Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 3560 ggr
signemo
0

Nya hus

Brukar andar finnas i hus de själva bott i eller följer de offtast personer.

Vi har inte märkt något här hemma. Men det var också vi som byggde huset -80

Var rädda om varandra

Elisabeth-J
0

Det kan förekomma aktivitet i nya hus också, det kan vara andar som förknippas med platsen huset är byggt på. En kompis byggde ett nytt hus och där var det fullt av aktivitet vilket hade med platsen att göra och även en släkting till mig utanför Halmstad byggde hus där dom har besök av ett par som tidigare bott intill i ett hus som idag inte finns kvar. Så det behöver inte alltid vara så att dom har bott i själva huset för att dom ska komma på besök :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

wolfie
0

Huset jag bor i köpte vi 2004,här finns andar och de har nog följt med mig..för jag har haft upplevelser på de flesta ställen jag bott på..så jag kan bara svara enligt mina egna erfarenheter..

mommo
0

I vårt 10 år gamla hus som vi själv har byggt har det inte märkts av några "obekanta".

Där vi däremot bodde för 13 år sedan var vi inte välkomna! Jag hade inte alls läst in mig på det andliga på den tiden, men där var en gammal gubbe som dök upp nattetid och förmedlade att vi skulle flytta iväg från huset. Det lustiga var att fast jag inte alls visste något om övernaturliga saker då, så "visste" jag att gamlingen var en man från första generationen som hade bott i huset, han hade alltså byggt det. Och sedan hade hans son med familj bott där. Och nu hade sonen dött och änkan hade sålt huset åt oss. Och det kunde inte gubben med.

Utomhus, vid fähusbyggnaderna fanns ett ställe dit man inte alls ville gå. Min man sa att han också kände så. Och vår hund skyggade alltid för att gå dit. Jag fick alltid känslan att någon hade hängt sig där…

Det jag visste om huset var att där hade förekommit mycket sorger, alkoholism, sjukdom och psykisk ohälsa. Det kändes jätteolustigt där, jag ville bara flytta bort därifrån.

Tänk att allt det där kändes sådär påtagligt, fast jag inte alls var påläst om övernaturliga saker på den tiden…

[Hellas]
0

Nära och kära kommer ju och går som de vill till sina vänner hrä på jorden :)
Min morfar finns här hos mig trots att han aldrig varit i min bostad!

Sedan finns det ju sk. platsminnen, det är egentligen inga andar utan energin som sitter kvar i väggarna i husen och har man ett nybyggt hus där ingen familj tidigare bott så borde det ju inte finnas några sådana energier men man får inte glömma att olatsen där man byggt sitt hus också har sin historia, jag har själv bott på en plats där det förmligen behövs en ordentlig rening om det nu är möjligt.
Särskillt i den nybyggda delen på huset där mina barn fick sina rum, de vill knappt inte visstas där alls.
Just detta hus står på en plats inte så långt ifrån en galgbacke så vad som finns runtomkring sedan svunna tider är ju svårt att säga exakt.
Ofta går det att rena hus som har platsminnen/energier om man nu vill det.
Själv kan jag tycka att är det goda energier är det bara skönt och hemtrevligt man brukar ju säga att "väggarna nästan andades/ talade".

Sedan finns det ju andar som bott på en plats och inte gått vidare men jag tror inte att dessa förflyttar sig särskillt ofta utan de finns kvar där de känner igen sig och känner sig trygga.
Det är oerhört synd om dem egentligen och trots att de kanske kan stöka till det en hel del och inte alltid vara så trevliga så handlar det ju om en själ som är oerhört rädd och som inte förstår varför ingen hör eller ser denne, de förstår ju inte alltid att de ens har lämnat oss.
Det är så fantastiskt vackert att verkligen få se en själ kunna släppa taget och gå vidare, jag har förunnats att få uppleva detta ett par gånger och det är något så underbart vackert helt enkelt, om jag skulle kunna få välja vad jag vill göra med min medialitet så är det just att hjälpa de själar som tragiskt har fastnat mellan två världar.

Nu blev svaret lite längre än vad det var tänkt och jag svävade ut lite väl mycket kanske men det här är min tro just idag, troligen kommer jag nog utveckla den och förändra den genom min resa.

Kram //Hellas

Trigintipetala
0

En person sa till mig att jag haft spöken här som varit förknippade med just platsen. Men att det legat väldigt långt tillbaka i tiden. Huset jag bor fanns inte då.

signemo
0

Hej.

Tack för alla era svar och upplevelser, Jag läser dem med stort intresse så ni får skriva hur långt ni vill, forts ni.

Kram på er

Var rädda om varandra

Issis
0

Hellas, du är mycket duktig på andar och så :) Beundrar det du säger, för det får mig att verkligen förstå allt med andarna osv. :)

Denna kommentar har tagits bort.
[Hellas]
0

#7, *Varm* Tack för de orden, bättre avlsut på en dag kan man nog inte få Kyss,
men Issis, jag lovar dig, jag skriver massor med knasiga saker också som jag själv knappt förstår ObestämdFörvånad!

Kram /Hellas

Issis
0

#9 Ingen orsak :D Men jag har börjat tänka annorlunda nu när det gäller andar, än vad jag gjorde igår xD

Haha, det gör jag nog med. Eller det är iaf så när jag pratar x)

[Puppan]
0

Det kan absolut finnas andar i nya hus. Tror jag var ca 14år då jag å min familj flyttade till ett alldeles sprojlans ny byggt hus.. å där gick det på nätterna.. Anden gick från köket längs korridoren utanför våra sovrum.. fram å tillbaka fram å tillbaka.. med lite halv hasade steg. Ibland hände det att jag öppnade min dörr å tittade ut, då vart det knäpp tyst.. sen stängde jag å gick å la mej igen.. då började det att gå igen. Det var flera i familjen som hörde detta. Men innan det nya huset byggdes där så fanns ett jätte gammalt hus där på samma ställe.. Å jag tror att anden kom ifrån det gamla huset.

Trigintipetala
0

Kom just att tänka på ett exempel. Vänner till mig flyttade till ett ganska nytt hus i Brandbergen (typ miljonprogramhus från 70-talet) och där spökade det. Det var tydligen flera i området som hade liknande upplevelser. Förklaringen var visst att det varit någon form av avrättningsplats eller liknande där… Alltså precis en sån plats som jag råkat bosätta mig vid.

Så det har mer med miljön att göra än själva huset.