Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 1293 ggr
[Lady-Oona]
0

Högt och Lågt..

Nä nu börjar jag bli lite fundersam…vad lägger ni i orden "Höga energier"…contra… "Låga energier"  är lågt "dåligt" och högt "bra"? och vad är energier?

Ok, Andevärlden är en tummelplats för alla de som dött och alla är inte fullkomliga inom sig, alla bär på tankar, känslor, egenskaper, hemligheter, beteenden..mm som skulle få en kyrkängel att rodna och släkten att förfasa sig och vid dödens port så blir det lite lågt kanske i energin, faster Greta var inte färdig med sig själv och måste vänta tills hon hittar de där höga energierna innan det går bra att komma på en seans och säga hej till sina vänner och anhöriga…är det så det är? 

Förlåt lite ironi men ibland tror jag att vi gör oss en massa bekymmer som inte finns…människan är som hon är lite hög och lite låg och lika ÄLSKAD av Gudar och Gudinnor….det är vi som sätter stämplar som om det vore det självklaraste i världen.

Det finns snabba energier och tröga eneriger MEN inte onda eller goda energier, inte höga eller låga heller för den delen.

Egenskaper kan vara onda eller goda…men det ska man ta i beaktande utifrån sitt sammanhang.

Låga tankar kan man ha och höga också för den delen och även lite låga känslostormar och höga vissa dagar..

Håll ordning i ledet nu, gott folk och njut av livet…

Lady O

Jasmina
0

Håller med dig Lady O, ingen är perfekt och visst har vi alla våra höga och låga dagar/energier och är alla lika mycket värda precis som vi är. Men jag är av den åsikten att när de låga tankarna/känslorna/energierna är framme så har man ett personligt ansvar att inte ta ut det på andra alternativt att man genuint ber om förlåtelse till den omgivning man spridit sin negativitet till. Det är inte negativiteten i sig som är problemet utan omedvetenheten om att man besitter den och sprider den, vilket kan försvåra möjligheten tll att njuta av livet.

Jasmina

[Lady-Oona]
0

Tack och lov att ingen är perfekt…för är det det så är ju det klart och blir stillastående, kommer inte länge…jag tror på rörelse och förändring vilket också kan innehålla förlåtelse som du nämner. Personligt ansvar, visst har vi det…alla, ingen  undantagen. Fast lite perfekt är jag i alla fall…perfekt i att vara den jag är, perfekt i det jag gör för det för mig framåt/bakåt, perfekt är det som jag möter om jag så väljer att bry mig eller låte bli!

Livet är väl egentligen alltid underbart, det är bara jag som inte gillar allt det erbjuder och att det inte alltid är så lätt att leva…*ler gott*

Lady O

Jasmina
0

Absolut, allt handlar om förhållningssätt utifrån det egna fria valet så det är bara att väja och vraka och för det mesta (förhoppningsvis) njuta av livskarusellen Glad