Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 6328 ggr
Eleri-Twinkle
0

Stor Fråga???

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har fått höra mycket vackra, stora ord. Underbara medmänniskor och själar som kallat mig både alv och återfödd ängel. Detta är något jag håller väldigt kärt och nära mitt hjärta, men samtidigt väcker det frågor…

Kan man födas som ängel, eller alv i en människokropp? Vad är vårt "uppdrag" i såfall. Och vad är det för energi man avger som gör att människor få denna känsla om en?

Förutom att man är snäll*ler, värme*

Kram

Eleri

Sirmerlin
0

Ah ny klickade det. tihihi, undrar vart du fick bilden ifrån, LOTR.

halsbandet med ängeln, bara vill ha…så göra snyggt.

Till din fråga, jo Alv eller osv går. Lever redan med en alv, i en begränsad värld. Dom ögonen, går inte att beskriva.

Änglar finns säger man, så det ligger lite i det ordspråket.

Eleri-Twinkle
0

Då är frågan…vilket av dem jag är? (Helt otroligt att jag vågar fråga, men nu måste jag bara*ler*) Själv är jag alldeles för blygsam att våga ens tänka tanken mer än korta stunder, men visst sjutton värmer det massor:-)

Sirmerlin
0

Med tanke på din tidigare bild, som är iögonfallande, så är du märkbart en resande själ med alvutseende.

Inte för att knyta an till lord of the ring, men rasen ifråga är inte utsatt som sådan men på ett annat sätt. Spetsiga öron och alvögon finns bara man tittar noga.

Den tidigare bilden, genom en avläsning som jag gjorde så är du i bemärkelsen en alvsjäl. Din ögon är lätt sammanslutna som en katts ögon, smalare drag i kind ben, ögondragen är mer medium liggande. Din mun bakom ansiktet är mer utmärkande, bredare men leende. Färgen i kattögonen är svagt ljusblå/diamantfärg. Ljusvitt långt hår med diadem. Tre mörka prickar på vänster sida i formation som en triangel vid örat. Även en liten triangel i grön opal ovanför det tredje ögat sittandes som centrum i diademet i vitt guld.

Eleri-Twinkle
0

#3 Åh, stort att få ta del av*starkt berörd*Skäms Hur knyter jag ann till den sidan av/i mig? PM:a mig gärna om du känner att du vill*nyfiken*

Där jag befinner mig nu, känns det oerhört viktigt för mig att få veta och lära mig mer.

Tack snälla du!!!

Sirmerlin
0

i princip kan jag säga att du är på god väg min vän att "knyta an" till denna sida, genom att du börjat måla. Genom den vägen så öppnar du ditt inre mer genom att se med det tredje ögat, genom dig själv. Det är där du ska möta dig själv.

Jag hoppas det svaret räcker för att du ska förstå innebörden av det hela.

PS! en kort fråga, i skissen som du fått fram över mig, fick du med de ovalformade ögonen? DS

Eleri-Twinkle
0

#5 Det svaret nöjer jag mig med, tack*ler*

Ja, du har ovalformade ögon…men jag målar inte din mänskliga sida, den andra är så mycket mer intressant=)

Sirmerlin
0

Tack så mycket vännen det uppskattas och värmer.

Eleri-Twinkle
0

#7 Jag tackar i min tur för de starka intrycken=)

Sirmerlin
0

Lite skämtsamt som slutkläm. Star Trek *spock greeting with the hand*. hihi

Eleri-Twinkle
0

*skrattar*….wow…det här med målandet har onekligen öppnat dörrar*ler*

Sirmerlin
0

målandet kommer öppna mer dörrar än du anar, redan nu är en dörr till öppnad.

Eleri-Twinkle
0

Jo du har så rätt, Jag har börjat få mer intryck än på länge och responsen "om/på" dem har varit mycket god. Jag är mycket spänd av förväntan hur det kommer fortsätta….

Måste fråga…ljuskällan (oval stående form) ovanför ditt huvud, som jag fick fram när jag skissade, stämmer den o i såfall, vad är den för ngt?

