Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 973 ggr
hinzidi
0

Noen som har opplevd Apport?

Da jeg var på workshop hos Marion Dampier-jeans i vår, lærte vi litt om de forskjellige typer mediumskap.

I notatene mine står det endel stikkord, hvorav Apport og Asport er to av dem, innunder fysisk mediumskap.

Apport- gave fra spirits.

Asport- transportation.

Noen som har opplevd Apporting? Å få en fysisk gave fra en annen dimensjon, må jo være toppen av alt, he he. Å oppleve manifestasjon.

Jane-Lyzell
0

Nja, nu är det ju inte riktigt så att Apporter och Assporter är föremål  som kommer ifrån någon annan svär: -) Det är föremål som tas från någon annan plats(fysiskt) och in i cirkeln eller föremål som tas ut ur cirkeln!

I båda tillfällena så dematrialiseras föemålen för att materialiseras igen i eller ur cirkeln.

Och Ja , jag har upplevt både Apporter och Assporter:-)

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Meroryan
0

#1 Spännande! Kan du berätta mer?

hinzidi
0

#1, takk Jane, for at du kommer inn og forklarer mer om begrepene. Det er kjempespennende. Som jeg syns alt om mediumskap er :)

Det handler altså om ting som blir borte, men som kommer tilbake igjen, på en annen plats? altså en forflytning.

Tex inne i en sokk, he he. Det var et eksempel som ble tatt på workshop'en. Og man diskuterte hvorfor ting "alltid" kom tilbake litt fordekt, som tex inne i en sokk.

Jane-Lyzell
0

#3 dessa förflyttningar är inte riktigt samma sak - det är okontrolerade flyttande av saker  kan finnas många förklaringar på detta, utan att det är assporter eller apporter!

Kan vara telekinesi eller ha naturliga andra förklaringar! vist spelar andevärlden oss ett spratt ibland med att förflytta föremål i vardagen - men det behöver inte vara materialisation eller dematerialisation inblandat i detta! Det som är är att de i sådana fall alltid betyder något! alltså något de vill göra en uppmärksam på!

Assporter eller Apporter sker i seansförhållanden under kontrolerade former!

Vänligen Jane

Jane-Lyzell
0

#2 Assporter eller Apporter är alltså fysiska föremål (eller männskor) som andevärlden kan hämta in eller ur cirkeln. Apporter är vanligare en Assporter!

Andevärlden tar in ett föremål som ingen äger(tappade föremål etc) eller ganska vanligt växter!(blommor)för att få dessa igenom väggarna dematerialiseras de och materialiseras ihop igen inne i cirkel rummet! Minni Harris (fysiskt medium) hade många växter som Apporterades in under hennes seanser!

Vänligen Jane

Jane-Lyzell
0

Är det fler som upplevt Apportewr eller assporter i sina cirklar?

Vänligen Jane

Zariah
0

#6 Jag var ju med på en fysisk seans i somras och då vi fick uppleva en apport. Glad Det låg en liten plast kotte på golvet. :-)

Jane-Lyzell
0

#7 Javist var det detFlört vist känns det alltid lite kul?

Zariah
0

#  Ja det känns jättekul! Glad Det var roligt när vi fick se vad andevärlden hämtat in. :-)

Meroryan
0

Jag är jättenyfiken - hata mig om ni vill. Hur går det till? Sitter ni i en ring och så landar objekten mitt ibland er, eller får ni leta efter dem i hela rummeJag läser vad jag skriver och förstår om det låter skeptiskt, men det är inte alls min mening, jag är ärligt och uppriktigt intresserad.

Jane-Lyzell
0

#10 när det är en Apport som i detta fallet brukar de synas ganska så direkt i mitten av  cirkeln - man får ju naturligtvis syna seansrummet - ja man sitter i Cirkel!

Vänligen Jane

Meroryan
0

#11 ok. Det här snacket om bevisning när det gäller mediala kunskaper - en sådan sittning när den lyckas måste väl ändå vara bevisning nog, även för skeptikerna?

Happyspirit
0

Apportering är något som jag aldrig varit med om. Hoppas fortfarande att jag kan få uppleva detta en dag.Skrattande

Däremot har jag sett och hållt i en sak som blivit apporterad, hemma hos min farmor. Fast det var så längesen jag var liten då.

Meroryan
0

#13 Då vågar jag nog påstå att du har varit med om det. Här hemma är det bara enskilda strumpor som apporteras. ;) Det här tyckte jag var väldigt intressant. Förutom de ställen ni har beskrivit ovan, finns det andra kurser, böcker, nätsidor man kan tillgå för att lära sig mer?

Jane-Lyzell
0

#12 hmn,skeptiker kan nog komma på massor med orsaker till fusk i en sådan Apport - de tror inte på något även om det visas framför näsan på dem - så att de skulle godkänna Apporter som bevis, neej det tror jag inte och orsaken är att en skeptiker(menar dom riktigt fanatiska) alldrig kommer in i sådana cirklar och skulle dom göra det så händer förmodligen ingen ting - då deras negativa sinnelag förmodligen förstör harmonin i hela cirkeln!Då det är av kärlek och harmoni man kan åstadkomma dessa fenomen!

Cirklar är kärlek tillsammans, både med andevärlden och sittarnaGlad

skeptiker har inte detta - de älskar  inte sig själva och ännu mindre litar på någon! alltså deras negativa vibbration förstör harmonin i en cirkel - därför så viktigt vilka som sitter i en cirkle och att de harmoniserar!

Vänligen Jane

Jane-Lyzell
0

#13 Vad härligt - hon har den fortfarande kvar? det som är med Apporter är att de helt plötsligt bara kan försvinna igen, alltså upplösas eller återgå till där de fann det eller flyttas till någon annan cirkel.

Vänligen Jane

Meroryan
0

#15 Jo, det både vet jag och kan förstå, det räcker ju att stå ijämte en skeptiker på bussen för att hela dagen ska bli förstörd. (nästan iallafall) Men videofilma, kanske?

Jane-Lyzell
0

http://video.google.com/videoplay?docid=4547643599106427733

Minni Harris cirkel:-) finns apporter med där!

Varsegod Vänligen

Jane

Happyspirit
0

#16 Nej Tyvärr och jag är så ledsen för det. Det här hände innan de gick med  Jehovasvittnena. Och då fick de göra sig av med den här saken. Ja, vittnena är väldigt rädda som ni kanske vet.  Men det var en sticka som var som en tändsticka fast lägre och krokigare. När den kom till Farmor brann den på toppen och föll ner vid hennes fötter och slocknade. Så den var svedd på toppen när jag såg den. Helt otroligt. Jag hade så gärna velat ha den kvar. Men det kanske är som du säger Jane, man kanske inte få behålla sådana saker. Jag vet inte hur de gjorde sig av med den eller vart den tog vägen.Skäms