Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 1130 ggr
scheniqva
0

Dröm och bild ?!

Hej Jag har en dröm och får fram en bild om och om igen , om en liten flicka som blir sexuellt utnjytjad , jag ser huset framför mig , hur hon ser ut och mannen som utsätter flickan lilla .. men jag kan inte förstår vart allt det pågår , flickan är bara sex år gammal jag vill hjälpa henne men jag kan inte ? vet inte vad jag ska göra ..?

den här drömmen kan försvinna ett tag och sedan komma tebax några månader efter , men i mellan åt kan jag få bilder i mitt huvud om vad som pågår ..

jag kan höra när hon kallar på hjälp , det värsta är att jag hör men kan inte göra något , jag försöker  gå in i det hela mer , men det går inte , allt jag får fram , flickans utseende och färgen på huset …bil , trägård och allt .. men kan inte se något regesterings nr på bilden .. och brevlådan existerar inte .. jag vet inte hur jag ska hitta henne , det som gör det ännu svårare är att flickan som blir utsatt blir utsatt av sin styv pappa ..det e så obehagligt , nån som kan hjälpa mig `?

Elisabeth-J
0

Om det här är en sanndröm du har om någon flicka som lever någonstans och blir utsatt så är det jättesvårt att kunna hjälpa dig med att hitta henne. Drömmen kan ju också symbolisera dig själv, det kan vara något i ditt undermedvetna som du bearbetar. Det behöver inte betyda att du i verkligheten har blivit sexuellt utnyttjad som barn, det kan vara andra övergrepp som du kanske har fått vara med om.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

scheniqva
0

Elisabeth jo jag förstår vad du menar , men jag vet att det är en sann dröm också . det är inte en dröm bara utan det pågår i verkliga livet .. tack i alla fall

Elisabeth-J
0

#2 Ok, men vad jobbigt och frustrerande att få en sanndröm om någon du inte vet vem det är. Jag vet inte hur du kan göra mer än att be om klarare drömmar för att veta hur du kan hjälpa henne. Hoppas att du får mer klarhet för det kan inte vara roligt om det här händer, man känner en sån maktlöshet när man inte kan göra något.

Kram

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

scheniqva
0

Ja det e sant. ja jag mer om mer klarhet när det gäller den här drömmen , men eftersom jag inte haft någon mentor förr än nu , så har jag inte kunnat koppla bort vissa saker och förstå när jag får klarheten .. ( om jag nu fått den ) …

men jag får öva , nu när jag ändå har hjälp …

tack Elosabeth

kram

Happyspirit
0

Hej Vännen! Min första tanke var precis som Elisabeths, att det kanske är något som du bearbetar. Men om det är så som du säger att det är något som pågår så är det ju jättejobbigt att få en sådan information och inte kunna göra något åt det.

Mitt råd till dig är att försök be din vägledare att inte släppa fram sådan här information till dig. Jag har en guide som jag kallar för min "dörrvakt". Du har också en sån!Flört Du får ta dig ett ordentligt snack med den guiden och säga att om du inte kan få en information som kan vara till nytta och om du ändå inte kan hjälpa personen så får de helt enkelt stoppa en sådan här information. Eller göra den tydligare. Själv skulle jag nog föredra det sistnämnda. Men det väljer du själv.

Kan inte vara roligt att få en sådan här information och inte kunna göra något åt det. Jag hade också så tidigare. Men jag får den inte längre tack och lov.

Blir i alla fall illa berörd av alla barn där ute som råkar illa ut. Det finns så många. Såg en film i går som berörde mig väldigt mycket. Det var en film om Edith Piaffs liv. Jisses vilken fruktansvärd uppväxt. Jag är fortfarande lite omskakad efter den filmen.

Kram/Happyspirit

scheniqva
0

Happyspirit min mentor.. som jag nämde här för elisabeth , kan ju vara att jag fått klarare besked men jag inte riktigt fattat det , du vet själv jag e lite efter när det gäller min gåva och sätta på stänga av . och som du sagt , jag glömmer i bland bort varför jag har två öron och en mun .. bara när jag e nyfiken som jag kommer ihåg .. men men .. :)

tackar tackar

Happyspirit
0

Hahaha! Jadu den där nyfikenheten ställer till det för många. Man vill inte stänga av helt enkelt för att man är rädd att missa något. Men som jag sagt tidigare är det mycket viktigt att man stänger av kontakten när man inte jobbar eller tränar. Informationen blir tydligare då när man väl öppnar upp det blir liksom mera fokus på det man gör. Så man inte plockar upp information lite här och lite där hela tiden. Då blir allt en salig röra bara.

Så sluta var så nyfiken *Blink*

Kramis/Happyspirit

scheniqva
0

jag ska sluta vara sjuk , haha .. eller nyfiken ( heter det kanske )!

skämt å sidor ..

jag förstår vad du menar jag har börjat lära mig lite att stänga av , i går tänkte jag nu sätter det igång igen , när jag väl stängde av några minuter tidigare , men sen  var jag liksom , nej orkar inte vägrar sätta på , och hörde dig igen , e du nyfiken kan du lika gott ha huvudvärk ! !

kramar tack för du finns =) du e underbar

Happyspirit
0

Skrattande Bra jobbat!