Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterifokussajten
Läst 2746 ggr
Trisha
0

Medlemsundersökning

Med anledning av diskussioner som nu varit här på ÖN, så tänkte vi köra en liten undersökning vad ni som är medlemmar gillar här på forumet. Denna undersökning kommer att ligga till grund för hur vi sedan utformar olika trådar i framtiden.

Det är viktigt att så många som möjligt är nöjda med utformningen av ÖN, då medlemmarna är hela ÖN:s existens.

1. Vilken form av tråd tycker du är mest intressant?

2. Vilken tråd får dig att gå in gång på gång för att delta med inlägg och också läsa andras?

3. Är du intresserad av trådar med försvunna saker/varelser?

4. Vill du ha dessa i egna trådar eller under samlad tråd "Försvunna saker" "Försvunna levande varelser"?

5. Vilken typ av artiklar skulle du vilja ha mer av?

6. Är det något du saknat/saknar på ÖN, vad gäller diskussioner och ämnen?

7. Övriga synpunkter & önskemål?

Vi hoppas på bra respons här så vi kan fortsätta växa med glädje och inspiration! Eftersom detta är ett öppet forum, så ber vi er svara här i öppna tråden så att alla kan ta del av synpunkterna.

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Aimosdotter
0

Har inte hängt här så många veckor men Glad….

Andlighet, medium, andar/spöken, kurse, Meditation, mässor, Boktips, mm…

2. Vilken tråd får dig att gå in gång på gång för att delta med inlägg och också läsa andras?

Gång på gång.?.. har inte hunnit, finns så mycket att läsa innan jag får favoriter

Det är ju intressant om man får veta när/om de/den kommit till rätta.

4. Vill du ha dessa i egna trådar eller under samlad tråd "Försvunna saker" "Försvunna levande varelser"?

Tycker att en samlad vore bra.

Vet ej

vet ej

Har som sagt inte varit med så länge men jag tycker att det är synd att inlägg plockas bort (känns det som) "hur som helst". Kan ju ha fel… Är det så att inlägg anmäls som stötande för att sedan granskas och därefter plockas bort om det är nödvändigt, eller tas de bort direkt?

Jag tycker att det är nyttigt med tankar och synpunkter som inte är som mina egna just för att man alltid kan lära av dem. Jag får ju möjligheten att söka vidare om det är bra eller dåligt.

Nu menar jag inte personangrepp och rena elakheter!

Älskar när det är hög till tak!

Kram!

Ad

xinluo
0

1. Där det berättas om olika övernaturliga upplevelser vi varit med om. Där vi som är "nybörjare" kan få hjälp att tyda en upplevelse. Det finns så många duktiga människor här på ÖN som man kan "bolla" med Skrattande

2. För mig är det olika. Den senaste var trådarna om Zedd. Då kände jag att de enda vänner som fanns i min närhet var just här på ÖN, Här fanns de som förstod att även jag sörjde Zedd trots att vi inte träffades IRL.

3-4. Bra om de är på olika trådar.

5. Kan inte komma på något just nu. Men ni har ju många intressanta artiklar som jag läst.

6. Positiva tråden, men den kom tillbaka. Skrattande

7. Får tänka vidare på det

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Tatsu
0

1. bilder, upplevelser, de dagliga inläggen som återkommer efter datum,roliga berättelser
2.Händelser och en del privata ej övernaturliga saker
3. Ja det är intressant
4. Gärna under samlad rubrik men kanske fördelat på saker och personer, djur etc
5.Upplevelser och övernaturliga där man kan ställa sina frågor när man är lite rädd kanske och inte vet vad som händer.
6.Saknat vet ej men ibland blir det mycket likadana trådar men det är ju bara att hoppa över men behöver inte läsa allt.Sedan är det roligt när det dyker upp roliga saker så man får skratta lite mitt i allvaret.
7. Ibland känns det som om det är bara en liten grupp som skriver  och svarar varandra och man känner sig "utanför".

Men jag gillar denna sajt annars skulle jag inte titta in här varje dag om än jag inte kanske hinner med att skriva varje gång.

Tatsu

Manni
0

Jag slår ihop fråga 1 och 2 då jag tycker de hör ihop. Jag tycker om den stora variationen här på ÖN. En del dagar läser jag alla trådar, medan jag andra dagar endast läser de rubriker som fångar mig.

Jag gillar trådar med personliga upplevelser, drömmar, frågor av alla de slag o.s.v. Kan nog inte bestämma mig för någon form av tråd som är mer intressant än andra. Det beror på dagsformen.

Ja. Ibland vill jag försöka hitta något själv och ibland har jag även bett om hjälp med något försvunnet.

Jepp, jag vill ha en samlad tråd. Eller gärna två, en för saker och en för djur. Främst vill jag ha det för att det blir lättare att hitta dessa trådar när de ligger på en bestämd plats. Ibland kan dessa trådar trilla ner så långt att de enda nya inläggen består av *putt*. Det slipper man med en fast gemensam tråd.

De övriga frågorna får jag svara på senare, för nu måste jag skynda mig iväg. :)

Marina2
0

Upplevelser,andar och energier.

Se ovanstående.