[Hellas]
0

Du vet vad jag tycker vännenKyss!

Men oavsett om Alver och Älvor kan välja en mänsklig boning eller ej så är du den du är med ett alldeles unikt sinnelag.
För mig finns det själar som står ut mer än alla andra gör, de liksom lyser utan att behöva göra någonting, de följs och är på något sätt självklara ledare utan att ha bett om att vara det.
Alla lyssnar och de lyssnar även om det inte inte finns ord att lyssna på.
Ofta blir de älskade av många men känner sig ändå ensamma och väljer ofta själva ensamheten då det är svårt att hitta andra själar som verkligen förstår utan en massa förklaringar, det är inte enkla livsläror man tänkt sig att genomgå, ofta är de svåra och ibland tungsinta.
Det handlar heller inte om att dessa själar alltid ödmjukt fogar sig utan tvärtom, de står där, rakryggade och bländande.

Många varma kramar systeryster

Sirmerlin
0

Du har två känsliga punkter precis under skulderbladen samt två upp vid roten av hjärnbasen i nacken. Sen fick jag lite energihöjning runt njurarna och magsmältnings system. Sökte svar och fick att det ligger an som person hos dig att du känner dig stressad av omvärlden, spänningar gör att ditt inre mår dåligt av detta och skapar oro. du är omtänksam för dina vänner och bekanta. Levt ett aktivt liv men lugnat ner dig lite. Starkt drivande men också lite spetsig(taggarna utåt) mot människor som hetsar upp sig.

Du känner dig ibland lite trött på vardagen och vill förändra dig själv i fortare takt men livet hinner inte med runt omkring dig i den takt du vill. Förändringen börjar så smått med staplande steg. Det kommer ska du se.

det finns en genetisk koppling mot anhöriga i din närhet som har njursten. Samt även diabetes, vilket medför en risk i framtiden. Var vaksam. reumatism ser jag också hos en du känner väl. En äldre herre, vital men vid liv. Väldigt snäll och varsam för och om dig.

En annan gentleman har framträdigt och står vid din sida, vakandes. En medelålders man i tidigt 1800tals klädses…svårt att få fram information med årtalet 1832 säger han och försvinner. En anfader till din släkt i detta liv.

Nåväl, måste ladda energi igen. Barnen har tagit mycket av det hela. Njut av stundens värme och pulserande ljus. Må så väl.

Eleri-Twinkle
0

Hellas, själasyster….du vet att dina ord betyder så mycket. Du är en av dem som fått mig att våga gå från knopp till att blomstra*varm*

Krama om länge!!!

Eija
0

Eleri…du frågar om vad din vackra själ är…och min spontana svar blir att du är nog en mix av allt……du har för det första förmågan att se det goda i alla och sen pränta ner det på ett papper, som vi andra oxå kan se det genom dina ögon…..vad är detta ?

Om inte en ängels skarpa blick genom människomasken,  där du ser  det goda som finna hos alla, du får oss andra att känna oss  ödmjuka och lugna i din närhet…

Vi har fått deltagit delar av dina härliga dikter och din vackra sångröst…såååå vän och mild….är det inte då en älva som sjunger…..Jo! för mig är det så….

Och sen kommer alvens förmåga till att se in i dennes värld med enhörningar och paradisfåglar i en salig blandning av en dröm som en saga…..

Så för mig Eleri är du en mix av allt….du bjuder på dig  ur hela ditt hjärta…..glädje, inspiration och tröst…..kram/Eija

Sirmerlin
0

#12 är kopplingen jag har till det högre. genomlysande genom regnbågensfärger när den är som starkast. Både vakande, renande och allt vad det innebär.

om du tänker dig det där regnbågsvattenfallet vid en naturlig damm. så är ljuset från denna sköljande och välgörande, samt även öppnar upp och lösgör allt det som låst sig i denna värld.

bara ljuset från ovalen står och betyder så mycket att känslan av att beskriva det är obefintlig utan ett ord att nedsätta.

Så ovalen är korrekt riktig.

