Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: andlighet
Läst 2083 ggr
stene
0

Självmördare

jag blir konfunderad när jag läser/hör, att om man tar sitt eget liv, kommer man inte till den underbara andra sidan. Istället återföds man ganska omgående. Ändå har jag känt av en nära släkting som tog sitt eget liv. Han finns alltså fortfarande i min närhet. Att det är den personen är jag säker på, för han är den ende rökaren i min närhet som har dött. Jag känner alltså röklukt. Vem är det som bestämmer att man inte får dö på ett visst sätt, men alla andra sätt går bra. Är man död kan man väl kontakta levande människor, oavsett dödsorsak. Vad tror/vet ni.

Stene

[Hellas]
0

Jag har varit i kontakt med personer från andra sidan som själva valt att gå över till andra sidan och de har absolut kommit till ljuset, dessa personer har dessutom befunnit sig där i flera år så jag säger som du, är man avliden så kan man ta kontakt oavsett dödsorsak.

Jag tror att tron på detta med att själar omgående föds om utan att hamna i ljuset har med religösa aspekter att göra.

Happyspirit
0

Hej Stene! Jag vet inte vad du fått den informationen ifrån. Om att de som gör självmord återföds på en gång. Min erfarenhet säger att det inte är så. Har mött och förmedlat många som tagit självmord.

Katarinaj
0

Fick också höra detta alldeles nyligen, att om man tar sitt eget liv, får man vända vid "Pärleporten" och återvända direkt för att "födas" på nytt.

Jag hade aldrig hört det tidigare!?

hinzidi
0

Det er dette som gjör at jeg av og til kan lurer litt på infoen som medium forteller . Noenganger virker det som de tolker selv, at alle setninger som kommer ikke nödvendigvis er fra avdöde, men mediummets egne filtere används for att tolka info. Jeg er en person som har många undringer, og som önsker svar från dom på andra sidan, inte från mediummet.

Min forståelse er at när en dör for tidligt, altså för man har planerat det, så kommer man til andra sidan, men kanske arbetar der istället, med dom ting man egentlig skulle göra her på jorden. Läringer, utviklinger. De ting man ikke oppnådde her nede, fordi man gikk over för tidligt, gjör man der? För man kommer videre igjen, i sin egen sjelsutvikling. På det settet kommer man inte undan.

stene
0

svar till Happyspirit.

Jag brukar till på Montel show. Han har ofta med ett medium som heter Sylvia Brown. Hon verkar väldigt duktig och jag har köpt några av hennes böcker. Där står just detta, att man åker direkt tillbaka in i en kropp för att födas på nytt.

[Hellas]
0

#5 Just ja, jag har suttit hela eftermiddagen och funderat på vart jag själv läst detta för många år sedan och pendalde mellan tre olika medium och Sylvia var en av dem.
Jag tror återigen att detta har med religon att göra.

Jane-Lyzell
0

säger bara en sak om Sylvia browns teorier SkrikandesTyst talar mer om hennes egna rädslor en om några verkliga tillstånd:-(

Alla kommmer till andra sidan oavsett döds orsak:-)

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Mizzi
0

Jag har också läst böcker och sett henne på tv, och mycket av det hon säger är lite konstigt men jag tror nog också det finns "religösa" orsaker bakom hon är ju själv troende efter vad jag förstått.

Det skulle i så fall betyda att min bror lever någonstans på jorden och är 13 år gammal nu.

Men jag är väldigt säker på att det var han som kom fram under en "träning" som några kursdeltagare hade här på Ön där jag var med som testperson.

Och hur skulle han ha kunnat göra det samtidigt som han lever här på jorden i så fall ?

Så jag köper absolut inte allt hon säger.

Elisabeth-J
0

Jag har varit i kontakt med ett flertal som har tagit livet av sig och ett par av dom kände jag väldigt bra när dom levde. Jag har inte märkt någon skillnad mot andra dödsorsaker. En av dom hade det jobbigt ett par dagar då h*n hade ångrat sig strax innan h*n dog, denne ville inte egentligen så det blev lite tufft men h*n är kvar på andra sidan och kommer då och då för att hälsa på och berätta en del saker. En av dom jag kände dog för 24 år sen, en annan för 16 år sen och båda finns på andra sidan fortfarande :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

stina63
0

Visst kommer dom till andra sidan även om dom har tagit sitt eget liv. Men vad jag har fått reda på de, kan jag inte svara på alls.

signemo
0

Är övertygad om att de finns på andra sidan. Varför skulle de inte vara det.

Var rädda om varandra

Erika-A
1

Den teorin som Sylvia Brown uttalar sig om ger jag inte mycket för. Har själv mött många som tagit sitt liv och visst befinner dem sig i andevärlden. Man kommer dit oavsett om man själv har tagit sitt liv eller varit en elak människa. Däremot kanske folk här använder det som skrämselpropaganda för att man inte ska välja den utvägen?
Vad jag fått till mig så behöver dessa personer som tagit sitt liv extra stöd i andevärlden för att bearbeta jordelivet som dem valde att förkorta.

Happyspirit
0

Ok, då förstår jag. Sylvia ja. Jag köper inte hälften av hennes teorier dock.Cool Har också sett Montel show. Den skrämmer mig. Tycker hon verkar ganska trött på sitt jobb ärligt talat. Tycker hon verkar ganska trött överhuvudtaget. Och jag är mycket tvivelaktig till hennes snabba svar om tidigare liv och allt möjligt. Känns mera som en show än seriöst.

Mina känslor om programmet och då har jag varit väldigt snäll.Oskyldig

Eija
0

Jag håller med om att dom som har tagit sitt liv absolut kommer till andra sidan, och behöver inte alls födas om på en gång….

Jag träffade min bror nu när jag var på senansen med Anders…och han tog sitt liv för 7 år sen…så inte har han blivit återfödd än…

kram/Eija

Happyspirit
0

Min kusin som tog sitt liv för 93 finns fortfarande kvar i andevärlden. Tror jag. Senast jag hörde av henne var i alla fall för ca. ett år sen!Skrattande