Nej. Men bra att de finns för de som är intresserade.

4. Vill du ha dessa i egna trådar eller under samlad tråd

"Försvunna saker" "Försvunna levande varelser"?

Under samlad tråd,saker och varelser för sig.

Det finns många bra artiklar här,så mer av liknande!

Kanske lite mer om småfolket?

Respekt och omtanke,trevligt bemötande i de olika diskutionerna,att tänka på.

NancyAlke
0

De där det diskuteras om saker som gör att vi kan utvecklas på det mediala/personliga planet. Då menar jag små saker på ett inte allt för djupt plan.

Som ovan, där det verkligen skrivs och diskuteras, inte där det är en halv avhandling i första inlägget och de andra inläggen går ut på att tala om vad duktig författaren av första inlägget är. Där skriver man inte heller, för att man känner inte att man kan göra ett inlägg som är på tillräckligt hög nivå för att det skall vara intressant.

Ja, självklart. Det är ju i dessa trådar man kan se andra utvecklas, man kan se sig själv utvecklas och dessutom används de mediala förmågorna till att hjälpa i smått som stort, vilket väl är meningen.

Nej, det kommer att bli ostrukturerat och mycket kommer att försvinna om det inte är "intressant nog". Bättre att varje sökning får en egen tråd, så att man kan bokmärka och följa upp.

Just nu tycker jag att artiklarna ofta är långa, djupa och "avhandlingslika", sådant som man kan läsa i böcker eller söka på nätet. Korta refererande artiklar, som förklarar för oss som inte vill plöja detta djupa vore att föredra.

Över huvudtaget tycker jag att mycket av det personliga, hemtrevliga som gällde oss "vanliga" har försvunnit. ÖN känns som att det går mot att vara en site för de redan etablerade som vill visa vad dom kan och fördjupa sig i ämnen som inte rör oss "rookies".

Jag vill ha tillbaka det gamla hemtrevliga ÖN där man kände sig som hemma även som "nybörjare" och framförallt kände att man hade ett värde utan att behöva kunna så mycket och ha oceaner av medial kunskap.

reba
0

Ärliga och självupplevda berättelser, och vackra ord och bilder samt tips.

1. Vilken tråd får dig att gå in gång på gång för att delta med inlägg och också läsa andras?

Olika saker, mest när det berör mig och det jag vet något om.

Ja i lagom mängd, och kanske lite styrt under en tråd.

Se ovan.

1. Vilken typ av artiklar skulle du vilja ha mer av?

Gärna mera av berättelser från olika möten, kurser, mässor, seanser och platser, som jag inte själv kan vara med på, roligt med bilder

Nej inte egentligen, mer än att det då och då spårat ur, men tack vare duktiga sajtvärdar har det retts ut, så det viktigaste är väl att den fria viljan och vår andlighet syns och känns.

Respekt är ett bra ord.

Soffe
0

Jag gillar de flesta trådar, men blir lätt uttråkad när det blir för mkt av trådar om Orber, försvunna saker & varelser..

Det beror på vad det handlar om.. Det finns ju många trådar som är intressanta.. Mest om änglar/guider, medialitet, andlighet, healing, tarot, andar, upplevelser..

Nej.. Men jag kan acceptera att det finns..

Helst i en samlad tråd..

Det jag mest är intresserad av.. Se svaret i fråga 2..

Jag vill gärna läsa, att det frambringas mer om medialitet, andlighet i utveckling, tips o råd.. Kan va något mer jag inte kommer på just nu..

Att det blir mer ordning o reda på alla trådar, tycker det känns rörigt om allt möjligt som skrivs.. Känns lite som att det finns för många små sektioner eller vad det kallas.. Kanske vore bättre om det skulle finnas större områden i samma.. Bara en liten tanke som jag inte är riktigt klar över :-/

Sirmerlin
0

Andlighet i allmänhet, inlägg som berör på djupet, själavård.

Råd och rön, inlägg som handlar om diskussioner som påverkar och berör.

Nej, inte allmänt om det verkligen berör en som person. 

Ja helst, då inlägg försvinner i all information, då iFokus länklista är lite dåligt utformad och inte kan utökas.

Intressanta artiklar som utvecklar oss alla, själsligt sett.

Nej, inte för övrigt mer än personer som önskar finna varandra, som samt ligger på samma andlig utvecklingsnivå.

Inga som helst just nu.

rosmarin90
0

Jag gillar diskussioner om allt möjligt inom den andliga sfären.

2. Vilken tråd får dig att gå in gång på gång för att delta med inlägg och också läsa andras? Intressanta trådar, som typ frekvenshöjningen eller andlighet och droger. Jag är periodare när det handlar om att skriva i trådar, så ibland läser jag mest.

Nej personligen är jag trött på de trådarna,

jepp

Artiklar om mediumskap, profetior och olika debattartiklar, Trisha är suverän som skribent så gärna fler från henne,

Jag saknar det som fanns förr när forumet var mindre och mer familjärt. en känsla av gemenskap. Men det är ju svårt att få till nu när vi är över 2000 medlemmar.

lavinia
0

Jag svarar inte på alla frågor men lägger in en kommentar och det är att jag tycker inte att det är nån varm stämmning härinne. det är lite besserwisser syndrom över det hela. Men jag tycker det gnisslar på många håll o kanter, men ändå är man inne o kikar lite då och då. Det känns som en liten grupp i gruppen och att det ni tycker är rätt, och så är det. Det är lite för mycket toppstyrt. Men alla forum kan inte passa alla….

