Medium!
Varför behöver man tarotkort?
Vid en sittning:En konkret fysisk bevis som får klienten att förstå?
Tarot själv;är det själva fokuseringen, på själva frågeställningen?
behöver man det för huvudtaget?
Man behöver inte Tarotkort på en sittning. Men många medium använder tarotkorten efter länkningen. Först förmedlar man anhöriga och deras budskap. Där används inga tarotkort. Sen efter sittningen gör vissa medium en läggning med korten som sträcker sig 6månader eller 1år framåt.
Min man använder inte tarotkort överhuvudtaget men jag gör det. Han brukar säga till den som kommer att ta med en personlig sak i stället och så kör han psykometri på den. Tarot eller det andra efter länkningen är ofta bara en utfyllnad och som sagt alla använder inte tarotkort i samband med en sittning.

#1när ett medium både gör sittning och tarotlek samtidigt är det där du menar utfyllnad..jag vet inte jag kan vara ute och cykla nu…..
men när man gör sittningar länkar man inte in sig på den kleinten då för att få kontakt…?eller är det något heligt att länka in..ja jag menar man har ju fått medgivande av den man gör sittning åt…
Skillnaden är att när man länkar då är man en kanal för dem i andevärlden. Man förmedlar bara det som de säger och ingenting annat. När man lägger tarotkort som arbetar man Psychic. Alltså med sin egen intuition. Och det är skillnad.

tackar för det……
Vassego!

Jag för min del använder tarotkorten i slutet av sittningen, men behåller då min länkning med andevärlden. Funkar kanon för mig, då det brukar bli en ganska fullständig bild vad som pågår i personens liv.
Men så tillhör ju jag dom som anser att det inte är så fruktansvärt hemskt om det inte alltid är katastrof om min intuition kommre med i det hela. Jag är också en ande, fast jag bor i en kropp. När jag arbetar med andevärlden kommer verkligen min ande mycket mer till tals och har stor kraft i mötet med dom som gått vidare.
Alla hittar ju sitt sätt att arbeta, som känns bra. Händer förstås att det inte blir aktuellt med tarotkorten alls, t ex om det kommer föräldrar till ett barn som gått bort. Dom brukar ha största behovet av att få kontakt med sitt barn och då lägger jag förstås koncentrationen helt där. Allt beroende på situtionen och vad klienten mår bäst av.
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus
Ja, alla jobbar nog olika. Jag själv är fortfarande lite hård med mig själv och vill göra skillnad på vad som är från andevärlden och vad som är min egen intuition. Har inte jobbat lika länge som Trisha så jag arbetar som jag är skolad fortfarande.
Jag säger inte att det ena är mera rätt än det andra, bara hur jag valt att jobba och vad som känns bäst för mig.

#6ja. för jag menar det du har i mediala gåvor kan ju inte påverka korten jag menar det hänger ju ihop med intutionen tarotkort eller beror det på vilka gåvor man har??så jag håller med dig trisha där..att det inte blir katastofalt…man är den själ man är….och en annan fundering….om att lägga framtidskort i tarot.. om man nu har de gåvorna så behöver man ju inte korten..för du kan ju utan dem kunna ställa framtiden eller..då nu. och framtid….eller har jag helt fel och blandar ihop?
ja och tur är väl det att vi jobbar olika.jag det ligger ju kanska nära detta här

#6 - Jo, jag känner som du Trisha när det gäller taroten. Jag är inte heller nån "intutionspolis" när det gäller detta….
Och ska jag vara ärlig så tror jag inte heller att det är så där superviktigt om det är en länkning kombinerat med intution, om läggningen stämmer vill det säga…..
Intuitionspolis?
Jaha, mycket har man blivit kallad för men det här var nåt nytt. Försökte bara beskriva det på ett enkelt sätt. Nåja, sov gott det tänker jag göra i alla fall.

#10 - Oj, nej det var inte menat som något argument mot dig Happy! Det var helt och hållet riktat till Trisha! 
Jaha. ok jag trodde det. Tack för klargörandet.
när jag har sittning gör lyssnar jag till rösterna och frågar andarna dom dyker automatiskt upp och visar för mig som en film nästan ..
om jag lägger kort som jag inte ofta gör , för det e jag inte så duktig på , så lägger jag kort samtidigt som jag pratar talar jag om för den andre att kortet kommer visa så här , exakt som jag prata bara att det blir som en bild på kort ..
men många jag träffat älskar att man lägger kort för dom tror att det är häftigare coolare och grejer =) haha .. men
när jag börjar mitt utan kort alls , så e jag coolast så det e lungt =) …
hehe näe men jag tror ju att om kan vill köra med kort vid eller innan , efter en sittning så e det väl upp till var och en vad som funkar bäst , så länge man kan hjälpa så gott man kan . för det är väl det vi är till att hjälpa så mycket vi kan när vi hör ett rop …(kallning)

När jag använder min lek så går jag först på min inre känsla jag har,visst korten i sig behöver jag igentligen inte men för mig som är "ganska ny" på de mediala gör korten mig mer säker då ja känner att den inre rösten inte riktigt följer med. Boken man har oftast med sig till leken använder jag inte.. pga de förvirrar o stämmer inte alls för mig utan går på kortet o vad kortet säger mig.. så varje lägning betyder korten annorlunda.. de som syns först är de ja läser av..