Saknaden efter min mamma.
Min mamma var en kvinna med oddsen i mot sig, Efter flera års sjukdom så verkade det som om att allt höll på att vända. Efter den svåra tiden så förnyade hon och pappa sina löften i kyrkan, Hon var så lycklig. Hon hade precis arbets tränat och skulle börja jobba på "riktigt".
5 september det är en dag som etsat sig fast i minnet. Jag var på personalmöte när min man knackade på dörren och talade om att mamma hade fått en stroke. Då kändes det som om någon knuffade ner mig i ett svart hål.
Åkte in till sjukhuset och där var hon. Halvsides förlamad och fått afasi (tappade talet). Det kändes som om jag inte kunde andas, För innerst inne så visste jag att hon aldrig skulle bli bra igen. Min stackars fighter till mamma.
Ringde till min chef och talade om att jag ville börja jobba för mamma när hon kom hem från sjukhuset. Jag jobbar som personlig assistent åt handikappade personer. Så jag "visste" att hon skulle hamna hos "oss" när hon kom hem.
Började att jobba med mamma och det kan jag säga är det bästa jag har gjort i mitt liv. Det året som jag var assistent åt henne känns som det mest meningsfulla arbetet jag haft. Det var en självklarhet att jag skulle jobba där för hon hade ju uppfostrat mig och tagit hand om mig och då hade jag chansen att få ge tillbaka.
Afasin var det som tillslut gjorde att hon blev dålig. Hon kunde inte tala om vart hon hade ont, Och krafterna försvann ifrån henne. Desperat sökte vi läkare om och om igen men vi kom hem med pencillin som inte hjälpte. En dag så ringdes distikt sköterskan ut och hon såg att det inte var bra med mamma. Hon ringde efter ambulans och pappa ringde efter mig. Jag åkte med upp till sjukhuset.