OT. lång väntan i icakön
Ja efter att lämnat av barnen på dagis och skola, så var man tvungen att åka till Ica butiken. Väl där ungefär 2-4minuter i 8 innan Ica öppnade så stod det två tanter utanför och väntade. Kön växte sig lång. Rätt så kul i ett litet samhälle med 31000 invånare.
De tittar på sina armklockor, "ja det är förskräckligt, klockan är 8 och de har inte öppnat än, oj oj, vad illa det kan bli."
En minut över 8, tittar på klockan igen, "ja, oj oj, öppnar dom inte snart, oj så förskräckligt, vi måste absolut hinna in först." Tankarna går till Gekås köerna. "Men vad dom släpar fötterna efter sig kan dom inte skynda lite så vi kan komma in."
Med tanke på hur tidigt då må vara uppe så står de alltid först i kön. Innan öppningsdag på det hela. En försvenskad tillvaro i Pensionsålderns tid.
Visst är det fascinerande! Har också stått tillsammans med gamlingarna utanför en gång och väntat på att affären skulle öppna på morgonen. Som galopphästar (fast lite mindre energiska) i båset innan utsläpp…
Fast vet du, jag tror ju också att de varit vakna jättelänge redan, men tänk om mjölken är slut till morgonkaffet! Då måste det ju vara snudd på panik. *ler*
Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.
Kanske det är gårdagens bullar som säljes till lågpris som hägrar
flås, flås
Ha ha ha
något att se fram emot!
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

Äldre personer är ofta väldig morgonpigga, stiger upp tidigt och kanske går till butiken för att handla tidigt så har man det gjort. Mång butiker har ju nybakat bröd på morgonen vilket är så supergott, kanske en del vill ha det färska brödet till fikat :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Roligast är ändå att tanterna som står längst fram ser ut som om de står och varvar upp kundvagnen - som grabbarna på moppe brukar göra. *fniss*
Amor vincit omnia
He, he. Intressant fenomen det där!
Vänta bara, kan se det framför oss. fräsa fram på bakhjulen å styla. slå handväskan på folk som tränger sig före i kön, i skön galenskapar anda.
Det finns även en social betydelse, de vet att de är för tidiga, tanterna och farbröderna, men det ger dem en möjlighet att träffa lite folk, även om det kanske inte blir så mycket sagt så är det ändå mycket värt för dem.
Jag var irriterad häromdagen när jag, på min korta lunch, skyndat ner till banken för att växla till lite Euro. Självklart var det pensionsutbetalning just den dagen och jag tror att alla stans pensionärer var där under lunch då bankpersonalen är minimal.
Jag kände förstås att "kan de inte gå på annan tid än lunchtid" fmen sedan skämdes jag pyttepyttelite, de går förstås på lunchtid just för att det tar lite tid, de får en möjlighet att sitta ner på en stol och ljuga lite med en annan gubbe eller tant, de får tiden att gå helt enkelt.
Att vi som jobbar då blir drabbade på vår lunch, ja det är förstås inget de tänker på.

Jag hör till pensionärernas skara sen många år.
Skulle aldrig falla mej in att stå i nån ICA-kön före åtta på morgonen. Då sussar jag så gott i min säng, kanske ligger och läser tidningen i lugn och ro innan jag vid 9-tiden i sakta mak lagar min frukost. Det är något att se fram emot för er alla.
Banken besöker jag inte heller, gör mina bankärenden på internetbanken.
Det känns gott att jag inte hindrar nån jäktad, yrkesarbetande småbarnsmamma i mat- och bank-köerna.
Ha det gott alla.

Detta påminner mig bara om hur onödigt stressade vi är i vårat samhälle..vad gör det mig att tanter och farbröder står i kö utanför affärn innan öppningsdags..?
Jag har haft många trevliga pratstunder med många av de,passar ju på att handla ibland när jag gått av jobbet på morgonen och jag vill handla med mig mjölk hem..
De blir bara så glada av att någon pratar bort en stund med de!
Jag har med åren lärt mig att tycka mer om äldre människor än jag gjorde förr.
Men när en tant före mig i kassakön en dag tog upp en påse mynt för att få dom växlade till sedlar och kön bara växte… då tog jag ett djupt andetag…till
Och när den gamla tanten som gick över övergångsstället i lugn och ro stannar och tar upp en mobiltelefon då skrattade jag som bara den.Det såg för härligt ut.
Haha jo man vet vad som väntar en själva när man hamnar i pensionsåldern..