Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1084 ggr
hinzidi
0

Katter som bekräftar

obs- lite långt! :)

Nån som har djurhistoriar omkring detta tema som jag nu skal beretta om?

Jag har i lång tid uppmanat mina hjälpere til at ge mig flera bevis. Till at bli tydeligare i kontakten med meg. Jag har haft- och til dels har- en tid med tvivel. Jag svängar bra mellan tro och tvivel nu, he he.

Så her en dag tänkte jag: Jag skulle ha en katt. Dom reagerer när man får besök av andevärlden. På detta vis ville jag ha sett om katten ser nåt der ute " i luften"  som jag inte ser, men som jag kan fornemma och föla. En katt ville kunna hjälpa meg med at skilja på saker och ting.

Denna tanken om att önska meg en katt, har jag glömt bort lite. Och jag tänkte inte nåt särskilt runt det faktum at grannkatten  har börjat kliva inn i min stuga, när jag har verandadörren oppe. I några dagar har jag haft besök av denna katten, då och då, och den sitter ofte med meg på köket, när jag sitter der og röker under köksviftan. Vi sitter i fred og ro och myser på varann, eller katten blundar medan jag läser min bok.

Jag har i dessa dager självklart varit innom tanken om at hvis det nu er nåt pågang her, som jag själv tror at det er ibland, så vill katten uppfatta det- och visa meg med sitt beteende at den ser nåt. Och det har den inte gjort, på flera dagar.

Den har varit helt normal, inget konstverdigt. Jag har inte tänkt mer på det. Annat enn: Ok, min tvivel har vel fått ennu en grunn til at växa mere…her er inget aktivitet från andevärlden, eksempelvis från mina hjälpare. (något som er lite konstigt, for en av mina hjälpare er ägentligen litt av en showman.) Men ok, sånn er det, har jag tänkt, her er inget vidare baluba att skryta av.

Inntil i dag.

he he.

Jag sitter der på stolen på köket och leser lite i min bok. Katten ligger på stolen rett framför mig, och blundar och slappnar av. Begga trivs i vår harmoniska sfäre. Alt er mysigt. Som vanligt.

Så med ett reiser kattens hovud seg opp, och den stirrar på nåt bredvid meg, ungifär et halv meter från meg. Jag ser på katten, och tänker inte mer på det. Inntil jeg forstår at nåt er verkligen på gång, he he. Och at det antakelig er detta jeg har väntat på, så jag blir jo helt "klar i toppen", medan jag sitter der helt lugnt och tyst och granskar det som er, och er spänd på vad som eventuelt vill komma.

Den setter seg opp, og kroppen er helt stiv og fast, medan den kikkar och kikkar med stora ögon på det som er bredvid meg. Ryggen skyts uppåt, medan den sitter, på et sett. Men den er inte redd eller nåt sånt, den er bare uhyre konsentrert. Jag har aldri sett den katten ha så store ögan för? Öronen står rett upp. Och kroppen har fastnat i sin stilling. Den er lugn, och fölger med på nåt :)

Ögonen mönstrar upp och ned, jag legger merke til at det inte er så veldig högt opp, det verkar til at vara en mindre skikkelse, men inte liten- liten, men bare lite mindre enn oss, på et sett. Katten er lite på alert'en, kan man säga, den er lite forvånad, eller det er nåt som skjer, som gör at den följer med det ganska intenst.

Jag ser att ögonen til katten er veldig direkte i vad den ser på. Den sitter og ser på noe helt konkret, och jag kan inte se det själv, jag har vändt hovudet for att se vad katten egentligen ser bredvid mig. Men jag ser som vanligt inget.

Så med ett må det ha värt något som har flögat i luften, for den fölger plötsligt nåt som flyr i luften, med ögonen, och det flyr fort, fram och tilbaks, ungifär som et insekt til eksempel, katten vänder på hovudet og fölger med. Jag kan inte se nåt. Inte ens en fluga eller mygg på riktigt. Nåt har landat på min benk också, nåt större enn et insekt kanske, for katten holdt på å at löpa opp på benken for at ta tak i det, men så har nåt annat tatt uppmerksamheten igen. Nemlig det som jeg antar er skikkelsen bredvid mig.

Nåt er pågang med denna "skikkelsen" och katten. Det hela har pågått några minuter,  tre fyra minuter kanske. Och jag kommer aldri att glömma av hur denna katt betedde seg, och hur stora ögonen blev, och hur fast och rank den satt med sin kropp.

Så hoppar den plötseligt ner från stolen, og begynner att gå lös på et skåp. Katten har aldri betedd sig på detta viset för. Den har inte ens kollat detta skåp förut. Detta skåp er på et annet håll på köket, änn det katten satt og kikade på i stad. Den er blitt helt vansinnig på detta skåp, som om den er på musjakt faktisk, och vill inn i skåpet for at fånga musen, men får inte upp skåpdörren, och raspar på dörren och på veggen rundt skåpet, en intens vilja på at komma inn i skåpet, och ger inte up med det samma.

Meg har den glömt. For när jag reiser meg upp från stolen hvor jag har sittet och iaktaget det hela, för att ta upp skåpdörren så den får kolla vad den nu enn tror er der inne, -  he he-  så kommer den liksom tilbaks til verkligheten, he he, och går bort ifrån skapet. "eh, det var ju inget".  Men när jag oppnar dörren så måste den jo undersöka noga, den måste bara kolla noga om det var det den trodde der inne- och det var det jo inte ;) Jag lot katten få god tid till att kolla ordentligt, he he.

Det har altså varit en her som har skojat nåt helt for jäveligt med denna katten, og fått den at tro at det er mus i skåpet. *ler*

Tror jag! Säker är jag inte. Och vem det var, vet jeg iallefall inte. Nån generell från andavärlden, eller en av mina hjälpare?