Eleri-Twinkle
0

#14 Tack så väldigt mycket för denna input…detta ska jag ta i beaktande*ler* En hel del kan jag genast bekräfta stämmer, men det visste du nog=)

Hade jag rätt ang min tidigare fråga, ang dig?

Än en gång, Tack!!!

Eleri-Twinkle
0

#19 TACK*ler* Då förstår jag, den var nämligen väldigt tydlig och föddes av sig sjhälv ur skissen.

Sirmerlin
0

Tror nog vår Eleri-Twinkle / Sharoshei som egentligen hon heter, blev lite mållös. tihihi.

Sirmerlin
0

hahaha, skrattar gott nu. tänkte bara på något kul. #19 "sjhälv". uhm slant du eller vad har du druckit för något. …hic själavin?

Eleri-Twinkle
0

Åh min Eija (får jag säga så) nu fick jag tårar i ögonen. Goa, varma du, det där betyder mycket!!!!

KRAMA OM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Kyss

Soffe
0

Nu hoppar jag in av nyfikenhet i den här tråden.. Inte för att jag ser mig själv som en ängel, men om någon säger att man är det i en tolkning, är det bara en snäll komplimang eller betyder det något?

Eleri-Twinkle
0

"21 Det var endast lilla "tryckfelsnisse"*fniss* Men OJ, ja…jag blir mållös och samtdigt så stark berörd.

Sirmerlin
0

#23 det betyder något inbördes. ta det som en godhjärtad komplimang med.

Eleri-Twinkle
0

Sharoshei…å så vackertSkäms

*Någon kommer ligga vaken i natt, stirrandes o klurandes i mörkret*ler*

Soffe
0

#25 Jo det kändes ju som att det betyder något inbördes, men kände mig osäker då vad det innebär.. Det har väl att göra med de positiva egenskaper jag har.. Kanske jag inte vågar tillåta mig själv att känna mig som en liten ängel inombords :-)

Eleri-Twinkle
0

#27 Jag förstår vad du menar Soffe. Man vill på intet sätt att det ska missuppfattas, för man (jag) menar ju på intet sätt att man är "mer" än andra. Men samtidigt börjar man tillslut fundera när uttrycket och andras "känslor" ang det hela, återkommer till samma slutsats*ler*

Sirmerlin
0

#26 förundring tid. budskap från de andliga guiderna som bistår mig. Bl.a. en som heter Kashmin. (med betoning på h:et enligt henne själv.)

#25 Tillåt dig själv att göra det, det lyfter fram dig och förändrar dig gentemot din omgivning. Alla hinder som du möter sen övervinns genom lätthet.

Soffe
0

#28 Nä man vill ju inte känna att man är mer än andra, då höjer man sig inte själv, utan egot istället.. Jag får väl låta det utvecklas o se.. Jag känner ju mig dragen till änglar, men vet inte om det har något med mig som person att göra.. Inte alltid man får eller ska veta allt..

Eleri-Twinkle
0

#29 Hur får du budskapen, genom Meditation eller "endast" lyssna, känna in?

Eleri-Twinkle
0

#30 *Håller med* Jag föddes naturbarn.Växte upp i "skogarna" och kände enorm samhörighet med mark och grönska. I stort sett varje dag påminner mitt hjärta o själ mig om skogen och den återkommer ständigt i bilder, text och känsla. Jag känner mig kallad till den. vad det betyder vet jag inte än…men jag har börjat "putsa av ytan" på det hela.

Sirmerlin
0

tidigast under min utveckling då inom det andliga fick jag det genom Meditation, men har tills nuvarande situation i livet utvecklat sig till intution, magkänsla, känslan av öppenhet, och att ständigt känna ljuset inom mig. Jag behöver inte meditera ens idag.

Stundom känner jag hur det blåser runt omkring mig av varma sköna vindar, fastän jag sitter inomhus utan ett fönster öppet och lugna långa andetag långt långt ner i själen. Bara det gör att allt det där extra känns oerhört strömmande genom mig.

Soffe
0

#29 Tack :-) Fint sagt..

