsen och ville bara skriva av mig. Någon annan här som råkat ut för samma sak? Om någon vill öva och får upp bilder på hur det gick till så får ni gärna PM:a mig. Det känns lättare att hantera om man vet historien bakom.
Kram,
Millis
Sjukt när folk gör så där! Jag skulle bli tokig om nån gjorde så mot någons anhörigs grav! 
Så jäkla respektlöst.
det är nog inget frisk människa som gör så och skändar en grav. Min bror är kremerad och strödd i en minneslund.
massor av kramar för jag förstår att det tar hårt, det är hårt nog att förlora ett syskon
Jo jag har varit med om det på min systersons grav - det stal duvan som satt på stenen och välte en massa stenar på den kyrkogården - de visade ju sig att det var ett gäng ungdommar som inte mådde så bra!
Duvan kom tillbaks till slut - men det var många som blev bedrövade utav detta - stod om det i tidningen tror jag när det begav sig!
förstår hur du känner - det är skämmit att vara männska när något sådant händer!
Kram Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Fy vilken fruktansvärd handling alltså. Förstår verkligen din sorg och besvikelse över det inträffade. Försök se att de människor som utfört handlingen tyvärr inte är medvetna om vad de gör och vilka konsekvenser deras handlande har. Beklagar verkligen det inträffade och sänder dig varma tankar.
All lycka till
Man blir både arg
o ledsen
när man hör sådant….
Jag har oxå råkat ut för detta…en gång stals det en fin lykta (som min då 6 åriga lilla dotter hade valt ut till sin pappas grav)…och sen stals det två ggr en kranshållare som jag hade satt dit…så båda blev borta så nu hade jag inga mer…och man ville inte sticka ner någon heller för den delen…eftesom det tydligen var attraktivt att stjäla..
Man kan ju undra vad sådana människor tänker egentligen….man tror ju gärna att det är ungdomligt barnsligt bus…men jag har hört en som hade sett när en vuxen person tog en lykta från en annan grav och satt på ett annat ställe….huuuuga….bara tanken gör en kall…..

Varmt tack till er alla för era ord och berättelser. Man blir så ilsken när något sådant här händer. Var hos min mamma när jag fick beskedet och jag såg hur illa det tog henne. Hon gråter varje dag och nu närmar även sig tvåårsdagen sedan han gick bort så det är extra känsligt. Håller med om att de nog inte förstår hur illa de gör en, tills den dag det händer dem själva… #5 Känner precis likadant, om det händer en gång så är man rädd att det händer igen. Trodde att det skulle vara lugnare på den kyrkogård min bror ligger på eftersom den ligger lite avsides och man måste nästan ha bil för att ta sig dit. Men det hjälpte inte heller.
Kram till er alla,
Millis
Så ledsen för det här…..riktigt illa…o helt oförståeligt hur man kan komma på tanken att stjäla ifrån en grav….makalöst
Kram
Sanna