MEN ska jag gå efter fölelsen, så vet jag ju det. Jag vet utmerkt godt vem det var. Det er vel detta min tvivel får en utmaning på for tiden. Men att bara gå efter fölelsen, har gjort at jag har dratt saker och ting i tvivel en period.

Men denna katten och denna anden har vel nu hjälpt meg lite til at forstå at det er sant?

Efteråt blev katten lite annorlunda enn den pleier vara, så jag släppte ut den igjen. Den ble lite urolig i sitt beteende, och lite aggressiv i måten den skulle kose meg på.

Elisabeth-J
0

Vilka härliga upplevelser hinzidi! Jag har inga egna katter men har ånga gånger haft liknande erfarenheter med andras katter. Dom är så öppna i sina sinnen så dom bara vet när man behöver tröst, healing osv och kommer då och lägger sig i knät t.e.x. Katter är dom mest andliga djur vi har och dom ger så mycket av sig själva med sina energier.

Tack för din berättelse!

Kram

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Cristine
0

Spännande berättelse Hinzidi! I mitt förra hus kunde mina 3 katter många gånger sitta och titta på något..det såg faktiskt roligt ut när alla vände på huvudet  hit och dit på samma gång. För det mesta satt de lungt som åskådare men ibland sköt de rygg och då kändes det kusligt,,så ofta när vi såg katterna titta stint åt något håll visste vi att vi hade sällskap

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Clary
0

Fin berättelse och eftersom jag är kattägare vet jag vad du skriver om. De har en förmåga att se och reagera på det vi inte ser….eller vill se. Stora tröstare och helare är de små liven också precis som Elisabeth skriver.

Tack för att du delade med dig!

Kram

Medarbetare på Feng Shui och Indien

hinzidi
0

Katten, vårt mest andliga djur- for en fin tanke :)

JA, det er mycket spännande att upptäcka kattene som åskådare til det som kan vara "osynlig" för menniskor. Har sett andras katter uppfatta sådana sakar,  jag har jo ingen katt själv. Iallefall inte ennu. De hör och ser jo "alt" :)

Jag kommer til att ha et ekstra öga på grannkatten när den er på besök utöver ;)

[SusannaK]
0

Vad spännade. Vi har 4 katter här. Jag själv och gubben och ett av våra barn…upplever ju en del. Men vi har aldrig riktigt sett katterna få ett sånt spel!

Det har jag funderat över. Visst har dom nån gång från sovande ställning och flygt upp o stirrat o gått därifrån men inget större.

Kanske är det vi som är tokiga iaf :-D

Britt-Marie
0

Spännande och fin berättelse. Är kattägare själv och har haft katt före denna med. Den katten blev nästan 16 år den jag har i dag är lite dryga 4 år.

Men jag har kunnat märka på både denna och gammelkatten föut hur de kunnat följa nått med blicken eller sprungit efter.

Katter är härliga djur..

Tack för din berättelse!

hinzidi
0

en annan gång, for et par år sedan, var jag på besök hos et vennepar, de har katter. Och de hadde också en katt som var gått over på andra sidan, som av og til var på besök hos dem, noe de gjenlevende kattene stadig uppfattade.

En kveld jag gikk og la meg i gjestesengen, så var den ena katten med meg, och la seg bredvid meg uppe vid hovudet. Då vi låg der och slappnade av, började katten at fölga nåt som kom inn dörren, och katten följde  "denna varelse" med ögonen helt fram til sengen, och opp til sengen. Som om nåt hoppade upp och la seg bredvid oss i sengen.
Så slappnade katten av igen, och kurrade som för.

roligt :)

Maria-67
0

Min katt brukar sända hjärtan till mig och det är jättetydligt,och att hon tackar varje gång hon ätit så kommer hon och spinner och gosar.

Eija
0

Härlig berättelse hinzidi, visst är katter mottagliga allt, har hört att det är katter, hundar och hästar som är mest mottagliga för energier från andra sidan….har hört många hästhistorier, där hästen har vägrat att gå förbi vissa ställen där det finns andlig aktivitet……och sen dessa hundar….en hund som jag hade var väldigt känslig för sådant….hon skrämde mig många ggr med sitt beteende…..men dom jag har nu har aldrig visat något alls…..så där finns nog lite av att dom med är olika känsliga….tack för din berättelse…

Gurre
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Kan berätta om min katt….

För ett par veckor sedan sa min man till mig;" Kom å kolla på Vicke ( vår ena katt ), han är nog lite tokig, han sitter tätt, tätt, alldeles i hörnet i vår lilla hall. "

Så har han gjort flera gånger och tittar upp i hörnet. Ibland vill han in i den lilla hallen då vi stängt dörren och då vi släpper in honom går han direkt dit. Andra gånger lägger han sig i hörnet och sover.

Dom gånger jag mediterat och känner mig "öppen" kan jag känna kall luft som blåser just i detta hörn. Undrar om det kan vara en port? Eller vad tror ni?

Blackfeather
0

#0 Vilken härlig berättelse, det kändes nästan som att vara där i köket med dig och katten:)

Jag har haft katter förr och känner väldigt väl igen det beteendet. Jag upplevde ofta att katterna såg och följde något med blicken och satt som fastfrusna på stället. Ibland så sköt dom rygg och följde efter och då tyckte jag att det var lite otäckt (jag var bara i tjugoårs åldern då). Speciellt tydligt var det i en lägenhet där jag hade en "busig" ande som sällskap. Han gillade att putta ner saker och flytta en del grejor så jag var måttligt road! Anden alltså. Och katterna var med mig när det hände grejor så jag kunde inte skylla på dom.

Så kul för dig att du fick de bevis du bad om!

Kramar Helené