Eleri-Twinkle
0

#33 Låter helt fantastiskt*ler*

Soffe
0

#32 Då kan jag tänka mig att du känner dig som hemma i skogen, att det är magiskt :-)

Eleri-Twinkle
0

#37 Ja, det är obeskrivligt. I hela mitt 31 åriga liv har jag skrivit poesi och berättelser och nästan allihop handlar om skogen, vare sig det var menat från början eller inte. Det är som att jag knappt kan skriva om annat*ler*

Soffe
0

#37 Härligt :-) Du har verkligen vidareutvecklat det till något djupt och vackert :-) Jag känner att jag skulle vilja ha massa småsaker med änglar, men vet inte vart jag ska börja *S* Har en fin änglamobil som hänger i hallen..

Eleri-Twinkle
0

#38 Allt har en början som man säger*ler*

Soffe
0

#39 Ja det är så sant som skrivet :-)

Sirmerlin
0

mitt första möte med det andliga började med Meditation genom att lyssna på universums ljud, inspelat på ett band. I slutet på 80 talen, sen dess har jag genomgått otaliga meditationer, djup yoga, healing, stenkunskap, Numerologi, regressioner, och framtidssyner. Otaligt med kontakt till "hemma" och astrala resor som jag kan göra även om jag t.o.m. kör bil. Och ändå behålla fokus på att jag håller mig på vägen.

Numera under denna vändpunk som öppnat mitt hjärtchakra ännu mer så är känslan större än att man inte kan beskriva den. Förståelsen av alltet är omintetgjort till nästan att man kan tro att man har ett högre ego och självbevarelse drift som gör att man utvecklar sig på ett högre plan, vilket i princip man gör som ständig process i sitt liv.

Sirmerlin
0

När du nämner skogen Sharoshei så får jag en större koppling till naturväsen, och indianmytologi. Det är något du ska söka svaren på genom regression.

Sirmerlin
0

I mån av tid förstås.

Eleri-Twinkle
0

#43 Nu önskar jag att jag satt bredvid dig så att jag bara kunde lägga huvudet i händerna o lyssna, detta finner jag så otroligt fascinerande*ler*

Skogen ja…Det är som ett kärleksband, en passion, en livslång kärlek. Härom dagen satt jag och skrev och utbrast högt för mig själv (efter att åter upptäckt vart historien banade vägen) "vad är det med skogen, varför återkommer jag dít hela tiden?"*s*

Jag har funderat över regression för att söka svar…Det är helt klart ett steg jag ska ta, då tiden är mer mogen än nu.

*Jag tycker om mitt namn*ler* tack för att du gav mig det åter*

Sirmerlin
0

Intressant i bemärkelsen att du själv inser hur din väg ser ut nu. Det kommer en dag då kommer möta din guide, och verkligen lyssna till denne genom ditt inre själs hjärta. Ett steg som du börjar med att använda skogen och regressionen till hjälp. Använd målningen som att inpränta allt, som du upplevt, som en krönika eller memoarer.

Huvudsakligen har jag 3 hjälpare "guider" som bistår mig, förutom 3 själar som återvänt hem. Så ibland blir det lite trångt när alla ska trängas om att få vara i centrum. Kashim är jag störst kontakt med, en andlig lång varelse i grått långt hår. Asiatiskt utseende men bemärkt av ärr från panna till haka. Normalstort skall i ljus pastellfärgad dräkt som sträcker sig ner till tårna. långa fingrar ärrade av livserfarenheter men "glowing light" omkring dem. En lätt skärning av urringning med markerad kant av broderat bladguld. En lätt slöja av ljus lystrande omkring henne.

Eleri-Twinkle
0

#45 Det ska jag göra*ler* det känns verkligen som målandet har blivit den pånyttfödda "inkörsporten". Det enda enverande är att jag dagligen känner mig direkt och påtagligt kallad till skogen. Väl jag är där, blir jag lite tafatt*ler* Men jag tar in den, gren till mossa, till blad*ler*

Kashim låter helt gudomlig. Jag hoppas jag får samma ära att lära känna mina egna guider en dag. Att kunna få en sådan kontakt att jag kan se han/henne med samma detalj och känsla*ler*

Eija
0

# Sirmerlin, nu måste jag fråga dig….har alla så fina andra namn som du skriver…..t ex Eleris vackra namn #Sharoshei# och din guides vackra #Kashim#…..blir så fashinerad av det du ser….jag blir så nyfiken på om du kan se något annat namn hos mig med..

Bara nyfiken…Flört

Sirmerlin
0

#47 kan hålla dig till morgondagen? ömsom om jag får lite ro med också under lördagen så ska jag se vad jag får fram. är en prioriteringsfråga, när det finns underbara och stojiga barn omkring som kräver uppmärksamhet *ler*

Eija
0

#48 självklart vännen…..ingen stress….det har man ändå så gott om…..ta och njut av barna dom växer så fort….kram på dig/Eija

Sirmerlin
0

#48 du har fått avläsnings mejl.

Sirmerlin
0

oj förlåt, menande #49…lite snurrig idag. tihihi

Eleri-Twinkle
0

Jag vill tacka Sirmerlin för gårdagen:-D

drutten53
0

hej vännen…änglalik du är..mycket vackert..blev helt tagen…varm själ..kram/drutten

Eleri-Twinkle
0

#53 KRAMA OOOMKyss (Bilden är från filmen "sagan om ringen"  och på Alven Arwen*ler* Hon är verkligen sagolik)

Detta är däremot en bild på mig*ler*

drutten53
0

kopia av den..du är lika vacker o har en själ så bara stålar av värme o kärlek…det finns likhet vännen…kram var rädd om er kram

Sirmerlin
0

#52 Det var så lite så.

Är inte precis på topp idag. Men ska väl återfå energi senare idag.

Eleri-Twinkle
0

#55 Detsamma kära vän*krama*

#56 Det finns dagar av alla de slag. Hoppas fortsättningen blir annorlunda för dig=)

Britt-Marie
0

Du Eleri är en sån fin männsika, du är vacker som en ängel och du har ett sinne som en ängel. Du delar med dig av dina dikter och texter här som är så intressanta att läsa. Du målar fantastiska tavlor och har en sångröst som få.

Du finns här för andra och värmer oss med din fina varma själ.

Du är du…och speciel, av godhet och omsorg..

Kram

Eleri-Twinkle
0

#58 *rörd* Tack snälla Britt-MarieSkäms*STOR KRAM*

Happyspirit
0

Jag har försökt hålla mig borta från den här tråden men jag måste skriva lite  om mina tankar i alla fall. När jag läste här höll jag på att trilla av stolen Eleri! Vi alla vet att du är en underbar själ. Det är ingen tvekan om det. Meeeeen, det känns som vi kanske behöver landa lite här! Vad jag vill påpeka är att vi lever här och nu! Vi är människor och bara det kan vara fashinerande nog.

Vi är alla vackra själar. Alla. Det blir lite konstigt om man ska utpeka någon som alv eller ängel. Då blir det lite väl flummigt för mig faktiskt. Det här vill jag inte ska uppfattas som något nedlåtande alls. Vi är alla väldigt speciella om vi bara hittar hem i våran själ och hittar oss själva. Det känns för mig som vi inte behöver hitta genvägar till detta genom att tro att vi är något annat än själar i en mänsklig kropp. Det är inget konstigt eller märkvärdigt med det.Cool

Kramis/Happyspirit som kanske har dragit nivån en eller två trappsteg hitåt!!!!! Back to jorden!

reba
0

Håller med Happyspirit.

Soffe
0

#60 Mycket bra skrivet Happy! :-) Jag känner så oxå även om jag skrev en fråga i den här tråden.. Jag känner inte att jag svävar för det, utan jag känner mig kvar på jorden ;-)

Eleri-Twinkle
0

#60 Jo, jag håller med dig Happy och en sak bör man veta om mig…jag har mina fötter väl förankrade. Men, man måste kunna fråga, om hjärtat säger att man ska göra så*ler* Och även om frågan är, som rubriken indikerar "Stor", så måste även den få sin reflektion.

