Intuitionsövningar
Det är många här på forumet som gärna vill öva på olika sätt och jag har tänkt att starta en ny träning för er som vill delta. Alla som vill får vara med, även om ni inte tror att ni kan, våga prova på.
Det går till så att en person väljer en bild som jag lägger in, bilden kan föreställa vad som helst. Genom att titta på bilden så kan ni förnimma saker genom bilder, känslor o.d. Ni kanske ser saker i själva bilden. Tveka inte på det ni upplever, minsta lilla detalj kan ha en stor betydelse.
Skriv då allt som ni får in och om det är saker som ni känner att ni inte vill skriva i tråden så skicka ett pm.
Jag avslöjar inte vem personen är förrän ni är klara, när det är klart så får ni feedback.
Jag startar detta senare idag så en ny tråd kommer sen med en bild.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Vilken bra ide´. Det känns helt kanon!
Vilken bra ide´`! Kram Liv

Spännande!!! När lägger du in bilden?
Ska bli spännande att se om man lär sej något för jag är inte bra på bilder!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Låter intressant! :)
Verkar kul att få försöka! :)
Vilken kul grej, det skall bli jättespännande…..väntar med iver

Det ska bli jätteroligt att få pröva på. Väntar också med iver.

Vad roligt att ni gillar det :)
Alldeles strax kommer tråden ut :)
Elisabeth

#10 Stor kram tillbaka!!!
Med förändringen så har det bivit långsamt och det sker saker här bakom våra ryggar där medlemmar som inte gillar mig eller forumet sänder runt en massa pm till medlemmarna här och får dom att tro en massa saker. Det är förståerligt om medlemmar blir osäkra men jag vet att många inte bryr sig också. Det kommer dessutom snart ännu mer roligt material här ;)
Elisabeth
Det var tråkigt att höra om denna spridning om olika saker, jag har inte fått något än iallafall, och skulle det vara så, så tar jag det med ro, för såpass bra känner jag det seriösa folket som är här, och dig, att jag skrattar bara åt det om det skulle dyka upp….
Nej det jag menade var bara det att det inte har blivit någon riktig fart på den goa stämmningen än, men det har nog med att göra att alla är lite låga kanske p g a det nya, och att det har varit semester….jag hoppas det iallfall, för det vore för tråkigt annars….
Härligt att det blir nya saker iallafall, nu blir det jag som försvinner kanske då och då, men det beror på om vi åker iväg någonstans nu när gubben fått semester…inge annat….
kram/Eija
Jag beundrar alla er som ser så mycket i alla dessa bilder som har med intuition att göra. Hur får ni fram allt? När jag tittar på en bild så ser jag bara rent tekniskt hur den är tagen. Visst kan jag fantisera till en berättelse, men det är ju inte meningen. Har ni några tips vad det är man skall tänka på? Det är likandant när telefonen ringer. Jag försöker gissa vem det kan vara, men det blir fel varje gång. Hur kan man öva upp sin intuition? Tacksam för hjälp. Gabor
Kan bara berätta hur jag gör (men jag är helt grön på området). Jag sätter mig stilla och ostört, försöker tömma huvudet på aktiva tankar. Sedan sätter jag mig och "tomglor" på bilden. I det läget dyker det upp nya tankar i huvudet, ibland ser jag färgskiftningar som verkar "tala till mig" eller formationer i själva fotot visar på något osv. Det är ganska luddigt, men hittills har det gått ganska bra vid det få försök jag gjort.
Den viktiga biten är att koppla bort sitt eget gissande och logiska resonemang. Det är griskört för mig om jag ska försöka aktivt tänka vem som ringer.
Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

spännande jag brukar vara bra på att känna på mig saker och ting