Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterreinkarnationtidigareliv
Läst 6993 ggr
sweethoney
0

Regression

Jag undrar om det är någon här som har gjort en tidigare-liv-regression? Vad jag har förstått så kan man göra det själv med Meditation, stämmer det? Jag är intresserad av att göra en…… Glad

Amor vincit omnia

wolfie
0

Jag har aldrig gjort det men har fått en kassett o vad jag förstår kan man göra det själv,men jag törs inte vill nog gärna att nån är med mig för hur djupt hamnar man?

sweethoney
0

Ja, precis, det är det jag funderar på också. Tänk om jag går vilse i mitt förflutna och inte hittar tillbaka? (eller nått)

Vill nog inte försöka själv, utan vill bli vägledd av någon duktig.

Amor vincit omnia

[Hellas]
0

Jag har gjort det, 1:a gången med hjälp då jag gick ner i väldigt djup Meditation men sedan har jag gjort det ensam på samma sätt.
Men man behöver inte gå ner så djup Meditation tror jag!
Vi får väl se vad exfpertisen säger *Ler*

Jane-Lyzell
0

Är Ingen regretionsterapeft - men jag avråder regretion även med en sådan(om det inte är väl utbildade transpersionella psykoterapefter eller likvärdig mångårig utbildning) och själv tycker jag inte du ska gör a det - du vet aldrig vad ditt sinne kan skapa med ditt undermedvetna och rädslor! Alltid sådant med väll utbildade psykoterapefter som kan ta hand om dig ifall något skrämmande eller trumatiskt kommer upp!

Jag avråder på det bestämdaste - men valet är ditt!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Njord
0

#2 - Ingen fara att du går vilse i meditationer eller blir galen osv..

Det värsta som kan hända är att du till sist somnar och då vaknar du som vanligt när det är dags för det!

Absolut inget farligt, men visst kan du under regression uppleva starka saker, beroende på vilket liv du hamnar i (tittar på)…..Glad

Ljus från Jerry (lost in space?) SkrattandeOskyldig

sweethoney
0

#5 Galen är jag redan, Jerry…….. Flört

Amor vincit omnia

Trisha
1

När jag påbörjade min djupdykning in i mig själv för runt 20 år sedan efter att ha drabbats av sjukdom och utbrändhet, så var min själ tydligen väldigt hungrig på att få säga sitt. Jag fick väldigt starka spontana upplevelser som besvarade mycket för min del, och en del av dessa upplevelser var tidigare liv. Det var helt enkelt dags för mig att minnas.

Efter det provade jag både regressionsband på egen hand, när jag kände att det var något som pockade på och fick också ledda regressioner av olika kursledare. Väldigt givande både ock. Under en period vad det mycket som uppdagades, därefter planade det ut och nu är det sällan som det dyker upp nåt. Saknar det faktiskt, det var en härlig tid!

När minnen började dyka upp var jag väldigt skeptisk till att börja med. Varför ska man rota i tidigare liv för? Det är väl nog med det här, räcker sååå bra för mig! Dessutom tyckte jag att vissa blev lite uppblåsta när dom varit hos något medium och fått höra att dom varit Ceasar eller Kleopatra och såg sig själv som väldigt speciella. Hm, tänkte jag flera gånger - och du är samma skitstövel här och nu ändå. Och..??

Men jag kom på andra tankar, när det blev starkare och mina guider berättade för mig att jag behövde minnas vissa saker som påverkade mig starkt och att jag mindes skulle skapa mer klarhet i livet jag har här och nu. Ok, tänkte jag, sunt bondförnuft! (mitt mantra)  Låter vettigt. Sen fick det komma som jag var beredd att möta. Tror aldrig det kommer mer till oss än vad som är meningen, vad det än är. Det är också ett själsval på ett djupare plan.

Har aldrig haft något behov att bevisa något för någon annan. Jag har fått så starka upplevelser själv, att jag är övertygad. Det räcker för mig. Tror inte heller på att andra ger en massa tidigare liv via nån kanal. Jag tror på de egna minnena. Det är ju dom som skapar en förändring i dig.

Kan varmt rekommendera Bryan Weiss bok Många Liv, Många Mästare. Han var psykolog, framstående sådan, när han snubblade över ett tidigare liv hos en klient under hypnos. Kul att läsa, eftersom han verkligen inte ens trodde på möjligheten.

Som vanlig säger jag: Lyssna på dig själv vad som känns rätt för dig. Gör aldrig en regression om du redan från början är nervös för det. För som Jane säger - det kan vara förenat med väldigt starka känslor. Men jag tycker inte det är något att vara rädd för alls. Precis som jag inte är ett dugg rädd för andevärlden, medan andra springer hysteriskt om dom tror dom mött ett "spöke".

Det här är bara min åsikt och det finns säkert massor av olika. Lyssna, ta in, och välj det som känns ok för dig!

Lycka till vad du än väljer!

Elinor

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Jane-Lyzell
0

Av samma själ man inte låter någon som inte är stark  i psyket  hålla på men trans kommunikation av samma skäl - den som inte har ett starkt psyke råder jag  att inte göra regretioner!(säger ju inte att du är svag nu - men man bör tänka sig för)

Man måste veta vad man håller på med först!

Bryan Wise är en psykolog som skrivit böcker om sina klienter som alltså gick till honom för regretion eller hypnos! De var i goda händer!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

sweethoney
0

Tack Ellinor för ditt visa svar!  *ler*

Jag är inte rädd för att göra en regression, bara för att vara själv första gången. Det känns som du skriver - att jag behöver minnas för att förstå vissa saker och för att fortsätta framåt på min väg.

Ska kolla efter boken på bibblan här, de har det mesta!

Amor vincit omnia

FiaH
0

Jag gjorde en sådan resa innan sommaren, men blev då guidad, jag hade nog inte velat göra en sådan resa själv, man vet aldrig hur man reagerar av känslorna som kommer upp. Då är det bra att ha en erfaren vid sin sida, tycker jag iallafall. Skrattande

sweethoney
0

#8 Ja, det är ju det jag håller på med just nu - tar reda på vad jag det är och innebär att göra en regression. *ler*

Och här på Ön får man mycket kunskap och vishet till sig - det är mycket givande!

Amor vincit omnia

Happyspirit
0

Jörgen Sundblad, som var med på tv för något år sedan med en serie som handlade om tidigare liv, är hypnoterapeut (ursäkta om jag ger fel titel!) och har också utbildat andra som finns runt om i landet. I Energivågen brukar det vara stora annonser där alla hans terapeuter finns med, namn, ort o tel. Annars kanske du kan googla på hans namn. Han verkar ju i alla fall ha en stor erfarenhet av att guida människor i regressioner.

Än en gång lycka till!

Maria-67
0

Har ochså gjort det med en ledande lärare en del kan få konstiga upplevelser våran lärare upplevde tidigare liv som gatubarn och detta livet hade hon diabetes och blind på ena ögat så det var sorgligt och smärtsamt för henne. Ändå kunde hon se andevärlden och hos henne upplevde jag starka energier.Som jag inte gjort på någon annan kurs. Någon från andevärlden gick igenom mig så kände jag att jag fick grus i halsen och krusigare hår efteråt så blev jag jättevarm. Men uppleva tidigare liv är ju ganska smärtsamt för en del därför är det bra med en lärare.

River-Lord
0

Jag har gjort guidad tidigare-liv-regression b l a via ett medium, det har varigt givande resor, tror att det kan hjälp oss att förstå en del saker som vi brottas med här i livet och även häva olika blockeringar, Samtidigt tror jag att om man är oerfaren inom dessa områden så bör man göra sådan resor med hjälp av en erfaren medium eller regression terapeut, som kan ge vägledning kring det hela..
//RL

/RL

Happyspirit
0

Jörgen Sundvall inte sundblad som jag skrivit tidigare Sorry

sweethoney
0

#12 o #15  Tack Happy!

#14 Ja precis, jag tror att det kan ge insikt i vissa saker.

Amor vincit omnia

Trisha
0

#12, 15 o 16.

Sweethoney o Happy - jag har gjort det igen. Givit ett svar på Happys dator. Måste fråga henne om det är ok… Men vi brukar ha liknande uppfattningar om saker och ting. Förlåt, förlåt.. tänkte inte på att jag skrev ett inlägg i hennes namn. Så får det inte gå till. Ska skärpa mig!

Happyspirit
0

Ja, det är ok gumman, det var jag som korrigerade efternamnet bara. från Sundblad till sundvall hihi!

sweethoney
0

Och jag är nog lika benägen att lyssna på båda två av er… *ler*

Amor vincit omnia

Trisha
0

Så bra, Sweethoney! Du låter som en vettig person, tror inte du behöver vara rädd för nåt…

Förvånad Det är bara själen som försöker komma ikapp…

jahida
0

1997 gjorde jag det i Helsingborg. på den tiden fanns det ett andligt center nere i stan.

Hon som gjorde det var trygg, upplevde 4 olika liv. upplevde dödsögonblicken och lite innan från vart liv.

Men jag vet inte egentligen om jag upplevde nåt då jag kände mig alldeles för vaken.

skum känsla, hur som kunde jag ta ett steg framåt i min 30 åriga livskris.

Trigintipetala
0

Jag har testat två gånger. Mitt råd är att gå på rekommendationer, gå till någon som andra har tipsat om.