Är med på ett annat forum i Norge och där är det jättemånga medlemmar( så det kan inte bero på det heller) men oj vilken kärlek och omtanke och energi det är där.

Mycket kriktik från mej nu men jag tror det behövs lite mer omtanke och kärlek till varandra om det här ska bli ett riktigt bra forum. Känns som det blivit bortglömt.

Kram Jeanette

Eija
0

Nu skall jag försöka att svara så gott det går…..

1. Att läsa andras upplevelser och berättelser, tips om böcker m.m…som cd-skivor eller dvd filmer om sådant som rör det övernaturliga….
  2. Detta är nog samma som 1. och faktiskt för att se om någon har skrivit ett meddelande…Glad
  3. Intresset ligger självklart i att se om saker/djur kommer till rätta…så visst en del intresserar det mig…
  4. Ja, det kan ju vara enklare för alla, men samtidigt kanske det kan försvinna i mängden…så isåfall får man önska att de som är mediala går in och kikar i dessa trådar….för oftast är det ju akut, när man frågar efter dessa försvunna saker…..
  5. Kanske mer av självupplevda saker som berättas här, och sen har ju Jane kommit in med bra saker från youtube, som senast dessa barn o ungdomar med sina gåvor….
  6. Kan inte komma på något….
  7. Övrigt

Har egentigen inga direkta synpunkter, men vill säga att vissa tycker inte om denna kramattityd som finns här, men för mig skall den vara kvar, för det är ju det som gör att stämningen är så god här, och självklart tycker jag oxå att det skall grattas, skämtas, skrattas och uppmuntras så mycket det går med varandra här på tråden…

Visserligen ligger det lite OT, men vi är ju människor och behöver någonstans att vända oss, och många har kanske inte så många att vända sig till i svåra stunder…och därför känner sig trygga att ty sig hit, för här finns det alltid någon som har råkat ut för samma, och kan därför stödja med att bara finnas….och det tycker jag är medmänsklighet på hög nivå…..

Trisha
0

Jättekul att ta del av era synpunkter! Också så kul att det är flera av er som kanske inte skriver så ofta som valt att tycka till.

Vill att ni ska veta att vi verkligen också tar till oss det "negativa" i kritiken och kollar på det. Som Jeanette som tycker det är toppstyrt - det är ju inte alls bra och vi får kika på vad vi kan göra för att det inte ska uppfattas så. Medlemmar ska ju känna sig välkomna och att det är en varm stämning. Annars kan det ju kvitta med jobbet här.

Som Medarbetare här, kan jag ju bara by the way säga att det inte är avlönat jobb, allt bygger på ett djupt intresse, i alla för min del. Vill ju då definitivt inte att det ska uppfattas som något toppstyrt och överlägset. Då kan man ju lägga ner…

Vi kan väl tillsammans kanske komma underfund med hur man kan hålla en varm stämning, trots att medlemsantalet växer. Kanske är det möjligt…

signemo
0

Allt Ni mediala kan lära oss andra, upplevelser, frågetrådar, sen är det kul med diskussioner som håller sig till ämnet

Det är väl de ovan

Nej, kikar in ibland, har nog lagt in en själv. Men det skulle räcka om det fanns på ett ställe

I samlad tråd tror jag fast det blir väl rörigt kanske

Gärna artkilar om det mediala, som ger oss ovana nyfikna lite mer kött på benen, men naturligtvis omväxling för det är väl det som göra att man läser. Lagom långa, vad nu det är

Det är ju sida för det övernaturliga. Men en eller fler trådar där vi kan hamna utanför ämnet likt

Var rädda om varandra

signemo
0

oj då här tryckte jag visst iväg. Jo liksom om vi satt och fika ihop och bara prata om dittan och dattan vore kul. Ni är ju så trevliga här. Eller kanske vad man kallar det låsta disussiontrådar där man vågar vara mer öppen.

Ha det så bra. ( Trivs bra här, ibland kan det spåra ut , men det lugnar sig mellan varven)

Var rädda om varandra

Liviluckan
0

Jag har inte hunnit läsa så mycket än men jag tycker att det mesta är intressant. Det är roligt att läsa andras upplevelser och synpunkter.

Det är nog Meditation, men har inte hunnit så mycket än.

Nej det kan jag inte säga att jag är. Jag tycker att det är bra att de finns så att folk har någonstanns att vända sig(och även jag om det skulle behövas), men det hjälper inte mig så mycket att läsa om andras försvunna saker eller djur.

Ja, det låter som en bra idé.

Vet ej

Är ju ny här så jag har inte hittat runt överallt än, men jag skulle vilja ser mer diskussioner och ämnen om auror. Om det finns så får ni gärna tipsa mig Glad Det kan ju vara så att jag inte hittat det än.

Jag tycker att det är en jättebra sida som har mycket innehåll för alla typer av människor och många inriktningar inom det övernaturliga. Jag är glad att jag har hittat hit Skrattande

tommytoe
0

Eftersom jag är med i distanskursen tycker jag den tråden är mest intressant. Annars mest det som rör seanser, mässor, själar, medium, övernaturligt.

Blir ungefär detsamma som i fråga 1.

Inte så mycket, men det beror på att jag inte utvecklat förmågan att kunna 'se'. Jag läser dock en hel del om inläggen, om än inte allt. Ibland känns det som det blir för mycket av det, men det är klart för den som tappat bort något är det viktigt.

Bra att separera det tror jag.

Ganska bra som det är nu. Kan inte komma på något speciellt.

Inte vad jag kan komma på just nu. Det är bra att det är vitt och brett. Inget behöver kännas fel. Men betoningen får ligga på det övernaturliga och det tycker jag det gör.

7. Övriga synpunkter & önskemål

En chatsida vore kanske bra.

Jennie-S
0

Jag måste nog säga att jag gillar i princip dom flesta trådarna som skrivs här på forumet, som tex: andar/spöken, egna upplevelse, Meditation, tips på kurser, musik och böcker mm.. listan kan göras lång så det mesta som sagt =)

Trådar som berör, artiklar, ja det mesta som jag skrev på nr 1. 

nja, inte så mkt.. intressant ibland..

Samlad tror jag, men som signemo skrev så undra om inte risken är att den blir väldigt rörig?

Har inte varit här på forumet så jätte länge så har inte läst så jätte många ännu, men det jag vet på rak arm att jag mer än gärna läser artiklar som Trisha har skrivit! Kanon duktig skribent som gör intressana texter med bra innehåll som får en själv att tänka så det knakar emellanåt, lätt läst och lätt förstått! Det gillar jag =)

Inget som jag kan komma på nu iallafall..

Finns det inga möjligheter att se när någon skriver i ens gästbok så som det tex ser ut när någon har skickat pm?

För övrigt så tycker jag det här är ett jätte bra och lärorikt forum med många trevliga och varma människor!

Kram på er alla!

Happyspirit
0

Nybörjares undringar om upplevelser! Upplevelser överlag!

När jag känner att jag har något att tillföra.

Ne, faktiskt inte alls

Ja, det vill jag, för det blir lite tjatigt. Däremot är det jätteroligt att läsa när de hittat saker, bra feedback är viktig!

Vad som helst känns det som. Jag personligen gillar bla. Trishas artiklar. Självupplevda saker som blir till artiklar gillar jag att läsa.

Ne

nopp

Vi hoppas på bra respons här så vi kan fortsätta växa med glädje och inspiration! Eftersom detta är ett öppet forum, så ber vi er svara här i öppna tråden så att alla kan ta del av synpunkterna.

Kommentera inlägg Medlemsundersökning

Ayena
0

Jag är inte jätteaktiv på att skriva inlägg här numera eftersom min mesta energi går åt till min egen sajt.

Däremot så känns det mycket värdefullt för mig som en person som har haft och har en del mediala upplevelser, att kunna skriva hit och berätta om någon upplevelse som jag kanske inte riktigt fick kläm på vad som hände eller vad jag kanske gjorde fel. Jag har ingen medial utbildning, utan är som man säger, en glad amatör. Jag vet ju att här inne finns det kunskap, om jag skulle behöva!

Kram Gilla

Vibeka
0

Olika, men alltid trevligt med intressanta diskussioner Glad

Skriver inte så ofta då men gör det när jag känner att jag kan tillföra något.

Kan vara skoj ibland att öva sig på detta

Absolut i samlad tråd för att hitta lätt men oxå för att det inte ska bli så många spridda förfrågningar.

vet ej men alltid skoj att få läsa om olika sorters Mediumskap,trance,fysiskt osv.

Nej inte så här på rak arm

hinzidi
0

_1 og 2: Diskusjoner og tema som handler om andevärlden, eksistens, den nya tiden, mediala beretninger. Elsker at uppleva att det inte alls er övernaturligt, men aldeles naturligt. Medium som beretter om kontakten med andevärlden,  att höra om hur dom har kontakten, vad det ger, er mycket inspirerande. Trådar som kan lyfta bevisstheten några hakk, er också mycket kjärkomna.
_

Nja, inte spesielt, men tycker det er fint at det finns ett sted man kan spörra om hjälp. När jeg ser at någon tränger hjelp, hoppas jag alltid at nån kan hjälpa, men kan inte bidra med nåt själv. Det hadde också värt fint att lesa om hur det gick. Feedback.

Att samla dom trådarna til ett ställe hadde värt oversiktlig for alla, men jag kan också se at det fort kan bli rot. Varje sak trenger kanskje sin egen tråd. Det skulle värt et annat system.

Gillar artiklar som tex När ljuset kommer in, och energi-artiklen til Bettan; saker som kan forklara mycket av det vi håller på med her på jorden, energier, tiden, etc. Och inte minst om det mediala, andevärlden. Artikler vi lärer av, er högt beskattade.

Mja, inte spesielt, men det er tider man er her mer, enn andre tider igjen. Helt normalt :) Tycker om när många kaster sig inn i diskusjoner, og kommer med flere aspekter av samma sak :) Jag gillar djupa innsikter. Och det er många her inne som deler mycket av sina djup.

_Och diskusjoner om andevärlden står nog högt.
_

_Tycker om at folk lyftar hverandre her inne :)
_

_Kommer inte på nåt nu :) vel, kanskje att man er litt mer striks med hvordan man forholder seg til mennesker som er ute etter å lage kvalm og å ödelegge her inne. Å gjöre kort affär av det, inte ge det stort fokus, utan bara ta kommandoen. We set the conditions. Det er fortsatt spillerom for dom her inne, tycker jag.
_

Blackfeather
0

1. De flesta. Variation är stimulerande och roligt.

2. Som sagt så är jag nog en allätare. En tråd med en diskussion som leder framåt och inte fastnar i sin egen förträfflighet gillar jag ;) OCH utan personliga påhopp ( mest riktat till en del "lustigkurrar" som hoppar in här ibland. Att ni orkar).

3. Ja, jag tycker det är kul att följa med i och att själv få smygträna…och det är toppen om någon kan bli hjälpt.

4. Låter bra.

5. Healing skulle vara trevligt att få läsa mer om.

6. Inte vad jag kan komma på just nu.

7. Vilket engagemang och vilken tid ni lägger ner på ÖN. Berömvärt!

sweethoney
0

De trådar som rör allas vår utveckling, där vi delar med oss av våra erfarenheter på olika plan. ALLA har något att tillföra, även "rookies".

Oj, det varierar. Jag följer min magkänsla på vad som jag läser och deltar i.

Ibland. Tidvis känns det som om siten är en site för diverse bortttappade saker.

Ja, jag tycker att det är ett ypperligt sätt att hantera detta. Jag förstår att det kan bli rörigt i en sådan tråd, och kanske svårt att hålla isär. Kan man ha "undertrådar" i en "fast" tråd? I såfall är ju det en lösning. Ibland drunknar andra trådar och artiklar bland borttappade saker……

Hmmm…*funderar* ja, det får ju bli om utveckling då.

Det mesta finns ju, och som med allt i livet så är det dynamiskt, inte statiskt här inne. Tidvis är det mer av en vara - tidvis mindre. Jag tycker om djupa diskussioner, läser de som finns med stort intresse även om jag inte alltid gör inlägg. Det beror mest på min egen respekt för det skrivna ordet, och att jag inte alltid tycker att jag kan uttrycka mig klart nog.

Här finns mycken kunskap, och de som har den delar gärna delar med sig av den - om man bara tar sig tid att lyssna. Vi måste lägga våra egon och all prestige åt sidan för att kunna ta till oss den visheten. Man får med ett ödmjukt öra sålla det som passar just en själv där man är just då.

Ni som är sitevärdar gör ett makalöst arbete. Med tanke på hur många viljor och önskningar som forumets medlemmar har så ska ni ha en stor eloge för att ni orkar. Jag anser att det man som medlem bör tänka på är att alla har lika stor rätt att få sitt "lystmäte" fyllt. Det som inte intresserar mig kan jag ju välja att inte läsa. Bredden här tilltalar mig, det finns en stor acceptans från sitevärd och Medarbetare, som alla medlemmar borde annamma.

Amor vincit omnia

Britt-Marie
0

Det är mycket som är intressant här på ÖN. Men att få läsa om andrar upplevelser och berättelser är väldigt intressant. Att själv kunna få öva på foton tex. Och där alla får dela med sig av sina erfarenheter. Och att kunna få tröst och hjälp då man känner sig ledsen och nere ibland. Tycker mycket är så bra så det är svårt att välja. Men en höjdpunkt jag kom på nu är ju också då ni som är Medium eller under utbildning kan öva på oss andra här. Att bli avläst och kanske få en länkning. Det var väldigt intressant tycker jag den gången jag blev uttagen till det.

Brukar alltid svara på DAGENS. tycker det är lite kul att läsa om hur andras dag varit och hur min är.

Men även här finns många olika trådar jag kommer tillbaka till och läser. Och kanske ger ett inlägg

Ja, jätteintresserad

Det spelar inte så stor roll

Kanske mera fotoavläsning. Men det finns ju det mesta här redan.

Kommer inte på nått just nu

Tycker ÖN är ett så jättebra ställe för oss som är intresserade av det Övernaturliga. Man kan få svar på egna upplevelser och att det inte kan bara vara inbillning. Skönt att ha människor att dela med sig upplevelser med, som kan förstå en. För man kan ju inte alltid dela med sig saker till vem som helst.

Ni som har hand om det här gör ett jättebra jobb för att hålla igång alltihop. Så tack för att ni finns.

Thinka
0

Jag svarar lite allmänt bara…jag läser det mesta som fångar min blick som verkar intressant, upplevelser över lag. Ibland läser jag trådar om försvunna djur.

en eloge till er alla sajt medhjälpare och Elisabeth som orkar hålla igång ÖN!

TantAlma
0

Jag gillar artiklar om utveckling och folksupplevelser

Det varierar oftast försöker jag att inte gå igång, det tar så mycket energi. Men när någon mår dåligt eller är ledsen så vill jag visa att jag bryr mig. Sen är det kul när nya presenterar sig.

Ja, det kan vara i gott syfte och för träning. Orkar man inte kan man låta bli att läsa dem.

Jag tror man ska skilja på saker, djur och ev. människor

Upplevelser, utveckling, visualisering övningar.

6. Är det något du saknat/saknar på ÖN, vad gäller diskussioner och ämnen? Inget jag kommer på just nu.

Inget för närvarande.

Alma

Elwin
0

När det handlar om utveckling, tips och råd på den andliga stigen, erfarna själsresenärer berättar osv.

Se ovan.

Personligen, nej verkligen inte. Less på att de flesta här antas vara orbdyrkande, naiva spåkärringar.

En samlad orb/försvunna gosedjur/konstiga foton/hjälp jag hittar inte mina nycklar-tråd, tack.

Kända profiler inom andlighetsbranschen skriver och berättar om sin väg. Inga utdöda "frågestunder" utan typ gästskribent varje månad som berättar om sin väg, med höjdpunkter och fallgropar.

Ja, att tramsclownerna och deras försvarare kan portas en gång för alla.

Det räcker så.

May whatever god you believe in bless you.

[MargaretaA]
0

jag instämmer med #28 men jag skulle vilja göra ett tillägg till punkt 4

egen tråd eller ännu hellre PM även för dem som vill bli avlästa, få vägledning eller medial rådgivning. De är helt ointressanta för mig. Det är tråkigt att folk mår dåligt men jag anser att sånt ska tas privat.

punkt 7

Sedan önskar jag se en tydligare markering från moderatorer när medlemmar får sin tro ifrågasatt - om nu ÖN ska vara ett troendeforum för det övernaturliga så borde man kunna känna sig trygg här och slippa bli bemött på ett nedlåtande sätt av någon som inte tror på samma saker. Låt ÖN bli en fristad från löje och hån.

Elwin
0

*ger helhjärtat stöd åt "Maggans" punkt 7*

Morsan1
0

Inlägg om personlig och medial utveckling. Artiklar och medlemmars berättelser om spökerier. Tramstrådar när jag är på det humöret! ;)

Se ovan!

Nej inte alls. Jag har inte förmågan att kunna vara behjälplig i dessa och tycker de blir alldeles för många periodvis.

Gärna!! Då kan jag välja att delta eller stå utanför. Och de som gillar denna typ av trådar har ett samlat ställe för sitt intresse.

Kanske lite mer medialutveckling. Hur det gick till när "du" tog tag i dina förmågor, olika metoder, tips.

Se ovan!

Önskar att vi som är intreserade och "troende" får ha vår övertygelse ifred, att den respekteras. Att om man tycker vi är lurade, dumma i huvudet etc så kanske man kan ta en funderare på varför man spenderar tid på ÖN. Är det enbart för att skapa oreda? Få igång ett tjafs…. Men det är väl kanske sånt man får räkna med. Dock oerhört tröttsamt!

Tycker så mycket om er alla intenetkompisar! // Puss Åsa

I-am
0

Andlig och personlig utveckling mediumskap och upplevelser.

Ovanstående.

Lite kul är det allt.

Spelar ingen roll.

Livserfarenheter.

Webbkamera så man inte misstolkar vad folk menar när dom skriver härinnne ;) Skoja bara…

Att vi alla kan vara lite mer ödmjuka  mot  varandra.

Over and out

wolfie
0

Först och främst distanskurstrådar,upplevelser,lite av varje faktiskt

intressanta diskussioner o lite av varje

Ja de om försvunna djur eftersom jag själv har tråd om det

En särskild tråd för försvunna djur som alltid syns,finns ju väldigt många nu av diverse sökande..o svårt o hitta i allt myller..

jag vill ha det som det är nu,de är intressanta

Japp..respekten..var o en har sin tro..låt oss få bevara den..

wolfie
0

7.försök skriva i pm när diskussioner börjar gå överstyr..undvik munhugg..så tråkigt att behöva se..bevara ro och fred här på ön..

Lazarus
0

Jag tycker det finns mycket intressant här och en del tarjag till mej…Jag tycker att den röda tråden bör vara att försöka förmedla den kunskap som man besitter på ett begripligt sätt utan massa standard formuleringar som tyvärr verkar vara ett mode här emellanåt…typ 40st" jag tänker på dej"på raken.Sen tycker jag att ni som kallar er medier och besitter vissa kunskaper gärna får ge små tips hur man utvecklar en förmåga…gärna gripbara tips.Men eftersom jag förstått att den andliga utvecklingen på något viss bör utvecklas i symbios med den personliga…så kanske det vore en tanke att vi kunde hjälpas åt här även med den personliga utvecklingen…kanske tips ivardagen lite etik moral(hittar inget bättre ord)som tillför en förbättrad vardag för de flesta…för alla har vi väl problem…och ibland kanske det inte räcker med …"jag tänker på dej" utan kanske mer handfasta tips…ex så tipsade jag en om ett ev fel på tvättmaskinen…fast tråden handlade om att personen hade fått föraning om att den skulle gå sönder…för även om jag är andligt intresserad är jag också en praktiker som nog vill att vardagen ska vara trevlig mellan meditationerna….

lavinia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Trisha

Det är ju upp till alla medlemmar att se till att det blir en varmare stämmning härinne. Bli lite mer uppmärksam på hur man svarar. Om man vill att det ska synas hur duktig man är eller om man verkligen vill hjälpa till så att andra utvecklas.

Tycker absolut inte att ni ska lägga ner utan vi alla har ett ansvar för att gruppdynamiken ska fungera

kram Jeanette

LillanyfiknaIza
0

Humor trådar och när andra berättar om saker som kommer från hjärtat :)

Hm… de som skriver bra, såklart! Lite luddigt svar jag vet men kom inte på något vettigare…

Nej nej och åter nej!!!!

I en samlad tråd i så fall…

Trishas och Bettans artiklar gillar jag.

1. Är det något du saknat/saknar på ÖN, vad gäller diskussioner och ämnen?

Inte vad jag kan komma på men återkommer om det ploppar upp någon idé.

Zasa
0

Lärande och artikelform i första hand, sedan intuitionsövningarna, sedan där alla snackar med alla (OT eller Hej-jag-är-ny)

Intuitionsövningarna

Nja, om det går att finna men annars inte. Tappat är borta, ibland är det bara så.

Japp, det skulle kanske vara bra - men det finns redan en sådan kategori. Att starta en ny tråd för varje borttappad sak är helt ok. Hittas den så avslutas tråden, det är bra.

Den typen du skriver - om sig själv, en pekpinne och lite funderingar i största allmänhet. Fast det är svårt att svara på dem, de är så bra. Kanske starta diskussioner (2-3 st) efter en artikel?

Ni (för jag är inte del än) har en god sammanhållning. Ibland kan jag sakna att jag inte är del i det - men det har nog bara med mitt egna deltagande att göra för man blir väldigt väl hälsad på så fort man säger Hej-jag-är-ny!

Fler intuitionsövningar - även om jag inte hinner med dem varje dag :) Och avläsningar! Det hade varit roligt att få en, fast det är tufft att komma med har jag förstått. Dock - inget är gratis här i livet, så om det är sådan klass på avläsningarna så ska det heller inte finnas fler utan att det kostar lite.

Mycket bra dock att det är total avsaknad av marknadsföring! Skönt, men kanske en spalt med några klickbara länkar i ämnet man är intresserad av? Det vore nog kul.

Nu har jag svarat helt av egen kraft, inte läst något inlägg och tror inte så många än den som efterfrågade detta svar läser det - så jag hoppas att de enstaka läsare som trillar in och läser just här förstår mina kommentarer

Flört // Zasa

Tuva-Lena
0

Andar, spöken, healing, medialitet, upplevelser.. allt som har med sidans rubrik att göra

2. Vilken tråd får dig att gå in gång på gång för att delta med inlägg och också läsa andras? De jag nämnt ovan

Nej

Ja, det vore lämpligt

Se svaret på 1.

Ja, jag önskar att man vore mer öppen för kritiska inlägg och inlägg som skeptiker har skrivit. I ett öppet forum bör man inte använda en otrevlig ton mot människor som inte delar samma tro som den forumet bygger på. Ofta mynnar dessa diskussioner ut i ett allmänt jaktdrev mot dem som inte delar vår uppfattning. Det gagnar varken oss som medlemmar, eller dem som har forumets budskap som personlig tro. 

Mer interaktivitet, alltså att man aktiverar medlemmarna genom fler sysselsättningar än via inlägg och kommentarer.

Tack för att jag fick lämna mina synpunkter! :)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Trisha
0

Så många intressanta synpunkter, tack. Hoppas fler kommer in och att många också läser, kanske dyker nya ideer upp när man läser igenom åsikterna!

Kerstina-61
0

Alla trådar, mer eller mindre. Det beror på upplägget…

Personliga korta berättelser om olika upplevelser.

Javisst, det är skojsigt att läsa Imponerad av de som är duktiga att hitta det som försvunnit

Spelar ingen  roll

Artiklar kan ha en förmåga att bli väldigt långa. Jag tycker det är jobbigt läsa långa artiklar som är avanserade i texten. Fram för lättsamma texter som alla förstår

Jag saknar den "gamla" ön…den mysiga där man kände sig hemma och man fick respons på inläggen. Vart är all humor? Jag har svårt att uttrycka i ord vad jag menar, men jag tycker det "ekar" nu för tiden på ön..lite tomt..öde…

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Cristine
0

Jag är mångätare och intresserad av det mesta som skrivs i inläggen men inte när de blir för långa att läsa. Själv kan jag inte delta i diskutioner då mitt ordföråd är väldigt fattigt på grund av lång utlandsvistelse.

Känner mej utanför på grund av att alla är så duktiga så jag tränar mest för mej själv eller i ett annat forum..Jag vet att man inte ska titta på andra men det är inte lätt.

Jag har utvecklats tack vare sök och finn och djursökandet..inte så att jag alltid funnit men äntligen börjar jag se och förnimma mer och mer..så jag tycker det är bra som det är.

Jag skulle vilja se en tråd där alla talar om hur de tränade från början på att bli bra.

Annars tycker jag det är bra och gläds naturligtvis mycket över framgångarna hos alla andra

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

mona43
0

Berättelser om andras upplevelser av det övernaturliga, men även berättelser ur verkliga livet, folk som bjuder på sej själv, som man kan kännaigen sej själv i, eller rent av få en tankeställare, jag är också intresserad av drömtydning

vilken tråd får dig att gå in gång på gång för att delta med inlägg och också läsa andras?

Blandat, olika upplevelser, konstiga fenomen och personliga berättelser

Ja, men det kan bli för mycket ibland,messt intresserad av borttappade djur

I egna trådar

Mera drömtydning, mera egna upplevelser, trevliga, gripande berättelser av Thisha och andra, mera övningar av olika slag, intuitionsövningar, avläsningar flera gånger i veckan

vet ej, åtekommer om jag kommer på något

Det är jobbigt med alla person påhopp och irriterade komentarer, ÖN skulle bli trevligare om man respekterade varandra mera.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

sven-g
0

Man kan nog säga att det är för dagen, och dagarna är inte lika.  Så känslan styr.

Pluppis
0

* Alla trådar som berör mig.. Väldigt luddigt svar, jag vet men olika saker berör mig på olika sätt men jag älskar att läsa om saker som händer i olika människors liv som hänger ihop med just sitens namn: Övernaturligt. Allas upplevelser och känslor.

* När det är något som berör mig i hjärtat.  Men mest allas olika mediala känslor/upplevelser/tankar/framgångar rörande just det övernaturliga.

* Jag har själv lagt ut en tråd om detta…

* Jag tycker det kan vara en bra lösning! För i ärlighetens namn är det lite väl mycket av de trådarna i nuläget…

* Åhhhhhhhhhhh, jag vill ha det så som det är nu! När det blandas av upplevelser, tips på hur man ska tackla vissa situationer, andras upplevelser, övningar ja, då är det som bäst!

* Inte vad jag kommer på så här på rak arm? Kanske fler övningar?

*Hmmm… *funderar* Kommer nog inte å något just nu… Kanske mer artiklar som hjälper oss att få förklaringar till våra känslor/upplevelse??? Och samtidigt få läsa om ERA upplevelser! Men å andra sidan tycker jag ni är jätteduktiga på det redan nu så det behövs kanske inte :)

Kram

~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~

Annisangel
0

Svar: info om olika fenomen

Svar: Svårt att komma på… Men när det är något speciellt som någon varit med om…

Svar: Ja

Svar: I en samlad tråd tycker jag vore vettigt.

Svar: Upplevelser, Olika fenomen inom det paranormala typ, telekinesi, Poltergeist, etc….

Svar: Inte vad jag kan komma på nu

Svar: Det är väldigt bra med denna undersökning för då kan man ju göra sidan ännu bättre!! Sen tycker jag om denna ÖN i allmänhet och lyfter på hatten för Elisabeth med Medarbetare! Ni gör ett otroligt jobb så ni ska ha alla pussar i världen KyssKyssKyssKyss

Många Goa Kramar

Annisangel

Mavios
0

Det varierar med humör och tidstillgång. Fototrådar (inte de med vanliga uselt tagna foton med "ljusfenomen" av olika slag "orb?????") är intressanta och övningar. Jag gillar även personliga berättelser om olika övernaturliga händelser.

Just nu ingen. Mår lite sisådär och känner inte att jag har tid att hänga så mycket här som jag skulle vilja. Annars är det vilken tråd som helst där en vettigt förd diskussion förs som belyser olika aspekter av samma sak men med respekten för motparten i behåll.

Jo - men helst med uppföljning om hur det gått. (vilket påminner mig om att jag ska uppdatera i en  tråd jag skapade. Skäms)

Egna trådar tror jag blir bäst. Särskilt när det gäller respekten för "levande varelser", så det inte klumpas ihop med "tappade örhänge för två år sedan" eller "var är min kaffemugg". Skrattande

"Övernaturliga/annorlunda" platser som folk besökt och känt eller inte känt något av.

Se svaret ovan med platser.

Gillar att ni raderar "puckoinlägg" som inte tillför något annat än irritation. Fortsätt gärna med det.

Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

CarolineO
0

Jag tycker att det mesta är intressant, men kanske lite extra skoj där andra berättar om sina upplevelser!

1. Vilken tråd får dig att gå in gång på gång för att delta med inlägg och också läsa andras?Tja… jag går in emellanåt och läser det mesta, tror jag…

3. _Är du intresserad av trådar med försvunna saker/varelser?
_Både ja och nej… Jag behöver öva på det, eftersom det är det jag har svårt för, men det blir mest jobbigt om det är för mkt…

4. _Vill du ha dessa i egna trådar eller under samlad tråd "Försvunna saker" 
_Man kanske kunde göra en egen grupp där de läggs?

5. _Vilken typ av artiklar skulle du vilja ha mer av?
_Tycker om artiklarna som beskriver olika övningar etc. Som den som berättar om uku och olika tips på Meditation. Tror att de är uppskattade.