I många år har jag knatat genom livet med en hel del frågor ang mig själv, många har fått sina svar…av mig själv. Andra förblir reflektioner, kluringar och fortsatta "undranden". Så…vad jag försöker säga är…bara för att frågan är "stor" och magiskt i sin karaktär, tar den inte bort vetskapen om att jag är en själ som lever här och nu och att det finns en hel massa annat att fokusera på.

Jag svävar inte bort pga denna tråden och dess svar, men den har värmt otroligt och jag har fått intressanta vinklar.

*så tillbaka på stolen Happy;-)*

Mvh

E

Happyspirit
0

Skönt att höra Eleri. Och nu har du ju fått reflektioner. En reflektion reflekterar inte bara från ett håll utan från många håll. *blink*. Min reflektion tror jag behövdes för att få en helhet till din bil. Nämligen den bakifrån i den här tråden. Tror dock det behövs några till från ett antal olika håll. Så får du nog din bild mera klar och tydlig.

Kramis Happyspirit!

Eleri-Twinkle
0

#64 I grund o botten kommer det alltid vara min egen sanning som avgör vad jag väljer att ta till mig och tro på. Konstnär och drömmerska är jag måhända, men icke lätt vilseledd. Självklart krävs det mer än "en tråd" att få en helhetsbild…men de svar som blev av tråden respekterar jag till fullo och som sagt, de är varma. Mycket gott att höra ist för de hårda ord livet bjudit på så många år.

Var inte orolig Happy, jag kommer nog alltid vara en sökerska*ler*

Happyspirit
0

*skrattar gott* Så bra! Då är jag inte orolig mera!Skrattande Tänkte precis på det när jag var ute i köket. Att du är ju en så otrolig konstnärssjäl. Men jag tycker att det ändå är viktigt att man utvecklar den biten men ändå stannar kvar här. Kanske inte alltid en så lätt balansgång. Våra egon har så många flyktvägar. Skriver då om mig själv och mina egna erfarenheter. Det känns viktigt för mig att vi ändå kan skilja på vår verklighet här och på vad som är fantasi. Så det inte blir en flykt från verkligheten.Cool

kramis igen/Happy

Eleri-Twinkle
0

#66 *Nu sitter jag och flinar* vet du goa Happy, mitt främsta problem *hör o häpna* är att jag har blivit på tok för "jordad" och skeptisk. Det har nästan blivit raka motsatsen för mig, så nu försöker jag (även om detta var lite drastiskt*fniss*) öppna mig så smått igen. Många år har jag levt allt annat än som konstnärinna eller "andlig". De åren har lärt mig en nyttig läxa om att vara "just här och nu" och att aldrig glömma bort det, men som sagt…det har nästan blivit lite vääääl jordat*s*

KRAM på dig!!!!

Happyspirit
0

Ja, du gumman jag kan skriva under där också för min egen del. När jag började utbilda mig så blev de så för mig också. Så jordad man kan bli. Och jag saknar en del av det gamla och försöker också hitta tillbaka till det. Jag skapade kläder tidigare. Sagolika kläder. Jag vill också hitta tillbaka till det. Saknar det väldigt mycket. Känner ibland att med all utbildning inom det mediala så har jag tappat bort en del faktiskt. Konstigt men sant. Med all jordning. Men jag mår inte dåligt av det heller. Men jag har fötterna djuuuupt nere i myllan. Fast ibland skulle jag såå gärna vilja flyga fritt som fågeln. Och ibland lyckas jag faktiskt. Men jag landar ganska fort. *ler* Vet inte om det är bra eller dåligt ännu. Men det är där jag befinner mig i alla fall.

Kramis!

