Det okända 8/10
Kvällens avsnitt: Del 4 av 12. Magnus Hellström bor i en tvåa i centrala Borås. Kort efter att han flyttat in märkte han att allt inte stod rätt till. Knackningar, steg och liknande fenomen är vanliga och en gång blev han fasthållen i sängen av något. Mediet Lena Ranehag försöker hjälpa Magnus.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Kvällen är bokad för detta avsnitt!:)
Samma här!
Känslan av att bli fasthållen i sängen av något har jag upplevt många gånger, ända sedan jag var barn. Ibland är det väldigt otäckt. En förklaring som jag har fått genom åren är att det kan bero på Sömnparalys, ett tillstånd som man tydligen kan hamna i när huvudet har hunnit vakna men inte kroppen.
Är det någon som kan mer om det?
Skulle vara intressant att höra vad ni andra vet om det och hur ni ser på det som en tänkbar förklaring.
Själv är jag lite kluven för jag upplever ofta beröring samtidigt. I dom fallen så känns det som att det är något annat som sker än Sömnparalys.
Det ska iallafall bli spännande att se vad Lena Ranehag kommer fram till! :)

#2 Det finns ju en hel del artiklar här att läsa, här är en av dom:
Förlamande tillstånd
Elisabeth
Fin artikel! Tack Elisabeth.
Rädslor sätter tyvärr stopp för så mycket. När jag gick på meditaton så fick vi ibland träna på att gå ur våra fysiska kroppar. De övriga deltagarna knallade in och ur sina kroppar och var så lyckliga och begeistrad över det medans jag var alldeles för feg.:( Jag har alltid varit rädd för att jag inte ska hitta tillbaka- men rädslor är till för att jobbas med! Så jag får väl se vad som händer nästa gång.:)
Jag känner mig alltid så upplyst här på ÖN :)
Tack elisabeth, kvällen är bokad vid teven!!! Måste handla popcorn 
Många Goa Kramar
Annisangel
Ja vad härligt det är med onsdagar….:-)…..myser upp oss i soffan då!
Kram Sanna
#6 absolut…=) glöm inte te eller en varm kopp choklad!!!! 
Många Goa Kramar
Annisangel

Får inte missa idag då när det är Lena ranehag..bäst jag ställer alarmet på mobilen..
Vilken tid är det?? får inte missa det denna gången med!!

#9 kl 20 på tv4+
bra program, men varför skulle han hålla sig ifrån den där satanistiska boken som det första mediet hade pratat om? Det fick man ingen förklaring på.
Såg ni programmet efter? De kanadensiska damerna är så gulliga tycker jag och duktiga. En tonåring hade haft med sig en anhörigande från kyrkogården……..just den detaljen är jag lite tvivlande till……
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Rättelse TV bolaget som producerar serien är Canadensiskt. Damerna är antingen inflyttade till Canada, eller Britter. Men tanke på deras språkbruk.
Sen som invand Canuk, så benämner man Canada som C, och inte med K. Men det är lite av ett försvenskat påbrå.
Jag somnade och vaknade tre gånger under Det Okända, så typiskt när man verkligen vill se något! :(
Är det någon som vet när det går en repris? Jag skulle vilja göra ett nytt försök isåfall. Glad för Svar!:)

#13 Reprsen är på lördag kl 18.00.
Elisabeth
#12 Dagens rättstavningstips:
Enligt svenskt språkbruk (och Svenska Språknämndens m. fl. rekommendation) stavas Kanada med k. Tanterna är säkerligen britter, med litet b.
Underhållande är de i vilket fall som helst. Särskilt imponerande tycker jag deras förmåga att teckna i förväg är. 
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen