Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 820 ggr
angela111
0

Sanningen !

Jag har länge funderat på en sak men hur jag än vänder och vrider på det så blir jag inte klokare på det. Få se om någon här inne har ett klokt svar. Frågan lyder : Är det inte konstigt att vi försöker finna svar, för om det skulle vara meningen att vi skulle veta om dessa spöken , de andra liven vi har levt varför får vi inte veta det helt öppet, som en självklarhet. Och om det inte är meningen att vi ska veta något sådant då skulle väll Gud låst alla möjligheter för oss att se ngt av det ? Men vissa folk ser annat och varför ?

Elisabeth-J
0

Jag tror att om vi skulle få veta allt exakt hur det var och är så skulle vi inte lära oss det vi är här i det här livet för att lära oss för vår utveckling och därför får vi inte alla klara svar men vi kan få dom inblickar vi är mogna för och vi kanske får mer och mer svar ju mer vi kommer framåt i utvecklingen men alla svar får vi nog inte förrän vi har levt klart vårt liv på jorden.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Mizzi
1

Jag tror alltså vet inte utan jag "tror" att om vi visste allt skulle det inte finnas några människor här för då skulle vi hellre vilja vara på den andra sidan.

Att vi är här och lever liv på jorden tror jag är en slags skola, vi är här för att lära oss något av varje liv vi lever här.

Men det som verkligen är livet altså vår riktiga liv är det vi lever när vi är på andra sidan.

Som sagt detta är min egen tro.

Trisha
0

Det är en spännande fråga du ställer och jag har undrat detsamma många gånger om. Tror det finns en djup mening i det förstås, annars skulle det ju inte vara så. Vi öppnar upp för all kunskap när vi är mogna för det. Varför det är så, kanske vi fattar när vi öppnat upp helt.

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

angela111
0

Tack för eran svar! Det är alltid roligt att få höra andras åsikter.

hinzidi
0

Vi er her for att minnas :) Når vi ankommer Jorden, begynner vi på null igjen, og lever livet för att minnas mer och mer, som att skrella av lag på lag på en lök, for at komma närmare og närmare inn i vår själ och vår sanning.

Dessutom har vi alla våra "program" her i livet, ting vi skal igenom, spesielle livssyn er också ett av dom. Vi skal erfare alt av skapelsen, och se genom ögon från alla punkter.

kort fortalt, utifrån mina perspektiver :)