Eleri-Twinkle
0

#68 Det där känner jag igen sååå väl. Jag försöker bokstavligen bända upp en fot ur jorden*S* Men jag tröstar mig ofta med att allt "förmodligen" är som det ska vara just nu och att bara för att jag inte riktigt lyckas idag, så betyder det inte, att jag inte lyckas i morgon*ler*

KRAMA

Happyspirit
0

Ja, det var en bra tanke vännen.Skrattande Men du har ju lyckats med massor som jag sett det!!! Jättevackra målningar och jättefina poesi….vad det nu heter. Tungan ute

Eleri-Twinkle
0

#70 *S* Ja, vem vet…jag kanske har lyckats "peta upp en tå eller två, i det blå";-)

TackKyss

Happyspirit
0

Jag har faktiskt blivit inspirerad av denna tråd också. En annan fasett kan man säga. Här kommer en bild på mitt nästa projekt!Tungan ute

Eleri-Twinkle
0

#72 ÅH vad vacker*suckar*Skrattande

Happyspirit
0

Vart jag nu ska ha på mig den där!!!Förvånad Jag kanske får hänga upp den på väggen. Eller Hallowen kanske är en bra möjlighet att få bära den. Eller så gör jag en praktiskt replika av den som man kan ha lite här och var. *ler stort*

Happyspirit
0

Hmm, det känns ändå som den blir med luva!Flört

Eleri-Twinkle
0

#74 Vet du Happy, den är helt underbar…..gör du vackra alvklänningar för småväxta, kurviga kvinnor oxå;-) *TOKintresserad*

Trisha
0

Ja, hörni… vad vi än har för gener planterade i oss, kan vara änglar, alver, reptiler, så är vi ändock en mix av allt. Har vi mycket av det ljusa som tagit överhanden, så är vi ju här på jorden av en anledning. Vi har valt att inkarnera med allt vi innebär och göra det vi ska för att det ska bli så bra som möjligt.

Det vi är är människor med en själ, full av erfarenheter. Hur dessa än ser ut så är meningen att vi ska leva dessa fullt ut, med glädje, kreativitet och full ärlighet med massor av livspassion. Ser så många som har bilder av sig själva och vad de är, eller tror sig vara. Det som gäller i slutet av dagen, är ju huruvida vi lyckats förkroppsliga och leva ut den starka livs- och själskraften.

Förenar man det Happy o Eleri pratar om här, så blir det ju en bra mix. Massor med konstnärsskap, andlighet och närvaro här på jorden. Tar man bara en del så kan det bli en konstnär som lever i en drömvärld som ingen annan förstår eller kan ta del av, är man för uppe i det blå och flyr in i sin andlighet blir det också mambo-jambo och slutligen är man för förknippad med sin jordetillvaro så är det lätt gå vilse i materialism och intellektuellt tänk utan närvaro i sig själv.

Ner med allt i en mixer - kör på hög hastighet och stjälp ut alltsammans och fram kommer en strålande själ,full av kreativitet, glädje och uttryck med förmågan att möta vilken människa som helst och smitta med Livet.

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Eleri-Twinkle
0

#77 AMEN Trisha!!!!Skrattande

Happyspirit
0

Låter bra Trisha. Jag köper mixern!

Och  Vi får se Eleri! Måste bara komma igång igen!Flört Jag vill skapa av glädje och inte av prestation.

Kramis/Happy

Eleri-Twinkle
0

#79 Ingen fara Happy, jag väntar så gärna tills de rätta energierna skapar den:-)

KRAM

FrauBlycher
0

Jag är bara stolt över dig jag :)

sedan får du vara vad eller vem du vill - jag älskar dig ändå :)

*kramar*

Eleri-Twinkle
0

#81 *Älska*Kyss

Hoppfull
0

Det finns lite artiklar om stjärn- och änglamänniskor inne hos oss på AU om du är intresserad Eleri!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Eleri-Twinkle
0

#83 Det är jag absolutSkrattandeTack för tipset*beger mig*

Sofiae
0

Jag har läst den här tråden. Tycker stundom den liknar en klubb för inbördes beundran. Kanske jag är alldeles för jordbunden som tycker så.

FrauBlycher
0

Det tycker i alla fall jag är positivt!

Vi är alldeles för snåla i genomsnitt att framhäva positiva egenskaper hos andra människor.

Vad menar du att du är för jordbunden? Vill du utveckla lite mera?

Mavios
0

Jag tror inte jag är något annat än vanlig dödlig människa. Jag har oftast svårt att tro att jag ens är en andlig varelse med någon form av odödlig själ. Nåja, det hindrar mig inte att tycka den här tråden är oerhört intressant och fascinerande.
De som gnäller över inbördes beundran osv, tror jag oftast bara lider av lite lätt avundsjuka. Ber om ursäkt #85, för jag menar inte att trampa på just dina tår även om de kommer i kläm.

Jag tycker det vore oerhört spännande om det fanns sådant som alver och änglar reinkarnerade här hos oss. Fast å andra sidan tycker jag det är en oerhört spännande tanke med även vanlig medialitet också.

Sedan håller jag med den som sade att alla själar är vackra och unika. Happyspirit?!
Det är nog med att vara "vanlig" människa, fast fortfarande fascineras jag av att det kanske ändå finns något annat. Jag behöver inte vara det själv, jag nöjer mig hjärtans gärna med att vara alldeles ospeciell och inte sticka ut allt för mycket. Glad

Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

Eleri-Twinkle
0

#85 "Inbördes beundran"…Om det var riktat till mig blir jag faktiskt ledsen…

#87 Jag säger inte att jag är varken det ena eller det andra, men jag är attans nyfiken på "ämnet" eftersom det trillat förbi min väg så många gånger*ler* Att vara "vanlig unik (som alla är)" människa duger gott åt mig, men det är alltid spännande att fundera=)

Jane-Lyzell
0

Du har en juvlig själ!

Fortsätt att fundera o spekulera - det är ju kul - men ha fötterna på jorden som du säger, Ängel eller inte så gör du juvlig konst som påminner mycket om Änla väsen alver och liknande - så vist har du den inspirationen(ifrån de svärerna)

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Eleri-Twinkle
0

#89Kyss Tack Jane *KRAMA OOOOM*

Trisha
0

Ja, den saken är ju helt klar - Eleri ger oss otroligt mycket med sin skönhet, både i konsten och i dikterna och orden som flödar…

Med fötterna djupt i myllan, som jag vet du har Eleri, så blir dina energier väldigt smittande nere på den här tunga jorden.

Vad vi nu än har i bagaget som själar, så behövs allt som är ljus för att vi ska få just ljuset att "tippa över" och vinna! Och förstås att vi minns att vi valt att gå ner i denna viktiga tid - alla vi som finns här på Moder Jord och det är nog mycket olika energier som förenas både här nere och i våra andliga sfärer.

Kram på dig Eleri!

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Eleri-Twinkle
0

#91 KRAMA OMKyss Ja alla människor är vi viktiga och unika och här av en anledning. Ljusbärare är vi oxå, så det gäller att knyta ann till den inre låga och börja glittra tillsammans med våra medmänniskor och själar=)

Sofiae
0

#88 Det var inte riktat till dej, du ställde ju bara en intressant fråga som diskuterats. Jag får väl tillägga att jag gillar din konst, både ord och bild (så jag får väl sälla mej till beundrarna när allt kommer omkring). Gillar också att du tipsar oss om musik.

#86 Jag menade nog mer att jag är realist med båda fötterna på jorden, skulle nog inte skada om jag lättade på det ibland. Tyckte att det flög iväg lite här. Hoppas du förstår hur jag menar.

Nu känns det lite dumt att jag skrev förra inlägget, men jag kände så då.

Alla är vi unika människor med olika egenskaper. Jag är absolut en "vanlig" människa, är inte så bra på att diskutera djupa ämnen, men gillar att läsa när andra gör det. Är inte alls medial men intresserad. Vill absolut inte ställa till bråk och såra andra.

Eleri-Twinkle
0

#93 *Kram* tack snälla! Skrattande Nu förstår jag mer hur du menar, och jag tror jag talar för alla här när jag säger  att ingen skada är skeddSkrattande

Sofiae
0

#94 TACK!

Kram Skrattande

FrauBlycher
0

Sofiae - jag måste sälla mig till ditt sällskap genom att säga att jag är också realist men samtidigt har jag en sida i mig som måste drömma iväg och få utlopp för. Jag är inte medial på det sättet eller jag har väldigt svårt att definera för mig själv vad medialitet är.

Det svåra är att acceptera komplimanger och ta till sig det andra säger om en som är positivt :)

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.